26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…

Esillä 18 viestiä, 126 - 143 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #344464 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Olin hieman pettynyt tähän kannanottoosi, olen tottunut kuulemaan suunnastasi avarakatseisempia näkemyksiä.

    Eihän tuo 76 pistettä varmaan mikään ihme ole, jos kaverin pelitaidot ovat kortin myöntämishetkellä selvästi paremmat kuin tasoitus 54 antaa olettaa. Ketjussahan kritisoitiin paljon muita asioita, kuten itse ihmettelin miksi GC suorituksen vastaan ottanut pro ei laitattanut tasoituskorttiin suunnilleen pelitasoa vastaavaa tasoitusta, koska ilmeistä oli, ettei 54 ollut ihan paikoillaan.

    Einten minua kuitenkin kummastuttaa tuo pistebogey-pelimuodon teilaaminen ja ’kantin’ riittäminen scratch -kisoihin.

    Ihmisten kilpailumotiivit ovat kovin erilaisia. Jotkut haluavat menestyä, jotkut taas osallistuvat vain ollakseen mukana. Jotenkin olen ollut havaitsevinani, että tällä palstalla scratch-kisoja kannattavat ovat poikkeuksetta pelaajia, joilla tasoitus on riittävän alhainen ja pelitaidot siten myös riittävän hyvät, että haluavat osallistua niihin, myös omasta mielestäni kaikkein vaativimpiin kisoihin, eli tasoituksettomiin kilpailuihin.

    Ylivoimaisesti suurin osa golfin harrastajista on kuitenkin pelitaidoiltaan sillä tasolla, etteivät nuo scratch-kisat ole mitenkään realistinen vaihtoehto. Minusta golfin suuruus lajina osaltaan perustuu juuri siihen että kilpailuissa voi kilpailla paitsi toisia, niin myös itseään vastaan. Voin ymmärtää tuon pistebogeyn ylenkatsomisen silloin, kun kierroskeskiarvo alkaa olla lähempänä 80:a, mutta miten tuo pelimuoto on scratch-pelaajille niin valtava punainen vaate, että sitä täytyy kritisoida joka käänteessä? Jos olen oikein ymmärtänyt, he eivät kuitenkaan osallistu niihin kisoihin.

    Tuo kanttiasia kummastuttaa myös kovin. Mielestäni kantilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Osallistun joka vuosi kotiseurani mestaruuskisoihin kymmenien muiden tasoisteni (hcp n. 7) pelaajien kanssa eikä meillä kellään ole tavoitteena voitto, vaan hyvä tulos omaan tasoomme nähden. Kenties en lähtisi pelaamaan maailman huippujen kanssa kisaa, koska häpeäisin suoritustani noiden taitureiden joukossa, mutta voin hyvin mielin osallistua sellaisiinkin kisoihin, joissa minulla ei ole mahdollisuutta voittaa tai edes tulla palkinnoille. Minua, ja kenties monia kaltaisiani tyydyttää, jos tulos on omaan tasooni hyvä. Toisaalta kilpailun tunnelma on asia, jota ei voine väheksyä.

    Kieltämättä tasoituksellisissa kisoissa ja erityisesti pistebogeyssä riittää spekuloimista nykyisen tasoitusjärjestelmän vallitessa, mutta mielestäni nykyinen käytäntö on varsin hyvä kannustamaan kaikkia kilpailuvietin valtaamia golffareita osallistumaan paitsi oman seuransa viikkokisoihin, niin myös muihin kilpailuihin. Koskapa pistebogeykisat eivät ole scrathc-pelaajilta pois, annettakoon niihin osallistuvien golffareiden nauttia niistä ja suotakoon heillekin kilpailujännityksen tuoma nautinto.

    Tämä vuodatukseni ei tietenkään tarkoita sitä, ettei jokaisella olisi oikeutta kertoa omaa mielipidettään eri pelimuodoista. Sehän on kansalaisen perusoikeus.

    #344465 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    On turha epäillä, että pelkästään hämäläiset syyllistyvät händärin kanssa säätämiseen, he ovat vain niin hitaita jättämään laskevia kortteja.

    Toivottavasti oheisen kilpailun voittaja kiikuttaa korttinsa klubille ennen seuraavaa kisaa. Kaverin syyskunto on kova..!

    Lue lisää: Suffelikisat Teijolla

    #344466 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Toi skrätsijuttu nyt oli enemmän oman mielipiteen pönkittämistä ettei tulisi näitä *jätkä vaan tilittää kun ei osaa pelata* provoja.ei se asiaan liittynyt mitenkään,totta.

    Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että kisat pitäisi pelata hcp lyöntipelinä.Ehkä se ylin (24-36?) toimii PB:nä. toki asia ei ole niin mustavalkoinen, PB nopeuttaa peliä jonkin verran etenkin isommilla händäreillä.se on ainoa asia mikä puolustaa pb:tä.tai en ainakaan keksi nyt muita.tai en halua.=)

    golfiin kuuluu myös henkinen paine, tuo 10->0p lievittää sitä aika paljon.

    ei tää homma mulle niin vakavaa ole, mutta olisi kiva pärjätä kisassa hyvällä kierroksella.nyt siihen ei juuri mahdollisuuksia ole.

    nooh, onneksi aika usein palkitaan myös scr, eli jotain tavoitetta on.

    ja vaikkei palkittaisikaan, osallistun silti kisaan jos ehdin,koska golf on hauskaa.

    #344467 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    OHO! Kaveri – ja vielä Hämeestä – pelaa yhden kokonaisen lyönnin alle händärinsä. Varma huijari.

    Muut saman seuran hämäläiset tasoituksilla 4, 4, 2 ja 3 tajusivat sentään junailla itsensä kympin sakkiin 30 – 36 väliin jäävillä tuloksilla.

    Ollos huoleton, XXL, kaikki jättivät kortin – se on meilläpäin suorastaan maan tapa kun kisoja pelataaan.

    #344468 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kaverihan oli pelannut kokonaista 37 bogia, mutta sillähän ’tuloslaskurin logiikan’ mukaan tasoitus kuitenkin tippui 5,0 :lla

    Joku mättää

    #344469 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Kisa näyttäisi olevan kolmenvartin tasureilla, joten kova tulos.

    #344470 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Itse olen tehnyt toisella kokonaisella kierroksella elämässäni 55 bogia ja tasoitus tippui kertaheitolla 34:ään.

    ei sen koommin ole selaista tulosta sattunut tulemaan =)

    #344471 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Kai kaikki jo ymmärsivät, että tulos oli 10 alle tasurin, siitä tuo -5,0.

    Kaverille näytti sattuneen elämänsä kierros. Olen itsekin pelannut ensimmäisenä kautenani 14 lyöntiä alle tasurini (tuolloin se oli n. 27). Ko. bruttotulokseni 10 yli parin oli paras bruttoni seuraavat neljä tai viisi vuotta. Sillä kierroksella kaikki vain sujui kuin unelma. Tilanne ei valitettavasti ole kovin usein sen jälkeen toistunut….

    #344472 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joko Seniorkin ymmärsi? Jos, niin OHO!

    En ollut erityisesti tamperelaisten moraalista huolissani vaan otin asian esiin kun tällä palstalla on usein mainittu, että pb-kisat voittaa pelaaja, jonka tasoitus on eniten pielessä.

    Tässä kilpailussa oli 50 osanottajaa. Heistä neljä teki tasoitusta laskevan tuloksen, kahdeksan pelasi bufferiin ja loput 38 tekivät tasoitusta nostavan kortin. Viimeisessä joukossa oli pitkä rivi singelipelaajia.

    Ja, dear Senior, minä en voittajaa huijariksi sanonut, vaan Sinä. Tosin minunkin mielestäni tulos vähän haisee. Haisee sellaiselta mustan makkaran näköiseltä jutskalta, joita polun varrelta, koirien jäljiltä joskus löytää…

    #344473 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ei musta makkara tee stadilaisesta manselaista

    #344474 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    no ei mustakaan..

    #344475 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Tämä ’tulos haisee…’ nälvintä, jolle ei loppua näy, menee 99 -prosenttisesti nuorimpien juniorien niskaan, heidän, jotka ovat tilanteeseen itse syyttömiä.

    Tiedän kotiseuroistani TG:sta ja Riveristä junnuporukoita, jotka ovat löytäneet golfista oman lajinsa ja harjoittelevat ohjatusti ympäri vuoden säännöllisesti, paljon ja kovaa. Minä luulen, että heidän pronsa osaavat neuvoa myös hcp-asioissa tämän palstan kirjoittajia paremmin – koska tuntevat valmennettavansa henkilökohtaisesti.

    Nämä kilparyhmien junnut pelaavat jopa paria touria päällekkäin sekä lukuisat yksittäiset kisat päälle, joista tulee vino pino tasurikortteja.

    Tällä palstalla junnut eivät viihdy lainkaan, joten räksytys on täysin yksipuolista. Pikkumiehet ja -naiset eivät välitä puolustautua koska tietävät, että heillä on puhtaat jauhot pussissa.

    Teijon voittajakin on todennäköisesti nuori, lujaa kehittyvä juniori, sillä hänen täysi hcp:nsä hälppi ennen kisaa jotakin 40:ää. Jos kilpailu oli tasoituskelpoinen, hänen händärinsä putosi nipinj napin ’oikean’ luvun 36 kieppeille.

    Olen vetänyt vapaaehtoista juniorityötä kymmenen vuotta ja tiedän mistä puhun ja puolustan näitä pienimpiä vaikka jäisin yksin.

    XXL – olet hyvä ja huumorintajuinen kirjoittaja, luen aina kun mahdollista kaikki juttusi. Käytä Sinulle annettua lahjaa oikein.

    (Olen vieläkin niin stadilainen – paljasjalkainen sellainen – ettei mustamakkara mene alas uhallakaan).

    #344476 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Dear Senior,

    asia on todennäköisesti juuri kuten sanoit. Toivottavasti juniori ei todellakaan tätä palstaa lue eikä pahoita mieltään. Se tästä vielä puuttuisi!

    Sitä paitsi se oli mäkisuksi joka tähän stadilaisuuden ja mustan makkaran sotki, en minä!

    Minulla on vahva epäilys, että musta makkara on oikeasti paskaa…

    Kummankin aiheen käsittely päättyy osaltani tähän. Toistaiseksi..

    #344477 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Vaikka olen vanha ja tyhmä niin intuitioni ei petä: olet syvällä sisimmässäsi parasta A-luokkaa (tamp. sanonta). Ja minun mielikirjoittajani number 1.

    Musta makkara (Tapola) on juuri sitä mitä luuletkin sen olevan, olen kerran varovasti haistanut. Eukko yritti syöttää sitä puolukkahillon kera ’tavallisena’ makkarana!

    Nyt lopetan minäkin tämän aiheen käsittelyn (kolmannen kerran).

    #344478 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hmm. 37 pinnaa on aikas hjuvin. Kun sloppii on saanunna ’vain’ 3/4…

    #344479 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Hetkinen, hetkinen heetkinen! Mistäs täällä puhutaan. Onks joku taas huijannu pistepokeissa?

    #344480 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kuinka voi saada 18 reiän kierroksella 37 tai 55 bogia?

    Huijareitako???

    mitä se musta makkara on..

    ku tamprelaisen saa kuulema hulluks ku sulkee sen pyöreään pimeeseen huoneeseeen sanoo sille pimeessä pyöreässä huonesa , ett nurkissa on musta makkaraa..

    ja mtti nykäsenkin pitää tykät siit ku se onnin lähel mervii.. on siin jotain mitä mäkimies rakasta..

    mtti on tietyst kalteri matti ( Kirj. huomautus )

Esillä 18 viestiä, 126 - 143 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344466 kohteessaPistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…