26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Omaan tasoitukseen

Etusivu Foorumit Yleistä Omaan tasoitukseen

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Montako kierrosta teillä menee kauden alussa ennen kuin pääsette jälleen omaan tasoitukseen? Itselläni meni 10 kierrosta, tuntuu liian paljonta.

    Mulla meni jo toka tasoitukseen. Osa syynä on varmasti ahkera tarviharjoittelu Vermossa.

    Heti ensimmäinen kiekka meni tasoitukseen joka on vaatimaton 35. Kierroksia ei olekkaan takana vielä kuin 2 =)

    Eilen löin ekan kerran omaan tasooni. Kierroksia tähän mennessä toistakymmentä.

    Varmaan se kymmenen. Alkukausi menee aina aika huonosti, vaikka olisi treenannu talvella vaikka kuinka paljon…

    Sorry, Matti. Minä en oikein mahdu edes sinun kysymyksenasetteluusi. Viimeksi pelasin omaan tasoitukseeni (36 pb tai yli) melkein 3 vuotta sitten. Nyt odottelen innolla, että pääsisin taas pelaamaan vähän enemmän, että jos vaikka vielä joskus … Ehkä jo tänä kesänä … (1. kiekalla uusi ppk-indeksi ennätys: vain 2 hukattua. Mutta toki Peuramaa on hyvin lempeä tässä suhteessa)

    Nykysäännöillä tasoitus nousee paljon hitaammin kuin taidot ruostuvat. Mutta eipä sillä tälläiselle tuupparigolfarille ole paljon väliäkään.

    Kolmas kierros meni jo omaan ja sain bogipisteillä kortinkin jätettyä.

    Ted

    Talvigriineillä tuntui kulkevaan heti alusta asti hyvin, mutta alussa en edes tarkemmin laskeskellut pisteitä. Nyt on takana kolme kisaa ja tasoitus on kerennyt tippua viisi pykälää… tosin hiuksen hienosti alle kolmenkympin.

    Nimetön

    Tasotukseen pelaamiseen meni pari kierrosta, jonka jälkeen olen jättänyt 7 laskevaa korttia ja pari kertaa pelannu yli bufferin. Kauden alussa 12,6 nyt 9,0… On lähtenyt kausi käyntiin ehkä vähän liiankin mukavasti, ratkeamista odotellessa… Kaiken lisäksi vielä Talman ’greeneillä’….

    Nimetön

    Mulla meni eka rundi 32 pistettä. Olen harjoitellut talven aikana kerran viikossa ja lyönti on pysynyt hyvänä (ainakin meikäläisittäin).

    Ei ole vielä tullut päästyä lähellekkään. Bufferiin pääsykin on tiukassa. Pari ysin lenkkiä on sentään mennyt 16-17 pisteeseen, joten ehkäpä sitä vielä pääsee edes bufferiin kesäkuussa. Tasoitusjärjestelmä on tässä suhteessa aika masentava, kun nousu tapahtuu kovin hitaasti laskuun verrattuna.

    Laskeskelin viimekauden tilastoja, noin 20 prosenttia oli tasoitukseen (tai parempia).

    Alkukaudesta oli vähemmän…

    Neljäs kierros tasoituskelpoiselle kentälle meni kolme lyöntiä alle tasoituksen, samoin viides kierros. Alkukaudesta on kertynyt kierroksia kesä-/talvigreeneille kymmenkunta.

    Toistaiseksi mennyt ihan hyvin, vaikka talven harjoittelu jäi kahteen simukertaan… ja olohuoneessa puttailuun.

    Tänä vuonna viisi kierrosta omaan tasoitukseen ja loput viisi vähän samaa linjaa. Aloitukset ja väylät sujuu paremmin kuin viime vuonna. Chippaamista ja hiekkaa pitää mennä harjoittelemaan 🙂 ovat taidot vähän kohmeessa. Puuttamisesta ei oikein ole tajua vielä, kun on pelattu enemmän ’hiekkiöillä’ kuin ruohollisilla griineillä.

    Eka kierros tänä kesänä tasoitukseen. Seuraava 5 alle. En harjotelllu talvella. Taidan poiketa vastaajien valtavirrasta aika paljon. Lieneekö syynä talvella harrastettu punttisali ja aktiivinen lätkän peluu.

    Kyllä se itselläkin vaati kymmenen kierrosta. Muutama ysi meni tosin jo bufferiin mutta täysistä kierroksista vasta kymmenes toi 35 pistettä. HCP 29.

    Syynä tähän voi olla se, että ensi kierroksilla yskimään käynyt draiveri sai jäädä bägiin ja kesti hetken tottua pelkkään rautapeliin.

    Ysin kierros meni heti toisella pelikerralla hyvin. Pelasin kierroksen +6, eli bogeypisteitä tuli 20(hcp: 13,6). Sen jälkeen oli lyönti sellaset kolme kierrosta ihan hakusessa, johtuen vähästä pelaamisesta. Sitten pelasin 18 reikää, joista eka ysi vähän niin ja näin, mutta takaysi ’vain’ 4 yli, mukaan mahtu pari birdietä. Sitten olen pelaillut ihan vain harkkakierroksia lyöntejä kummemmin laskematta, aika huonolla menestyksellä.

    Jos vielä 25 pelatun kierroksen jälkeen et ole päässyt tasuriin, niin sitten kannattaa miettiä, mutta ei kannata turhia huolehtia ainakaan vielä…

    Itselläni meni kolme kierrosta, että saavutin oman tasoni, siitä seuraavat kolme kierrosta pelasin alle tasoitukseni, ja nyt olen vain harjoitellut 🙂

    Mielestäni noin viisi kierrosta vähäisen talviharjoittelun jälkeen on sopiva määrä oman tasonsa tavoittamiseen alkukaudesta.

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #510247 kohteessaOmaan tasoitukseen

Etusivu Foorumit Yleistä Omaan tasoitukseen