26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Nopean kisan menestymisen selitys?

Etusivu Foorumit Yleistä Nopean kisan menestymisen selitys?

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen osallistunut silloin tällöin tuohon nopea Go kisaan – ja aina ihmetellyt, miten siellä VOI saada niin hyviä ’arvauksia’. Ohjelmassa on varmaankin bugi, jolla pääsee esim netistä katselemaan oikean vastauksen ilman että aikaa kuluu. Kysymyksethän ovat tosi vaikeita. Vai olenko vain tyhmä?

    Samaa olen miettinyt. Eihän noissa ajoissa kerkeä edes kysymyksiä lukea, saati vastata!!!

    Nimetön

    ette vain tiedä tarpeeksi…

    26 sekunnissa, nuo jotkut vastailee 9/9. Ei siinä ehdi millään kysymyksiä lukea ajatuksella.

    Niin…ei kai niitä kysymyksiä nyt niin hiveän montaa erilaista ole –> rekisteröityy monella eri nimellä –> käyttää näitä kysymyksien saamiseen ja etsivät sitten kaikessa rauhassa vastaukset netistä –> käyvät ’veikkaamassa’ kilpailunimellään –> ovat suunnattoman iloisia ollessaan kisan kärjessä. :o)

    Itse en jaksaisi…mutta onhan sitä aina se arvontapalkinto.

    Hieman selvitystä nopean ysin toimintaperiaatteesta:

    Kysymyksiä ei pääse katsomaan ilman, että aikaa kuluisi. Aika alkaa aina samalla kun kysymyksetkin esitetään ja päättyy kun vastaukset lähetetään. Kysymykset arvotaan satunnaisesti 5 eri kategoriasta noin 400 kysymyksen joukosta. Kaksi käyttäjää ei samalla kertaa saa samoja kysymyksiä. Samalle käyttäjälle ei 7 viimeiseen osallistumiskertaan voi tulla samoja kysymyksiä.

    Tarpeeksi kun pelaa ja tietää niin voi olla nopea. Itse en ole, mutta mutta………..

    Esim. Stimpmeter kysymys menee itsellä jo todella nopeasti 🙂

    Miksi vain 7 viime kerralla ei voi tulla samoja kysymyksiä? Eikö voisi olla niin, että ei koskaan tulisi samoja kysymyksiä, kunnes kysymykset on kaikki käyty läpi.

    itse vastailen kysymyksiin silloin tällöin ja vain yhdellä nimellä. Jos kaikki kysymykset lukee, on minun järjenjuoksulla paras mahdollinen aika n.25 sek – yleensä aikaa menee n.35-40 sek. Tällöin pyrin saamaan kaikki oikein, yleensä 7-8 oikein. Tuollainenkin aika vaatii kuitenkin sitä, että kysymystä ei mietitä. Kaikki alle 20/25 sekunnin tulokset ovat mielestäni arvausta/huijausta.

    Kysymykset sinänsä eivät ole vaikeita, tosin joukossa on yleensä muutama sivistynyttä arvausta vaativa pähkinä. Kilpailussa pärjäävät ovat todennäköisesti seuranneet golfia aika monta vuotta – tätä kautta itselle on jäänyt kaikennäköistä normaalielämässä turhaa nippelitietoa päähän.

    Ja ne SGL puheenjohtaja yms. kysymykset saisi kyllä kieltää, kun eivät ne nimet millään jää päähän…

    Itse pikkasen kokeilin miten kisassa voi huijata: eli kysymykset voi ainakin katsella kertaalleen ja elleivät miellytä, takaisin ’edellinen’ komennolla ja uusi yritys voi alkaa. Eli ellei vastauksia ’lähetä’ ei aikaa kulu eikä yritys ole ohi.

    Enempää en viitsi yritä tutkia asiaa, kun en niin paljoa tietokoneista välitä. Mutta kun näin pitkälle tällä taidolla pääsee huijaamaan, niin miksei sitten pidemmällekin, jos halua ja taitoa riittää.

    Eli pistäkääpä peli kuntoon, please, että kaikilla olisi samat mahdollisuudet!

    Nimetön

    Se aika vain näyttää alkavan alusta Ringo jos painat selaimesi back-nappia ja otat kysymykset uudestaan. Todellisuudessa ajan ottaminen jatkuu taustalla ja se laskee kokonaisaikaa siitä ensimmäisestä yrityksestä. Eli toisinsanoen sivu lienee toteutettu javascriptillä serverin kellon mukaan, joka aloittaa ajanottamisen ensimmäisestä kerrasta.

    Mietitäänpä hetki nyt tätä yhdessä. Jos kysymyksiä on 400 ja ne toistuvat joka kerrasta toiseen. Lisäksi oletetaan että mulla olisi 5 nimeä, jolla vaikka pelailisin. Näin ollen saisin yhdellä nimellä 7 päivän aikana katsottua 63 kysymystä. Nytkun nimimerkkejä on 5 saan katsottua ainakin +100 kysymystä ensimmäisen viikon aikana.

    Tämän jälkeen jos mietit, että listojen kärjessä on ollut samat ihmiset jo melkeinpä vuoden aikana voit arvata kuinka hyvin he tuntevat tuon vaivaisen 400 kysymyksen listan.

    Kommenttina vain että itselläni ei tuo 100 kysymyksen opettelu kovin kauan kestänyt kun kerran opettelin…

    Sittenhän voidaan miettiä onko tuossa mitään järkeä? Jokainenhan voi käyttää aikansa miten tahansa, parempaahan tuokin on kuin telkkarin katsominen ;). Itse väsäsin aikoinani MTV 3:n suureen seikkailuun pienen ohjelman joka kävi netissä äänestämässä kapteeniksi haluamaani henkilöä x kertaa peräkkäin (helppo oli toteuttaa, väärensi aina vain välillä ip osoitteen ylläpidon takia ja tuhosi cookiet koneelta). Siinä riitti nauramista.

    Ihmiset on hulluja.

    Kyllä helposti ehtii lukea kysymykset alle 30sekunissa´… Koska joukossa on jo tutuksi tulleita kysymyksiä niiin niitä ei pidä lukea loppuun…sen kuin vaan vastaa siihen… En usko että nuo kärki nimet huijaavat…se on kateellisten puhetta…he vain yksinkertaisesti tietävät enemmän golffista!!!!

    Itse en kuulu listan kärkipäähän…

    ts

    Nyt on saavutettu huippu. 11 päivää kisattuna 9 kysymystä max/päivä ja yhdellä kilpailijalla tulos

    69/108 🙂

    Mistä noi pisteet tossa kisassa oikein tulee? Miksi joku, joka on vastannut oikein 6 kysymykseen vaikkapa 40 sekunnissa on saanut enemmän pisteitä kuin joku, joka on vastannut kuuten oikein 35 sekunnissa?

    Osaako tahan kukaan vastata? Yllapito?

    Lue pelin ohjeet niin homma selviää.

    No mistas tollaset ohjeet loytyy. Itse en ainakaan nahnyt missaan.

    Saako tahan nyt mitaan vastausta?? Ohjeita en loyda mistaan.

    No ohjeet on siinä samalla sivulla, missä itse kisan aloittava linkki sijaitsee…

    Mutta jotta sinun ei enää tarvitse päätäsi vaivata niin tässä lainaus niistä ohjeista:

    ’Eritasoisista kysymyksistä saa eri määrän pisteitä.’

    Jos et vieläkään ymmärrä, pyydä äitiä katsomaan.

    No nyt selvisi =) Kiitos vaan.

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #508758 kohteessaNopean kisan menestymisen selitys?

Etusivu Foorumit Yleistä Nopean kisan menestymisen selitys?