26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Paloheinän rangesta…

Etusivu Foorumit Yleistä Paloheinän rangesta…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 113)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Oon jo useamman vuoden harrastanut ajan tappamista Paloheinän rangella, voi kai sitä treenaamiseksi kutsua. Yhtä asiaa ollaan jauhettu siinä ukkojen kanssa vuodesta toiseen, että eikö sinne pääkaupunkiseudun eniten kävijöitä vetävälle rangelle voisi hankkia kunnon palloja? Samat täysin sileät kuulat ehkä kelpaa niille samoille aloittelijoille, joilta nyljetään rahat pois alkeiskurssilla, jonka päätteeksi jokainen saa green cardin. Mutta meille, jotka haluaisimme ehkä kehittää tai kehittyä, nämä pingispallo-look aliket, saavat aikaan potutusta. Paloheinä tahkoaa rahaa aivan käsittämättömiä määriä kesän aikana, mutta pitää meitä golfiin vakavasti suhtautuvia ihan pelleinä tarjoamalla luokattoman huonoja kuulia. Kävin tällä uudella Mega Rangella ja voi pojat, että oli kuulat kohdallaan, propsit siitä heille. Joku viisastelija voi sanoa, että vaihda paikkaa, jos ei kelpaa, mutta kun toi Paloheinä on tossa niin äärellään, että olis kiva käydä siellä jatkossakin.

    No, ensiksi kannattaa antaa asiallista palautetta pääkallopaikalle. Kun palautetta tulee tarpeeksi, saattaa jotain jopa tapahtua.

    Mutta Paloheinän eduksi mainitsisin hinnan: siellä saa eurolla 23 palloa, mikä on melkoisen paljon. En tiedä yhtään rangea, joka olisi halvempi. Tämä ei tietty tarkoita, etteikö halvempia olisi…

    Paljonko Mega Rangella maksaa pallot?

    Ihmettelijä kirjoitti: (28.4.2009 23:22:42)
    No, ensiksi kannattaa antaa asiallista palautetta pääkallopaikalle. Kun palautetta tulee tarpeeksi, saattaa jotain jopa tapahtua.

    Mutta Paloheinän eduksi mainitsisin hinnan: siellä saa eurolla 23 palloa, mikä on melkoisen paljon. En tiedä yhtään rangea, joka olisi halvempi. Tämä ei tietty tarkoita, etteikö halvempia olisi…

    Paljonko Mega Rangella maksaa pallot?

    No mun kotikentällä saa 10€:lla 240 palloa, onneksi ei tarvii ostaa kerralla. Toukokuussa saattaa tulla tarjous jolloin kannattaa paljon lyövän tulla kauempaakin.

    KL

    Rauski kirjoitti: (29.4.2009 8:11:52)

    Ihmettelijä kirjoitti: (28.4.2009 23:22:42)
    No, ensiksi kannattaa antaa asiallista palautetta pääkallopaikalle. Kun palautetta tulee tarpeeksi, saattaa jotain jopa tapahtua.

    Mutta Paloheinän eduksi mainitsisin hinnan: siellä saa eurolla 23 palloa, mikä on melkoisen paljon. En tiedä yhtään rangea, joka olisi halvempi. Tämä ei tietty tarkoita, etteikö halvempia olisi…

    Paljonko Mega Rangella maksaa pallot?

    No mun kotikentällä saa 10€:lla 240 palloa, onneksi ei tarvii ostaa kerralla. Toukokuussa saattaa tulla tarjous jolloin kannattaa paljon lyövän tulla kauempaakin.

    En ole Talman pallokorin sisältöä pallolleen laskenut, mutta oletan siinä olevan 30 palloa. Etuoikeutetuille maailmankansalaisille 30 korin kortti maksaa 35 euroa, mikä tekee 25,7 palloa eurolla.

    Kannattaa tulla kauempaakin. Tai älkää sittenkään, ranget kuluvat. Menkää Rauskin kotikentälle. Tai Paloheinään, jossa muuten osa palloista on todellakin aivan surkeita. Nähtäväksi jää kuinka tiheään Mega Range pallojaan vaihtaa, nythän ne eivät vielä ole ehtineet edes kulua.

    Nyt kun Paloheinästä taas puhutaan, niin lähipelialue se vasta vitsi on. Kävin kerran edullisen hinnan houkuttelemana enkä varmasti mene uudelleen ennen kuin siitä tulee edes jollain tavalla ihmisarvolle sopiva. Tosin sitten hinta voikin olla jotain aivan muuta kuin nykyinen 2 euroa.

    Keväisin on pakotettu lyömään matoilta ennekuin pääsee nurmille treenaamaan.
    Siis kotimaassa ei jää vaihtoehtoja jos haluaa saada tatsia lyöntiin ennen kauden alkua.

    Palohoneinän plussa on mattojen alla olevat vaimentavat alustat. Pallot ovat tosiaan vähän kälyisiä. Ihmettelen sitä kun viime kaudella sinne hankittiin hemmetin moinen määrä uusia palloja. Ei ole taidettu laittaa vasta kuin osa kiertoon.

    Megan plussa on noi paremmat kuulat kuulat jotka myös lentävät hyvin. Lyöntimatot asfaltin päällä ei vain oikein houkuta.
    Kokemus on viime vuodelta, en siis tiedä oisko tuohon muutosta tullut.

    KL

    Taika Rauta kirjoitti: (29.4.2009 10:19:17)
    Palohoneinän plussa on mattojen alla olevat vaimentavat alustat. Pallot ovat tosiaan vähän kälyisiä. Ihmettelen sitä kun viime kaudella sinne hankittiin hemmetin moinen määrä uusia palloja. Ei ole taidettu laittaa vasta kuin osa kiertoon.

    Megan plussa on noi paremmat kuulat kuulat jotka myös lentävät hyvin. Lyöntimatot asfaltin päällä ei vain oikein houkuta.
    Kokemus on viime vuodelta, en siis tiedä oisko tuohon muutosta tullut.

    Kompromissin paikka: treenaa lyhyet raudat Paloheinässä ja pitkät mailat Megassa!

    No mun kotikentällä saa 10€:lla lyödä niin monta palloa kun huvittaa ja jaksaa. Jos jäsenen kanssa tulee niin silloin ei maksa mitään. Tarjous on pysyvä jolloin kannattaa paljon lyövän tulla kauempaakin. Ai niin, noi pallotkin on jotkut Callawayn mokomat…….

    ….eikä muuten lyödä miltään matoilta.

    Paljonko Mega Rangella maksaa pallot? Nettisivujen informaatiosisältö on öbaut nolla.

    Megarangella automaatteihin käy 2eget ja poletit á 3euroa… Kakkosella saa 24 kuulaa ja poletilla 36, muistaakseni. Itse suosin ko paikkaa vaikka lähempänä olis toinenkin range. Syykin on selvä, paremmat pallot ja lyöntimatot, kahvion edessä kolmella lyöntipaikalla on jotkut hifihifimatot, joihin saa oikean tiinkin pystyyn. Ehkä aavistuksen pehmeät, mutta ylivoimaisesti parhaat matot, joilta olen lyönyt… Tietty nurmelta olis paras, mutta… Noita mattoja tulee lisää siihen katetulle alueelle, eikä kyllä mua haittais vaikka niitä olis vähä enemmänkin.

    yläalakierre kirjoitti: (29.4.2009 15:27:04)
    Megarangella automaatteihin käy 2eget ja poletit á 3euroa… Kakkosella saa 24 kuulaa ja poletilla 36, muistaakseni.

    Sillä 3 egen poletilla saa 54 kuulaa, jotka toistaiseksi ovat ihan hyvässä kondiksessakin. Maalitaulugriinikin on ihan ok.

    Arvoisa KL,tarkoitatko Golf Talman (Sipoossa?)rangen palloja?Poletti maksaa vieraille 3 euroa ja jäsenille 2 euroa.

    Vaikka niitä surkeita luokattomia munkkeja saisi kolmella eurolla saavillisen ja saisi viedä loput mökille mitä ei jaksa hakata niin 3 euroa on aivan liikaa saavillisesta niistä paskoista.

    Missään en ole tavannut niin surkeita palloja rangella ja kukahan on keksinyt asentaa ne lavat ihan pystyyn että varmasti tulee kyynärpäät kipeäksi.

    kl.ei niitten pallojen takia ainakaan kovin pitkältä kannata tulla.

    KL

    toope kirjoitti: (29.4.2009 22:03:50)
    Arvoisa KL,tarkoitatko Golf Talman (Sipoossa?)rangen palloja?Poletti maksaa vieraille 3 euroa ja jäsenille 2 euroa.

    Vaikka niitä surkeita luokattomia munkkeja saisi kolmella eurolla saavillisen ja saisi viedä loput mökille mitä ei jaksa hakata niin 3 euroa on aivan liikaa saavillisesta niistä paskoista.

    Missään en ole tavannut niin surkeita palloja rangella ja kukahan on keksinyt asentaa ne lavat ihan pystyyn että varmasti tulee kyynärpäät kipeäksi.

    kl.ei niitten pallojen takia ainakaan kovin pitkältä kannata tulla.

    Niin, minä kirjoitinkin ’etuoikeutetuille maailmankansalaisille’ 30 korin kortti maksaa 35 euroa. Mitä jos opettelisit lukemaan?

    Lisäksi kirjoitin: Tai älkää sittenkään, ranget kuluvat. Menkää Rauskin kotikentälle. Tai Paloheinään,

    Olet muuten vain käynyt par3-kentän rangella, jossa pallot perinteisesti ovat ihan paskoja, koska siellä harjoittelevat vähemmän edistyneet pelaajat. Käväisepäs joskus siellä pääklubin rangella, jossa pallot ovat hyviä.

    Tai älä sittenkään käy, range kuluu. Ja pallot ovat kalliita toopeille.

    Vielä tohon, et kannattaa käydä siellä Talman rangella sit vasta ku se pääklubin range on auki, pääsee lyömään nurmelta. Tai ei kannatakaan, silloinhan se vasta kuluukin. Ai nii ja ne hyvät pallotki kuluu…

    Niin,minä taas kirjoitin mitä poletti maksaa Talmassa jäsenille,siis sullekin näköjään tänä vuonna ’etuoikeutettu maailmankansalainen’mutta ehkä viime vuonna se oli 3 euroa sullekkin jos ostit sen toimistosta.

    Lisäksi ne rangen matot ei voi enempää kulua mitä jo ovat kuluneet,mutta onhan niiltä hyvä treenata Masterin 16 toista lyöntiä kun ei takaa yllä ylös asti kun ei ole mittaa.

    ’Olet käynyt vain par3-kentän rangella’jossa pallot ovat perinteisesti ihan paskoja,koska siellä harjoittelevat vähemmän edistyneet pelaajat?

    Myönnän olevani vähemmän edistynyt pelaaja ja olen viettänyt hieman aikaa molemmilla rangeilla,eikä ne ylä-rangen pallotkaan kovin hyviä ole.

    Tottelen sinua ja lupaan että en käy montaakaan kertaa tänä vuonna Talman rangella

    Tälle toopelle ne eivät ole kalliita!

    Unohtu sanoa sulle KL että jos ostat Miurat niin älä vie niitä ylä-rangen lähellekkään kun siellä on sepeliä.
    Ne on liian hienot sinne hakattavaksi.

    Taika Raudalla ei taida olla kompromissin paikkaa niin kuin sulla kun voi huomenna lyödä lyhyet ja PITKÄT mailat kotikentän rangella Callawayn palloilla ja hakea vaikka saavilla laarista.

    KL,pysytään me toopet suosiolla poissa kuluttamasta Taika Raudan kotikentän rangen ja kentän hienoa heinää ja hakataan me vähemmän edistyneet pelaajat vain par3:n rangella ja par3-kentällä että opittaisi edes hieman pelaamaan,sekään ei ole minua yhtään auttanut vaikka olen sitäkin muutaman kierroksen pelannut.

    toope kirjoitti: (29.4.2009 23:13:39)
    Unohtu sanoa sulle KL että jos ostat Miurat niin älä vie niitä ylä-rangen lähellekkään kun siellä on sepeliä.
    Ne on liian hienot sinne hakattavaksi.

    Mulla on Miuraa ja Scratchiä bägi täynnä ja mä hakkaan niillä niitä munkkeja ihan innoissani Talman molemmilla rangeilla. Eikä jännitä yhtään.

    Ja kaikki jotka lyö M16 takaa griinille ansaitsee pokaalin. Tai patsaan.

    Pelioikeuden ostajalle 50€ lisämaksu rangen käytöstä koko kaudeksi. Vähän tietysti riippuu paljon hakkaa, mutta menee varmaan ton Paloheinän alle…

    kinx kirjoitti: (28.4.2009 23:08:49)
    Oon jo useamman vuoden harrastanut ajan tappamista Paloheinän rangella, voi kai sitä treenaamiseksi kutsua. Yhtä asiaa ollaan jauhettu siinä ukkojen kanssa vuodesta toiseen, että eikö sinne pääkaupunkiseudun eniten kävijöitä vetävälle rangelle voisi hankkia kunnon palloja? Samat täysin sileät kuulat ehkä kelpaa niille samoille aloittelijoille, joilta nyljetään rahat pois alkeiskurssilla, jonka päätteeksi jokainen saa green cardin. Mutta meille, jotka haluaisimme ehkä kehittää tai kehittyä, nämä pingispallo-look aliket, saavat aikaan potutusta.

    Paloheinä tahkoaa rahaa aivan käsittämättömiä määriä kesän aikana, mutta pitää meitä golfiin vakavasti suhtautuvia ihan pelleinä tarjoamalla luokattoman huonoja kuulia.

    Kävin tällä uudella Mega Rangella ja voi pojat, että oli kuulat kohdallaan, propsit siitä heille.

    Joku viisastelija voi sanoa, että vaihda paikkaa, jos ei kelpaa, mutta kun toi Paloheinä on tossa niin äärellään, että olis kiva käydä siellä jatkossakin.

    Alkuperäisessä viestissä Paloheinän pallojen tilanne on kuvattu hyvin. Itse olen mieltänyt tilanteen 10-90 -tilanteeksi, eli valkoisista palloista suurin osa on ok, mutta lhestukkoon kaikki keltaiset pallot ovat lyömättömiä, eli 20 prosenttia palloista käy lämmittelyyn ja 90 treenaamiseen juuri ja juuri…

    KL

    Lavantauti kirjoitti: (30.4.2009 7:47:25)

    toope kirjoitti: (29.4.2009 23:13:39)
    Unohtu sanoa sulle KL että jos ostat Miurat niin älä vie niitä ylä-rangen lähellekkään kun siellä on sepeliä.
    Ne on liian hienot sinne hakattavaksi.

    Mulla on Miuraa ja Scratchiä bägi täynnä ja mä hakkaan niillä niitä munkkeja ihan innoissani Talman molemmilla rangeilla. Eikä jännitä yhtään.

    Toi on totta, mä olen nähnyt. Eikä Lavista jännittänyt. Mua ehkä vähän.

    Eilen Paloheinän rangella oli jo uudennäköisiä palloja kierrossa, joten hyvin on noteerattu sielläpäin tämä ketju.
    Lähipelialueesta en suostisi maksamaan senttiäkään nykyisen 2-€ sijasta. Mut se sijainti eli jos koko pääkaupunkiseutu tulisi treenaamaan lähipeliä maksutta jälki voisi olla vielä surkeampaa.
    Green Card- kursseista Paloheinässä on vuosien kokemus ja täyttää Golfliiton edellyttämät vaatimukset vuosi vuodelta, jopa ylittää ne.
    Mielenkiintoista olisi lukea, mitkä ovat jäsenten näkemykset vaadittavan tasoituksen -54 saavuttamiseksi vs. liiton standardit.

    Onko tuolla mitään lähipelialuetta. Tiedän kyllä että sillä ei ole tuloksenteon kanssa mitään yhteyttä, mutta sellaiseen ajattelin muutaman kerran tänä kesänä aikaani sijoittaa.

    KL

    Henkka kirjoitti: (30.4.2009 11:59:12)
    Onko tuolla mitään lähipelialuetta. Tiedän kyllä että sillä ei ole tuloksenteon kanssa mitään yhteyttä, mutta sellaiseen ajattelin muutaman kerran tänä kesänä aikaani sijoittaa.

    On siellä terassi kahvion edustalla, sieltähän Sinä sitä palloa yleensä griinille pelaat 😉

    Bunkkeri sieltä löytyy sen kahvilan lisäksi

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 113)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #396088 kohteessaPaloheinän rangesta…

Etusivu Foorumit Yleistä Paloheinän rangesta…