-
JulkaisijaArtikkelit
-
Yhdessä draiverin nupissani on halkeaman näköinen ’viiva’ – aivan naaman kantapuolella hoselin vieressä – joka ei kuitenkin tunnu halkeamalta (ks. linkin kuva). Mikä olisi luotettavin keino tsekata onko kysessä oikeasti hiusmurtuma vai jonkinlainen kosmeettinen virhe tai optinen illuusio? (Nuppi ei tunnu niin hyvältä kuin oletin, ja äänikin on erikoinen, mutta kun ei ole vertailukohtaa samanlaisesta nupista, en tiedä ovatko nuo nupin ominaisuuksia…) Lue lisää: Snap, crackle, pop
Kuvan ja tekstin perusteella arvelen, että nuppi on Wishonin 949G/Ti ja vieläpä vuoden 2004 mallin myöhäisempi erä 🙂 Tähän arveluun pohjautuu siis seuraaa teksti.
Itselläni on siis yllämainittu kapistus ja ääni siinä tosiaan on hieman täystitaanisia veljiään latteampi oikeastaan kumahdus tai pläjähdys toisin kuin titaanisten kimakka kilahdus.
Kuten kuvassakin näkyy, niin tuo ongelma ei rajoitu pelkästään siihen hooselin reunaan, vaan erinäköinen raja ainakin omassa mailassani jatkuu itseasiassa koko facen ympäri. Itse arvelisin, että se johtuu jotenkin facen hitsauksesta.
Tiedä sitten onko tällä vaikutusta mailan ominaisuuksiin, kyllä pallo on omallani lehtänyt välillä pitkällekin ja joskus jopa nätisti droona 🙂
Tämän vuoden mallissa tekijää on ymmärtääkseni vaihdettu, joten siinä ei liene tätä samaa ongelmaa, jonka epäilen kuitenkin rajoittuvan vain kosmeetiikan puolelle.
Kiitos kommentista. Nuppi ei ole 949, vaan Blade X400. Olen samaa mieltä siitä, että omituisuus on nimenomaan naaman ja rungon rajapinnassa, ja saattaisi siten olla vain heijastumaa hitsauksesta. Kyllä tälläkin lentää, mutta skeptikkona sitä alkaa heti epäillä pienimpiäkin poikkeamia odotuksista, kuten juuri tavanomaisesta titaanista (tämäkin on SP-700:sta tehty) aiheutuvasta helähdyksestä poikkeavaa ääntä.
Vielä kun saisi saumatulkinnan todettua luotettavasti oikeaksi…
Ultraäänellä?
NimetönTunkeumanesteellä ton vois tarkistaa helposti.
Elaboroitko hieman, kun ei ole ihan tuttua puuhaa…
NimetönEli samalla aineella, millä tarkistetaan hitsaussaumoja. Punainen tunkeumaväri levitetään putsatulle pinnalle ja annetaan sen hetken imeydyttyä. Pestään pois kaikki näkyvä aine, halkeamaan kyllä jää, jos sellainen on. Sitten ruiskutetaan valkoinen väriaine, joka imee kapillaari-ilmiön avulla mahdollisesta halkeamasta punaisen väriaineen näkyviin. Joku paikallinen tarkistusfirma/ hitsausalan yritys vois tehdä ton tosi halvalla.
Kiitos infosta!
Voit testata onko kyseessä halkeama laittamalla nupin vesiämpäriin, ja painat voimakkaasti halkeaman vierestä. Jor nuppi on rikki, niin alkaa nousemaan kuplia pintaan.
Itse yllätyin samoin cobra-draiverini kanssa, kun ääni oli mielestäni muuttunut lyödessä, ja vesiämpäri paljasti halkeaman pohjassa.
Maahantuoja/jälleenmyyjä suhtautui todella hienosti reklamaatiooni, josta kiitos heille.
Sanoisin kuvan perusteella, että tuo viiva näyttää otsapinnan työstöjäljen reunalta. Se melko varmasti tehdään konneelisesti, joten tuo reuna luultavasti on nähtävissä jokaisessa ko. driverin nupissa kutakuinkin samassa paikassa. Tämä tosiaan pelkästään kuvainformaation perusteella. Sormella jos kokeilet otsapintaa jäljen molemmilla puolilla pitäisi pinnan tuntua hieman erilaiselta tai ainakin näytää erillaiselta. Tämä siis jos minun arveluni on oikea.
Juttelin duunipaikan NDT-kaverin kanssa tunkeumanestetarkastuksesta.
Jos haluat ja sinulla on aikaa esim ensi viikolla jonakin iltapäivänä niin ota yhteyttä ja tule käymään Malminkartanolla niin tehdään porukalla tarkastus.
Mäkin voisin tulla käväisee oman mailani kanssa Malminkartanossa, kun olen tässä ihan vieressä kuitenkin joka päivä töissä, jos vain passaa.
OK Laitan kotoa sinulle sähköpostia. Siellä on mailiosoitteesi Malmin demopäivien peruja.
Kiitos tarjouksesta! Pistäpä yhteystiedot osoitteeseen scoop@scientist.com, niin otan yhteyttä.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)