26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

NAINEN FLIGHTISSA!!

Etusivu Foorumit Yleistä NAINEN FLIGHTISSA!!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ei kun Tosimies ei vaatteita ostele, puuhelmet kaulassa kulje eikä siideriä lipitä. Ne on ’niitä’ miehiä, jotka näin tekee.

    Niin ei voi kuitenkaan olla kysymättä, miten Annika tietää, millä tavoin useimmat miehet pukeutuvat kierroksesta toiseen…. Mutta ymmärrän kyllä yskän. Muutamia vuosia ulkomailla asuneena haluaisin tähänkin sanoa, ettei tämä ole mikään suomalaisten miesten ongelma…

    No joo, golfhan on useimmille miehille (?ainakin tuntemilleni) urheilua. Ja ainakin meidän porukoissa oli lajia opiskeluaikoina aloittaessa tunnuslauseena, että huonosti motivoituneen harrastajan tunnusmerkki on se, että’ satsaa enemmän vaatteisiin kuin mailoihin.

    Tämä sama teemahan toistuu elämässä muillakin aloilla. Ehkä Annikan kannattaa vaihtaa kunnon klubille>?

    LSL

    Taitaa olla enemmänkin ’tosi Suomalainen mies’ kuin tosimies, joka moisia kommentteja laukoo.

    Nimetön

    Palaan jo aiemminkin mainitsemaani asiaan, joka jurppii, ja jota on tässäkin ketjussa onnistuneesti toisteltu. Ovatko mielestänne nainen ja korkea tasoitus jotenkin automaattisesti korreloituneet? Teistä monet tuntuvat olevan juuri niitä, jotka aluksi ovat naama sitruunalla kun kätellään ykköstiillä, hiljaa seuratessaan pelin etenemistä, ja tulipunaisia (noloudesta tai harmista, kun tuollainen tytönnulikka olikin ihan Golfari) kätellessään 18. greenin lopuksi.

    Miksi? Eikö nainenkin voi osata asennoitua golfiin urheiluna, kilpamuotona ja kisata rinta rinnan miesten kanssa? Vai ottaako egon päälle?

    Muutama provo näin viikon aluksi piristää kummasti 😉

    En jaksa ymmärtää miksi kiinnitetään niin paljon huomioita toisten pukeutumiseen. Tälläkin palstalla aihe on jatkuvasti esillä. Eli no comments siitä aiiheesta.

    Mutta tuo nainen flightissä – keskustelualoite tai paremminkin sitä seuranneet kommentit…

    Seven kommentti ’samaan lähtöön tunkee yksi punaisilta pelaava naispelaaja’ oli törkeä. Onko se pelaaja, joka tulee kolmen joukkoonne TUNKENUT? Pitäisihän sinun Seve tietää, että caddiemasterit pyrkivät neljän ryhmiä laittelemaan, joten ota kolme kaveria mukaasi kun haluatte keskenänne kisata. Muutenhan on aina vaarana, että joku laitetaan (ei siis tunge)ryhmäänne, nainen tai mies jopa 54 tasoituksella.

    Itse pelaan ruuhkaisella kentällä ja siihen porukkaan mihin sattuu sopimaan on mentävä. Ei siellä caddiemaster voi alkaa kyselemään, että millaista seuraa rouva tänään toivoisi. Saatikka, että itse alkaisi aikaa varatessaan tavoittelemaan näitä kolmea muuta pelaajaa ja kyselemään, että sopiiko varmasti seuraan! (Seve: ’Flightiin tunkeutuminen, ellei siitä etukäteen ole so*******, ei ole kohteliasta.)

    Toki juuri Seven kaltaisten pelaajien vuoksi, on joskus ollut ikäviä kierroksia, kun on selvästi annettu ymmärtää, että on pelkkä kiusa tosipelaajille. Esim. miehet menevät vauhdilla punaisen tiin ohi etsimään omia pallojaan, enkä ole vielä avannut tai, että porukasta kukaan ei edes vilkaise mihin palloni lähti tms. on ikävä olla tälläisessa seurassa 18 reikää ja neljä tuntia!

    Pahin törkyturpa kailotti kerran, että naisten golf nyt kyllä on pelailua, mutta hänestä on kiva joskus pelailla naisten kanssa ja katsella kun nämä pyllistelevät palloa noukkiessaan ja pyörittävät peffaansa hakiessaan alkuasentoa! Mutta – onneksi – kyllä nämä ovat poikkeuksia yleisesti fiksussa golfaajaporukassa eli kyllä suurin osa käyttäytyy hyvin kohteliaasti.

    Nyt vain pani aprikoimaan, että kuinkahan moni oikeasti mielessään on kironnut tullessani tiiauspaikalle ja kuten Seve totesi:’kohteliaasti toivotamme tervetulleksi ryhmään.’ Eli yleensä en siis varmaan ole edes tiennyt pilanneeni muun ryhmän pelinautinnon!

    Ps. Olen joskus kyllä pelannut parin naisen kanssa ja seuraan on tullut myös singelipelaajamies. Eipä ole tullut mieleenikään alkaa osoittamaan mieltäni, että ko.herra on ’tunkenut’ seuraan hidastamaan peliämme!

    Keskustelu on mielestäni jossain mielessä turhanpäiväinen:

    1. Eikö tasoitusjärjestelmä ole luotu juuri sitävarten että seven kaltainen sääntötykki ja Greencardin saanut aloittelija voivat pelata samassa ryhmässä.

    2. Golf etiketti kaiketi antaa selkeät puitteet, pukeutumiselle.

    Jos halutaan keskustelua Greencard-vaatimusten muuttamisesta, siten että vasta pelimiehet lasketaan kentälle, tämä ei ole lajini.

    Sevelle ja muille kapeasti ajatteleville vielä vinkki: Rento suhtautuminen uudempiin golfareihin voi antaa hyvän mielen ja pelistä tulee hauskempaa. Ei se ole heidän vikansa, jos kurssilla ei opi heti kaikkea. Pari ystävällistä neuvoa sääntö- tai etikettiasioissa ja voit saada jopa kiitoksen. Menepä neuvomaan kiireistä ryppyotsa singelikaveriasi ja loppukierros on taatusti hiljainen.

    Lisäksi onhan meillä esim. Tali, jossa tasoitusvaatimus on sellainen ettei tarvitse pelätä ihan aloittelija akkojen porukkaan joutuvansa;).

    Rentouttavaa, hyvähenkistä kautta odotellen?

    P.S. Annika, millä kentällä niitä yhden paidan peikkoja pyörii oikein kiusaksi saakka.

    Kyllä Caddiemasterin kanssa voi yhdessä katsoa sopivan ryhmän, jos CM ei itse osaa sijoitusta tehdä.

    Kuten itsekin totesit olet joutunut ikävien miespelaajien ryhmään muutaman kerran ja pahoitit mielesi.

    Ihmiset ovat erilaisia ja en kyllä näe vieläkään mitään epäkohteliasta saati törkeää siinä, että samantasoiset tai edes samanhenkiset pelaajat pyrkivät hakeutumaan samaan ryhmään. Kun olen itse yksinpelaaja pyrin CM:n kanssa katsomaan esim. toisen yksinpelaajan tai kahden tai kolmen pelaajan ryhmän, joissa on joko tuttuja tai samantasoisia tai -henkisiä pelaajia. Mitä muuta tämä on kuin toisen huomioonottamista.

    Uskoisin edelleen, että junnut pelaavat mieluummin keskenään kuin setien ja tätien kanssa. ’Raavaat’ miehet mieluummin keskenään kuin sekarymissä, samoin naiset mieluummin keskenään kuin ’jännittämässä’ lyöntejään miesten keskellä.

    Kyllä vaihtelua löytyy varmasti riittävästi vaikka ryhmiä koitetaan muokata sopiviksi.

    Mitä Te muut siitä hernettä vedätte nenäänne?

    Mieluummin peliporukassa kuin tuuppareiden kanssa mikäli on mahdollisuus valita.

    Nimetön

    Jos minun täytyy harjoitella, teen sen rangella. Jos haluan vain nautiskella yritän tuppautua, caddiemasterin ollessa juonessa mukana, kolmen naisen porukkaan neljänneksi. Haluan ehdottomasti seuran ja pelin sujuvuuden vuoksi pelata samalta tiiltä kuin muutkin – yleensä punaiselta. Kyllä leidit muutaman väylän jälkeen näkevät mikä minä olen miehiäni ja miellyttävä juttu alkaa luistaa. Varovasti tulee myös kysymyksiä, usein sääntöjen ihmeellisestä maailmasta. Ja kun kerta ollaan ’naatiskelemassa’ voin aina sanoa, että jatka siitä keskeltä väylää vaan, tuosta saat uuden pallon. Oman pelin kannalta vaihtelu virkistää, tarvitaan erilaisia mailoja ja lyöntejä kuin taaempaa, pääsee meikäläinenkin yrittämään eagle´ja jne. Myös vaimo sopii porukkaan – jos pelipanoksista sovitaan.

    Hauskaa nähdä kun savu nousee eikä hälvene tämän keskustelun osalta.Severiano on saanut kunnolla vettä niskaansa, spläts.Olennaisempaa kuitenkin on miten siellä kentällä käyttäydytään.Olen eri linjoilla Severianon kanssa, mutta oletan (en tiedä, miten on Seve?) aiempien kirjoitusten perusteella hän käyttäytyy kohteliaasti kentällä riippumatta seurasta.Täällähän niitä mielipiteitä voi tuoda julki.Varsinainen ongelma on nämä jässikät joilla on ’jalat ilmassa’ ennen naisten avausta, ja käytös voi muutenkin olla alentavaa, hyi hyi. Itse pidän naisseurasta kentällä, joskin itse toivon että pelitaso ’liippaa läheltä’ ryhmän tasoa.Sitä paitsi jos ryhmään sattuu esim. singeli-nainen, peliähän on suorastaan ilo seurata vaikka selkään tulee…Niin ja vaatteet on muuten tip-top, puhdas paita lentää pidemälle kuin likainen;D

    Tuntuu provolta muutamat vietit tässäkin ketjussa.

    Toisaalta pistää mielen matalaksi kun ei itse kuulu Seven ja Herculeksen tyyppisiin Kim Il Sungeihin, jotka olivat jo aloittaessaan golfin singelitasoa.

    Miksi ihmeessä niin tässä viestiketjussa kuin muissakin etikettiä käsittelevissä ketjuissa ruikutuksen aihe on toisten pelaajien pukeutuminen, röökaaminen jne? Vaikka elämme demarivaltaisessa nk. hyvinvointiyhteiskunnassa, olisiko kuitenkin aihetta keskittyä pääasiassa omaan tekemiseen ja antaa muiden YKSILÖIDEN taaplata tavallaan…

    Koskaan en ole kentällä törmännyt jurosti/epäkohteliaasti/ylimielisesti käyttäytyvään naiseen, mutta tällaisia miehiä on kyllä valitettavasti tullut vastaan. Eikös etiketin syvin olemus ole nimenomaan toisten huomioonottaminen ja kohteliaisuus eikä paidan kaulukset?

    Oko täällä palstalla yhtään mies-golffaria, näyttäis nuo kaikki jutut akkojen kirjoittamilta.

    Taitaa golf olla Suomessa naisten laji.

    Naispelaajien kanssa on mukava pelata! Ainakaan minun ei tarvitse yrittää 300 m driveja heidän kanssaan pelatessa, koska tiedän, että todennäköisesti silloin vain hidastan peliä koska en pysy väylällä. Ei tule kiroiltua ja keskittyminen peliin oikasti paranee..

    Toisaalta jostain syystä omalla kohdallani myös *******us 1 tiillä kasvaa aina, kun porukkaan eksyy joku wannabe väkisinsinkkuhändärimalegolffari. Toivottavasti itsestä ei tule *******untunut, kun yksinumeroisen saavutan..

    Täytyy onnekseni myös todeta, että on se hyvä ettei tarvitse olla myöskään pääkaupunkiseudun kenttäpulan riivaama suoritusgolffaaja… kehä kolmosesta 200 km ja yli ei enää ole ohittajiakaan ylen paljon..

    Koska olen perheessä se ainoa pelaava osapuoli, pelaan paljon yksin. Siispä turvaudun aina siihen että mahdun mukaan flightiin ja saan mukavaa peliseuraa. Onneksi golf on niitä harvoja lajeja, joita sekä miehet että naiset voivat pelata melko tasaväkisesti. Jos intoa ja halua riittää voi seurustella kevyesti. Harvoin on ollut ikävää peliseuraa.

    Mutta mikä todella harmittaa joskus on miesten käyttäytyminen rangella. Siellä noin joka toinen itseään kunnioittava seniori haluaa jakaa oppejaan Pikku Rouville. Ja kun tämä toistuu vielä usein eikä haluaisi olla epäkohtelias niin joutuu kyllä nielemään kiukkuaan.

    Vaikka harjoittelen yksin en ole seuraa vailla ja oppia halutessani soitan Prolle.

    Joo-o Severianolle terveiset vaan että suomen golfkenttien nykytilanteessa vaihtoehtosi on joko pelata aina ja ikuisesti samalla tutulla 4 hlö porukalla tai sitten perustaa oma golfkenttä. Kyllä minä käsitän, että joitakin voi ottaa päähän aloitteleva (tai vähän edistyneempikin tupeltaja), joka on selvästi alle oman tason, jonka palloja joutuu koko ajan hakemaan ja odottelemaan kun tämä pelaa kirppupeliä 10 m lyönnein väylää pitkin.

    MUTTA! Se että tämä yleistetään pelkästään naissukupuoleen on kyllä megalomaanisen yksisilmäistä. Kyllä niitä tumpeloita löytyy miehistä yhtä lailla. Keltaiselta tiiltä on pidempi matka reikään ja useampi mahdollisuus lyödä se peliväline metsän siimekseen. Toinen pointti on että joka hiton ikinen meistä joskus on ollut aloittelija ja kaikkia ei ole siunattu synnynnäisellä tiikeri-swingillä. Niilläkin poikkeuksilla, jotka ovat syntyneet golfmaila p*rseessä, luulisi olevan tarpeeksi empatiaa tajutakseen tämän. 🙂

    Sevelle tosin pointseja käytöstavoista siinä mielessä, että on tajunnut käyttäytyä kierroksen ajan asiallisesti. Kyllähän jokainen meistä saa ajatella mitä haluaa, vaikka väärässä olisikin.

    Minulla on liki yksinomaa hyvää sanottavaa naispuoleisesta peliseurastani ja kuulun myös siihen miespelaajien (vähemmistö-)ryhmään, jonka penis ei surkastu ja putoa pois, kun joku nainen peittoaa minut keltaiselta tiiltä. (*tarkistaa* Joo on se vielä siellä. 😉

    Tämä keskustelu ei tunnu monia pelimiehiä paljon kiinnostavan. Mutta vastataan nyt saatuihin kysymyksiin.

    Itse pelaan hyvin vaihtelevassa seurassa sekä Suomessa että ulkomailla. Itse olen kokenut, että samalta tiiltä pelaava suunnilleen samatasoitukseni ryhmä viihtyy parhaiten keskenään ja tällaisissa ryhmissä olen usein päässyt pelaamaan. Kenttäkäyttäyttyminen kasvaa myös meillä itsekullakin peli-iän kasvun ja tasoituksen alenemisen myötä. Tällä tarkoitan sitä miten kentällä ja griinien ympäristössä liikutaan. Osaava porukka viihtyy keskenään.

    Minua ei varmasti häiritse tulla jonkin naispelaajan voittamaksi. Päinvastoin. Se huono puoli on naispelaajien melko heikko pelitaso: Silloin kun lähdet pelaamaan urheilullista tosigolfia (vastakohta hupigolf) yleensä viihtyy seurassa, jossa on vastaavia kavereita eikä alle satmetriä draivaavia. Naiset eivät yleensä koe golfia niin tärkeäksi urheilulliselta kannalta. Valtaosa viihtyy lajin parissa golfklubin tuoman korkean sosiaalisen ilmapiirin vuoksi.

    Useimmille meille miehille kisa kentällä on totista mutta silti hauskaa. Tällaista fiilistä on vaikea saada hyvin heterogeenisessä ryhmässä. Tämä on minun mielipiteeni, et sinä Tuoppi voi sitä sanoa vääräksi. En minäkään sano sinun mielipidettäsi vääräksi.

    Siis mikä on näiden ’tosigolffareiden’ ongelma?Miksei esim tämä Severiano pelaa kavereidensa kanssa vain tuntemissaan porukoissa. Miksi ottaa riskiä huonosta peliseurasta vieraassa poppoossa?

    Kirjoitit aiemmin:

    ’Itse olen ainakin kokenut golfissa, että miehet ja naiset pelaavat omalla tavallaan golfia. Flightiin tunkeutuminen, ellei siitä etukäteen ole so*******, ei ole kohteliasta. Toki neljäs pyörä toivotetaan tiillä tervetulleeksi.’

    Kirjoitukseni osaltasi käsittelikin sitä, että tuo että lähdet pelaamaan kolmen singelin(?) kanssa tupaten täydellä kentällä on aika kova vaatimus nykypäivänä, luksusta jopa. Täten väitän, että asenteesi/mielipiteesi ei ole tältä osin kohdallaan, eikä ota kaikkia realiteetteja huomioon. Eikä sinulla todellakaan ole oikeutta tuomita mukaan tuppaavaa aloittelijaa, hän pelaa juuri siinä ryhmässä mihin sattuu 50+ händärillään mahtumaan mukaan. Hänellä on _paljon_ vähemmän valinnan varaa kuin sinulla.

    Siinä olet oikeassa, että hauskinta golf on silloin kun saa suht’ tasaisessa (hcp:den suhteen) seurassa tiukan kilpailutilanteen aikaiseksi. Tosin seuran ei kyllä mielestäni tarvitse olla mitenkään erityisen *******geenistä. Minusta on rikkaus, ettei tarvitse kerrasta toiseen kiertää 26-vuotiaiden miespuolisten hcp 15.2 diplomi-insinöörien kanssa, vaan kentältä löytyy ihmisiä kaikilta elämän aloilta.

    Ja se surkastumiskommentti ei ollut sinulle osoitettu, vaan näille kentillä liikkuville naisvihaajille. Keep swinging! 🙂

    Nimetön

    En oikein ymmärrä tuota yleistystä vaatetuksestasi Annika.. Itse kuulun ikäluokkaan < 25v enkä todellakaan käytä jatkuvasti samoja vaatteita. Myöskään kaverini eivät tähän 'syyllisty'. Hieman jäin miettimään mitä on se miesten seksikäs golfpukeutuminen…? Ihonmyötäinen paita golfkentällä voisi olla suht rivo ilmestys… 😉

    Peliseurasta kommentoin sen verran että 100 kertaa mieluummin 30 händärillä tahkova nainen, kuin mies. Väitän että mikään ei ole niin hidasta peliseuraa kuin korkealla händärillä pelaava keski-ikäinen äijä…joka ei ymmärrä jättää puumailojaan pojalle kalavehkeiksi tms..

    Onpas täällä ahdasmielisiä golffareita. Jos ei itse tykkätä pelata naisten kanssa, niin aletaan muille siitä pajattamaan. Miksi ei pelata semmoisessa seurassa kuin itse viihtyy. Jos golfkavereita on liian vähän, että saisi jokaiselle kierrokselle haluamansa porukan, niin oma ongelmahan se on eikä muiden?

    Pääkaupunkiseudun kentillä ei tosiaan ole varaa nirsoiluun peliseurasta, jos ei ole jo valmiiksi omaa jengiä.

    Itse -nuorena naisena (hcp 18)- suosin nimenomaan miesseuraa, koska ollessani ainoa punaisen tiin pelaaja, voin keskittyä olennaiseen. Jos tiiaajia on monta samalla tiillä kierroksella menee aikaa turhaan sosiaaliseen kanssakäymiseen.

    Olen useasti pelannu Severianon tyyppisten miesten kanssa, ja omalta puoleltani se on ollut silkka ilo (vaikka toki olen ymmärtänyt, että vastapuolelle se ei ole ollut ilo ykköstiillä). Iloni on irronnut paljolti juuri siitä, kun olen voinut muuttaa tällaisen asenneontuvaisen mielikuvaa naisgolffarista.

    Toki ymmärrän, että jos oma peli on sujuvaa, ei jaksa kierroksesta toiseen etsiä vieraita palloja pöheiköistä. Minuakin ärsyttävät (valitettavan usein) avuttomat naisräpeltäjät ja yleensä hyvin itsetietoiset miesräpeltäjät. Ongelmaani on ollut ratkaisu oma peliporukka – 3 miestä ja minä 🙂

    Pointtini on siis se, että vaikka naisgolffarit ovat miesgolffareita heikkotasoisempia (onko ihme, kun huomioidaan lajin sukupuolijakauma) , niin hyviä ja etenkin peliltään tasaisia naisia löytyy roppakaupalla. Yleistäminen on siis yksisilmäistä.

    Keskustelun taso senkun paranee….kun routa syvenee. Keskustelijoista tulee äreitä – talviunilta herätettyjä karhuja – kun pelikentälle ei pääse itseään toteuttamaan.

    Itse pelaan mielelläni juuri siinä ryhmässä mihin sijoitetaan, sillä ruuhkaisilla kentillä ei ole paljon valinnanvaraa….tämä on todettu täällä jo monta kertaa. Minulle ei ole tullut mieleenkään alkaa valkata peliseuraa, sillä golffin sosiaalinen luonne antaa mahdollisuuden tutustua eri persooniin.

    Pelillisesti keskityn vain omiin suorituksiin enkä ole mikään Pro eli en anna opetusta muille kierroksella.

    En myöskään pidä sääntöopetusta muille, sillä pääsääntöisesti kaikki osaavat perusasiat. Enkä noteeraa ollenkaan vinkkejä mitä nämä ns. Prot joskus yrittävät neuvoa harjoituskierroksella. Itse kyllä tiedän moniakin asioita mitä pitäisi korjata, mutta kun iän tuomaa jäykkyyttä on vaikea korjata pelkällä sormennapsautuksella….niin korvaan sitä mm. voimalla. Kyllä ne hymyt usein hyytyvät kun lopputulos ratkaisee.

    Yhden asian toisin tässä keskustelussa vielä esille on aloitteleva pelaaja. Olen pelannut 5v. ja muistan vielä hyvin omat kokemukseni. On todella vaikeata aloittaa pelaaminen, kun taidot eivät riitä muiden ryhmien tasolle. Sitä yrittää vain purra hammasta ja toistaa itselle opittuja swingejä…..ja todeta jälleen kerran – top – duffi – mieletön slaissi jne. Mutta kun tietää, että harjoittelu ja kiertäminen mm. muiden pelaajien kanssa auttaa niin nyt tilanne on aivan toisenlainen. NAUTIN PELAAMISESTA JA YRITÄN MYÖS MUITA AUTTAA NAUTTIMAAN! Monen monituista kertaa olen pelannut vaikka minkälaisten tuuppareiden kanssa ja kun muistaa omat kokemukset niin jo tämä tekee kanssapelaajista miellyttävää peliseuraa. Tämä on sitä huomioonottamista.

    Naisten kanssa on miellyttävämpi pelata, sillä he osaavat myös kertoa ajatuksiaan ääneen ja se auttaa myös suhtautumaan oikein pelikumppaniin.

    Mikä sen ilahduttavampaa, kun kierroksen jälkeen oluen ääressä näet naisen huokaavan…..oli oikein mukava pelata. Minäkin olen vain klubigolffari ja tämä on sitä pelaamista parhaimmillaan. Ja tasoituskin tippuu siinä sivussa.

    Jos teillä olisi valinnan mahdollisuus valita kenen kanssa pelaatte tai millasen porukan kanssa pelaisitte, niin tekisittekö sitä? (huomatkaa ’neidit’ sana jos)

    Ette tietenkään vaan haluatte pelata mahdollisimman monenmoisen taapertajan kanssa koska golf on kiva ulkoilu tapahtuma. Lyödään sitä palloa siinä sivussa ja välillä autetaan lastenvaunujen kanssa tullutta pelaajaa ja voinhan mä käydä sitä koiraakin kusettamassa kun itseäkin kusettaa.

    Se siitä provosta 🙂

    Ei tosigolfari otakaan semmoista riskiä. Kyllä mä menen pelaamaan tuttujen tosigolfaeiten kanssa.

    Kilpailut on eri asia. Siellä voi ryhmä olla monen kirjava mutta se ei haittaa kilpailuissa.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #517368 kohteessaNAINEN FLIGHTISSA!!

Etusivu Foorumit Yleistä NAINEN FLIGHTISSA!!