16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Esillä 24 viestiä, 51 - 74 (kaikkiaan 74)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #219504 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    EFC kirjoitti: (25.11.2010 15:08:25)

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)

    En usko että selässä se vika on…

    Ylempänä? Niskassa?

    Vähän ylempänä.

    #219505 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Johtaja XXL kirjoitti: (25.11.2010 15:10:57)

    EFC kirjoitti: (25.11.2010 15:08:25)

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)

    En usko että selässä se vika on…

    Ylempänä? Niskassa?

    Vähän ylempänä.

    Sen ei tarvitse olla suurikaan vika, mutta osuessaan korvien väliin siitä on paljon haittaa.
    Tämä noin niinkuin yleisellä tasolla ja sortumatta kehenkään henkilöön kohdistuvaan arvioon.

    #219506 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)

    En usko että selässä se vika on…

    Aivan sama, missä vika varsinaisesti on, mutta selkähän hänellä aina menee rikki.

    aakoo64 kirjoitti: (25.11.2010 18:31:48)

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)

    En usko että selässä se vika on…

    Aivan sama, missä vika varsinaisesti on, mutta selkähän hänellä aina menee rikki.

    Nyt olin taas salilla ja tuo luistelu treeni aluksi alle…ai ai niin telee hyvää. 700 + kaloria kun polttaa niin voi taas elää hetken täysillä. Yli 20 minuutin luistelu 650 watin teholla vaan ottaa nenään näin kuivalla sisäilmalla.

    Joo kyllä mulla selkä on tosiaan ollut usein kipeä. 2001 kuului jalkaprässissä pamaus siis tosiaan sellanen oikein selkärangassa menevä rusahdus kun joku nivel tai jänne irtos selässä tai välilevy purskahti ulos.

    Sen jälkeen meni vielä 2 vuotta ennen kuin olin täysin polvillani..ja lähes liikunta kyvytön 2003-2005. 2002 ajoin fillarilla vielä 327 km yhtenä päivänä, mutta tiesin että jotain tapahtuu pian …se tunne kun välilevyn nesteet sekoittuu jalkahermojen nesteisin on karmaiseva..kipu on henkeäsalpaava.

    2005-2007 oli aikalailla niinkuin kuntoutusta. vasta nyt alkaa tutntua siltä että kaikki olis kutakuinkin kunnossa…mitä nyt pieniä komplikaatioita on jäänyt kahdesta hermojuuriblokadista.

    Omassa ammatissani menestyäkseen pitäisi tehdä minimissään 10-12 tuntisia työpäiviä ja jopa viikonloppuja. Siitäkin nuo ongelmat pitkällä kaverilla ( 192 cm nykyään ) helpommin syntyy kuin lyhyemmällä. Tähän kun vielä tulee joku sairaus niinkuin minulla oli pitkään amalgaamien mädättämät hampaat ( VAIHDOIN MUOVIPAIKKOIHIN ! ) niin ongelmia alkaa kerääntyä..hampaat vaikuttaa sydämeen ja sitä kautta alkaa koko arki vaikeutua..homeallergiat iskee…ja muut kun vastuskyky alkaa heiketä.

    Ilman kuntosalia varmaan olisin jo kuollut ja peräänantamatonta hammaslääkärien sparrausta..lekurilta toiselle. Huonot pelivälineet tässä sitten vielä antavat nopeasti lopullisen niitin kun arkena tehty hyötyliikunta lyökin sormille jos välineet ei kunnossa.

    Nimetön

    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:15:48)
    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Tuo lienee kualepille aika ajankohtainen..muistan kun postailit tarinoita monista eagleista per päivä. Se ei todellakaan ole tervettä. Mä olen nyt terve kun olen poistanut kaikki nuo ongelmat..eikä se ole mitään luulosairautta vaan peräänantamatonta yrittämistä kun poistattaa amalgaamit jotka itse tietää aiheuttavan ongelmia. Rovaniemeläinen lekuri melkein anteeksi pyyteli kun todella huomasi, että ne molemmat poistattamani paikat olivat rikki ( siis hampaat oli rikki ) vaikka röntgen kuvissa ei mitää näkynyt..ei kai niissä mitään voi näkyä kun ne opaikat oli jo 8 mm syviä ja onkalot hampaat sisällä valtavia. Mulle ei vaan amalgaami ( hermomyrkky..eli elohopeaa ) sovi. Harmi vaan että saanut poistettua niitä heti 10 vuotta aiemmin kun ongelmat alkoivat.

    Nimetön

    Toi hampaat on vaan pieru Saharassa. Sullahan on terveys kirjoitusten mukaan huonompi kun emännän 90-vuotiaalla mummolla. Terveysongelmia on joka viikko erilaisia ja syyt ovat kylässä hengitetyistä pölyhiukkasista lasten olkapäillä kantoon. Toisaalta sä kehut huikeita pyöräily ja luistelulenkkejäs sekä golflyöntejäs. Alkaa vaan sappi kiehuun kun iso mies nillittää terveydestään vuodesta toiseen. On tässä maailmassa oikeastikin sairaita, mitkä ei selittele tekemisiään sairauksillaan.

    Sä olet kun 6-vuotias poika, joka hakee jotain glooriaa noilla sankaritarinoilla. Kuolemansairas mies tekee mahtavia sankaritekoja….

    Sori, mutta hermot meni ;-D

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:48:30)
    Toi hampaat on vaan pieru Saharassa. Sullahan on terveys kirjoitusten mukaan huonompi kun emännän 90-vuotiaalla mummolla.
    Sori, mutta hermot meni ;-D

    Niin niinhän sä sanot ja mun mielestä Suomessa on vain yksi ammattiryhmä joka leimaa muita ihmisiä luulosairaiksi jos kyseessä on:

    A. amalgaamipaikat
    B. homeallergiat
    C. selkäkivut

    ….ja tuo ryhmä ikävä kyllä on lääkärit ! Syy on helppo ymmärtää.

    Niin kualeppi sulla oli myös niitä albatrosseja aika monta..montakos niitä nyt olikaan ? Tuliko niitä peräkkäisillä väylillä jopa ( vai vaan eagleja ) ?

    -no eagle- kirjoitti: (9.12.2010 13:31:19)

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:15:48)
    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Tuo lienee kualepille aika ajankohtainen..muistan kun postailit tarinoita monista eagleista per päivä. Se ei todellakaan ole tervettä. Mä olen nyt terve kun olen poistanut kaikki nuo ongelmat..eikä se ole mitään luulosairautta vaan peräänantamatonta yrittämistä kun poistattaa amalgaamit jotka itse tietää aiheuttavan ongelmia. Rovaniemeläinen lekuri melkein anteeksi pyyteli kun todella huomasi, että ne molemmat poistattamani paikat olivat rikki ( siis hampaat oli rikki ) vaikka röntgen kuvissa ei mitää näkynyt..ei kai niissä mitään voi näkyä kun ne opaikat oli jo 8 mm syviä ja onkalot hampaat sisällä valtavia. Mulle ei vaan amalgaami ( hermomyrkky..eli elohopeaa ) sovi. Harmi vaan että saanut poistettua niitä heti 10 vuotta aiemmin kun ongelmat alkoivat.

    Jos hampaat oli rikki paikkojen alta, amalgaami ei välttämättä suinkaan ollut vaivojen syy, vaikka se onkin mahdollista. Rikkinäiset hampaat jo sinänsä voivat aiheuttaa vaikka mitä. Sen sijaan siinä vaihtovaiheessa kyllä voi vielä paljon todennäköisemmin saada elohopeasta vaivoja, jos hammaslääkäri ei osaa hommaa tehdä oikein. Ihmetyttää vain, että mikset laitattanut keraamisia paikkoja, muovipaikoista voi tulla myös huonolla tuurilla aikamoisia ongelmia. Keraamiset sitä paitsi kestävät paremmin.

    Nimetön

    -no eagle- kirjoitti: (9.12.2010 15:18:32)

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:48:30)
    Toi hampaat on vaan pieru Saharassa. Sullahan on terveys kirjoitusten mukaan huonompi kun emännän 90-vuotiaalla mummolla.
    Sori, mutta hermot meni ;-D

    Niin niinhän sä sanot ja mun mielestä Suomessa on vain yksi ammattiryhmä joka leimaa muita ihmisiä luulosairaiksi jos kyseessä on:

    A. amalgaamipaikat
    B. homeallergiat
    C. selkäkivut

    ….ja tuo ryhmä ikävä kyllä on lääkärit ! Syy on helppo ymmärtää.

    Niin kualeppi sulla oli myös niitä albatrosseja aika monta..montakos niitä nyt olikaan ? Tuliko niitä peräkkäisillä väylillä jopa ( vai vaan eagleja ) ?

    Ei tohon lääkäriä tarvita. Ja toisekseen, mä en käsitä ollenkaan noita sun eagle ja albatrossi heittoja. Kumpaakaan en ole tehnyt kun unissani.

    Tässä on taas pelko, että aletaan käymään lentäjä-ässän sairaskertomusta läpi.

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:15:48)
    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Ei kai saisi tahi pitäisi olla kateellinen..

    Mutta miksi ei minusta tullut jugilääkäriä – Olo ois kun lottovoittajalla..

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 15:36:37)

    Ei tohon lääkäriä tarvita. Ja toisekseen, mä en käsitä ollenkaan noita sun eagle ja albatrossi heittoja. Kumpaakaan en ole tehnyt kun unissani.

    Tässä on taas pelko, että aletaan käymään lentäjä-ässän sairaskertomusta läpi.

    Muahhabuahahahhahah..taidat olla sitten usein päissäsi tänne kirjoitellessasi. Kyllä uhoit olevasi kovin pelaaja koskaan noin 3 vuotta sitten…albaa ja eaglea tuli solkenaan. Onkos nyt tullut joku tekniikkaongelma lyöntiin vai ?

    Nimetön

    Mä alotin golfin kolme vuotta sitten. Sarkasmissa on se huono puoli, ettei se helposti välity kirjoitetusta tekstistä. Joillekin se ei välity edes kuultuna.

    Ja kyllä mulla on tekniikassa paljonkin vikaa, mutta on myös perkeleesti hyvää. Teknikkavikoihin suurin syy on se, että kaaduin kaksi vuotta sitten kuivien heinien sekaan mummolassa ja aivastin. Selästäni lensi neljäs ja viides nikama 2,534 metrin korkeudelle ladon seinään. Tästä johtuen draivieni keskimitta putosi 285,31 metristä 239,236874 metriin. Putteja pystyn kuitenkin upottamaan 7,4 metristä 86,3 prosentin teholla. Ja pitsit ja sipit menee mistä vaan kentältä 35.224 prosentin teholla.

    #219517 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 19:36:42)
    Selästäni lensi neljäs ja viides nikama .

    Hui! Sekoittuiko sullakin välilevyn ja jalkahermon nesteet? On varmaan ollu aika kovat kivut?

    #219518 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:15:48)
    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Tässä toinen Tyrnävän Nopsajalkaan sopiva klassikko.

    #219519 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Lavantauti kirjoitti: (9.12.2010 23:32:06)

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 19:36:42)
    Selästäni lensi neljäs ja viides nikama .

    Hui! Sekoittuiko sullakin välilevyn ja jalkahermon nesteet? On varmaan ollu aika kovat kivut?

    Kyllä oli, putosin sikiöasentoon ja olin siellä kaksitoista vuotta, kaksi kuukautta ja kolme päivää.

    #219520 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Johtaja XXL kirjoitti: (10.12.2010 8:37:40)

    Kualeppi kirjoitti: (9.12.2010 13:15:48)
    Menee vähän OT:ksi, mutta onkos kellään tietoa, vieläkö tuo pyörii Jyväskylässä. Molière

    Tässä toinen Tyrnävän Nopsajalkaan sopiva klassikko.

    Tässähän aivan sivistyy tahtomattaan.

    xxl

    #219521 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (9.12.2010 13:02:14)

    aakoo64 kirjoitti: (25.11.2010 18:31:48)

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)
    En usko että selässä se vika on…

    Aivan sama, missä vika varsinaisesti on, mutta selkähän hänellä aina menee rikki.

    Nyt olin taas salilla ja tuo luistelu treeni aluksi alle…ai ai niin telee hyvää. 700 + kaloria kun polttaa niin voi taas elää hetken täysillä. Yli 20 minuutin luistelu 650 watin teholla vaan ottaa nenään näin kuivalla sisäilmalla.

    Jos kerran selkäruoto on tuhannen päreinä niin luistelu on se vihoviimeinen liike mitä suositellaan. Luistellessa pitää sekä nikamien että välilevyjen olla kohillaan ja niiden välinen voitelu kunnossa..

    Suosittelisin tollasen konitohtorin dumppaamista ja siirtyä vaikka lykkimään pertsaa..

    #219522 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tilpehööri kirjoitti: (11.12.2010 13:21:06)

    Jos kerran selkäruoto on tuhannen päreinä niin luistelu on se vihoviimeinen liike mitä suositellaan. Luistellessa pitää sekä nikamien että välilevyjen olla kohillaan ja niiden välinen voitelu kunnossa..

    Suosittelisin tollasen konitohtorin dumppaamista ja siirtyä vaikka lykkimään pertsaa..

    Jep..ostinkin jo pertsa sukset viimekevään alesta.

    Kualeppi ahoyyyy !

    Se olikin se hillitön Kaapo se ALBA ja EAGLE master..hänestä ei ole kuulunut ?

    #219523 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nyt se laite näytti jo 934 wattin tehoja parhaimmillaan 1200 kalorin poltossa kun mode oli interval.

    Toi lienee jo yli 1,2 hv..kun parhaat pikajuoksijat kellottaa 100 metrillä 1,5 hv niin taitaa olla kohta piikki tässä treenissä saavutettu ?

    Taitaa olla kalibrointi pielessä ?

    #219524 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (21.12.2010 19:00:03)
    Nyt se laite näytti jo 934 wattin tehoja parhaimmillaan 1200 kalorin poltossa kun mode oli interval.

    Toi lienee jo yli 1,2 hv..kun parhaat pikajuoksijat kellottaa 100 metrillä 1,5 hv niin taitaa olla kohta piikki tässä treenissä saavutettu ?

    Taitaa olla kalibrointi pielessä ?

    Ensimmäinen askel toipumiseen on oireen tiedostaminen.

    #219525 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    934 wattia oli intervallissa huiput viime treenissä…eli 1.2 hv…ja huippupikajuoksijoilla on tehon tuotto 1,5 hv…joten kyllä tässä varmaan jotain järkeä on..jos siis ts:n mukaan voima edelleen lähtee jaloista.

    #219526 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (27.12.2010 15:31:25)
    934 wattia oli intervallissa huiput viime treenissä…eli 1.2 hv…ja huippupikajuoksijoilla on tehon tuotto 1,5 hv…joten kyllä tässä varmaan jotain järkeä on..jos siis ts:n mukaan voima edelleen lähtee jaloista.

    Voiko tästä vetää pikaisen johtopäätöksen, että Jugi on alkanut treenaamaan Rion Olympialaisia varten?? Ja onko mahdollista, että Jugi osallistuu golfin lisäksi myös pikamatkoille. Erotamme varmasti Jugin sillä olet ainoa valkoinen juoksija finaalissa.

    Toivottavasti selkä vain kestää, eikä tule mitään takapakkia.

    #219527 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chipper kirjoitti: (27.12.2010 15:53:15)
    Voiko tästä vetää pikaisen johtopäätöksen, että Jugi on alkanut treenaamaan Rion Olympialaisia varten?? Ja onko mahdollista, että Jugi osallistuu golfin lisäksi myös pikamatkoille. Erotamme varmasti Jugin sillä olet ainoa valkoinen juoksija finaalissa.

    Toivottavasti selkä vain kestää, eikä tule mitään takapakkia.

    Terve Chipper,

    Mitenkäs siellä entisessä ’kotimaassani’ pelaaminen talvella sujuu ?

Esillä 24 viestiä, 51 - 74 (kaikkiaan 74)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #219519 kohteessaMiten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?