26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #344363 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Händärin merkitys klubituupparille? Joillekin kentille on tietyt rajat. Toinen koskee taas kaikkia muitakin pelaajia ja caddieta.

    Jollei tasoitus ole jotakuinkin kohdallaan, millä ihmeellä caddie rakentaa ennakkoon sopivat ryhmät? Kokonaan toinen juttu, miten ryhmä sitten pelaa.

    Pelin henki tulee täytettyä (minusta) jos ennen kierrosta pyytää pelikumppania laskemaan ja merkkaamaan lyönnit.

    Minusta harkkakierros ei silloin käytännössä eroa yhtään ns. virallisesta kilpailutilanteesta. Säännöt ovat täsmälleen samat.

    #344364 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Olet oikeassa siinä, että Suomen huippujuniorit ovat yleensä isiään monin verroin taitavampia, mutta etsipä minulle mikä tahansa kilpailutuloslista, jossa kaikki 51 kilpailijaa on pelannut bufferiinsa tai paremmin. Minun uskoni ei riitä siihen, että tällaisia tuloslistoja löytyy.

    #344365 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    järkyttävin paskanjauhanta jonka itse tiedän on ’nyt 3;kk kun oon pelannut niin mun händäri on

    3,2 ja tippumaan päin viel’just joo kiitti kilinää ja pää on lasista POKS!!!!!!

    #344366 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Nice try. Että nimet esiin? Haluatko myös pankkikorttini tunnusluvun?

    Juttu on täyttä faktaa.

    ————-

    Myös minä onnittelen Lakesiden 12 -vuotiasta urheasta ja varmasti rehellisestä ja vilpittömästä pelaamisesta.

    Älä ota oppia näistä muutamasta harjoitus-händäri-pellestä, he kusettavat vain itseään.

    #344367 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tossa on taas niin tyypillinen jäykkis-seniori -asenne! Eli kaikki jotka ei käy kisoissa, huijaa händärissä. Just joo..

    #344368 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kiitos seniori :o)!

    Mistäköhän mahtaa johtua, että me ’harjoitus-händäri-pellet’ emme osallistu kisoihin ;o)?

    Jätän oikein mielelläni ne hampaat irvessä ja veren maku suussa -kisat sovinnolla väliin. Minulla kun on yleensä ilo pelata erittäin miellyttävässä ja hauskassa seurassa, rentoa ja nautittavaa peliä, useimmiten vielä kauniilla ilmalla :D.

    Ja ei, se ei tarkoita tässä(kään) tapauksessa hidasta peliä ;o).

    #344369 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Juuri näin!!! Jätetään ne kisat suosiolla peräsuoli ulkona täysillä yrittäville tosikoille! Golfin voi ottaa myös rennosti ja silti laskea rehellisesti lyönnit..

    Ja pelata ripeästi ilon kautta =)

    #344370 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Händäreissä huijataan paljon myös tahattomasti. Erityisesti luku- ja kirjoitustaidottomille voi tuloskortin täyttäminen koitua mahdottomaksi.

    Sinäkin luet kirjoittamani sanan MUUTAMA sanaksi KAIKKI!

    Ja vielä omalta osaltani tämän ketjun vihonviimeiseksi lopuksi herra KL:lle: kirjoita tänne oikea nimesi ja osoitteesi niin minä lähetän valokopion sanomalehtiuutisesta, joka kertoo golfkilpailusta jossa oli mukana 51 pelaajaa, ikäjakauma 8 – 16 vuotta, tarkat tasoitukset välillä 6.5 – 54 ja jossa kaikki pelasivat vähintään omaan bufferiinsa. Tasoitustaan paremman tuloksen pelasi 37 (kolmekymmentäseitsemän) junnua.

    Eipä kestä kiittää, se tekee 500.-e.

    #344371 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Älä ota oppia näistä muutamasta harjoitus-händäri-pellestä, he kusettavat vain itseään.’

    Paino sanoilla NÄISTÄ MUUTAMASTA…. ketäköhän mahdoit tarkoittaa :o)? Siis jos et tarkoita KAIKKIA, jotka eivät osallistu kisoihin :o).

    On meinaan aika rohkea veto syyttää jotakuta ’kusettajaksi’ a) jos et tiedä mikä kyseisen henkilön händäri on b) et ole koskaan pelannut kyseisen henkilön kanssa c) et tiedä pelaako hän yli vai alle oma tasoituksensa noin niin kuin yleensä.

    Se, että ei osallistu kisoihin ei tarkoita sitä, ettei olisi luku- ja kirjoitustaitoinen tai ettei osaisi korttia oikein täyttää ;o). Siitä huolimatta voipi olla, että kyseinen henkilö onkin – yllätys yllätys – ’rehellinen’ ja jopa säännöt ja etiketti ovat hallussa :o).

    #344372 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    … ja golf on rentouttava kiva harrastus, niin paitsi kun ruvetaan puhumaan händäreistä, silloin otsasuonen pullistuu.

    Onhan se mukava, että maksaville asiakkaille on huokuttimeksi kehitetty handicap-kisat. Koskaan händäri ei voi olla kohdallaan, mutta händärisysteemi on toisalta hyvä, esimerkisi jakamalla osanottajat eri sarjoihin tai kategorioihin.

    Hcp : kilpailujen mielekkyyttä voi tosissaan pohtia. Enhän esim. kilpaile entistä kolmiloikkaaja Edwardia vastaan saamalla pari ylimääräistä loikkaa, paitsi ehkä jossain hupailu- tai yritystapahtumassa. Oikeassa urheilussa vain tasoitukseton tulos lasketaan ja luokat, kategoriat ja tulosrajat ohjaavat harrastamaan urheilua oikealla tasolla.

    #344373 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Itse en aio kisoihin osallistua ennenkuin pystyn siihen ilman tasoituksia. Silloin ei tarvii hävitä teidänlaisille TOSIPELAAJILLE, jotka jättää kortin vain kisoissa…

    #344374 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ettei vaan olisi tämä sanomalehtiuutinen erään juniorin isän kirjoittama. 🙂

    #344375 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pistebogey-pelleily ei ole mikään kilpailu. On huvittavaa puhua kilpailusta, jos voittajan voisi yhtä hyvin arpoa tapahtuman huonoimpien pelaajien keskuudesta.

    Todistaa hyvin huonoa golf-nimisen pelin hengen tuntemusta, jos tuomitsee ne henkilöt kusettajiksi, jotka pitävät tasoituksensa ajan tasalla. Kusettajia ovat juuri ne, jotka pitävät tasoitustaan liian korkealla ja iskevät aika ajoin näissä pb-pelleilyissä.

    Ei ole mitään arvokasta siinä, että jossakin tapahtumassa kaikki ovat pelanneet bufferiin tai alle, päinvastoin tasoitukset eivät ole olleet tällä porukalla kohdallaan.

    Mielipiteesi todistavat sinut aloittelijaksi(tai tumpeloksi) jossakin maailmankolkassa, johon golfkulttuuri ei ole vielä ulottanut vaikutustaan.

    #344376 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lukekaahan seniorin kirjoitus ensin kunnolla, ellen kuin arvostelette.

    ’Taidat kuulua niihin, jotka pelaavat ensin harjoitusrundin ja vain jos tulos tyydyttää päätät jälkikäteen kortin jättämisestä.’

    Oikeasti tasoitussäännötkin vaativat tasoituskierroksen rekisteröimistä etukäteen, mikäli kyseessä on harkkarundi. Tätä sääntöä vaan ei juuri mikään seura noudata. Mä olen vanhan koulukunnan kannattaja, eli vain kilpailukierrokset pitäisi hyväksyä tasoituksiin. Se on kuitenkin ihan eri asia pelata hyvä skoori silloin kun oma tuloskortti on kaverin taskussa.

    #344377 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kerhoissa on yleensä n. 1000 jäsentä/kenttä. Arviolta 200 näistä osallistuu virallisiin kilpailuihin, lopuilla n. 80%:lla pelaajista pitäisi olla tasoitus 54, niinkö?

    #344378 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Täytyypä vaihteeksi osallistuakin…

    En ymmärrä, mitä haittaa on siitä, jos suuritasoituksinen pelaaja jättää kortin harkkarundilta vaikka ennalta ilmoittamattakin. Mielestäni osoittaa enemmänkin rehtiä pelisilmää, kun haluaa, että tasoitus on pelitaitoja vastaava (tai jopa alle sen) Ainakaan kukaan muu ei tuosta asiasta kärsi esim kilpailuissa.

    Toinen kysymys onkin sitten jos tuolla ykkösryhmässä ruvetaan alentavia kortteja jättämään miten sattuu. Silloinhan pienikin ero tasoituksessa voi ratkaista kisaan mukaan pääsyn. Tai sitten tehtaillaan nostavia kortteja pärjätäkseen suffelikisoissa.

    Noissa molemmissa perusajatukseni on, aiheuttaako teolla harmia jollekulle muulle, esim pelaamalla tietoisesti liian korkealla tasoituksella.

    #344379 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olet oikeastaan, minun mielestäni klubituupparin näkökulmasta, oikeassa. Tasoitus sinällään on tuskin keneltäkään poissa. Jos se kortti tulee sattumalta ja jälkijunassa, mitäpä siitä.

    Jos tasoitus on liian hyvä, ketä se oikeastaan rokottaa.

    Min usta on aina pahempaa jos ei jätä laskevia kortteja, mitäpä se merkitsee klubituupparille, jos tasoitus nousee o,1 tai 0,2. Taitoihin se ei vaikuta yhtään mitään.

    Omasta mielestäni huijausta on, jos ei jätä hyviä kierroksia. Ok. ei ole rekisteröity? Ei sittten rekisteröidä, hyväksytään mielummin kirjaimen mukaan händärihuijaus kuin kuittaus jälkikäteen.

    Minusta händäri edustaa huippukierrosta, ei keskimäräistä tasoa kuten EKM mietiskelee.

    Nimimerkki kaksi kertaa 36 p. (EGS+Vihti)

    #344380 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hienoa, että keskustelu kääntyi asialinjalle – pahoittelen omaa provosoitumistani ja sitä, jos omilla kommenteillani ’ohjasin’ keskustelua väärille urille…. ajatuksiaan kun voi esittää niin monella tavalla.

    * niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan *

    #344381 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Heitetäänpä vastakysymys: Jos ei käy kisoissa, niin mitä väliä sillä tasoituksella on? No joo – onhan sillä sen verran väliä, että kentillä on tasoitusrajoja.

    Entisessä kotiseurassani MG:ssä oli mun mielestä todella hienoa se, että jäsenistöstä ihan uskomattoman suuri prosentti osallistui klubikilpailuihin. Johtuiko se sittenMikkeliläisten luonteenlaadusta vai mistä, mutta siellä kisoissa pelaaminen ei ollut ihmisille mikään kynnys. Sellaista toivoisi nykyiseenkin kotiseuraan. Kilpailut – varsinkin lyöntipeli – on erittäin hyvä tapa oppia golfia. Ei sitä kilpailemista pidä niin tosissaan ottaa.

    #344382 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vastaan omalta osaltani vastakysymykseesi :o).

    Golf on lajina erittäin mielenkiintoinen ja haastellinen. Kaikki ovat varmaan yhtä mieltä siitä, että ei riitä, että tekniikka on hallussa, vaan onnistunut kierros syntyy siitä, että kaikki palaset loksahtavat paikoilleen eli on siis monen osa-alueen yhteissumma – tekniikka, strategia, jne. ja jopa se korvien väli :o).

    Ihminen on siitä hassu epeli, että meillä on yleensä tapana asettaa itsellemme erilaisia tavoitteita kaikilla elämän osa-alueilla, niin työssä, perhe-elämässä kuin harrastuksissakin. Ja ilman tavoitteita ei synny onnistumisen tunteita. Menee ehkä vähän psykologian puolelle näin aamutuimaan :o), mutta ihminen kaipaa haasteita voitettavakseen, haluaa kokea ’oppimisen iloa’ ja niitä onnistumisia.

    En varmaan ole vielä tavannut golfaria, joka ei olisi asettanut jotain tavoitetta itselleen – x-määrä kierroksia kaudessa, händäri alle N:n, kierros alle 100 lyönnin, kierroksen puttimäärä, ensimmäinen birdie, iigeli, holari, pisin draivi, jne. Saavuttaaksemme tavoitteen, meillä täytyy olla joku mittari ja händäri on hyvä mittari :o).

    Itse asiassa meillähän on jokaisella väylälläkin joku tavoite:o). Esim. tuore green card-kortti taskussa tavoitteena tuskin on heti päästä singeliksi, vaan alussa tavoite on usein, ettei kortissa olisi niitä kaksinumeroisia :(, pelata väylä triplaan, sitten tuplaan ja vähitellen nälkä kasvaa syödessä ja panokset kovenevat :o). Nyt edetäänkin jo bogie-tahtia, halu päästä par’iin kasvaa ja ai että se birdie tuntuu hyvältä – pelimiehestäkin:o).

    Itse uhkasin, että myyn mailat pois, jos tasoitus ei tänä kesänä putoa riittävän alas – ei tarvitse mailoja myydä ;o). Tavoitteena oli myös rikkoa omia ’ennätyksiä’ eli pelata tietty määrä kierroksia kauden aikana mahdollisimman monella kentällä – sekin tavoite on jo saavutettu :o).

    Tässä kohtaa olisikin kiva kuulla, että mitä tavoitteita itse kukin oli asettanut tälle kaudelle ja ovatko tavoitteet toteutuneet?

    *AB:lle on jo luvattu hankkia ne vaaleanpunaiset pampulasukat ;o) *

    #344383 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Tässä kohtaa olisikin kiva kuulla, että mitä tavoitteita itse kukin oli asettanut tälle kaudelle ja ovatko tavoitteet toteutuneet?’

    Hyva ja mielenkiintoinen kysymys, jota varmaan kantsis kysella omassa ketjussaan….

    #344384 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mitäköhän hienoa on siinä, että koko seura osallistuu johonkin pb kisoihin, joissa voiton vie se, jonka tasoitus on vähiten kohdallaan?

    Tuollainen händärihuijaus, että kortteja jätetään vain silloin tällöin kisoista, on juuri se syy, miksi pb kisoihin ei yksinkertaisesti viitsi osallistua – siellä on aina joku, joka vie kisan 50 pisteellä. Toisaalta taas, jos itse sattuisi onnistumaan yli odotusten, niin sitten on joku heti kuiskimassa huijariksi. Yksinkertaisesti pb kisat ei toimi, eikä niissä ainakaan golftaitoja mitata.

    #344385 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Mitäs haittaa siitä on, jos potkaisee pallon outista takaisin peliin harkkakierroksella ja palauttaa kortin, jossa on kaksi lyöntiä vähemmän kuin pitäisi? Eihän liian alhaisen händärin pitäisi ketään haitata. Tuskin se potentiaali siitä vähenee, jos pallo on vähän outin puolella.

    #344386 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Taisi Seniorille kalahtaa kalikka nilkkaan, kun noin kimmastuit..

    Onko tuon juniorikilpailun nimi sitten suurikin salaisuus, kun edes sitä kilpailua ei voi kertoa? Tulokset varmaan löytyisi sitten netistä tai kisan järjestäjältä. Ei tarvitsisi sinun vaivautua lehtileikkeitä nykyaikana postittelemaan.

    Kirjoitukseni viesti oli, että yritäpä löytää jokin TOINEN tulosluettelo, jossa kisan kaikki osallistujat ovat pelanneet bufferiin tai paremmin. Näiden golfvuosieni varrella olen lukenut varmasti sadoittain tuloslistoja, milloin minkäkin kisan, enkä KOSKAAN ole nähnyt kuvatunlaista listaa. Aina löytyy hyviä tuloksia, mutta väkisin myös huonoja.

    Jutun juoni, siis se joka taisi nilkkaasi kolahtaa, oli että jos 51 kilpailijaa pelaa bufferiin tai paremmin, niin tasoitukset eivät taida olla ihan kohdallaan. No miksi ei? Siksi, että kortteja jätetään vain kisoissa eikä tasoitusta lasketa kisamenestyksen toivossa harjoituskierroksilla, vaikka edellytyksiä tasoituksen alle olisi joka kierroksella. Eihän tällaista menettelyä missään suoranaisesti kielletä, mutta kuten olet lukenut monien ketjun vastaajien teksteistä, ei sitä pidetä rehellisenä toimintana, vaan händärihuijaamisena.

    Ja tämä ei maksa mitään.

    #344388 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miksiköhän mä en osaa pitää suutani kiinni asioissa mitkä ei mua mitenkään koske;-). En tainnut viime kesänä pelata yhtään tasoituksellista kisaa.

    Anyway, ensimmäinen asia minkä haluaisin kitkeä juurineen golfista on pistebogey. Nyt kun se on Suomessa vielä tasoitussysteeminkin pohjana, niin se heikentää entisestäänkin tasoituksen asemaa golf taidon mittarina. Paljon parempi mittari olisi kierroskeskiarvo, johon amerikkalainen tasoitusjärjestelmä taitaa perustua.

    Täällä on useampikin kirjoittaja pitänyt vain kisoissa tasoitustaan laskevia huijareina. Kysehän on vain siitä, kuinka monta kisaa pelaat. Kyllä se äkkiä asettuu kohdalleen, kun pelaat vaikka seuran viikkokisat. Mun mielestä huijareita on ne, jotka laskevat tasoitusta harkkarundeilla, joita ei ole rekisteröity. Golfia pelataan korvien välissä ja se hyvän tuloksen tekeminen vikoille väylille on kertaluokkaa vaikeampaa silloin, kun takaraivossa jyskyttää ’olen pelaamassa alle kortin’. Se on sitten eri asia onko pelitasoa paremmasta tasoituksesta kenellekään haittaa. Lähinnähän kyseessä on itsepetos, josta muut eivät kärsi.

    Mun pointti on kuitenkin se, että käykää hyvät ihmiset kisoissa. Alkuun niissä voi jännitys iskeä ja peli seota, mutta muutaman kisan jälkeen tulee sitten hyvä mieli siitäkin, kun pystyy pelaamaan, vai oma tuloskortti on kaverin taskussa. Tulee se tasoituksen ylläpitokin hoidettua siinä samassa.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344380 kohteessaPistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…