26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #178731 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mikä mahtaa olla korkein pistebogeymäärä, joka on saavutettu kierroksella? Kuulin nimittäin, että Lakesidessä eräs kunniakkaat sukujuuret omaava juuri korttinsa saanut 12-vuotias teki kierroksen tulokseksi 76 pistettä, bruton ollessa 91 lyöntiä. Itse kun olen joskus ammoin saavuttanut 43 pistettä. Kohtuu vaikea parannettavaksi ainakin, siis tuo 76.

    #344339 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kai se on uusi Suomen ennätys. Parannus oli bubkamaiseen tapaan 1 piste, entinen oli 75 Ruukissa muutama vuosi sitten.
    12-vuotiaalta tuon just ja just ymmärtää, mutta ehkä kuitenkaan tasoitus ei ole ollut aivan kohdallaan.

    #344340 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ei kai se tasotus voi kohillaan olla jos just on kortin saanut? Vai olisko proffan pitännä laskee händäri jo kokeessa?

    #344341 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    No itse asiassa proffa olisi ainakin voinut keskustella (ehkä keskustelikin, en tiedä) seuran tasoitustoimikunnan kanssa tasoituksen laittamisesta osapuilleen oikealle paikalleen. Eikös sen koetta vastaanottavan pron homma ole juuri arvioida kokelaan pelitaitoja? Jos kaveri tekee 76 pinnaa ekalla (??) tasoituskierroksellaan, niin ei se tasoitus ole voinut olla kohdallaan ja on sen pron ollut pakko nähdä, ettei kaveri ole mikään viisnelonen. Seurahan sen tasoituksen on myöntänyt pron lausunnon perusteella. Joku ei nyt ole ollut ajan tasalla, tai sitten kaveri on treenannut lujasti kortin saatuaan ennen ekaa tasurikierrosta.

    No, ei se mitään, hiljalleen hänenkin tasoituksensa hakeutuu oikealle tasolle, tosin monen händärihuijari -moitteen saattelemana…. Mutta ei se mitään, jos itse on itselleen rehellinen, silloin voi toisten moitteet jättää omaan arvoonsa, sitä olen mieltä. Lykkyä vaan juniorille golfin parissa!

    #344342 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ennen vanhaan tämä hoidettiinkin niin, että greencard-kokeen yhteydessä pro antoi senhetkisen tason mukaisen tasoituksen suoraan greencard-korttiin. Olen itse esimerkkitapaus vuodelta -88. Ensimmäinen tasoitukseni oli 36.

    #344343 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tokihan tuollaisen tuloksen jälkeen händäri varmaan alkaa lähestyä oikeata kohtaa. Joka siis lienee ainakseen… ööö… 24,9? Viisnelonenhan ei voi olla koskaan kohillaan. Ninku.

    #344344 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Perheemme juniori voitti kuluneena kesänä Pirkanmaan Junior Tourin osakilpailun 47 pisteellä.

    Händäreillä hän ei ole keplotellut koska ei ole jättänyt 10 -vuotiaana kilpailemisen aloitettuaan yhtään ainoaa korttia paitsi kisoista.

    Mutta ei tämä vielä mitään. Samassa kisassa oli 51 osanottajaa. Yksikään ei pelannut huonommin kuin vähintään bufferiin!

    Tulos on paitsi Suomen- luultavasti myös maailmanennätys.

    Mainittakoon, että pikkujunnut pistivät myös kenttäennätyksen uuteen uskoon.

    #344345 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Mistähän tuo mahtaa kertoa…..? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä….

    Tai sitten kenttä oli roimasti alimittainen.

    #344346 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tulos on kunnioitusta herättävä ja nuorella miehellä on varmasti nopeasti nouseva ura edessään.

    Joku tuloksen laskemisessa kuitenkin mättää. Brutto 91 lyöntiä antaa 54 tasoituksella Lakeside-kentällä ( slope 50/pun tii ) 66 pistettä ja vastaavasti Pirunpelto-kentällä ( 54/pun ) 71 pistettä.

    Oli miten oli, mutta paha on panna paremmaksi!

    #344347 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    se on varmaa tehny pari böröä ja muutaman tetran, sillähän toi saadaan kohdalleen 🙂

    #344348 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Alootelijakurssin pelikokeen jalkeen kun latkastiin handari 36, niin ei silla juhlittu pb-kisoissa. Jokusia kertoja pelasin kaverien kanssa baut 43-45 pinnaa ja kerran isossa kisassa 43, jolla voitin koko paskan.

    Pistebogeja en ole laskenut enaa kahteen vuoteen. Vain lyonnit.

    #344349 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mukaan on ilmeisesti sattunut reikä tai pari, joilta pisteitä ei ole tullut eli kaveri olisi pystynyt vieläkin parempaan. Tai sitten hän on ohjeiden vastaisesti pelannut keltaisilta.

    Kun itse tein koskaan rikkomattoman ennätykseni 57 pistettä tyrin yhdellä par-4-väylällä n. 10 lyöntiä. Löin mm. bunkkerissa lipan kautta rintaani. Jälkeenpäin ajatellen harmillista, sillä kuutosella alkava luku olisi ollut vielä hienompi.

    #344350 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Siis Pb-MM on edelleen Pohjois-Korean hallitsijan Kim Jong-Il:n hallussa, joka ensi kertaa pelatessaan kuuluu tehneen yksitoista hole-in-onea!

    Tosin sitä ei ole kerrottu montako bogi pinnaa kyseisellä kierroksella tuli, mutta näin karkeasti arvioiden n.100-150 pinnaa riippuen siitä miten peli kulki 7:llä muulla väylällä.

    #344351 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Tourin kaikki kuusi osakilpailua joka kesä on pelattu tietenkin tasoituskelpoisilla kentillä. Se on jopa yksi kilpailusarjan tarkoituksista: päästä pienestä pitäen tarkistuttamaan tasoitustaan säännöllisin väliajoin pitkin kautta, virallisessa kilpailussa, sääntöjä noudattaen.

    Lasten vanhempien mukanaolo kentällä kilpailun aikana on kielletty. Muutoinkin enemmistön muodostanevat ne pienet juniorit, joiden vanhemmat eivät itse pelaa golfia lainkaan.

    Vaikea sanoa kimposiko tuo ’mitä isot edellä’ -fraasi ihailusta vai kateudesta. Fakta kuitenkin on, että parhaat 12 -vuotiaat singelipojat pesevät bogi-isänsä milloin tahansa.

    #344352 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Händäreillä hän ei ole keplotellut koska ei ole jättänyt 10 -vuotiaana kilpailemisen aloitettuaan yhtään ainoaa korttia paitsi kisoista.’

    Eikös tuo nimenomaan ole sitä händärillä keplottelemista, jossei harkkakierroksilta jätä yhtään laskevaa korttia?

    #344353 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Harkkakierroksilla tehdyt laskevat kortit – plääh ja vielä kerran PLÄÄH! En minäkään sellaisia koskaan jätä. Kunnon kisakortti viikon parin välein riittää.

    Taidat kuulua niihin, jotka pelaavat ensin harjoitusrundin ja vain jos tulos tyydyttää päätät jälkikäteen kortin jättämisestä.

    Näitä rundin jälkeen nimenpyytäjiä riittää riesaksi asti.

    #344354 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Entäs me ’tuupparit’, jotka emme kisoihin juurikaan osallistu :o)? Ok, tunnustan, että lyhyen golf-urani aikana olen osallistunut muutamaan ’viralliseenkin’ kisaan, kylläkin leikkimielellä, mutta jos niiden varaan olisi händärin pudotuksen jättänyt, niin taitaisin olla edelleen ’tumpelo’ :D. Eli kyllä ne laskevat kortit on harkkakierroksilla tulleet. Kylläkin meillä on tapana kaveriporukassa niitä kortteja aika ahkeraan vaihdella keskenämme siinä ykköstiillä.

    #344355 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nouseeko muiden hcp taas elamaakin suuremmaksi kysymykseksi?? 😉

    #344356 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Nouseeko muiden hcp taas elamaakin suuremmaksi kysymykseksi?? ;-)’

    Hyvin sanottu – meikäläisellä on ihan tarpeeksi tekemistä siinä omassakin händärissä ;o).

    #344357 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Niin kun olen naas aina sanonut, mulle on hevon v:n hailee, milla handarilla kukin pelaa. Se ei siihen pelinautintoon vaikuta yhtaan.

    Onhan se toki harmi, jos joku naara tulee kisaan mukaan ja vie sen 47:lla pinnalla, kun ite on just pelannut hyvan 40 pisteen kierroksen. Mutta ei siihen tartte sen enempaa puuttua. Riittaa kun sille huikauttaa palkintojen jalkeen, etta ’krohom, kuspaa’ ja jattaa sen siihen 😉

    Eika sekaan liity siihen handariin, vaan tyypin eparehelliseen luonteeseen…

    Noi singelihandarilla 90+ kierroksia pelaavat on taas niin yleinen naky, etta niihin ei jaksa edes pureutua.

    #344358 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Yleensä nämä ’mefaijankanssajätetäänvainkisoissakortit’ voittaa händärikisat. Miksiköhän?

    #344359 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos saisin tasoituksen takaisin 54:ään. Niin jos pelaisin Ruuhikosken bäkäreiltä nykyisiin omiin saisin 101 pistettä. Tasoitus huijauksella siis yli 100 käytännössä mahdollinen, mutta kuka haluaa pelata monia vuosia laskematta tasoitusta?!?!

    #344360 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ketä kukakin haluaa huijata ja miksi !!

    Rehellisyys kuuluu jo etikettiinkin huom !!

    Olen tänä vuonna pelannut n.30 kenttää Suomessa

    ja pallon liikuttelioita/lyöntien unohtajia on kyllä, mutta 99% on kiitettäviä golffareita , kertoo (130 kierrosta). oma ennätys joskus 60 pistettä !

    #344361 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nyt täytyy pitää mielessä että parhaalla pistebogey-tuloksella yksittäisellä kierroksella ei ole mitään tekemistä pelitaitojen kanssa. Kyse siinä on vain siitä, kenellä on tasoitus eniten pielessä taitoihin nähden.

    Golf-kisat käydään eri areenoilla eri säännöillä.

    #344362 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Just niin !!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344347 kohteessaPistebogeyn Suomen ennätys…

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogeyn Suomen ennätys…