26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #344389 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miten ehdottaisit kaltaisteni käytännössä kotikentättömien kaukojäsenien (n. 20.000 yhteensä) rekisteröivän tasoituskierroksensa?

    Mielestäni edelleen riittää, kun kortit vaihdetaan ennen avausta tai pelikumppani pyynnöstä kirjaa tulokset.

    #344390 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Samaa mieltä VP:n kanssa. Itse en jättänyt kuin kisakortteja, joita oli 15-20 (kaikkiaan kierroksia vajaa 50). Tuli nääs pelattua eqonline -kisaa, muiden kilpailujen (7 kpl) lisäksi.

    #344391 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kolmosella alkava kaksinumeroinen luku ei ole tasoitus. Takuulla jätän harkkarundilta ja vaikka sitten vaan yheksältä reikältä kortin jos se alaspäin vie. Rekisteröinti ritarin malliin. Nostavaa korttia en jätä ellei sitten ole aivan pakko. Siinä ei ole mitään järkeä.

    Tämän kauden kuluessa tosin korttiin on tullut merkintöjä lähes ainoastaan kisojen persteella. Yksi laskeva ja viisi nostavaa, kotikisoissa kun kortti jää väkisinkin sisään. Yksi laskeva kortti on tullut 18-reikän harjuutuskierrokselta. Onpa jokunen harkkakorttikin mennyt alle oman tason, mutta silloin oon syystä tai toisesta ollut vailla merkkaria.

    #344392 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tuo Ritarin mainitsema tapa harjoituskierroksen tasoituskelpoisuudesta ei voi olla mielipidekysymys, sillä asiasta on olemassa selkeät määräyksetkin:

    18.5

    Harjoituskierroksen tulos hyväksytään tasoitustulokseksi vain, jos pelaaja ennen kierrosta on kirjautunut harjoituskierroksen tekijäksi. Ilmoittautumisessa on oltava vähintään seuraavat tiedot:

    a. Päivämäärä

    b. Pelaajan nimi ja tarvittaessa jäsennumero

    c. Merkitsijän nimi

    d. Pelaajan tarkka tasoitus

    e. Pelaajan pelitasoitus

    No kaikkihan tietävät, ettei tuota määräystä läheskään kaikki seurat noudata, eikä liitto noudattamista millään tavalla valvo. Hyi hyi.

    En pelannut tänä vuonna yhtään tasoituksellista kilpailua. Miksiköhän? Kilpailukierroksia tuli kuitenkin ihan runsaasti. Itselleni on täysin samantekevää, miten ne harjoituskierrokset rekisteröidään tai jätetään rekisteröimättä. Harjoituskierrokset eivät vaikuta minun tasoitukseeni.

    #344393 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Toissa kesänä firman kisoissa sattui samaan ryhmään vanhempi mies, joka pelasi kisoissa 34 bogipistettä (pelasi jollain 26:n händärillä). Mies oli kilpailun jälkeen todella tyytyväinen (, vaikka ei sijoittunutkaan tuloslistalla kovinkaan korkealle), kun sai omien sanojensa mukaan ’vihdoin sen vaadittavan neljännen kortin’.

    Ihmettelin mitä herra mahtoi tarkoittaa. No, tämä oli neljäs kierros sinä kesänä, kun hän oli päässyt bufferiin ja samalla neljäs kierros, jolta hän jätti kortin. Ihmettelin, että oliko hän ymmärtänyt jotain väärin – korttejahan piti jättää jonkun muinaisen säännön mukaan neljä vuodessa, mutta ei sillä ole väliä ovatko ne laskevia, nostavia vai bufferissa. Mies vastasi, että ei kai hän nyt nostavia kortteja jätä – sitähän tavoitellaan aina alempaa tasoitusta. Ja viimeiset kolme vuotta tasoitus oli pysynyt samana.

    Kai se joillekin on itsetuntokysymys…

    #344394 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Niin siis, eihän USGAn tasoitusysteemikään oikeasti keskiarvotulokseen perustu tai tähtää:

    ’A Handicap Index is computed from no more than 20 scores plus eligible Tournament Scores in the scoring record. It reflects the player’s potential because it is based upon the best scores posted for a given number of rounds, ideally the best 10 of the last 20 rounds.’

    Reillä on lisäksi reikäkohtaiset maksimitulokset, jotka laskevat tasoituksen mukana. Elikkä aika paljon samankaltainen järjestelmä.

    Muuten olen itse jo x-kymmentä kertaa kirjoittanut mielipiteenäni, että koko pakollinen tasoitusjärjestelmä on turha meille tumpeloille, jotka emme kilpaile. Olen myös aiemmin kirjannut oman ehdotukseni uudeksi järjestelmäksi (linkki).

    Lue lisää: Linkki

    #344395 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhöllä on händäri. Ja ylläpitää sitä kisoissa. Se on oikein.

    Mulla ei ole händäriä vaan joku helevetin iso luku. Mä yritän saaha sitä nin alas kun mahollista joka ikisellä rundilla. Omasta mielestäni tää on myös aivan oikein. Koska tasoitusmääräykset eivät ole suuniteltu minunlaisia tumpeloita varten.

    OJJ on oikeassa. On turha soveltaa samoja määräyksiä koko pelaavaa massaa vasten. Son vähän kuin yrittäisi rakentaa tietokoneohjelman jolla hoidetaan kaikkien kaikki tarpeet. Ai nii sellanen kuulemma on. Wintoosa. Vaan ei toimi sekään…

    #344396 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Mä en jätä laskevia kortteja enää, paitsi kisoista, jos meen. Miksi? On kuulemma liiton määräys

    #344397 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ymmärsinkö oikein, että te olette koko pelaajauranne aikana jättäneet vain kilpailukortteja?

    #344398 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Vielä se piti sanomani, että minulle se on sama jos joku jättää vain alentavat kortit harkkakierroksilta tai pelaa ihan millä händärillä hyvänsä. Mutta sitä en hyväksy, että joku sanoo minun tekevän väärin, jos en jätä alentavaa korttia harkkakierrokselta, vaikka toimin aivan sääntöjen mukaisesti.

    #344399 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Et ymmärtänyt oikein. Minä pelaan nyt kolmatta kautta ja ensimmäisenä vuonna jätin kortteja myös muilta kuin kilpailukierroksilta. Silloinkin kyllä rekisteröin tasoituskierrokset ja jätin kortin tuloksesta riippumatta.

    #344400 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ”Mutta sitä en hyväksy, että joku sanoo minun tekevän väärin, jos en jätä alentavaa korttia harkkakierrokselta, vaikka toimin aivan sääntöjen mukaisesti.”

    Kuka näin on sanonut?

    #344401 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Nim. Ritarille:

    Kyllähän kaikilla joilla on jäsenkortti, on myös tasoitusta ylläpitävä seura. Faxilla, kirjeessä tai spostilla lähetetty kortti käypi kyllä. Jokaisen jäsenen on huolehdittava itse siitä, että esim. vieraskentillä pelatut kisakortit menevät oman seuran tasoitustoimikunnalle.

    #344402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllähän kaikki mainitsemasi asiat korteista löytyvät, edelleen kiinnostaisi miten tuo rekisteröityminen hoidetaan meidän kaukojen kohdalla. Soitetaan tasoitustoimikunnan puheenjohtajalleko?

    #344403 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Esim. nimimerkki Lölliäisen 12.10. kirjoittamasta viestistä voisi tällaisen johtopäätöksen vetää. Saataa toki olla, että tulkitsen väärin.

    #344404 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Paljon tulee hyviä mielipiteitä puolesta ja vastaan ja kaikki aivan järkeviä. Näistä kun kiteyttää sen olennaisen, niin

    – tasoitusta tulee ylläpitää (paitsi jos on Hörhö eikä koskaan pelaa tasoituksellisisa kisoja)

    – tasoituksen tulee vastata pelaajan todellista potentiaalia, mitä se sitten tarkoittaneekaan. Eli kortteja on jätettävä niin paljon, että tasoitus on ’oikea’

    – tasoituksen laskemisen panttaaminen siinä toivossa, että menestyisi jossakin tasoituksellisessa kisassa, ei ole moraalisesti oikein

    – jokainen jättäköön korttinsa sääntöjen mukaisesti, kunhan niitä tulee riittävästi tasoituksen hilaamiseksi kohdalleen.

    Ja jos joku haluaa jättää vain laskevat korttinsa, niin parempi sillä tavoin kuin toisin päin, eli panttaa laskevia korttejaan.

    On muuten sellaisiakin pelaajia, jotka eivät jätä edes laskevia kilpailukorttejaan pelatessaan oman kotiseuransa ulkopuolella. Tämäkin on mahdollista, koska useimmat seurat (vai kaikki?) eivät ilmoita kisatuloksia osallistujan seuraan. Nämä hemmot ne varsinaisia huijareita ovatkin.

    #344405 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    En oikein ymmärrä minäkään mitä tuo lölliäisen kommentti tarkoittaa. Kentieskö sitä että harjoituskierroksella ei saisi pelata hyvin jättämättä siitä korttia? Omituista ajattelua häneltä.

    #344406 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    ’ – tasoitusta tulee ylläpitää (paitsi jos on Hörhö eikä koskaan pelaa tasoituksellisisa kisoja)’

    Tuota… eikös tuo tasoituksen ylläpitäminen ole tärkeintä juuri niille, jotka eivät pelaa tasoituksellisia kisoja. Niillehän nuo tasoitusmääräyksetkin on oikeestaan laadittu.

    #344407 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Paha mennä selittämään toisen kirjoituksia, mutta tarkoittaakohan Lölliäinen samaa mitä itsekin olen yrittänyt selittää, eli pelaaja pelaa monta harkkarundia peräkkäin bufferiin tai paremmin, muttei halua rekisteröidä mitään näistä (alentavista) kierroksista siinä toivossa, että pelaa huipputuloksen jossakin kisassa ja voittaa 10 lyönnillä. Enkä nyt tarkoita sitä, että pelaajan pitäisi jättää laskeva kortti, vaikkei ole rekisteröinyt kierrosta ennen tiiausta. Tämähän ei ole edes tasoitusmääräysten mukaista toimintaa.

    Olen edelleen sitä mieltä, että jos pelaajan taitotaso paranee, on hänen velvollisuutensa laskea tasoitustaan asianmukaiselle tasolle, joko kisaten tai harkkarundeja rekisteröiden. Paitsi Hörhö, joka pelaa vain tasoituksettomia kisoja 😉

    #344408 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Olenkos minä nyt missannut jossakin jotakin? Siis miten tasoitus voi olla tärkeä henkilölle, joka ei sitä tarvitse? Eli siis sille, joka pelaa vain scr-kisoja, kuten Hörhö? Nyt sun pitää kyllä selittää!

    Minäkö yksinkertainen, nyt en kyllä ymmärrä…

    #344409 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tasoituksella on vallan toinen status oikeissa kisoissa…

    #344410 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Nyt taidan antaa sun kyllä miettiä hetken…

    Pinnistä pinnistä… kyllä se vastaus löytyy 🙂

    #344411 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olen tosiaan jättänyt kortit vain kilpailukierroksista. Myönnetään, että kaksi laskevaa korttia on vuosien varrella tullut jätettyä jostain kaveriporukan kisoista. Muut ovat olleet virallisia kisoja. Nykyään olen ykkös tasoitusryhmässä, eli en edes voi jättää kortteja harkkarundeilla.

    Mun mielestä golfia pelataan korvien välissä ja harkkarundien tuloksesta puuttuu kokonaan se oleellinen jännittämis elementti. No joo – joku tykkää siitä jännityksestä ja joku toinen ei. Musta vaan tuntuu, että ne jotka eivät käy kisoissa jäävät paljosta paitsi.

    #344412 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Asia on niinpäin, että vain kisoissa pystyy pelaamaan tosissaan=hyvää tulosta. Vasta silloin, kun kortti on merkkarin taskussa voi todella keskittyä ja pelata sitä peliä, mitä osaa.

    Se vasta on hienoa, kun on alle parin loppurei’illä, unohtaa kaiken muun ympärillään ja keskittyy vain omaan peliin ja seuraavaan lyöntiin ja sulkee ulkopuolelle kaiken epäoleellisen.

    Niin se tasoitus on ensimmäisessä ryhmässä.

    PS. Tätä ei tietenkään tapahdu missään pistebogey-tapahtumissa.

    #344413 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ei sillä tasoitusryhmällä ole mitään tekemistä asian kanssa. Kyllä se kipsaaminen on ihan samanlaista PGA tourilla ja seuran viikkokisoissa. Harkkarundeilla asia on toinen. Samoin pb:ssä, kun voittaa voi romahduksista huolimatta. Lyöntipelissä ne paineet pitää kestää loppuun asti.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344403 kohteessaPistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…