26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

NAINEN FLIGHTISSA!!

Etusivu Foorumit Yleistä NAINEN FLIGHTISSA!!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Minulle tätä sattuu hyvin useasti, olen jäsenenä pääkaupunkiseudun yhdestä suurimmista golfseuroista ja törmään lähes joka kierroksella nähin golfpistecomin dilemmoihin. Etiketistä on puhuttu paljon, mm. peliasut. Etiketin mukainen pukeutuminen ei tarkoita ( tyypillistä suomesa ) jääkiekkotyylistä yhden housun ja yhden paidan yhdistelmää jota käytetään kierros toisen ja vuosi toisen jälkeen uudelleen ja uudelleen. Onko paljon vaadittua hankkia muutama piké ja muttamat chinot sekä shortsit joita voidaan vaihdella kierrosten välillä! Miksi te miehet aina pukeudutte samoihin vaatteisiin kierros toisensa jälkeen uudelleen ja uudellen, vai tunutnuuko se iäsltä perimä piké paita niin hemmetin hyvältä että sen haluaa aina laitta päälle? Keskustelupalstoila vaaditte naisilta suurempaa aktiivisuutta ja sexikämpää pukeutumista. Vastatkaa samalla mitalla takaisin! Kiinnostaako meitä katsoa näitä niin muka PK-seudun niin tyylikkäitä herasmiehiä Peuramaasta Vuosaareen, ei kiitos. Minulle on aivan sama mikäli poltatte tai otatte birkkuhuikkaa! Tehkää se hienovaraisesti. Gentlemaniin aina nainen lämpiää! MIEHET; Huomiokaa hyvä peliseura, nainen ei vältämättä ole huono peliseura! Yleensä meitä naisa onnista enemmän nämä väylä osumat ( samalla tasolla pelaavat ) , mutta oletteko ikinä miettineet ( miehet ), että onnistunut raffilyönti voi upota!! p.s. – Kiitokset Golfsinkut.fi kannattajille. Toivottavasti löydän sen oikean kenttien väyliltä tosielämän raffeihin…

    Nimetön

    OK !!!

    Hyvä ! Asiaa koko juttu, ikävä kyllä liian usein muuallakin kuin pääkaupunki seudulla.

    Mielestäni siisti pukeutuminen kuuluu golfkentälle ja pukeutumisessa ei ole vaikeaa noudattaa etikettiä.

    Nainen flightissä – keskustelualoite ei minulle oikein auennut, mutta seuraavassa ajatuksiani asiasta.

    Itse olen törmännyt monta kertaa tilanteeseen, jossa kolme miestä lähtee kisaamaan keskenään ja kas kummaa samaan lähtöön tunkee yksi punaisilta pelaava naispelaaja (jonka mielestä pelimiesten kanssa on mukava pelata).

    Ei minulle tulisi mieleenikään tunkea kolmen punaisilta pelaavan naispelaajan flightiin.

    Itse olen ainakin kokenut golfissa, että miehet ja naiset pelaavat omalla tavallaan golfia. Flightiin tunkeutuminen, ellei siitä etukäteen ole so*******, ei ole kohteliasta. Toki neljäs pyörä toivotetaan tiillä tervetulleeksi.

    Mutta sanoisin, että miehillä on oma golfpelinsä ja omat juttunsa kentällä ja naisilla omansa. Näin se vaan on.

    HUONO provo!

    Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa on ehkä sekin syytä jättää sanomatta. Samoin nimimerkki on turhan hieno tuollaisille kirjoiituksille.

    Se mitä kirjoitin on täyttä totta. Suomessa ammattitaidottomat caddiemasterit kasaavat vielä huonoja peliryhmiä, mutta kun mennään Suomessa

    paremmille klubeille ja erit. ulkomaille ei yksinäinen nainen pääse pelaamaan kolmen miespelaajan ryhmään vaikka haluaisikin.

    Otetaan toinen esimerkki: Näet Padraig Harringtonin lähtevän harjoituskierrokselle parin kaverinsa kanssa. Onko sinusta kohteliasta tunkeutua heidän ryhmäänsä. Kohteliaina golffareina he ottavat sinut varmasti kohteliaasti vastaan.

    Itse pelaan mielelläni pelaajien kanssa, joiden kanssa en ole aikaisemmin pelannut, mutta kyllä ryhmät tulisi kasata siten, että ryhmä pelaa samalta tiiltä ja on tietyllä tavalla ’samanhenkistä’.

    Golfiin sisältyy paljon toisen huomioonottamista, jonka oppii vuosien myötä. Golfhan on elämän pituinen peli.

    mistä tiedät, että ne kaksi äijää Padraig Harringtonin ryhmässä on nimenomaan hänen kavereitaan eikä väkisin samaan lähtöön ängenneitä suuriluuloisia selkääntaputtajia, joihin PH on nyppiintynyt jo ennen ykkösen avausta, ja ettei hän ole pelkästään helpottunut, kun voi kolmannen pelikaverinsa kanssa puhua muustakin kuin grafiittivarsien kiertojäykkyydestä ja lie-kulmista?

    Muuten,. mikä oikeus Harrngtonilla olisi yksin tai kahden kaverinsa kanssa pitää täydellä kentällä tyhjänä se neljäs vapaa paikka? Jos lähtee harjoituskierrokselle kentälle, jolla lähdöt ovat neljän ryhmissä, pitää kasata joko täysi ryhmä tai hyväksyä se, että mukaan tulee joku tuntematon.

    Vaikka pelaatkin täysin eri peliä kuin minä, saan pelata kaltasitesi kanssa lähes joka kierroksella. Lyöt eri tiiauspaikalta mopontankillasi yli 200 metrisiä draiveja ja yrität saada up&down paarin sisään. Pelisi seuraaminen olisi tuskallista, onneksi olen tottunut keskittymään omaan peliini. Pelaan kavereideni kanssa ammattilaisena valkoisilta ja olet ryhmän ainoa amatööri.

    MINULLA EI OLE KOSKAAN TULLUT EDES MIELEEN ETTÄ SINUA EI SAISI PÄÄSTÄÄ RYHMÄÄMME! On aivan sama oletko nainen vai keltasilta tuuppiva neiti, olet aina tervetullut ryhmäämme. Golfin suola on tutustua erilaisiin ihmisiin ja sitä sinä todellakin olet.

    Valitettavasti tuppaudut itsekin takatiille hidastamaan peliämme. Pysyisit vain omalla tiilläsi.

    Luulen, että miehet, jotka pukeutuvat aina samalla tavalla golfatessa eivät ymmärrä, että Annikan tapaisille pelureille pitäisi tarjota vaihtelevaa silmäniloa. He ovat vain tulleet harrastamaan hauskaa liikuntaa. Luultavasti näillä poloisilla on lasketellessaankin vain yhdet vaatteet ja lenkilläkin paita vaihtuu vain pesun ajaksi. Koeta Annika kestää.

    Vakavammin ottaen, itse pelaan mielelläni naisten kanssa. Peli on nopeaa, palloja ei tarvitse etsiä metsistä ja seurakin on yleensä hauskaa. Severianon peli tuntuu kovin totiselta ja rajoittuneelta. Nykyisillä ruuhkaisilla kentillä on paras oppia sopeutumaan ja nauttimaan pelaamisesta kaikenlaisten pelikavereiden kanssa. Ei kukaan caddiemasteri voi laittaa Severianoa kahden muun singelin (arvaus) kanssa pelaamaan, jos muitakin pelihalukkaita on ja lähdöt täyttyvät. Englannissa kuuluu vielä olevan kenttiä, joissa herrat saavat pelata aivan omassa herraporukassaan, mutta onneksi ei meillä Suomessa.

    Voi severiano-seve, miten pettynyt olen…. Olen lukenut golfmielipiteitäsi tällä keskustelupalstalla mielenkiinnolla ja yleensä olet ollut asiallinen:)

    Ymmärrän Annikan alkuperäisen viestin oikein hyvin ja olen itse kokenut mielenkiintoisia reaktioita ykköstiiltä miespuolisilta (ventovierailta) pelaajilta, kun pelaan tasoitukseni mukaisesti keltaisilta tiiltä. Olen ymmärtänyt, ettei sukupuoli ratkaise harjoituskierroksella, miltä tiiltä pelataan vaan tasoitus ?

    ’Maassa maan tavalla tai maasta…’ sanontaa lainatakseni, jokaisen kentän caddiemasteri rakentaa peliryhmän sen kyseisen kentän politiikan mukaan. Avaa suusi ajoissa aikaa varatessasi ja kerro oma toiveesi muiden pelaajien sukupuolesta/tasoituksesta. Jos olet vieraspelaaja voi joutua tyytymään jopa kentän osakkaiden (naisten) peliseuraan.

    -Vaikuta Severiano ja ole mukana perustamassa golfkenttä tai muuttamassa golfseuran sääntöjä niin että vain miehillä on pelioikeus. Vai onko sittenkin vaihtelevampaa, että samalla kentällä pelaa samoilla kierroksilla eri-ikäisiä/nais/mies golfareita.

    P.S. ilmainen vinkki, kerää aina 3 vakituista pelikaveria, niin ei tarvitse ottaa samaan seurueeseen muita ihmisiä:)

    P.P.S Oli ihmisen ikä mikä tahansa, niin silmäni lepävät aina siististi, asianmukaisesti ja tilanteeseen sopivasti pukeutuneessa miehessä/naisessa, jolla on sopivasti pilke silmässä ja hymy herkässä.

    Ballesteros toteaa, että jos minä severiano tulen pelaamaan klubituupparina hänen ammattilais(?)-ryhmäänsä hänelle on tuskallista seurata peliäni. Juuri tästä syystä ryhmät tulee kasata ’samanhenkisistä pelaajista’ tai ’samantaitoisista’, aivan kuinka vain. Tätä kutsutaan golfmaissa toisen huomioonottamiseksi. Tällä tavalla saadaan viihtyisää peliä.

    Ja voin kyllä kertoa, että en tunkeudu ammattilaisten ryhmään, koska en ole ammattilaistasolla golfissa. Juuri tätä olen kommentissani sanonut.

    Vieraspelaajalle: Kyllä varmasti tiukasti lakia tulkiten caddiemaster saattaa tehdä neljän ryhmiä. Tästä vaan ei ole kysymys toisen huomioon ottamisesta.

    Itse olen kyllä edelleen sitä mieltä, että naiset ja miehet viihtyvät lähes säännönmukaisesti paremmin pelatessaan golfia keskenään kuin niin, että kasataan rymiä, joissa eritasoiset nais- ja miespelaajat koittavat pelata keskenään.

    Tottakai jos golf ei ole yhdessäololle mitenkään tärkeää asia voi tietysti olla toisin, mutta yleensä golfkentälle tullaan pelaamaan golffia.

    Eri yhteiskuntaluokille omat lähtöajat! Sen lisäksi eri ikäryhmille, sukupuolille, sekusuaalisille mieltymyksille, tasoituksille, asuinalueille. Lopulta saa aina pelata samassa turvallisessa seurassa.

    Jos kerran tulet kentälle vain pelaamaan golfia niin mitä haittaa erilaisista tai erilailla pelaavista kanssapelaajista on? Oletko ihan tosissasi?

    Itse pelaan mielelläni erilaisten pelaajien kanssa.

    Nimetön

    Luin Annikan viestin ja luulin ymmärtäneeni. Sitten luin viestiketjun ja totesin ymmärtäneeni väärin. Johtuu varmaan kokemuksen puutteesta…

    Noin 1/3 kesän kierroksista (vieraspelaajana) muutamilla eri kentillä, sain peliseurakseni naisia ja lopuissa miehiä. Vaatteista voi todeta sen, että keskimäärin aina naiset olivat tyylikkäämpiä vaatetukseltaan – riippumatta siitä missä päin suomea pelasin.

    Peliseuran tasosta ja pelin nopeudesta puhuttaessa en eroja huomannut. Keskustelu oli aina miellyttävää ja ihmiset ystävällisiä. Vaikka olin aloittelija ja vieraspelaaja (pelasin niiltä tuupparin keltaisilta) niin pelikavereiden suhtautuminen oli aina positiivista ja avuliasta.

    Jotenkin aina kuvittelin (Skotlannissa 4 vuotta asuneena), että golfin pariin eksyy sivistynyttä ja suvaitsevaa väkeä.

    Loppuun voi todeta vain sen, että olisihan se ihan kauhi-aa, jos pitäis pelkästään äijien (riippumatta iästä) kanssa kiertää.

    -sasu

    ps toisaalta, jos lentokoneisiinkin saataisiin eri osastot miehille ja naisille, niin voitaisiin jutella työmatkoillakin miehet miesten ja naiset naisten juttuja 😉

    Toivottavasti minun ei koskaan tarvitse pelata ’Ballesterosin’ kanssa – minkään väriseltä tiiltä – kun lukee näitä aikaisempia viestejä. Häpeä oikealle Sevelle, että kaikenlaiset idi****t käyttävät ns oikeiden ammattilaisten nimeä nimimerkkinään. Tuollaisista kirjoituksista (esim. 19.01. 14:08) on kyllä ammattimaisuus kaukana. Tämä on vain yksi esimerkki kyseiseltä, ilmeisesti maailman parhaalta golfarilta.

    Nimetön

    kyllä meidän miesgolffareiden olisi aika hankkia muutamat pikeet,housut,neuleet,sliparit ja lippikset varastoon, ettei aina tarvitse pelata, tai haistella pelikaverin yhtä ja ainoaa vaaleanpunaista 10 vuotta vanhaa, pesemätöntä, kauhtunutta pikeetä.

    Joillain klubeilla kaverit terassilla istuessaan katsovat parkkipaikalle ja toteavat: kato PENA ja RAMI tulee tuolta , mistäs tiedät, no ku niillähän on noi samat vaaleenpunaiset pikeet ollu jo 5 vuotta. Kyllä siististi pukeutunut mies huomataan golffissa, niin miesten, kuin naisgolffareidenkin suunnalta. Eiköhän se ole itsellekkin kiva, että kengät kiiltä ja on väri-väriin sopivat alaoast / yläosat, lippis päähän, niin pysyy ajatuskin koossa.

    Eihän ne vaatteet sitä peliä tee, mutta on se meille kaikille Centlemanneille kunnia asia olla siisti.

    Kyllä naisgolffareiden kanssa on kierros huomattavasti nopeampi ja rauhallisempi, kuin joidenkin höyrypää äijien kanssa, joilla aina on jotain selitettävää, ettei nyt kulje kun, pläp, pläp tai ei kulje, kun kun tuli kiireellä lähdettyä tähän peliin, ja paljon , paljon muita selityksiä.

    Ei selitellä, pelataan, eikä valkata kenen kanssa, niin saadaan taas yksi nautittava kesä olla yhdessä.

    Et voi olla tosissasi!? Kuulostaa todella ahdasmieliseltä. Kumpi antaa suuremman luvun, sinun ja keveriesi yhteenlasketut händärit vai älykkyysosamäärät?

    Ruuhkaisella kentällä pelaavalle, töissäkäyvälle yksinhuoltajalle kuulostaa ylellisyydelle, jos pääsisi valittamaan huonosta peliseurasta. Itse olen kiitollinen jokaisesta kerrasta kun kentälle pääsen.

    Pelaan 90% kierroksista tuntemattomien ihmisten kanssa siinä ryhmässä mihin CM minut sijoittaa. Joskus jopa yksin kolmen ladyn kanssa. Olemme aina kätelleet 18-greenillä hymyhuulin hyvässä ilmapiirissä. Itse olen ollut niin naiivi, että olen luullut muidenkin viihtyneen kentällä, mutta Severianon kirjoitus pani ajattelemaan. Olenkin saattanut pilata joidenkin yhteisen kierroksen tuppautumalla mukaan ylimääräisenä. Pitää kai ajatella asioita ensi kesänä uudelta kantilta.

    Olen osittain samaa mieltä, kuin eräs edeltävien viestien kirjoittaja. en tosiaan haluaa kierrokselle ihmisten kanssa, jotka etukäteen tiedän v-mäisiksi ja liian p****n tärkeiksi. pelasin viime kesänä 130 kierrosta ja voin sanoa, että kyllä näitä sankareita löytyy molemmista sukupuolista tasoitukseen, ikään tai vaatetukseen katsomatta. Taitaa olla eräs ammattipelurin nimeä käyttävä kirjoittaja väärässä seurassa. Golf on maailman sosialistisin urheilulaji. Parasta seuraa MINULLE kentällä ovat kaverit, joiden kanssa pelaan valtaosan kierroksistani. Ei tuntemattomat elämän niin sanotusti löysin rantein ottavat pelaajat ole yhtään sen huonompi vaihtoehto. Pahinta on nipottajat ja väline ekspertit(BMW:n korvaava, kun ei ole varaa siihen)?

    Olisko ne samoissa vaatteissa viihtyvät noita hakemiasi sinkkuja? Miehet noin yleisesti ottaen ovat aika laiskoja vaatehankinnoissaan, joten se jää vaimon/tyttöystävän harteille. Minullekin vaimo on ostellut kaapit täyteen pelivaatteita, itte olen ostanut vain golfkengät.

    Joten flirttaile sinä Annika vain niille ’resupekoille’, me varatut ukkomiehet olemme vain pelaamassa. Mutta kyllä sinä samaan peliporukkaan mahdut, minusta on vain hyvä että porukassa on nainen mukana. Kiroilu, selittely ja jatkuva kilpailu pelikavereiden kanssa jää silloin vähemmälle.

    ’Saman henkisessä’ miesporukassa tahtoo peli mennä aina kilpajuoksuksi. Joillekkin tuntuu vain honöörillä olevan merkitystä. Ehkä minä olen poikkeus, kun olen pelaamassa kenttää vastaan ja omia tilastoja/tasoitusta parantaakseni.

    Sevehän puhuu asiaa…

    Jos voisin aina valita peliseuran, niin sen tekisin. Mielelläni pelaisin pelimiesten/naisten kanssa ja näin se toteutuu kun meitä on isompi porukka joka pelaamme yhdessä. Kisoissa on eri asia. Mulle ihan sama kuka tulee samaan ryhmään kun keskityn itse pelaamiseen en heidän sukupuolen, vaatetuksen, svingin tms. katselemiseen. Ainoastaan katson mihin kilpailijan pallo menee.

    Mitä tuohon alkuperäiseen ideaan…hmmnn. Annika voisi samantien vaatia, että kaikki Suomen miehen pukeutuvat hienoihin vaatteisiin joka paikassa. Ei kaikilla ole varaa ostaa merkkituotteita ja mennä näyttelemään niitä golfkentälle ja olla pelaavinaan. Sitä voi mennä luontoa ihailemaan ihan jonnekin muualle.

    juu, kyllä raffista saa upotettua kuppiin.

    LSL

    Tervetuloa 2000 luvulle! Nykyään miehet myöskin ostavat aikaisempaa enemmän itse vaatteita. Ei kaikki enää ole niitä ’äitin’ poikia joille oma äiti valitsee vaatteet. Nyky sinkku (myöskin miehet) panostaa vaatetukseen.

    Minä en ole koskaan suostunut siihen, että äiti tai tyttöystävä ostaisi minulle mitään vaatetta ellen ole sitä itse hyväksynyt. Valitettavasti ne useat vaatekappaleet joita lahjoiksi olen saanut ovat usein ne joita en koskaan käytä.

    Kyllä minä olen ennemmin tavannut niitä ’ukkomiehiä’ siinä samassa vanhassa kauhtuneessa pikee paidassa! Eikö se kuulu siihen ’tosi mies ei ole tossun alla’ -asenteeseen, joten ei kehtaa laittaa sitä vaimon valitsemaa uutta paitaa päälle.

    Kysymys kaikille: Miksi niin usein tämän palstan keskustelut kärjistyvät yleistyksiksi?

    Yleistäminen on niin helppoa.

    Hyvä aihe joka varmasti kilvoittaa monelta kirjoittajalta tekstiä.

    Pitäisikö 1. teellä olla chek point Charlie jossa katsoittaisiin asukokonaisuus saako mennä kentälle vai ei? Jos on sama pikee-paita päällä toista kertaa samalla viikolla, niin eiku pro shopiin ostoksille, hopi hopi. Tai jos naisella on liikaa hajuvettä, niin pikasuihkuun, hopi hopi. Sikarimerkit tarkistettaisiin miehiltä ja jos ne ovat klubin hyväksymiä ja peliseura ei nokkaansa nirpistä, niin pelaamaan. Tietenkin jos koko ryhmän vaatetus ei jostain syystä sovi keskenään yhteen, niin koko porukka pro shoppiin. Täähän olis hauskaa 🙂

    Eiköhän se ole jokaisen oma asia montako pikee-paitaa voi ostaa kauden aikana. Ja jos siihen yhteen kiintyy voi siinä taustalla olla taikauskokin.

    Samallailla voitaisiin tuomita jonkin pelaajan vanha bägi joka on vuodelta 1 ja 2. tai mitäs jos ei ole partaansa ajanut tai kainalokarvoja.

    Eikös ne naiset rakastu aina rentuihin 🙂

    Pukeutuminen on asia, johon en ota kantaa vaan yleensä tähän ketjuun ja pelaamiseen naisten seurassa.

    Parasta tuntematonta peliseuraa ovat poikkeuksetta olleet naispuolisia. Golf on kiva peli ja siitä saat TOISINAAN vielä hauskemman omalla kotikentälläsi pelaamalla vaikka punaiselta tiiltä naisseurassa mikäli naispuolisetkin pelaavat. Kotikenttä muuttuu hieman ja peli sujuu nopeammin, kun ei tarvitse ’elvistellä’ keltaiselta tai valkoiselta tiiltä. Naiset eivät selittele yleensä huonosti mennyttä lyöntiään: ’Vedin kainaloon…tms’.

    On toki niitäkin päiviä, että haluaa pelata vain tuttujen kavereiden kanssa mutta silloin valitsen sellaisen ajankohdan ja seurueen, että siihen ei muita tule! Toivottavasti en joudu pelaamaan Seven kanssa ’Kaverille ei jätetä-invitationalissa’ samassa ryhmässä.

    LSL

    Olet oikeassa. yleistäminen on NIIN helppoa!

    Toi Check Point Charlie ekalla olis hyvä idea! NOT! Eiköhän tässä ole jokaisella pelaajalla taas oman järjen käyttö sallittu. Ei se uusi pikee paita niin älyttömästi maksa, enkä minä oleta, että jokaisella on varaa ostaa Boss:in tai jonkun muun ’laatu’ merkin paitoja oman ’favorite’ pelaajan mukaisesti.

    Eihän niin tee kuin ne joilla taidot ja muu pitää peittää korean ulkokuoren alle. *yleistys* Heh… 🙂

    tai sitten ne joilla on todellakin varaa. *yleistyksen loivennus* 😉

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #517347 kohteessaNAINEN FLIGHTISSA!!

Etusivu Foorumit Yleistä NAINEN FLIGHTISSA!!