26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

mScorecard vs golfgamebook tai nextgolf vs golfbox

Etusivu Foorumit Yleistä mScorecard vs golfgamebook tai nextgolf vs golfbox

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Uno

    Olen kohtuullisen monta vuotta käyttänyt gamebook “mainos”rahoitteista sovellusta.
    Seurannut siinä kokonaislyöntien, väyläosumia sekä puttien määriä.
    Muutamalla ystävälläni on maksullinen versio, että voimme järjestää 1-2 kertaa muutaman kymmenen hengen skini-kilpailuja per kausi.

    Onko mScorecard vastaavia ominaisuuksia kuin gamebookissa.
    Ymmärtääkseni gamebookin vahvuudet ovat kilpailut, mutta ne ovat lähinnä maksullisessa versiossa.
    Reikäpeli on hyvä lähtōryhmän sisäisenä kilpailuna sekä tietysti tasaituksellinen lyöntipeli ja lyöntipeli. Lähtöryhmän sisällä kilpailuja on itselläni harvoin.

    Nextgolfilla on omia sovelluksia, mutta ovatko ne enemmän ajanvaraukseen?
    Seurani on siirtynyt tämän kauden alussa golfboxista Nextgolfiin. Tietoni Nextgolfista on vajavaiset.
    Golfboxissa on erikseen ostettava kännykkäpohjainen kilpailusovellus, jota on käytetty muutamissa yrityskilpailussa. Nextgolfissa tätä ominaisuutta ei ole, vai onko?

    Sovellusten kehitys on hyvä, mutta vanhan datansiirto sovellusten välillä on haastavaa= käsinsyöttö vaikuttaa ainoalta vaihtoehdolta.
    golfboxin poistuminen seurani käytöstä poistaa vanhan datan, toki suurin osa tiedoista löytyy gamebookista

    Exceliin siirtymisessä on omat ongelmat ja paperi&kynä on ehkä osittain jo aikansa elänyt.

    Itselläni on ainakin lievää hämmennystä tulevan kauden sovellutuksista sekä miten jatkossa sovelluksia kehitetään.

    Pitäisikö tässä vaiheessa luopua gamebookista.
    EBirdie toimii vielä, mutta miten pitkään?

    Viime kaudella harmitusta tuotti, että tiettyjen kenttien kisojen tuloskortin kirjaamisen piti (tautitilanteen takia) käyttää Gamebookia ja toisissa Nexgolfin erittäin epävakaata tulospalvelua. Yhdessäkään kisassa ei ollut paperista tuloskorttia käytössä.

    Gamebookista piti ottaa maksullinen versio vain siksi, että en halunnut kierrosteni aloitushetkeä samaa appia käyttävän pomoni tietoon.

    KL1

    Ymmärtääkseni gamebookin vahvuudet ovat kilpailut, mutta ne ovat lähinnä maksullisessa versiossa.

    Minulla on maksuton versio ollut kymmenisen vuotta ja sillä on voinut järjestää kilpailuja. Onko jokin muuttunut viime aikoina?

    Mulle ei oikein avaudu, miksi sovellus pitää vaihtaa. Kertokaa, mitä Mscorecardissa on parempaa. Kokeilin sitä, ja ainakin käyttöliittymä näyttää paljon hankalammalta kuin GameBookissa. Pientä tekstiä, paljon tietoa samassa näkymässä, ja tulos pitää kirjata pienillä nappuloilla, jotka on ihan näytön alareunassa. Pikaisen kokeilun perusteella arvaan, että muutaman kerran flippaa känny kentällä maahan, kun yrittää sitä alariviä peukalolla tökkiä. Gamebookilla oli helppo tökkiä reikätulokset sisään samalla kun kävelee greeniltä pois.

    Toivon tosiaan, että Gamebook jatkossakin synkronoi golfliiton tietokannan kanssa. Näin luvattiin.

    Minulla on maksuton versio ollut kymmenisen vuotta ja sillä on voinut järjestää kilpailuja. Onko jokin muuttunut viime aikoina?

    Peruskisasta en oo varma, sellaisen voinee vielä järjestää maksuttomallakin versiolla. Mutta ainakin useamman kierroksen kisa vaatii maksullisen version. Oliskohan tämä tullut voimaan 2020 sillä olen ”järjestänyt” useamman kierroksen kisoja ja viimevuosi oli eka kun mulla oli maksullinen versio käytössä.

    Ensimmäinen kierros takana kentällä ja mscorecardilla. En saanut syötettyä tasoituskierroksen tulosta vaikka menin sinne Ebirdien kautta.Viimeisen väylän jälkeen cardi ei kysynyt että lopetetaanko kierros vaan olisi jatkanut ellen olisi itse lopettanut kierrosta. Samaa mieltä Luckyn kanssa, pientä tekstiä paljon ja pieniä nappuloita. Gamebook mielestäni selkeämpi.

    KL1

    Gamebook mielestäni selkeämpi.

    Amen.

    En saanut syötettyä tasoituskierroksen tulosta vaikka menin sinne Ebirdien kautta.

    Toiminto pitäisi olla käytössä 15.4. mennessä eli vielä tuo ei toimi. Illalla saanen tarkempaa tietoa missä vaiheessa tämä on.

    Gamebookissa on kyllä ollut Game Managerissa (web-ui) mahdollisuus tehdä ”multi-round”, eli useamman kierroksen kisa, kuten nyt vaikka mestikset. Ja muokata lähtöryhmiä monin eri tavoin.

    Jotain muutoksia on tulossa tälle kaudelle, mutta niistä en ole vielä täysin perillä.

    Mitä liiton uutisointiin tuloskortista tulee, niin mielestäni siinä oli tarkoitushakuista harhaanjohtamista. Varmaan on tehty rahakas yhteistyösopimus, joka kelpaa uutisen perusteluksi.

    Otsikossa olisi injsta pitänyt lukea: ”Uusi tuloskortti-sovellus tulee eBirdieen” tms.

    Sitten artikkelin ingressissä oltaisiin voitu hehkuttaa uutta sopimuskumppania (oletus). Ja tekstissä väliotsikkona ensi näkymässä olisi pitänyt todeta, että myös nämä keinot ja sovellukset ovat edelleen mahdollisia. Nyt arvaan, että konttorilla on pyöritelty toistuvasti huolestuneiden kysymyksiä muiden, vanhojen sopimuskumppanien ja seurojen järjestelmien toimivuutta jatkossa, vaikka ne käyttää rajapintaa keskusrekisteriin ihan entiseen malliin ja toimivat siinä, kuin tämä uusi taivaan lahjakin.

    Itse ajattelin äänestää jaloillani ja käyttää Gamebookia. Ainakin niin kauan kun se päivittää tasoituskierrokset liiton tietokantaan.

    En koskaan käyttänyt Gamebookia muuten kuin kilpailuissa Suomessa pakosta. Minulla on yli 800 kierrosta mScorecardissa. Sen minulle Gamebookiin nähden ylivoimainen ominaisuus on toimiminen off line.Ja parempi käytettävyys. Erinäisissä maissa, joisssa on erinomaisia golfkenttiä dataroaming on poskettoman hintaista.

    Minulle tämä siis oli loistava uutinen ja upea parannus. Jos ei tykkää mScorecardista, niin voi tehdä saman kuin minä Gamebookille. Syöttää tulokset jälkeenpäin esim. Nexgolfin kautta.

    Minulle tämä siis oli loistava uutinen ja upea parannus. Jos ei tykkää mScorecardista, niin voi tehdä saman kuin minä Gamebookille. Syöttää tulokset jälkeenpäin esim. Nexgolfin kautta.

    Jos minä tämän uutisen ymmärsin oikein, niin ei gamebookiin mitään muutosta ole tulossa, siinä toimii jatkossakin tasoituskorttien jättö niinkuin ennenkin, kuten Pelimiehen Pekka tuossa myös totesti.

    Muutos on nähdäkseni se, että jos ebirdien kautta aloittaa syöttelemään tuloksia niin aukeava ohjelma on mscorecard eikä gamebook.
    Siinä kaikki

    Nuorena aloittelin golfin, mutta sitten tuli 20v ”perhetaukoa”. Nyt kaksi vuotta tullut pelattua aikuisiällä ja kiva ollut huomata kehitystä lajin parissa. Digitaaliset palvelut mielestäni ovat golfin(kin) nykypäivää ja tulevaisuutta.
    Olen kuitenkin huomannut aika isoja vastakkain asetteluita näiden suhteen. Itse olen käyttänyt GameBookia pari vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Varmasti myös kaikki muutkin sovellukset ovat hyviä ja sehän on hienoa että meillä on käytössä erilaisia palveluita, erilaisiin tarpeisiin.

    Ymmärsin (kuten moni muukin) liiton tiedotteesta että jatkossa Gamebookilla ei voi pelata tasoituskierroksia. Onneksi tämä minun väärinkäsitys korjattiin, muiden pelaajien toimesta, sillä minun mielestä mscorecard ei nyt ainakaan parempi ole ja minun kierroshistoriat löytyy jo Gamebookista. Mutta eniten minua ihmetyttää tämä tapa viestiä, jossa puhutaan ebirdiellä pelaamisesta ja rajapinta-sopimuksista??? En ole vielä koskaan löytänyt ebirdiestä peliominaisuutta, vaan se heittää aina toiseen sovellukseen?! Onko minun todellakin tarpeellista tietää liiton ”rajapinta-sopimuksista”?! Itse uskon että ymmärrän sovelluksista sentään jotain, joten voin vain kuvitella miten haastavia nämä asiat ovat vielä minua vanhemmalle väestölle, joita golfissa on paljon. Minulla ei ollut hajuakaan mitä hemmettiä tuo rajapintasopimus tarkoittaa. Jälkeenpäin kerrottiin, että se tarkoittaa mahdollisuutta tasoituskierrosten lähettämiseen. Eikö näitä voisi liitto kertoa suoraan?!
    Kertokaa pelaajille mitä palveluita heillä on käytössä ja miten ne toimii! Saunasopimuksista kertominen ei ainakaan minun pelaamiseen tuo lisäarvoa.

    Oikein hyvää golfkesää kaikille foorumilaisille!

    Ps. Eilen kauden avaus ja en minä ainakaan pystynyt tekemään mscorecardiin tasoituskierrosta. Gamebookin onnistui, kuten ennenkin ja tasoituskin oli tipahtanut aamulla 🙂

    Itse olen käyttänyt mScorecardia jo 15 vuotta, minkä takia en ole siirtynyt Gamebookin käyttöön muuten kuin tasoituskierrosten tallennuksessa. Ilmaisena mScorecardissa on paljon paremmat tilastoinnit, ja muutenkin ilman pakkoa vaihtaminen ei oikein innostanut siinä vaiheessa.

    Merkittävin ero muuten näiden välillä on mielestäni siinä, että Gamebook on suunnattu enemmän yhteisölliseen käyttöön. Siinä on suhteellisen helppo tehdä kisoja ja seurata kaverien pelaamista reaaliajassa, jos vaikka ollaan samaan aikaan eri ryhmissä kentällä. mScorecardissa tällaista ei ainakaan ilmaisessa versiossa ole ollut, vaan se on enemmänkin omaa tilastointia varten. Toki jälkeenpäin on aina pystynyt jakamaan omia tuloksia muille.

    Olisiko Lateraalilla ollut tasoituskierrokset aktivoimatta mScorecardissa?

    Tilastoinnin ja kehittämiskohteiden löytämiseksi kannattaisi varmaan harjoituskierrokset tallentaa, mutta sitä en vaan ole viitsinyt tehdä. Tasoitus muodostuu vuosittain noin 25 kilpailukierroksen tuloksista. Niissä kyllä viime vuonna käytin sekä NexGolfia että GolfBoxia paperisten tuloskorttien ohella. Mutta loppujen noin runsaan 50 harjoituskierroksen osalta kirjaan kyllä tuloksen joko Garmin-kelloon tai pahvikortille, kerron tuloksen vaimolle ja unohdan sitten.

    Kun pelit ovat nyt tauolla, pelsin muutaman ”virtuaalisen” tasoituskierroksen mScorecardilla. Ja tulos eteenpäin. Tasoitus muuttui. Tämähän onkin oivallinen keino tasoituksen muuttamiseen tarvittaessa esim. saada kisoihin vaadittava tasoitus. Mitään allekirjoitusta tai hyväksyntää ei tarvita kuten ennen.
    Erikoista, toivottavasti tätä ei kuitenkaan käytetä väärin.


    Mitään allekirjoitusta tai hyväksyntää ei tarvita kuten ennen.

    Eipä ole tarvinnut aiemminkaan kaikkialla, senkun vaan tulos nexgolfiin ja merkkarin nimi tuloskortin yhteyteen. Golf on rehellisten peli eli eiköhän huijarit muitakin keinoja keksisi.

    Kun pelit ovat nyt tauolla, pelsin muutaman ”virtuaalisen” tasoituskierroksen mScorecardilla. Ja tulos eteenpäin. Tasoitus muuttui. Tämähän onkin oivallinen keino tasoituksen muuttamiseen tarvittaessa esim. saada kisoihin vaadittava tasoitus. Mitään allekirjoitusta tai hyväksyntää ei tarvita kuten ennen. Erikoista, toivottavasti tätä ei kuitenkaan käytetä väärin.

    Eipä ole vielä tullut katseltua mScorecardin tasoituskierroksen tekoa tarkemmin, koska pelikausi alkaa täällä vasta sitten joskus. Mutta eipä tuossa Gamebookin tasoituskierroksen teossakaan sen tarkemmin hyväksyntää kyselty, piti vain laittaa merkkarin nimi ennen kuin tuloksen pystyi lähettämään. Jos ei tarvita edes merkkarin nimeä, kannattanee lähettää palautetta suoraan mScorecardille.

    KL1

    Kun pelit ovat nyt tauolla, pelsin muutaman ”virtuaalisen” tasoituskierroksen mScorecardilla. Ja tulos eteenpäin. Tasoitus muuttui. Tämähän onkin oivallinen keino tasoituksen muuttamiseen tarvittaessa esim. saada kisoihin vaadittava tasoitus. Mitään allekirjoitusta tai hyväksyntää ei tarvita kuten ennen.

    Ainakin minun kotiseurassani myös sähköiseen tulostentyöttöön liittyy merkitsijän nimen kirjaaminen. Tämä siltä varalta, että epäselvyyksiä syntyy. Golfin säännötkin ja myös tasoitusmääräykset edellyttävät merkitsijää ja tämän allekirjoitusta. kai tiesit sen, pirdie?

    Kyllä tiesin ja tiedän yhä.

    KL1

    Miksi sitten kirjoitit, ettei sellaista tarvita?

    Kirjoitin siksi, että tuossa mScorecardissa (tutustu siihen) ei tuota ominaisuutta tarvita. GolfBoxiin tulosta syöttäessä tarvitsee olla merkkarin tiedot.

    Kirjoitin siksi, että tuossa mScorecardissa (tutustu siihen) ei tuota ominaisuutta tarvita. GolfBoxiin tulosta syöttäessä tarvitsee olla merkkarin tiedot.

    Lienee sitä peruja, että aiemmin tasoituslaskenta oli mScorecardissa vain sisäinen, ja sitä ei sinänsä ollut yhdistetty mihinkään muuhun järjestelmään. Toivottavasti tämä kohta korjaantuu pian. Ainakin softaan on tullut kevään aikana useita päivityksiä, viimeisin ihan viime päivinä.

    Itse olen käyttänyt lyhyen golf kokemukseni aikana mscorecardia tilastoidakseni pelaamani kierrokset. Hetken aikaa käytin kierroksilla Gamebookia, joka oli aikamoinen pettymys. En ole toistaiseksi käyttänyt toista yhtä epävakaata appia ipuhelimessa. Tasoituskierrokset kirjoitan pahviseen korttiin, jonka käyttöliittymä ei petä. Nykyään kirjaan kierrokset Garmin golf appiin,joka on toistaiseksi ollut erittäin vakaa, eikä kaatunut kesken kierroksen kuten gamebook.

    KL1

    Hetken aikaa käytin kierroksilla Gamebookia, joka oli aikamoinen pettymys. En ole toistaiseksi käyttänyt toista yhtä epävakaata appia ipuhelimessa.

    Nyt puuttuu puhelimestasi potku tai yhteys pätkii tukiasemien puuttumisen johdosta. Olen käyttänyt GameBookia toistakymmentä vuotta eikä se ole kaatunut enää vuosiin ja takavuosinakin ehkä muutaman kerran kaudessa, ja silloinkin syynä oli operaattorin katveet kotikentälläni ja puhelimen vaatimaton teho.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1332468 kohteessamScorecard vs golfgamebook tai nextgolf vs golfbox

Etusivu Foorumit Yleistä mScorecard vs golfgamebook tai nextgolf vs golfbox