26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pakko jauhaa kaukojäsenistä…

Etusivu Foorumit Yleistä Pakko jauhaa kaukojäsenistä…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuli taas muutamassa viestiketjussa vastaan peikko nimeltä ’kentätön’ pelaaja. joku näppärästi kirjoitti että Golfliiton pitäisi kieltää sellaiset pelaajat… pitää sanoa että tuollainen v*****tun osakespedeily alkaa sattumaan päähän ja kovaa! miksi pitäisi ostaa esim 5000 osake joltain kentältä ja hieroa sitä koko kesä?? no thanks! ennemmin kierrän siellä missä haluan ja maksan green feen! Vertailupohjana eräs kolleega joka kiersi Peuramaan viime vuonna melkein 100 kertaa!!!! haloo…… mitä sitten pelaaja, niin kuin esim minä. olen Härmän golfin (kauko)jäsen. en omista osaketta mutta seurallani on oma kenttä. olenko siis kentätön osakkeenomistajan mielenrauhan rikkoja vai klubigolffari siinä missä muutkin? Olisiko sitten paras ratkaisu se että kausimaksut maksettaisiin suoraan Golfliitolle joka jakaisi finanssit kristillisesti seurojen kesken. Niin kun varmaan tulikin jo selväksi niin mielestäni edellytys ostaa osake että pääsee pelaamaan on huonoin varhtoehto. se karsii pelaajia, kuten opiskelijat ja nuoret, ketkä ei ihan vielä tienaa kuusinumeroisia vuodessa… over and out!

    Niin. Ota toki huomioon ettei kaikki vi**n osakkeenomistajat halua kentillensä kaiken maailman seppiä ruuhkauttamaan kenttiä. Itse en ainakaan näitä ’range-golfaajia’ eteeni halua ruuhkauttamaan kenttää, joilla jo tuntemattoman kentän vuoksi pallojen etsintään menee n. 1 tunti/kierros.

    Mitä tekemistä pallon etsimisellä ja tukkeena olemisella on kaukojäsenyyden kanssa?!

    Hei OverSwing, pelaa ihan miten ja missä lystäät ja anna muiden tehdä sama!

    Miks otat ruuhkia siitä jos joku haluaa hinkata samaa kenttää koko kauden, sehän on jokaisen oma valinta?

    Eihän osakkeen omistaminen sido ketään pelaamaan just sillä kentällä missä osakkeen omistaa, voihan tämäkin pelata missä haluaa. Olennaisin ero on vissiin siinä että osakkeenomistaja voi pelata silloin KUN halua eikä silloin JOS sattuu olemaan tilaa.

    Jatketaan tuota sun vertailukuviotas: Jos tää sun kaveris pelaa 100 rundia vuodessa ja vaikka puolet niistä omalla kentällään. Sanotaan että pelikausimaksu on 500. Omalla kentällä pelatut rundit tulisi näinollen maksamaan 10,-/kierros. Lisätään siihen 50 muualla pelattua kierrosta esim. 40,-/kierros (keskiarvo) totaali olisi näinollen 500+2000=2500,-. Sun samat rundimäärät maksaa tuolla 40,-/kierros 4000,- vuodessa.

    OK onhan tuossa tuo osakkeen ostohinta mutta karrikoidusti tuolla kuviolla se on kuolettanut itsensä n. 3,5 vuodessa ja vielä nopeammin jos ei pelaa muualla. Todennäköisesti osakkeeseen tullut myös jonkinmoinen arvonnousukin jotenka ei mielestäni huono investointi yhtään.

    Se onkin sitten ihan eri juttu jos pelaa vain esim. 10-20 rundia vuodessa.

    mitä sitten jos siellä kentällä tupeksii joku osakas? onko se sitten täysin oikeutettua ja asiaan kuuluvaa?!?!?!?!?! voi varmaankin aika varmasti sanoa että hidas pelaaminen EI OLE pelaajan seurasta riippuvainen asia!!! HERÄTYS!!!!!!!!!!

    jos ei tule ihmisten kanssa toimeen niin kannattaa pysytellä vaikka kotona!

    Eikös se rangegolfaaja kaukojäsen ole sellainen tyypillinen ulkoa sisään lyövä kaveri ja tämän vuoksi pallotkin aina missä sattua siellä kentällä + muutenkin ihan kahvilla+ tuntematon kenttä = 1 h/kierros pallonetsintään, mikä tarkoittaa käytännössä ruuhkaa ja muiden kentällä olijoiden elämänarvon merkittävää laskua.

    Nimetön

    Harkitse olisitko jonkinlaisen hoidon tai terapian tarpeessa?

    Muuta ei kirjoituksestasi voine päätellä.

    mutta edelleen… kenen vika on silloin jos kentällä on 90% osakkaita ja 10% green fee pelaajia. silloinhan osakkaat tukkivat kentän myös muilta osakkailta. eihän osakkuus takaa sitä että pääsee pelaamaan juuri silloin kun haluaa. mutta sen takia osakkaat voivat varata aikoja muita aikaisemmin.

    osakkeen osto varmasti on sijoitus josta ei juurikaan tule sormilla pitkällä aikavälillä mutta edelleen esim itse olen alle 30 v tuuppaaja niin en kyllä halua kiinnittää useita tuhansia euroja osakkeeseen kun sille varmaan löytyy muitakin kulutuskohteita. mielestäni osakkeen omistusedellytys olisi huono kriteeri lajin harrastamiseen!

    mutta mikä on sitten asenne niitä kohtaan ketkä ostavat vuokrapelioikeuden? he eivät välttämättä ole edes ko seuran jäseniä vaan jossain kaukojäsenenä?

    Hmm, jos mä pelaisin 20 rundia samalla kentällä nin se tulis kalliimmaksi kuin pelioikeus. Taitaisi tehdä näin jokaisella Hämeenlinnan kentällä.

    Viime kesän olin Härmä Golfin jäsen ja laitoin 1200€ greenfii maksuihin. Nyt olen pelannut omien laskujeni mukaan kotikentällä 6 viimeistä kierrosta ’ilmaiseksi’. Toki olen käynyt vierailemassa muutamalla vieraskentälläkin.

    Olikos tähän joku lopputulemakin kirjattavana? Niin, jos ei usko pelaavansa yhdellä kentällä enempää kuin 4..6 kieppiä, on ’kaukojäsenyys’ varmaan hyvä vaihtoehto taloutellisessa miälessä.

    sullahan on värikkäitä mielipiteitä…

    jos viitsit perustella kantasi niin niihin voisi vastatakkin! muistaakseni tämä on keskustelupalsta!

    Niin… mitäs sitten teet kun haluat pelata noin 10 kierrosta vuodessa, mutta et pääse kaukojäsenenä mihinkään kun osakkeenomistajat haluavat pelata omissa oloissaan kukin omalla kentällään.

    Jos ei kaukojäsen saa tulla pelaamaan, niin miksi sitten toisen kentän osakkeenomistajakaan saisi tulla pelaamaan???

    Sekö sitten olis hyvä ratkaisu, että kaikki maksavat itsensä kipeäksi osakemaksuilla ja pelaavat omalla kentällään, eikä vierailla muualla ollenkaan?

    Ei kaikilla ole varaa ostaa osaketta, eikä edes haluakaan. Silloinko ei saisi pelata golfia ollenkaan?

    PS. Itse en ole kaukojäsen enkä liioin osakkeen omistajakaan.

    Nyt vois taas kysyä, että mitä tekemistä rangegolfaajalla on kaukojäsenen kanssa…

    Siis, sun oletuksen mukaan kaukojäsenkö on se, joka ei osaa pelata ja säheltää kentän ruuhkaan? Osakkaatko sitten oletusarvioisesti osaavat pelata ruuhkia aiheuttamatta… Haloo!

    Nimetön

    Kerro vielä Lurpukka, missä pelailet niin en osu edellesi. Kyllähän range ja muukin harjoitusalue on varmasti paras paikka lyönnin saamiseksi kohdalleen jokaisella tuupparilla, joten olen sitten minäkin niinsanottu rangepelaaja.

    Kaukojäsen, HCP 12

    No, eihän oman kentän rangellekaan ikinä mahdu kun se on täynnä näitä rangegolffari kaukojäseniä. Kyllähän SÄ Tyllerö tiedät miten tää homma toimii..

    Totta tuokin, kyllä kentät ruuhkautuvat pelkistä omistajistakin. Kuitenkin todennäköisyys pelaamiseen halutulla ajankohdalla on kuitenkin huomattavasti parempi kun voi varata 10pvä ennakkoon verrattuna 2pvään.

    Se että miten kukin meistä käyttää rahojaan on sitten oma luku sinänsä. Golf ei ole halpa laji ja vaikka olisit minkä ikäinen (ei junnu) on tähän harrastukseen käytetty rahamäärä suurehko. Toiset vaan osaa hallinoida sen käyttöä toisia paremmin. Toiset näkevät sen investointina, toiset tuhlauksena. Valitse itse miten haluat.

    Itse omistan osakkeen ja vuokraan toista, ei mitään eroa suhtautumiseen. Kaiketi riippuu seurasta miten mihinkin asennoidutaan.

    Hui! Todella vaikuttava händäri sulla.

    Mistä sä tiedät, mistä rangelaiset on tulleet? Vaikka olis kaikki osakkeenomistajia? Mikä sua nyt kiristää?

    Oikeesti… Kyllä muakin ketuttaa, jos joku hidastelee kentällä. Emmä silti syytä siitä kaukojäseniä!

    samaa mieltä kyllä edellisestä.

    Mutta jos ajatellaan see kotona odottaa esim kaksi pientä lasta (jotka lienee vielä kalliimpia kun golf…) niin ei ole enään kysymys rahojen kulutuksesta vaan siitä että enään ei välttämättä jää rahaa kalliin osakkeen ostoon…

    toki elämä on täynnä valintoja ja jokainen onneksi on oikeutettu tekemään omansa!

    kehotan kirjoittamaan hakukenttään ’kaukojäsen’. Sieltä voi sitten lukea kaikki mahdolliset mielipiteet aiheesta. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että joku keksisi jotain uutta sanottavaa tästä.

    Tuo kaukojäsenten mollaaminen on ilmeisesti jotain kateutta ;l itse olen aina kuulunut seuraan alusta-alkaen jo vuosia, mutta kun työkaverini innostui viimevuonna lajista ja valitsi kaukojäsenyyden, koska ei tiennyt miten laji ns. ’talvehtii’ niin hyväksyin täysin asian ja en osanut muuta kun kannustaa häntä.

    Kun kevät koitti niin kaverini pisti seuraan hakemukset sisään ja on nyt saman seuran jäsen kanssani, joten asiassa kävi niin kuin oletin.

    Mutta se miksi kaukojäseneksi tässäkin tapauksessa kaverini liittyi, oli ainoastaan se, että mikäli laji ei olisi talvehtinut ja golf jatkunut keväällä, niin kalliit liittymis, ja vuosimaksut olisivat menneet hukkaan, koska niitä ei saa takaisin mikäi laji ei kiinnosta.

    Mielestäni tässä olisi golf seuroilla näytön paikka, mahdollistamalla ensimmäisenkauden ilman liittymis ja vuosimaksuja alotteleville golffareille, jolloin asianosainen voisi totutella ja katsoa, olisiko golf lajini? pelaamalla green fii:llä.

    joku tällainen ratkaisu voisi olla ihan toimiva. tuskin se mitään ryntäystä saisi seuroihin aikaan mutta olisipahan ainakin osoitus siitä että seurojakin kiinnostaa jäsenmääränsä kasvattaminen!

    Kummastuttaa tämä kaukojäsenjauhanta, joka on jatkunut jo vuosia.

    Kaukojäsenyys liitetään näissä teksteissä selkeästi huonoihin pelaajiin (tai köyhiin), joiden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. Kuulostaa perinteiseltä suomalaiselta luonteelta kun pullistellaan omilla taidoillaan (rahoillaan), haukkuen ihmisiä sillä perusteella, etteivät he omista golf-osaketta. Kaukana Helsingistä olevia kenttiä (Tahko, Katinkulta yms) lukuunottamatta omistajajäsenet itse täyttävät kenttänsä ja aiheuttavat ruuhkansa, osin asenteella; olenhan minä omistaja, minulla on oikeus. Yllämainituilla kentillä taas ruuhkahuiput syntyvät kun lomalaiset tulevat pelaamaan.

    On jokaisen oma asia haluaako/pystyykö hän omistamaan osakkeen, ei asialla ole pelitaidon kanssa tekemistä. Jotkut pelaavat syystä tai toisesta pääsääntöisesti eri kentällä/kentillä kuin ns kotikentällään.

    Moni haluaa kokeilla useita kenttiä, eikä tahkota kotikenttäänsä koko kesää vain saadakseen varmuuden, ettei vaan yksikään pallo mene metsään. On totta, että jokainen uusi kenttä on ainakin tasoiselleni pelaajalle ensimmäisellä kerralla vaikeampi kuin se oma, jonka jokaisen väylän on kiertänyt ’tuhanteen’ kertaan, tekeehän harjoitus mestarin.

    Itse olen osakkeen omistaja, mutta pelaan pääsääntöisesti (esim pelilipuilla) myös kahdella muulla kentällä sekä usein kavereiden vieraina myös muilla kuin näillä kolmella kentällä. Olen myös aikoinani pelannut kesiä ainoastaan kentällä, josta omistan ko osakkeen. Näin tuntuu toimivan yhä useammat, jotka liikkuvat ympäri Suomea.

    Tekstejä lukiessani tuntuu siltä, että kotikentäänsä kiertävien kannattaisi tutustua myös muihin kenttiin, saattaisi avartaa.

    En oikein ymmärrä, miten tämä kaukojäsenyys -asia jaksaa niin paljon tunteita herättää. Fakta lienee se, että kentän tukkeena voivat olla niin kaukojäsenet, muut gf -pelaajat kuin osakkaatkin…

    Mihinhän kategoriaan itse kuulun, periaatteessa kun olen ns. kaukojäsen, mutta valitsemallani kentällä pelaan vuokrapelioikeudella? Tällä kentällä kun jäsenyys edellyttää pelioikeutta, mutta mitään takeita pelioikeuden saamisesta ensi vuonna ei ole. Eli jos nyt liityn ja ensi vuonna en saakaan pelioikeutta vuokrattua, vuokraan sen sitten muualta ja taas liittyn uudelleen jäseneksi johonkin seuraan. Ei tunnu järkevältä. Osakkeen osto vs. pelioikeuden vuokraaminen lienee samalla linjalla kuin omistuasunto vs. vuokra-asunto. Eli miksi ostaa, jos voi vuokratakin?

    Aloittelevan golffarin kannalta lienee varsin järkevää liittyvä kaukojäseneksi ennen kuin selviää, jatkuuko harrastus vai ei. Vai onko tämäkin jonkun mielestä paheksuttava menettely?

    Jokaisella on oikeus omaan valintaansa.

    Kaveripiirissäni on osakkaita, vuokralaisia ja kaukojäseniä. Keskenämme kisaamme eri kentillä erilaisin ehdoin eikä kertaakaan ole tullut kyseeksi millainen greencard itse kullakin on. Itse asiassa kaukojäsenet vuositasolla maksavat eniten näistä keskinäisistä kisoistamme, kun he joutuvat joka kentällä maksamaan täyden greenfeen. Me osakkaat pääsemme omalla kentällämme ’ilmaiseksi’ pelaamaan.

    Kentän omistajien (=osakkaiden) oikeus on päättää miten paljon ulkopuolisia päästetään pelaamaan. Ulkopuolisia (kaukojäseniä ja muiden osakekenttien ’lähijäseniä’) kuitenkin tarvitaan myös tuomaan rahaa kentänhoitoon mutta heidän peliaikansa annetaan niin, ettei omistajien etuja haitata.

    Eli tervetuloa vaan kaikki pelaamaan Luukkiin ja Lakistoon. Päivisin on hyvin tilaa.

    muutenkin tuntuu että SHG on aikalailla edellä muita kenttiä tässä aihepiirissä. ainakin viime kaudella oli tarjous että heinäkuussa molemmat kentät 50 e per päivä ja toinen taisi olla 20 per kierros!

    itse viihdyn ainakin luukissa ja lakistossa!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #376778 kohteessaPakko jauhaa kaukojäsenistä…

Etusivu Foorumit Yleistä Pakko jauhaa kaukojäsenistä…