26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pelaamaan helsingissä julkisilla kulkuvälineillä

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaamaan helsingissä julkisilla kulkuvälineillä

Esillä 17 viestiä, 51 - 67 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

    kebax kirjoitti: (20.4.2007 9:59:25)

    Tuossa 6.7 kun syötän Piaggiooni rinkun koordinaatit niin en kyllä halua kannatella bägiäni millään tapaa kun sellaiset sata kilsaa painelen vanhaa kolmostietä.

    Onko sulla Piaggiossa navigaattori?

    Meinaatko ihan oikeasti suristella Tiilaaksosta Espooseen?? Pitäisikö minunkin sitten mopoilla täältä Itä-Vantaalta Itä-Espooseen? Ai mutta perskuta, mullahan on skeba, vahvari ja pari muutakin tilpehööriä sen bägin ja asusteiden lisäksi mukanani, siinä voi joutua jo ihan oikeasti improvisoimaan saadakseen kaiken mukanaan kulkemaan. Ja mopon.

    Toisaalta, suomalaisen jazz-kitaroinnin yksi ikoneista Raoul Björkenheim kuljetti miehekkäästi skebaa selässään ja vahvaria tarakalla pyöräillessään 80-luvulla Kanta-Helsingistä Ågeliin legendaarisessa pop/jazz-opistossa opettaessaan. Tuosta ympäristöllis-kuntoilullisesta teosta hänelle täydet pisteet!! Mukava ja sosiaalinen kaveri kaiken kaikkiaan, varmasti soveltuva golffariksi. Tuskin kuitenkaan on ehtinyt tätä harrastusta aloittaa, liehuu ympäri maailmaa musisoimassa.

    KL

    kebax kirjoitti: (19.4.2007 14:38:03)

    Mä en oikein pidä ajatuksesta että joutuisin kurvailemaan reppu selässä; kentällä sitä saa kantaa tarpeeksi. Ratkaisin ongelman köyttämällä bägin pyörän kylkeen kuvan osoittamalla tavalla. Siinä se kulkee nätisti kentälle. =)

    Eikös tuo mopo keuli, kun se on noin takapainoinen….?

    Tuosta kuvasta ei muuten oikein näy miten se bägi on kiinni, kun se on siellä mopon takana. Pakoputkeenko sen olet nivonut? Pitääkö ajaa leveässä haara-asennossa vai istutko niin edessä, ettei bägin pohja ylety sinne asti? Eikö tasapaino kärsi, kun lasti on toispuoleinen?

    Ilmanvastuksellisesti menetelmäsi on parempi kuin minun, mutta väitän omaani yhtä keveäksi kuljettaa ja nopeammaksi lastata/purkaa. Kovin kapeista väleistä ei tosin minun systeemilläni pääse ajamaan.

    Ballmarker kirjoitti: (20.4.2007 11:22:48)
    Anteeksi nyt ihan kauheasti kun en tarkistanut asiaa! Nyt tarkistettuani näyttääkin siltä, että Hiekkaharju on kuin onkin oikea golfkenttä. Olen pahoillani ja myönnän erheeni. Se johtuu mm. siitä, että en ole ksokaan käynyt Hiekkaharjussa. Kirjoitin siis vastoin parempaa tietoani ja pyydän nöyrimmästi anteeksi!

    Ei ole mitään anteeksipyydettävää. Hyvin usein kuulee jonkun tokaisevan, ettei mainitsemasi kentät tai vastaavat ole ’oikeita’ golfkenttiä, joten ihan vaan mielenkiinnosta halusin tällä kertaa kuulla kyseiseen kommenttiin perustelut. Mielestäni ’oikealle’ golfkentälle ei mitään tarkkaa määritelmää ole olemassa, joten golfkentän määrittely jää jokaisen henkilökohtaiseksi mielipiteeksi.

    KL kirjoitti: (20.4.2007 17:00:01)
    Eikös tuo mopo keuli, kun se on noin takapainoinen….?

    Mitenni takapainoinen? Mähän oon koko liki keskellä pyörää! Eikäpäs keuliminen muutenkaan kuulu mun vakiopotkulautafilosofiaani kevennetyistä rullista tahi nitroista puhumatikaan. Vaikka mistä sitäkään tietää…

    KL kirjoitti: (20.4.2007 17:00:01)
    Tuosta kuvasta ei muuten oikein näy miten se bägi on kiinni, kun se on siellä mopon takana. Pakoputkeenko sen olet nivonut? Pitääkö ajaa leveässä haara-asennossa vai istutko niin edessä, ettei bägin pohja ylety sinne asti? Eikö tasapaino kärsi, kun lasti on toispuoleinen?

    Ei ole mopon takana vaan sen kylessä. Pakoputkihan on tietenkin siellä oikialla pualella. Bägi on kahdella remmillä mopossa kiinne; yläpää matkustajan tukiripaan sidottuna ja alapää kassikoukun & astinlaudan alla olevan lukituslenkin kautta köytettynä. Normaaliasennossa istun eli skootterista puheenollen leveä haara-asento. Tasapaino ei paljoo hetku kun minä ja Piaggio painetaan yli 200kg. Nii.

    KL kirjoitti: (20.4.2007 17:00:01)
    Ilmanvastuksellisesti menetelmäsi on parempi kuin minun, mutta väitän omaani yhtä keveäksi kuljettaa ja nopeammaksi lastata/purkaa. Kovin kapeista väleistä ei tosin minun systeemilläni pääse ajamaan.

    Skootterilla ajo ei ole taistelua aikaa vasten ja tällöin siis starttiin ykköstiilläkään ei ole minkäännäköistä kiirettä. Klubilta mulla ei ole oikein koskaan muutenkaan kiire pois ollut. Kyllä siinä yksi bägi ehditään pelipäivänä neljään ellei useampaankin kertaan mopon kylkeen köyttää; väliäkös sillä mikä on coolia…

    minulla on asiasta hiukan eriävä mielipide. ennen golffin aloittamista en ollut koskaan omistanut autoa, kuljin aina julkisilla. sitten kun aloitin pelaamisen niin minua alkoi risoa, kun joutui aina lainaamaan autoa tai ruikuttaa kyytiä kavereilta. julkisilla en mennyt ikinä pelaamaan. helvetin hankalaa ja aikaa vievää touhua.

    sitten päätin investoida autoon ja näin minulle aukesi mahdollisuus pelata aina kun teki mieli. nyt täysin vapaa muiden menemisistä.

    golffarille auto tuntuu olevan vain välttämätön paha ja kuluerä, joka on vain nieltävä.

    T. mukavuudenhaluinen laiskiainen

    Ballmarker kirjoitti: (20.4.2007 11:22:48)
    Anteeksi nyt ihan kauheasti kun en tarkistanut asiaa! Nyt tarkistettuani näyttääkin siltä, että Hiekkaharju on kuin onkin oikea golfkenttä. Olen pahoillani ja myönnän erheeni. Se johtuu mm. siitä, että en ole ksokaan käynyt Hiekkaharjussa. Kirjoitin siis vastoin parempaa tietoani ja pyydän nöyrimmästi anteeksi!

    No oikea ja oikea, en kyllä itse menisi kehumaan Hiekkaharjua oikeaksi golfkentäksi. Oikean golfkentän hinta kyllä löytyy, mutta olisi ollut paljon järkevämpi noin pieneen tilaan rakentaa kunnollinen par3-kenttä kuin nykyinen viritys jossa on yksi/kaksi oikeata väylää ja loput sitten noin parisataametrisiä parnelkkuja ja satametrisiä parkolmosia.

    Jos hinta olisi kunnossa niin olisi kyllä ihan kiva harjoituskenttä paloheinän ja lövkullan lisäksi juuri aloittaneille.

    Menzin kirjoitti: (21.4.2007 17:51:48)
    … julkisilla en mennyt ikinä pelaamaan. helvetin hankalaa ja aikaa vievää touhua. …

    Olipa älykkäästi sanottu; mistä helvatusta sä voit tietää minkälaista on julkisilla mennä pelaamaan jos et kerran ole koskaan mennyt? Ja mitä ajanhukkaan tulee, mä en ymmärrä ihmisten kouhotusta keinotekoisten aikataulujen perässä – eihän mihenkään ole kiire valmiissa maailmassa.

    Gw

    Ballmarker kirjoitti: (20.4.2007 11:15:56)
    En tiedä onko mitään virallista määritelmää olemassa, mutta omasta mielestäni oikealla golfkentällä on vähintään 9 reikää, joista ainakin kaksi on par5:ia, neljä tai viisi par4:ia ja kaksi tai kolme par3:ia.

    Minkä ihmeen takia kenttä ilman vähintään kahta par 5:sta, ei olisi ’oikea’ golfkenttä? Riippumatta siitä onko se sitten 9 vai 18 reikäinen. Tai minkä takia joku edes ajattelee näin.

    Kuulisin erittäin mielelläni perusteluja.

    Nimetön

    januz kirjoitti: (21.4.2007 18:22:22)

    No oikea ja oikea, en kyllä itse menisi kehumaan Hiekkaharjua oikeaksi golfkentäksi. Oikean golfkentän hinta kyllä löytyy, mutta olisi ollut paljon järkevämpi noin pieneen tilaan rakentaa kunnollinen par3-kenttä kuin nykyinen viritys jossa on yksi/kaksi oikeata väylää ja loput sitten noin parisataametrisiä parnelkkuja ja satametrisiä parkolmosia.

    Jos hinta olisi kunnossa niin olisi kyllä ihan kiva harjoituskenttä paloheinän ja lövkullan lisäksi juuri aloittaneille.

    Ihan vaan tiedoksi, että Hiekkaharju oli alun perin par3-kenttä ja nyt jotain muuta, jota en sen kummemmin viitsi kommentoida.

    kebax kirjoitti: (21.4.2007 18:55:28)

    Menzin kirjoitti: (21.4.2007 17:51:48)
    … julkisilla en mennyt ikinä pelaamaan. helvetin hankalaa ja aikaa vievää touhua. …

    Olipa älykkäästi sanottu; mistä helvatusta sä voit tietää minkälaista on julkisilla mennä pelaamaan jos et kerran ole koskaan mennyt? Ja mitä ajanhukkaan tulee, mä en ymmärrä ihmisten kouhotusta keinotekoisten aikataulujen perässä – eihän mihenkään ole kiire valmiissa maailmassa.

    auto talon edessä parkissa. bägi autoon ja kentälle. bussilla kävelet ekaksi pysäkille ja vanailet hetken sitä. sitten änget bägin kanssa bussiin ja menet välikköön seisomaan, jossa mahtuu olla bägin kanssa. sitten joudut todennäköisti vielä vaihtamaan bussia ja sama rulianssi taas. vihdoin saavut kentän viereiselle pysäkilla ja talsit välin.

    mukavuudessa ja ajassa häviää autolla. siitä tuskin tarvitsee edes kinata. se riittää, että julkisilla on muuten matkustanut niin tietää kuinka vmäistä se on.

    lisäys vielä edelliseen, aina on kiire pelaamaan!!!

    Menzin kirjoitti: (22.4.2007 20:25:23)
    lisäys vielä edelliseen, aina on kiire pelaamaan!!!

    Miksi? On kiire, siis…

    kebax kirjoitti: (22.4.2007 22:26:09)

    Menzin kirjoitti: (22.4.2007 20:25:23)
    lisäys vielä edelliseen, aina on kiire pelaamaan!!!

    Miksi? On kiire, siis…

    No mitä luulet miksi on kiire? Se lienee ihan selvä, että kun on kaunis kesäpäivä niin kaikilla on kiire päästä työhuoneesta homeshtumasta luonnon helmaan pelaamaan.

    Vaikka seuraavaksi viittaat jotain työhöni (että miksi siellä pitää homehtua jne) niin vastaan valmiiksi, että viihdyn työssäni paremmin kuin hyvin. Silti sitä on kiire pelaamaan.

    En usko että sinullakaan Menzin mitään kiirettä ole. Golf nimittäin on vain harrastus ja sille löytyy oma aikansa. Kiire kielii keinotekoisista aikatauluista joita itselles asetat. Kiireettä kentällä ja sen ulkopuolella; vähemmälläkin tohottamisella kyllä ehtii.

    Gw kirjoitti: (21.4.2007 20:21:41)

    Ballmarker kirjoitti: (20.4.2007 11:15:56)
    En tiedä onko mitään virallista määritelmää olemassa, mutta omasta mielestäni oikealla golfkentällä on vähintään 9 reikää, joista ainakin kaksi on par5:ia, neljä tai viisi par4:ia ja kaksi tai kolme par3:ia.

    Minkä ihmeen takia kenttä ilman vähintään kahta par 5:sta, ei olisi ’oikea’ golfkenttä? Riippumatta siitä onko se sitten 9 vai 18 reikäinen. Tai minkä takia joku edes ajattelee näin.

    Kuulisin erittäin mielelläni perusteluja.

    Niin kuin täällä on jo aikaisemmin todettu, mitään virallista määritelmää ’oikealle’ golfkentälle ei ole, vaan sellainen on lähinnä pelaajan mielikuvissa.

    Oma mielikuvani on se, että golfkenttä on ’oikea’ silloin, kun 2×9 reiän (siis 9-reikäinen kenttä pelattuna kahteen kertaan mahdollisesti käyttäen eri tiipaikkoja) tai 18 reiän golfkentän par-luku on enemmän kuin 70. Jos par jää tuon lukeman alapuolelle, kentällä voi toki pelailla, mutta se ei täytä niitä mittoja, jotka minun (ja ymmärtääkseni monen muunkin) mielessä tekevät golfkentästä mitoiltaan vertailukelpoisen muihin ’oikeisiin’ golfkenttiin.

    Toki par-luvun 70 voi ylittää, jos kentän kaikki reiät ovat parnelosia, mutta oikealle kentälle kuuluu par-arvoltaan erilaisia reikiä, parnelosten lisäksi siis vähintään kaksi parvitosta ja kaksi parkolmosta yhdeksällä reiällä. Jos niitä on vähemmän, kentän vertailukelpoisuus ’oikeiden’ kenttien enemmistöön katoaa.

    kebax kirjoitti: (23.4.2007 9:31:24)
    En usko että sinullakaan Menzin mitään kiirettä ole. Golf nimittäin on vain harrastus ja sille löytyy oma aikansa. Kiire kielii keinotekoisista aikatauluista joita itselles asetat. Kiireettä kentällä ja sen ulkopuolella; vähemmälläkin tohottamisella kyllä ehtii.

    Suuri intohimo ja sisäinen liekki peliäkohtaan herättää pienen kärsimättömän pojan meissä, jolla ei tahdo maltti riittää kun pääsee pelaamaan. Kiireellä viittaan tähän, enkä sinun mainitsemaan keinotekoiseen kiireiseen, josta selviää järkevällä ajanhallinnalla ja suunnittelulla.

    kebax kirjoitti: (21.4.2007 0:15:27)

    KL kirjoitti: (20.4.2007 17:00:01)
    Ilmanvastuksellisesti menetelmäsi on parempi kuin minun, mutta väitän omaani yhtä keveäksi kuljettaa ja nopeammaksi lastata/purkaa. Kovin kapeista väleistä ei tosin minun systeemilläni pääse ajamaan.

    Skootterilla ajo ei ole taistelua aikaa vasten ja tällöin siis starttiin ykköstiilläkään ei ole minkäännäköistä kiirettä. Klubilta mulla ei ole oikein koskaan muutenkaan kiire pois ollut. Kyllä siinä yksi bägi ehditään pelipäivänä neljään ellei useampaankin kertaan mopon kylkeen köyttää; väliäkös sillä mikä on coolia…

    Mä tänään testailin tuota ilmanvastuspointtia kun hajin ruokiksella bägin kotoa. Aikaa oli niukalti ja heitin kassin selkääni. Bägin pinta-ala alkaa selkeästi tuntumaan haitallisena ~100km/h (todellista, ei teknistä nopeutta) vauhdissa. Enempää ei viiti kahvaa kääntää tai lähtee vasen olkapää irki… pidempään reissuun taidan edelleen köyttää bägin mopon kylkeen kiinne.

Esillä 17 viestiä, 51 - 67 (kaikkiaan 67)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #479858 kohteessaPelaamaan helsingissä julkisilla kulkuvälineillä

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaamaan helsingissä julkisilla kulkuvälineillä