26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #219479 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tilpehööri kirjoitti: (22.11.2010 17:34:06)

    Ennenkuin alat laitteiston puutteellista kalibrointia kyseenalaiseksi laittamaan niin voisitko päättää että luistelitko tuon reilun puolituntisen vahi sen pariminuuttisen session?

    Jos luikkarien terät on johkinpäin kierot niin niillä ei mennä jaardiakaan suoraan saati tehdä käännöstä vasten terotusta. Myötäteräänpäin käännettäessä tulee sellainen efekti että NASA:n painottomuussentrifugikin tuntuu leikkipuiston karusellilta mutta vastaterään käännyttäessä on äijä katollaan ja pysähtyy vasta tukevasti pystytettyyn kaukalon laitaan.. tosin jos alkuvauhti on avaruussukkulan luokkaa niin saattaa vaatia parikin naapurimaata ennenkun vauhti tipahtaa nollaan..

    Luistelin 31 minuuttia..ja 15 minsan kohdalla kone kertoi 2010 kalorikulutukseksi tunnissa. Se saattoi olla samalla nättämällä kun tehot oli 766 wattia.

    Niin ei ihme että luistelu niillä kieroteräisillä luikkareilla oli hankalaa. Onhan terä kuitenkin kupera ja siksi 1-2 millin kierous sisäänpäin ei haitannut niin että aivan kokonaan olisin kukistunut niillä. Vitutti kuitenkin ankarasti. Joku suorakulma olis pitänyt ottaa mukaan ja mennä Ley’s Sporting Good storeen ja saada korvausta korkojen kanssa.

    Jännää että tämä episodi 30 vuoden takaa tuli mieleeni viikonloppuna kun katsoin Jääprinsessa elokuvaa TV:stä jossa luisteltiin Westerlyn areenalla ( jossa ilmeisesti myös itsekin pelasin pari kertaa ). Siinä tarinan sankarittarelle annettiin uudet luistimet kesken kisan joka aiheutti armottomat hiertymät ja voiton menetyksen.

    #219480 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tässä muuten se elokuva;Ice Princess

    #219481 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Sienet on näköjään taas Pohjoisessa jäänyt ryöppäämättä.

    #219482 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Reaching for Heaven

    Lavis Lavis..sinä kaksimetrinen baby…onko Miurat jo talviteloilla ?

    #219483 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 18:09:54)

    Tilpehööri kirjoitti: (22.11.2010 17:34:06)

    Ennenkuin alat laitteiston puutteellista kalibrointia kyseenalaiseksi laittamaan niin voisitko päättää että luistelitko tuon reilun puolituntisen vahi sen pariminuuttisen session?

    Jos luikkarien terät on johkinpäin kierot niin niillä ei mennä jaardiakaan suoraan saati tehdä käännöstä vasten terotusta. Myötäteräänpäin käännettäessä tulee sellainen efekti että NASA:n painottomuussentrifugikin tuntuu leikkipuiston karusellilta mutta vastaterään käännyttäessä on äijä katollaan ja pysähtyy vasta tukevasti pystytettyyn kaukalon laitaan.. tosin jos alkuvauhti on avaruussukkulan luokkaa niin saattaa vaatia parikin naapurimaata ennenkun vauhti tipahtaa nollaan..

    Luistelin 31 minuuttia..ja 15 minsan kohdalla kone kertoi 2010 kalorikulutukseksi tunnissa. Se saattoi olla samalla nättämällä kun tehot oli 766 wattia.

    Niin ei ihme että luistelu niillä kieroteräisillä luikkareilla oli hankalaa. Onhan terä kuitenkin kupera ja siksi 1-2 millin kierous sisäänpäin ei haitannut niin että aivan kokonaan olisin kukistunut niillä. Vitutti kuitenkin ankarasti. Joku suorakulma olis pitänyt ottaa mukaan ja mennä Ley’s Sporting Good storeen ja saada korvausta korkojen kanssa.

    Jännää että tämä episodi 30 vuoden takaa tuli mieleeni viikonloppuna kun katsoin Jääprinsessa elokuvaa TV:stä jossa luisteltiin Westerlyn areenalla ( jossa ilmeisesti myös itsekin pelasin pari kertaa ). Siinä tarinan sankarittarelle annettiin uudet luistimet kesken kisan joka aiheutti armottomat hiertymät ja voiton menetyksen.

    Kyllä näitä kieroteräisiä luistimia löytyy. Tämä Poutala tai se toinen esitteli telkkarissa(TV) uusia pikaluistimiaan. Luistimissa oli keinua eli terä oli kupera ja säde oli 7, 17 tai 70m. (joku 7 siinä luvussa oli). Lisäksi molemmat terät vetivät vasemmalle ja se terän kaarevuussäde taisi olla 30m, jotta kääntyvät paremmin mutkaan.
    Joskus aikanaan pelikaverilla menny kiekon voimasta terä kaarelle ja on ollu hankala sirklaa.

    So muuten RANGERS ei Giants ku lätkästä puhutaan. Knicks on sitte korista.

    #219484 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 13:33:12)
    Muistaakseni ostin jenkeissä luistimet joissa terät olivat sisäänpäin hieman kierot ja jossain vaiheesa meni selkä täysin jumiin sen takia ( 1979-1980 talvella pelasin Newport Midget joukkueessa ). Koskaan ei saisi ostaa mitään ensin sitä testaamatta…olen saanut tämän karvaasti kokea sekä luistimissa, että kolopallomailoissa.Suivaannuin luistimista niin etten edes ottanut niitä mukaan Suomeen 1980…kuten en muitakaan kiekkokamppeita.

    Jukkis hei.

    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: jos teräsi olivat niin kierot sisäänpäin, että jopa selkä meni jumiin (tästäkin), niin miten ihmeessä ne on voitu teroittaa? Teroituskone, kun on tehty teroittamaan suoraa terää ja jos siihen laittaa kieron terän, niin minkäänlaista uraa ei saa aikaan, eikä luistimilla voi yksinkertaisesti luistella edes rusettiluistelua, saatikka pelata lätkää. Selkä on varmaan tullut siitä kipeäksi, kun olet parin sekunnin välein kaatuillut.

    #219485 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    MREX kirjoitti: (22.11.2010 21:32:11)
    So muuten RANGERS ei Giants ku lätkästä puhutaan. Knicks on sitte korista.

    Juu, ja se Newport Midgets on oikeasti Newport Dwarfs, kun mistä tahansa puhutaan.

    #219486 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 21:45:42)
    Jukkis hei.

    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: jos teräsi olivat niin kierot sisäänpäin, että jopa selkä meni jumiin (tästäkin), niin miten ihmeessä ne on voitu teroittaa? Teroituskone, kun on tehty teroittamaan suoraa terää ja jos siihen laittaa kieron terän, niin minkäänlaista uraa ei saa aikaan, eikä luistimilla voi yksinkertaisesti luistella edes rusettiluistelua, saatikka pelata lätkää. Selkä on varmaan tullut siitä kipeäksi, kun olet parin sekunnin välein kaatuillut.

    No jos se teroitus alettiin keskeltä ja kaarevuussäde oli 15 m luokkaa. Erityisesti teroitettuna ne oli hyvin raskaat luistella. Mä väitän että ne näki olevan hieman kierot sisäänpäin..se pelkästään rasitti mua kun en tiennyt miksi ne oli kierot.

    #219487 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (22.11.2010 21:57:59)

    MREX kirjoitti: (22.11.2010 21:32:11)
    So muuten RANGERS ei Giants ku lätkästä puhutaan. Knicks on sitte korista.

    Juu, ja se Newport Midgets on oikeasti Newport Dwarfs, kun mistä tahansa puhutaan.

    Newport Midgets kalenteri

    Uuden Englannin toivot !

    #219488 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (22.11.2010 21:57:59)
    Se Newport Midgets kun mistä puhutaan.

    Joo kyllä Kennedyt ja Fitzgeraldit sekä Vanderbiltit tepastelee täällä kuin Niinistö ja Lipponen Esaplla !

    Viking Hotel Newport

    Varsinkin kuvat 7 kandee katsoa.

    Taidan lähteä tuonne kolopalloa pelaamaan..siellä pelataan USAn amatöörimestaruuksista. Ainakin pelattiin.

    #219489 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 22:18:23)

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 21:45:42)
    Jukkis hei.

    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: jos teräsi olivat niin kierot sisäänpäin, että jopa selkä meni jumiin (tästäkin), niin miten ihmeessä ne on voitu teroittaa? Teroituskone, kun on tehty teroittamaan suoraa terää ja jos siihen laittaa kieron terän, niin minkäänlaista uraa ei saa aikaan, eikä luistimilla voi yksinkertaisesti luistella edes rusettiluistelua, saatikka pelata lätkää. Selkä on varmaan tullut siitä kipeäksi, kun olet parin sekunnin välein kaatuillut.

    No jos se teroitus alettiin keskeltä ja kaarevuussäde oli 15 m luokkaa. Erityisesti teroitettuna ne oli hyvin raskaat luistella. Mä väitän että ne näki olevan hieman kierot sisäänpäin..se pelkästään rasitti mua kun en tiennyt miksi ne oli kierot.

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    #219490 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 22:33:05)

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 22:18:23)

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 21:45:42)
    Jukkis hei.

    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: jos teräsi olivat niin kierot sisäänpäin, että jopa selkä meni jumiin (tästäkin), niin miten ihmeessä ne on voitu teroittaa? Teroituskone, kun on tehty teroittamaan suoraa terää ja jos siihen laittaa kieron terän, niin minkäänlaista uraa ei saa aikaan, eikä luistimilla voi yksinkertaisesti luistella edes rusettiluistelua, saatikka pelata lätkää. Selkä on varmaan tullut siitä kipeäksi, kun olet parin sekunnin välein kaatuillut.

    No jos se teroitus alettiin keskeltä ja kaarevuussäde oli 15 m luokkaa. Erityisesti teroitettuna ne oli hyvin raskaat luistella. Mä väitän että ne näki olevan hieman kierot sisäänpäin..se pelkästään rasitti mua kun en tiennyt miksi ne oli kierot.

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    Vielä pienenä lisäyksenä:

    Jos terät olivat kierot, niin ne on ihan helppo suoristaa.

    #219491 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (22.11.2010 21:57:59)

    MREX kirjoitti: (22.11.2010 21:32:11)
    So muuten RANGERS ei Giants ku lätkästä puhutaan. Knicks on sitte korista.

    Juu, ja se Newport Midgets on oikeasti Newport Dwarfs, kun mistä tahansa puhutaan.

    Näin poliittisesti korrekteina aikoina termi taitaa kyllä olla Newport Vertically Challenged Persons’ team.

    #219492 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 22:33:05)
    [

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    Mä oon ihan varma että on pelannu. Ja ilman kypärää. Tai edes pipoa kovimmillakaan pakkasilla.

    #219493 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (22.11.2010 22:39:03)

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 22:33:05)

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    Mä oon ihan varma että on pelannu. Ja ilman kypärää. Tai edes pipoa kovimmillakaan pakkasilla.

    Joo oon mä pelannut..ja puoli kautta vielä Lapuan Virkiässä…mm Lepplaxia vastaan jossa oli vain Boströmin veljeksiä vastassa.

    Jukka Vuosaaressa

    #219494 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (22.11.2010 22:39:03)

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 22:33:05)
    [

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    Mä oon ihan varma että on pelannu. Ja ilman kypärää. Tai edes pipoa kovimmillakaan pakkasilla.

    :))

    #219495 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 22:21:59)

    KL kirjoitti: (22.11.2010 21:57:59)

    MREX kirjoitti: (22.11.2010 21:32:11)
    So muuten RANGERS ei Giants ku lätkästä puhutaan. Knicks on sitte korista.

    Juu, ja se Newport Midgets on oikeasti Newport Dwarfs, kun mistä tahansa puhutaan.

    Newport Midgets kalenteri

    Uuden Englannin toivot !

    Ei vaan ’kääpiöt’, jos ihan sanatarkkoja ollaan käännöksen suhteen 🙂

    Mutta siis seuran nimihän näyttää olevan Whalers…

    Mutta niin tai näin… ihan sairaan hauskaahan näitä juttuja on lukea tämän kaiken angstin keskellä.

    #219496 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    -no eagle- kirjoitti: (22.11.2010 22:47:37)

    ts kirjoitti: (22.11.2010 22:39:03)

    Hörhö kirjoitti: (22.11.2010 22:33:05)

    Ei jumankauta Jukkis.

    Väitän, että sinä et ole ikinä pelannut kiekkoa!

    Mä oon ihan varma että on pelannu. Ja ilman kypärää. Tai edes pipoa kovimmillakaan pakkasilla.

    Joo oon mä pelannut..ja puoli kautta vielä Lapuan Virkiässä…mm Lepplaxia vastaan jossa oli vain Boströmin veljeksiä vastassa.

    Jukka Vuosaaressa

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    #219497 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (23.11.2010 11:56:34)

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    Lähinnä tunnetasolla yhtäläisyyttä joka aiheutui epäkuranteista pelivälineista ja frustraatiosta joka siihen liittyi.

    #219498 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (23.11.2010 19:25:11)

    KL kirjoitti: (23.11.2010 11:56:34)

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    Lähinnä tunnetasolla yhtäläisyyttä joka aiheutui epäkuranteista pelivälineista ja frustraatiosta joka siihen liittyi.

    Miten mulla on tullut sellainen käsitys että Juki on ollut maailman epäonnisin henkilö välineiden suhteen. Oli sitten kysymys golfmailoista, luistimista tai jostain muusta niin aina ne ovat aiheuttaneet jukille mitä erilaisimpia vaivoja, vammoja, huonoa tulosta tms.
    On se kyllä vähän ihme juttu, mutta jollekinhan sekin osa tässä maailmassa osuu.

    #219499 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    Rauski kirjoitti: (24.11.2010 17:02:54)

    -no eagle- kirjoitti: (23.11.2010 19:25:11)

    KL kirjoitti: (23.11.2010 11:56:34)

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    Lähinnä tunnetasolla yhtäläisyyttä joka aiheutui epäkuranteista pelivälineista ja frustraatiosta joka siihen liittyi.

    Miten mulla on tullut sellainen käsitys että Juki on ollut maailman epäonnisin henkilö välineiden suhteen. Oli sitten kysymys golfmailoista, luistimista tai jostain muusta niin aina ne ovat aiheuttaneet jukille mitä erilaisimpia vaivoja, vammoja, huonoa tulosta tms.
    On se kyllä vähän ihme juttu, mutta jollekinhan sekin osa tässä maailmassa osuu.

    Toisaalta meillä muilla on sitten paljon helpompaa, kun toi väline-epäonni menee Jukille ja meille muille jää puutteet tekniikassa.

    #219500 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    Edit: Eikä tarvitse hommata uusia kalliita välineitä joka kausi.

    #219501 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (24.11.2010 17:02:54)

    -no eagle- kirjoitti: (23.11.2010 19:25:11)

    KL kirjoitti: (23.11.2010 11:56:34)

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    Lähinnä tunnetasolla yhtäläisyyttä joka aiheutui epäkuranteista pelivälineista ja frustraatiosta joka siihen liittyi.

    Miten mulla on tullut sellainen käsitys että Juki on ollut maailman epäonnisin henkilö välineiden suhteen. Oli sitten kysymys golfmailoista, luistimista tai jostain muusta niin aina ne ovat aiheuttaneet jukille mitä erilaisimpia vaivoja, vammoja, huonoa tulosta tms.
    On se kyllä vähän ihme juttu, mutta jollekinhan sekin osa tässä maailmassa osuu.

    Ja aina Jukilla menee selkä rikki, kun vammoja tulee. Olisikohan selässä jotain rakenteellista vikaa.

    #219502 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    aakoo64 kirjoitti: (25.11.2010 14:55:54)

    Rauski kirjoitti: (24.11.2010 17:02:54)

    -no eagle- kirjoitti: (23.11.2010 19:25:11)

    KL kirjoitti: (23.11.2010 11:56:34)

    Miten tuo videonpätkä liittyy jääkiekkoon? Tai edes Lapuan Virkiään? Vai oliko sinulla ne käyräteräiset Bauerit jalassa siellä Vuokin klubitiloissa??? Ai mutta nehän jäikin sinne jenkkeihin…

    Lähinnä tunnetasolla yhtäläisyyttä joka aiheutui epäkuranteista pelivälineista ja frustraatiosta joka siihen liittyi.

    Miten mulla on tullut sellainen käsitys että Juki on ollut maailman epäonnisin henkilö välineiden suhteen. Oli sitten kysymys golfmailoista, luistimista tai jostain muusta niin aina ne ovat aiheuttaneet jukille mitä erilaisimpia vaivoja, vammoja, huonoa tulosta tms.
    On se kyllä vähän ihme juttu, mutta jollekinhan sekin osa tässä maailmassa osuu.

    Ja aina Jukilla menee selkä rikki, kun vammoja tulee. Olisikohan selässä jotain rakenteellista vikaa.

    En usko että selässä se vika on…

    #219503 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    ts kirjoitti: (25.11.2010 15:05:25)

    En usko että selässä se vika on…

    Ylempänä? Niskassa?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #219480 kohteessaMiten treenata ’nopeita jalkoja’ ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten treenata ’nopeita jalkoja’ ?