26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Oy:n osakkuus – Ry:n jäsenyys

Etusivu Foorumit Yleistä Oy:n osakkuus – Ry:n jäsenyys

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 75)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #178606 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vasen Pakki kirjoittaa tuolla toisessa ketjussa ( …golfosakkeet droppaa….) näin: ’Se nyt on päivänselvä asia, ettei ry:n jäsenyydellä ole mitään tekemistä varausoikeuksien kanssa. Toki nettivaraus voi olla ry:n pyörittämä palvelu ja ry voi kieltäytyä tarjoamasta sitä muille kuin jäsenilleen. Useimmilla kentillä näin ei varmaankaan toimita.’ Koska tämä kysymys ei liity sen ketjun otsikkoon, avaan aiheesta uuden otsikon ja komentoin V.P.:n väitettä. Käsittääkseni koko Golf-Suomessa yleispätevät faktat ovat seuraavat: A) Golf Oy:n osakas, joka ei ole minkään Golf ry:n jäsen, ei pääse pelaamaan millekään kentälle (ei edes sille minkä osakas hän on); B) Golf ry:n jäsen, joka ei ole minkään Golf Oy:n osakas, pääsee pelaamaan kaikille kentille sekä Suomessa että ulkomailla (rajoituksena mahdolliset tasoitusrajat). Kumpi siis ratkaisee pelaamaan pääsyn, Oy:n osakkuus vai ry:n jäsenyys? Pelaamisen kannalta Oy:n osakkuudella on se merkitys, että se on pääsylippu ry:n jäsenyyteen, joka puolestaan avaa kentän portit. Ry:n jäseneksi pääsee kyllä ilman Oy:n osakkuuttakin (vuokraajat, kaukot). Oy:n tehtävänä on rakentaa leikkikenttä ja ylläpitää sitä ja sen laitteita, joihin kuuluu kentän näkymätön portti. Oy:llä ei ole avaimia tuohon porttiin. Portin saa auki vain avaimella, jonka nimi on ’tasoituskortti’. Sellaisen avaimen saa vain ry:ltä, ei muualta. Ry antaa avaimen jäsenilleen, ei muille, ei edes leikkikentän omistajille, jotka eivät ole (jonkun) ry:n jäseniä. On siis päivänselvä asia, että ry:n jäsenyydellä on ratkaiseva merkitys pelaamisen kannalta, koska: 1) Vain ry:n jäsenet saavat peliavaimen, tasoituskortin, eivät Oy:n osakkaat (elleivät ole jonkun ry:n jäseniä); 2) Avain avaa golfkenttien portit kaikkialla maailmassa kortissa olevalla tasoituksella, jota ylläpitää ry, ei Oy; 3) Valtakunnalliseen varausjärjestelmään pääsee sisälle peliaikavarauksia tekemään vain ry:n jäsennumerolla, ei Oy:n osakkeen numerolla. Vai onko käytännössä muitakin käyttäjätunnuksia? Eivätkö nämä menettelytavat päde kaikkiin Oy:n ja ry:n muodostamiin golfyhteisöihin Suomessa, myös Talmaan?

    #343703 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mielestäni tuo on ihan ok, mutta miten tulkitsette sitten seuraavan lainatun lauseen yhden seuran (en mainitse sitä tässä) puheenjohtajan kirjeestä ja seuran säännöistä:

    Muistattehan, että sääntöjen mukaan XX Golf ry:n jäsenkortin saa, jos seuran jäsenmaksu on maksettu. Suomen Golfliiton jäsen- ja tasoituskortin saa, kun pelioikeus on maksettu joko osakkeen tai kausimaksun muodossa.

    Rajoittaako tämä yleistä golfliiton tasoituskortin saantia mielestänne?

    #343704 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ymmärtääkseni se menee oikeasti näin: kun pelioikeus on maksettu, on oikeus päästä XX Golf ry:n jäseneksi. SGL:n tasoituskortin saa, kun XX Golf ry:n jäsenmaksu on maksettu (ja green card joskus suoritettu).

    #343705 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Itsellä sattuu olemaan muutamia osakkeita eri kentiltä, joten näitä on tullut käytännössä harjoiteltua.

    Golf Oy:n osakkaana olen aina päässyt pelaamaan normaalisti, ilman että olisin liittynyt jäseneksi kyseisiä kenttiä hallinnoiviin seuroihin. Käytössä on ollut sekä pelilippuja että ihan normaalieja pelioikeuksia.

    Jotta pääsee pelaamaan muillekin kentille (greenfeellä jne) pitää käytännössä olla jäsen jossain golfliiton jäsenseurassa, josta saa tasoituskortin (ja liiton lehden). Tällä jetkellä olen jäsenenä kahdessa golfseurassa, joista toinen pitää huolta tasoituksestani. Molemmista seuroista olen saanut silti tasoituskortin (=jäsenkortti).

    Jossain voi olla muitakin käytäntöjä.

    Tulevaisuudessa saatan asua ulkomailla, mahdollisesti liittyä tai olla liittymättä mihinkään seuraan. Olettaisin että minulla säilyy pelioikeus kaikille niille kentille joilta omistan osakkeita, huolimatta siitä olenko minkään seuran jäsen. Veikkaisin jopa niin että pääsen pelaamaan greenfeellä muillekin kentille. Siis, ilman että olisin minkään seuran jäsenen.

    #343706 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Käytännössä se taitaa mennä Merkkarin kuvailemalla tavalla. Tosin ero jäsenyyden ja omistamisen kannalta on semanttinen, niin pitkään kuin jäsenyyden ehtona on pelioikeuden hallinta (omistus/vuokraus).

    Jos siis omistat osakkeen ja haluat pelata parhailla ajoilla, tulee sinun kuulua ko. kentän seuraan saadaksesi tämän etuoikeuden. Jos omistat osakkeen kahdella kentällä, niin ilmeisesti silloin pitää kuulua molempien kenttien seuroihin…tai sitten käytäntö on yhtä kirjavaa kuin lippujen väri rei’illä.

    Mikäli seurajäsenyyden ehtona on tuo pelioikeuden hallinta, niin se puolestaan menettää yleishyödyllisen yhdistyksen statuksen ja siitä tulee ’muu taloudellinen yhteisö’. Tämä yhdistys on käytännössä osakeyhtiön jatke. OYn kyljessä pitää olla seura, koska SGL ei tunne osakeyhtiöjäseniä. Tämä puolestaan on johtanut siihen, että golfseurat ovat enemmän suljettuja klubeja kuin urheiluseuroja.

    #343707 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ”Olettaisin että minulla säilyy pelioikeus kaikille niille kentille joilta omistan osakkeita, huolimatta siitä olenko minkään seuran jäsen. Veikkaisin jopa niin että pääsen pelaamaan greenfeellä muillekin kentille. Siis, ilman että olisin minkään seuran jäsenen.”

    Veikkaanpa, että veikkaat totaalisen pieleen.

    Kuten jo aiemmin on useammallakin suulla todettu, ilman tasoituskorttia ei ole asiaa GF-pelaajana millekään kentälle (pois lukien kentät, joilla vaatimus on pelkkä GC). Pelkkä osakkeen omistaminen EI automaattisesti oikeuta pelaamaan missään. Suomessa voi toki olla seuroja, jotka antavat osakkeenomistajan pelata kentällään pelkän vastikkeen maksamalla, mutten tässä näe mitään järkeä seuran taholta.

    Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen: ry ei saisi rajoittaa varausoikeuksia pelioikeutetuilta sillä perusteella onko pelioikeutettu ao. seuran jäsen vai ei, jos seura antaa vuokrata pelioikeuden ilman ao. seuran jäsenyyttä. Tiedän seuroja, joihin on pakko liittyä jäseneksi, jos pelioikeuden haluaa vuokrata. Tosin tämäkin on minusta varsin kyseenalaista toimintaa, mutta ymmärrän sen takana olevan halun saada ne ihmiset maksamaan, jotka palveluja ahkerimmin käyttävät. En kuitenkaan hyväksy sitä enkä aio koskaan vuokrata pelioikeutta sellaiselta kentältä.

    #343708 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tää on jälleen kerran yksi hyvä osoitus siitä, miksi tuo SGL:n ’yksi kenttä, yksi seura’ sääntö pitäisi poistaa. Se saa aikaan juuri tällaisia väärinkäsityksiä.

    Muistanet vielä BM mitä tämä alkuperäinen ’kiista’ koski. Laitetaan se nyt tähän lainauksena, niin tiedetään mistä puhutaan:

    – ’Oikeus varata peliaikoja perustuu ry:n jäsenyyteen eikä oy:n osakkuuteen.’

    Ei pidä paikkaansa. Osakkaat tietysti päättävät miten heidän omaisuuttaan käytetään, eli oy (hallitus tai viimekädessä yhtiökokous) päättää säännöistä peliaikojen varaamisen suhteen. Ry:llä ei tietenkään ole edes mitään juridista oikeutta päättää siitä, miten Oy:n omaisuutta käytetään.

    – ’Jos ABC Golf Oy:n osakkaan (tai vuokralaisen) kotiseura on joku muu kuin ABC Golf ry (eikä hän ole sen lisäksi ABC Golf ry:n jäsen), hänellä on peliaikojen varaamiseen samat oikeudet kuin vieraspelaajilla, vaikka hän on ABC Golf Oy:n osakas.’

    Ei pidä paikkaansa. Olen itsekin osakkaana kentällä jossa en ole jäsenenä. Sanomattakin on selvää, että minulla on täydet pelioikeutetun varausoikeudet siellä. Kyseisellä kentällä (Vierumäki) on vielä ruuhkaisuudestaan johtuen varsin tarkasti säännellyt varausoikeudet.

    Leikkaan ja liimaan tähän muutaman otteen kotikenttäni Talman verkkosivuilta. Meidän säännöt tuskin poikkeavat muista kentistä näiden osalta.

    Pelioikeutettu voi varata lähtöajan aikaisintaan viisi (5) päivää aikaisemmin.’

    ’Lähtöajan voi varata joko paikan päällä toimistossa, puhelimitse tai kätevästi internetissä kotisivujemme kautta(vain pelioikeutetut). Internetissä tapahtuva ajanvaraus edellyttää tunnuksia, jotka saa Golf Talman toimistosta. Pelioikeutettu saa varata ajan itselleen ja enintään kolmelle vieraalleen kaikkina päivinä, myös viikonloppuisin ja arkipyhisin. Green fee pelaajat voivat myös varata aikoja kaikille viikonpäiville.’

    Kuten huomaat, tuossa puhutaan kokoajan pelioikeutetusta, eikä jäsenestä.

    Jotta tähän keskusteluun saadaan jotain järkeä, niin ilmoitatko mulle tiedossasi olevan kentän, jossa peliaikojen varaaminen perustuu ry:n jäsenyyteen. Lupaan pistää sinne sähköpostia ja selvittää miten asia on.

    #343709 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    1) Olen varma, että kun Talman ohjesäännössä puhutaan pelioikeutetusta, se tarkoittaa henkilöä, joka a) on pelioikeuden haltijana Talmassa (osakas tai vuokralainen) ja b) on jonkun Golf ry:n jäsen. Jos hän täyttää vain ensimmäisen ehdon, hän ei ole pelioikeutettu. Pitää siis olla jonkun ry:n jäsen (ei välttämättä Talman).

    2) Kun kirjoitan oikeudesta varata peliaikoja, tarkoitan oikeutta ja mahdollisuutta käyttää GolfPron nettivarausjärjestelmää. Se on se käytännöllisin tapa varata peliaikoja. Kyllä pelioikeutettu (= SGL:n jäsenseuran jäsen + pelioikeuden haltija) voi varmasti varata peliaikoja puhelimellakin, niin kai tehtiin viime vuosisadalla.

    Pelkkä osakkuus jossain Golf Oy:ssä ei todella riitä vielä pelioikeutetun asemaan. Tuttavapiirissäni on mm. henkilö, joka on ollut jo monta vuotta erään pääkaupunkiseudun Golf Oy:n osakas. Pelaamaan hän ei ole päässyt koskaan, koska hän ei ole suorittanut milloinkaan green cardia eikä ole saanut minkään ry:n tasoituskorttia.

    #343710 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Muistattehan, että sääntöjen mukaan XX Golf ry:n jäsenkortin saa, jos seuran jäsenmaksu on maksettu. Suomen Golfliiton jäsen- ja tasoituskortin saa, kun pelioikeus on maksettu joko osakkeen tai kausimaksun muodossa.’

    Kyllähän tuo minun ymmärrykseni mukaan rajoittaa, jos edellinen on jälkimmäisen ehto. Mutta eihän tuossa selvästi sanota, että jälkimmäinen on sidottu edelliseen.

    Toisaalta ei pj:n kirjeet ja tiedotteet mene muille kuin jäsenille, niin tuo epäsuorasidos tuntuu ymmärrettävältä.

    Voisit tietysti kertoa, mikä on käytäntönne. Voiko pelioikeuksia vuokrata muiden ry:n jäsenet?

    #343711 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Eikö olisi helpompi vain sanoa ’olin väärässä’? :-).

    Mä puutuin alunperin sun viestissä olleeseen asiavirheeseen ’Oikeus varata peliaikoja perustuu ry:n jäsenyyteen eikä oy:n osakkuuteen.’. Eiköhän me molemmat olla jo yhtä mieltä siitä, että se oikeus perustuu nimenomaan osakkeeseen liittyvään pelioikeuteen.

    Mä en saa mitään kiksejä siitä, että olen tässä asiassa oikeassa. Mun mielestä on vaan huono homma, että SGL:n säännöistä johtuen ihmiset eivät ymmärrä tätä pelioikeus asiaa. Mun mielestä jäsenyyteen pakottaminenkin on ihan tyhmä homma. Jos joku ei käytä ry:n palveluita eikä käy kilpailuissa, niin miksi hänen pitäisi maksaa jäsenmaksuja? Tennishallitkin on osakeyhtiöitä, mutta ei siellä pelatakseen tarvitse olla minkään tennisseuran jäsen.

    Siitä GolfPro hommasta vielä sen verran, että en tiedä kuka tuon palvelun tarjoaa. Joku tuottaa tuon palvelun (softa + hostaaminen + ylläpito) ja myy sitä golf seuroille tai kenttäyhtiöille. Jos ostaja on seura, se tietysti haluaa silloin tuolle palvelulle maksajan, eli se voi kieltäytyä antamasta tunnareita muille kuin jäsenilleen. Talmassa kuulemma tunnarit annetaan riippumatta siitä, onko pelioikeutettu GT ry:n jäsen vai ei. GolfPro on ihan hyvä homma. Tosin monesti tulee edelleen varattua lähtöaika puhelimessa. Jos esim joku kaveri pyytää pelaamaan ja kumpikaan ei ole netin ääressä, niin varaus tulee hoidettua puhelimella.

    #343712 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Meidänkin seurassa taitaa olla vastaava ehto käytössä. Perustelu taitaa liittyä siihen, että ry:n jäseneksi pääsee vain pelioikeutettu. Jos joku osakas ei käytä itse omaa pelioikeuttaan, hän ei normaalisti voi olla seuran jäsen. Jos syy on kuitenkin esim ulkomaankomennus, sairaus tms., ei jäsenyyttä tarvitse katkaista. Jos maksaa jäsenmaksun, saa jäsenkortin. Tasoituskorttia sen sijaan ei saa.

    Tässähän ei mun mielestä ole mitään järkeä. Kun tuo SGL:n ’yksi kenttä – yksi seura’ sääntö on jo muutenkin ihan kuollut pykälä (sehän kierretään nykyään kaukojäsenyydellä), niin miksi tällaisia sääntöjä seuroissa on? Ehdotin tämän rajoituksen poistoa meidän seurassa, mutta eihän niitä sääntöjä niin vain muuteta.

    #343713 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    V.P:: ’Eikö olisi helpompi vain sanoa ’olin väärässä’? :-).’

    Juuri niin, sitä olen rivien välissä yrittänyt ehdottaa sinulle.

    V.P.: ’Mä puutuin alunperin sun viestissä olleeseen asiavirheeseen ’Oikeus varata peliaikoja perustuu ry:n jäsenyyteen eikä oy:n osakkuuteen.’. Eiköhän me molemmat olla jo yhtä mieltä siitä, että se oikeus perustuu nimenomaan osakkeeseen liittyvään pelioikeuteen.’

    Hyvä V.P., emme ole yhtä mieltä, sillä pelaaja ei tarvitse mainitsemaasi ’osakkeeseen liittyvää pelioikeutta’ saadakseen varata peliaikoja ja pelata golfkentällä sen enempää kotimaassa kuin ulkomaillakaan. Se mitä hän tarvitsee on ry:n jäsenkortti (= tasoituskortti).

    Vielä kerran: Kun kirjoitin, että ’oikeus varata peliaikoja perustuu ry:n jäsenyyteen’, tarkoitin oikeutta varata peliaikoja GolfPron ylläpitämästä nettivarausjärjestelmästä.

    #343714 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Entäpä tämä………..

    Asunut ulkomailla 3 vuotta, omistan 3 osaketta eri kentiltä, en kuulu mihinkään klubiin, (sanouduin irti muuttaessani). Nykyään omaan nykyisen asuinmaani golfliiton (UGA) kortin, pelaan kaikkialla maailmassa ilman mitään ongelmia ja varailen tii aikoja Suomessa omistajan ominaisuudessa niiltä kentiltä jossa olen osakkaana.

    Kaksi ensimmäistä vuotta meni ilman tuota korttia (ja hankin sen ihan vaan siihen kuuluvan greenfee alennuksien takia) ja eipä nuo edellämainitut kolme klubia koskaan peräänkuuluttanut jäsenyyttä mistään, ei silloin eikä nytkään.

    Eli se sinun kohdasta A.

    #343715 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Erikoisasemassa ovat luonnollisesti ulkomailla asuvat golffarit, jotka voivat jollain dokumentilla osoittaa hallitsevansa pelitaidot. CM:n pitäisi tällöinkin kysyä ulkomaista jäsenkorttia, mutta käytännössä näyttävät hyväksyvän jonkun läpyskän tai pelaajan suomalaisen isännän vakuuttelut. Vaatimus SGL:n jäsenkortista suomalaisella kentällä koskee Suomessa vakituisesti asuvia pelaajia.

    #343716 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tuossa edellä taisi jo tulla hieman vastausta, mutta edelleen.

    Jos muutan pysyvämmin asumaan ulkomaille, niin saattaa hyvinkin olla etten viitsi maksella enää suomaisten golfseurojen jäsenmaksuja, vaikka säilyttäisinkin osakkuuden ko. kentille.

    Siitä huolimatta uskoisin että pääsen halutessani pelaamaan kaikille suomalaisille kentille greenfeellä. Tämän lisäksi luotan siihen että pääsen pelaaman kaikille niille kentille joilla omistan osakkeita, maksamalla normaalisti hoitovastikkeen.

    Luulisin myös että kanssani mahdollisesti pelaavat ystäväni (eivät suomalaisia) saavat pelata ilman suomalaisen golfseuran jäsenyyttä. Jotta varmasti ymmärtäisit asian niiin vakuutan jopa tuntevani ulkomaalaisia jotka ovat pelanneet meillä ilman suomalaisen golfseuran jäsenyyttä.

    Ei tämä nyt niin vaikeaa ole..

    #343717 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ei tämän pitäisi olla niin vaikeaa miltä näyttää….

    Kuten kirjoitin edellä, vaatimus SGL:n jäsenkortista koskee suomalaisia Suomessa asuvia pelaajia. Periaatteessa ulkomaalaisilla tai ulkomailla asuvilla pelaajilla pitäisi olla joku vastaava läpyskä, jolla he voivat osoittaa omaavansa golfpelitaidot, käytännössä näitä erikoistapauksia (joita ovat ulkomailla asuvat pelaajat sekä Suomessa asuvat ulkomaalaiset) CM:t näyttävät kohtelevan vaihtelevasti riippuen siitäkin tuntevatko he asianomaisen tai onko hänen seurassaan suomalainen isäntä.

    #343718 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Pakko panna omakin lusikka tähän soppaan…

    Nyt tuntuu siltä, että helposti sekoitetaan miten pitäisi toimia ja miten jotkut seurat toimivat. CM:n tulee pyytää nähtäväkseen pelikierrokselleen ilmoittautuvalta pelaajalta tasoituskortti, jolla pelaaja osoittaa kuuluvansa SGL:n alaiseen seuraan (ulkomaalaiset pelaajat näyttävät jonkun muun soveltuvan kortin). Tämä on ehdoton vaatimus ja jo pelkän vakuutuksenkin kannalta asia, josta ei pitäisi tinkiä.

    Jos jossakin seurassa pelaaja päästetään pelaamaan ilman em. tarkistusta, se on ko. seuran tai seuran palveluksessa olevan, tarkistuksesta vastaavan henkilön virhe. Vaikka näin jossain päin Suomea toimittaisiinkin, ei se ole oikea menettelytapa. On selvää, ettei pelaajistonsa kesän mittaan oppimaan tunteva CM kysy kaikilta vakipelaajilta tasoituskorttia, mutta hänen tulee tietenkin olla varma, että henkilöllä kortti on.

    #343719 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tämän ketjun keskustelusta voisi tehdä sen johtopäätöksen, että aktiivisista osallistujista KL on ainoa joka ymmärtää asian oikean laidan. Hienoa KL, hyvä että edes joku, vaikka itse asian pitäisi olla äärimmäisen yksinkertainen ja selvä.

    #343720 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Ei ole vaikeaa, mutta luepa se kirjoittamasi teksti vielä kerran, se jossa väitit voivasi pelata ilman mitään jäsenkorttia. Jos sinulla on ulkomainen kortti, niin silloinhan sinulla ON jäsenkortti, eikös?

    Ja toistan vielä: Ilman jonkin seuran jäsenkorttia (ulko- tai kotimainen) tai muuta vastaavaa tasoituskorttia et pääse pelaamaan, vaikka kuinka osakkeita omistaisit. Poislukien nuo SGL:n sääntöjä rikkovat seurat, jos sellaisia todellakin on.

    #343721 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näin se on..ja vaikka nyt asun ja pelaan Suomessa, pääsen pelaamaan myös niille kentille joilla omistan osakkeen (ja maksan tietysti vastikkeen), ilman jäsenyyttä ko. kentällä toimivassa kotiseurassa.

    Lisään vielä että minulla on vähintäänkin yhtälaiset peli-, ja ajanvarausoikeudet kuin seuran jäsenillä.

    Saattaa olla että jossain yhtiössä osakkaille ei sallita pelaamista ilman seuran jäsenyyttä. Minä en sellaisesta yhtiöstä hankkisi osakkuutta.

    #343722 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ei kukaan ole sanonutkaan, että sinun pitäisi olla osakasyhtiösi kotiseuran jäsen. Riittää, että olet jonkun seuran jäsen ja että joku pitää tasoituskorttiasi (joko kotimaassa tai ulkomailla).

    Luultavasti ei ole sellaista golfyhtiötä, jonka osakas pääsisi pelaamaan ilman tasoituskorttia (ei ainakaan pitäisi päästä). Monella golfyhtiöllähän on lukuisia sijoittajaosakkaita, jotka eivät edes pyri kentälle.

    #343724 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kerropa vielä, oletko nimennyt pelioikeudet itsellesi, vaiko voiko kyseisillä kentillä myös vuokrata pelioikeudet toisille ja jatkaa silti myös itse niillä pelaamista, vieläpä entistä paremmin ajanvarausoikeuksin?

    #343725 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    On tietenkin mahdollista että hankkisin jonkin ulkomaisen jäsenkortin tms. paperin jota voisin tarvittaessa esitellä caddiemastereille. Käytännössä luulisin että jo ulkomailla asuminen riittää siihen ettei sattumoisin Suomessa pelatessa tarvita mitään jäsenkortteja.

    En toki missään tapauksessa menisi mihinkään CM:n tiskille rähisemään ja kiistelemään asiasta.

    #343726 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Erikoinen näkemys. Tarkoitatko sitä, että minä Suomen kansalaisena voin mennä vaikkapa Ruotsiin pelaamaan ilman missään päin maailmaa voimassa olevaa tasoituskorttia? Siellähän minä olen ulkomaalainen.

    Saksassa käytäntö on ihan sama kuin Suomessakin, eli tasoitus-/jäsenkortti pitää löytyä. Kokemusteni perusteella käytäntö on suunnileen yhtä tiukka kuin Suomessakin, ts. joillakin klubeilla korttia ei kysellä, raha on tärkeintä.

    Kyllä me olemme tästä asiasta samaa mieltä, vaikka yritätkin vielä vähän rimpuilla 😉

    #343727 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllä Suomessakin on kenttiä, johon ei vaadita Golfliiton tasoituskorttia pelaamaan pääsemiseksi. Tuntuu, että pelaaminen olisi eriytymässä ainakin jossakin määrin liiton tasoituskortista. Raha puhuu…

    Golfliittohan ei voi määrätä mitään kenttää ottamaan vieraspelaajia kentälleen. Liiton suositushan on, että tasoituskortin omaavat henkilöt pääsevät pelaamaan, mutta seura/kenttä voi asettaa rajoituksia pelaamiselle. Asiaan vaaditaan siis kentän oma päätös.

    Kenttä voi tehdä esim sellaisen päätöksen, että pelaamaan pääsee esittämällä tasoituskortin tai vastaavan todistuksen että osaa pelata golfia. Turvallisuus on kuitenkin erittäin tärkeä asia.

    Liitto ei voi kieltää kenttiä ottamasta pelaamaan ketä tahansa pulliaista, eikä tällaisesta ole mainintojakaan liiton säännöissä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 75)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #343705 kohteessaOy:n osakkuus – Ry:n jäsenyys

Etusivu Foorumit Yleistä Oy:n osakkuus – Ry:n jäsenyys