26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Miten ratkaista kaukojäsenyys?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten ratkaista kaukojäsenyys?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 177)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Kaikilla ei ole varaa eikä tarvetta ostaa golfosaketta, joten asia tulisi ratkaista siten, että kaikki elintasosta riippumatta pääsisivät kentille pelaamaan. Mikä olisi hyvä ratkaisu kaikille osapuolille? Matti Haralla on yksi varteenotettava näkemys asiasta. Lue lisää: Matti Hara

    Vähän hassua,ettei Hara laske itseään kaukojäseneksi vaikka kuuluu kentättömään seuraan.

    No eiköhän kaukojäsenille löydy lisävaihtoehtoja keväämmällä meri-Teijon avattua pelin.

    Haran kolumnista selviää, että Paloheinäläiset käyvät kotikenttäneuvotteluja jonkun kentän kanssa ja luvassa olisi jäsenmaksun lisäksi joku lisämaksu jos neuvottelut onnistuvat.

    Koska PHG ry ei voi sitoutua (jäsenkunnan päätöksen perusteella) pakolliseen pelikausimaksunn, arvaan että kysymys jonkinlainen kentän käyttömaksu.

    Nimetön

    Eikö paras tapa olisi, että Suomen Golfliitto keräisi jäsenmaksut kaikilta jäseniltä ja pitäisi yllä tasoitusjärjestelmää? Golfliitto saisi täten mukavasti lisätuloja, jonka turvin se voisi palkata henkilön/henkilöitä pelkästään tasoituskorttien ylläpitoa varten. Jokainen pelaaja lähettäisi korttinsa muutokset golfliittoon joko postitse tai netin kautta. Seuroilta jäisi ylimääräinen vaiva pois tasoituskorttien hoitamisessa ja seurat voisivat keskittyä olennaiseen, eli kilpailujen ja ohjatun opetuksen pitämiseen, ns. kantaklubitoiminnan pitämiseen. Golfliiton jäsenrekisterissä olisi täten kaikkien pelaajien tiedot ajantasalla ja sieltä voisi seurata kaikkien pelaajien kehitystä..

    Miksi kaikkien tulisi päästä elintasosta riippumatta pelaamaan?

    Ihan sama tuli mieleen JyrkänDrawn kanssa. Miksi kaikkien pitäisi päästä golfia pelaamaan? Mitäs jos ei ole varaa omiin mailoihin? Milläs ne hoidetaan kaikille elintasosta riippumatta? Eikä sitten mitään kloonimailoja :-).

    Kannattaa muistaa, että melkoinen massa ihmisiä voisi harrastaa golfia, mutta ei pidä lajia täysjärkisten ihmisten puuhana.

    Niin varmaan. Pidätkö muuten mainitsemaasi asiaa positiivisena vai negatiivisena?

    Osakkaathan voivat päättää gf:n hinnan. Laittakaa gf:n hinnaksi vaikka 200 euroa niin ei varmaan tarvii ainakaan köyhiä vieraspelaajia kentällä paljon katella. Silloinhan on ainakin Teidän kentällänne kaukojäsenyys ongelma ratkaistu.

    Nimetön

    Jotenkin outo toi sun aamun kommentti. Kuka nyt harkitsisi sellaisen harrastuksen aloittamista, jota harrastaa sen omasta mielestä vähäjärkiset ihmiset? Eiks’ se olis aika absurdia?

    Itse asiasta mä olen sitä mieltä, ettei golf VÄLTTÄMÄTTÄ ole mikään elintasoharrastus. Saahan siihen upotettua rahaa halutessaan, mutt’ eihän kaikkien ole pakko ostaa sitä 20 000 € osaketta, uusia mailoja joka toinen vuosi etc… Mun viime kauden golfiin tuhlatuilla rahoilla per kierros (~50 rundia) ei olis varattu edes tunnin normaalihintaista tennisvuoroa!

    Nimetön

    Vähän hassua, ettei Ritari tai PHG ry:n jäsenet voi

    sitoutua minkään kentän pakolliseen pelikausimaksuun, mutta pelaamaan pitää päästä halvalla, ainakin samaan hintaan kuin osakkeen omistajat. Fair play?

    Viime vuosikymmenellä suuren laman yhteiskunnallisia vaikutuksia parsittaessa keskusteltiin ns. kansalaispalkasta. Tamähan jäi sitten toteuttamatta koska kansan enemmistö alkoi muutenkin olla toimettomuutta tukevien rakenteitten purkamisen kannalla.

    Ajatustahan voisi kuitenkin elvytellä kansalaisurheilutuen pohjalta siten, että yhteiskunta ottaisi hoitaakseen urheilusta koituvia kustannuksia niitten osalta jotka ovat jostain syystä syrjäytyneet, tilapäisesti tai kroonisesti perse auki tahi muuten vaan elämäntilanteestaan johtuen tai filosofiansa takia estyneet maksamasta täyttä hintaa harrastuksestaan.

    Minä haluaisin kokeilla ainakin rallia ja ratsastusta mutta kun ei ole rahnaa…

    Hyvä veli! Mene toki ralli.fi keskustelupalstalle kritisoimaan autojen hintoja. Onhan se kumma ja niin väärin, ellei tilanteeseesi löydy ratkaisua.

    Itse kirjoitin jo haisevan vastalauseen suihkukone.fi keskustelupalstalle. Saivatpa kapitalistit maistaa sanan säilää! Oikein hykerryttää. Cockpittiin kutsua odotellen,

    ’Kaikilla ei ole varaa eikä tarvetta ostaa golfosaketta, joten asia tulisi ratkaista siten, että kaikki elintasosta riippumatta pääsisivät kentille pelaamaan.’

    Miten niin pitäisi? Minua ei , anteeksi vaan, pätkääkään kiinnosta kaukon pelaamiset. Jokainen elää elintasonsa mukaan ja tässä maassa on jokaisella vielä harvinaisen hyvä mahdollisuus siihen vaikuttaa (opiskelu ilmaista jne). Mikä jokamiehen oikeus golffista on tullut? Minä ainakin näen verorahojeni paljon mieluummin käytettävän terveydenhuoltoon, koulutukseen ja aasian kaltaisten katastrofien tukemiseen kuin kaukon golffaukseen.

    Minua on muuten jo pitkää kiinnostanut formulatallin perustaminen, mutta elintasoni ei siihen riitä. Mikä olisi hyvä ratkaisu kaikille osapuolille jotta pääsisin vihdoin tositoimiin tallini kanssa?

    Perkele! Olin kokonaan unohtanut suihkukoneet! Ja helikopterit! Ja perhokalastusreissu Alaskan lohijoillekin on tekemättä. Life sucks!

    Nimetön

    Mitähän pitäisi ratkaista?

    Muuten olen sitä mieltä, että Paloheinä pitäisi hävittää!

    R&A

    Mä tiiän….

    otetaan mallia sakotuksesta. Mitä isommat tulot niin sitä isommat maksut – helppoo eiks je. Ai niin, onhan niillä rikkailla vielä ne ökyautotkin, perkele. Kielletään niiltä pelaaminen omassa kotikunnassaan, joutavat ajella kauemmaksikin.

    Golfin kannalta asia on erittäin negatiivinen, koska huono asenneilmasto vaikeuttaa erilaisten golfhankkeiden läpivientiä.

    Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelevat harrastuksistani kun kerran ne itse kustannan.

    Näkisin mielelläni, että siteeraisit jotain kirjoittamaani tekstiä missä olen vaatinut päästä pelaamaan ’halvalla’ tai yhtä edullisesti kuin osakkaat.

    Sellaista en ole koskaan vaatinut, mutta puhun vain omasta puolestani.

    Jotain rajaa yleistämiseen voisi sentään vetää.

    Nimetön

    Kuvitteellinen suomennos espanjalaisen golfklubin terassilla kuullusta keskustelusta:

    ’Voi hel..tti. Siis kaikennäköistä finskiäkin tänne pukkaa kuokkimaan ja KAUKOILEMAAN meidän kentälle. Niillä on kuulemma joku osake Suomessa (onks se edes Eurooppaa), taitaa olla oikeasti joku kuppanen 18-reikäinen siellä tundralla.

    Eihän ne muista ikinä edes korjata jälkiään ja kuteetkin on jostain Corte Inglesin alehyllyltä. Ja kuvittele: ne tulee tänne jollain osin valtion omistaman, kansallisen lentoyhtiön halvalla charter-lennolla elvistelemään, v..u mitä prolesakkia. Oikeastaan niitä pitäis kai sääliä.

    Metsästäisivät vaikka niitä jääkarhujaan eikä tulis tänne pilaamaan meidän maisemia ja kenttää, johon ne ei oo edes sijoittanut lanttiakaan. Pitäis’ korottaa gf kaksinkertaiseks, niin säilyis täälläkin edes joku taso. Sitäpaitsi kuka on sanonut, ett’ golfin pitäis olla kaikkien mongolienkin harrastus?’

    Dear Sir,

    Kuvitteellinen käännöksesi oli pysähdyttävä ja sai minut mietteliääksi. Jouduinpa totisesti pohtimaan asioita. Kuten semerkiksi: miten kääntyy takaisin espanjaksi ’v..u mitä prolesakkia’?

    Todennäköisemmin keskukstelu menisi näin…

    Katso Pepe turisteja, mitenkäs teidän hotelli?

    Ihan täyttä Jorge, entä sinun ravintolasi?

    Täynnä joka ilta, kiitos turistien, jotka eivät ole jääneet kotimaahansa ruikuttamaan kallita lentohintoja ja lomaosakkeita, vai mitä Pepe?

    Totta puhut, hienoa katsoa kun jotkut uskaltavat nauttia elämästään, ja siitähän meidänkin leipämme tulee.

    ’v..u mitä prolesakkia’ = Caramba, Proletaros poverto gigantos.

    Nimetön

    Olet PHG Ry:n jäsen ja sinun seuralla on periaate, että pakollista pelikausimaksua ei makseta golfkentälle. Jos nyt onnistutte saamaan jostakin kotikentän ja kesästä tulee vieläpä runsas sateinen, niin tulevan golfkentänne varsinaiset omistajat jäävät teidän osaltanne nuolemaan näppejään. PHG Ry taitaa olla ainoa golfseura, joka ei hyväksy pakollista pelikausimaksua kotikentän käytöstä. Anteeksi yleistys, mutta kyllä se siltä vähän vaikuttaa, että yritätte mennä aina sieltä missä aita on matalin ja rahallinen sitoutuminen kotikentän kehittämiseen ei kiinnosta, mutta netin halvat peliliput ja boolit kyllä.

    Miten musta taas tuntuu siltä, että tässä sotketaan kaksi asiaa. Kaukojäsenyys liittyy mun mielestä ensisijaisesti siihen, että pelaamaan päästäkseen pitää olla tasoitus. Sen saaminen edellyttää jonkin golf seuran jäsenyyttä. Täällä on jo ehdotettu, että tuo tasoituksen ylläpito jätettäisiin SGL:n tehtäväksi. Ihan hyvä ehdotus. Mitä tällä seuran jäsenyydellä sitten on tekemistä sen kanssa pääseekö pelaamaan? Tällä hetkellä sen verran, että SGL:n sääntöjen mukaan muiden seurojen pelaajia pitää päästää vierailemaan, joskin lähtöaika rajoitukset on sallittu. Muutoin seuran jäsenyys ei anna kenellekään erityistä oikeutta pelata osakepohjaisella kentällä. Siihen tarvitaan pelioikeus tai GF.

    Käsittääkseni osakkeenomistajien etu on se, että potentiaalisia GF pelaajia ja pelioikeuden vuokraajia on tarjolla. Se on sitten kunkin kentän osakkaiden päätettävissä kuinka paljon vierailijoita he haluavat ottaa.

    Sanoisin että tää Teijon ratkaisu johtaa jonkinlaiseen luokkajakoon. Vastavuoroisuus periaatteen mukaan toivotan kotikentälliset vieraspelaajat tervetulleiksi vierailemaan omalle kotikentälleni, koska voin itsekin vierailla heidän kentällään. Tällaisten kenttien kesken voisi mielestäni olla käytäntö alennetuista GF hinnoista, koska se olisi molempien kenttien osakkaiden edun mukaista. Kaukojäsenillä rahastavien seurojen pelaajilta ottaisin kuitenkin suuremman GF:n, koska heidän kanssaan vastavuoroisuus ei toteudu.

    Ikävä kyllä muutamat ahneet seurat ovat menneet lopullisesti ryssimään edes osittain toimineen systeemin. Toisaalta voisihan sitä jatkossa ottaa tasoituskortin lisäksi käyttöön jonkinlaisen pelioikeuskortin ja sillä pelioikeuden maksaneet voisivat saada vieraillessaan etuja lähtöajan varauksen ja GF hinnan suhteen.

    Et ehkä ole seurannut PH-kuvioita koko prosessin ajan. Kyllä PHG ry maksoi yhtiölle jäsenmääräpohjaista kenttämaksua. Vastineeksi ry sai järjestää viikkokilpailunsa. Kenttämaksu oli muistaakseni 20.000 euron luokkaa.

    Omasta mielestäni perheemme on osallistunut golfkenttien ylläpitotalkoisiin vähintään kohtuullisella panoksella. Viimeisen kolmen vuoden aikana olen pelannut n. 200 gf-kierrosta ja vaikka laskisi keskihinnaksi 25 e/kierros (mikä ei pidä kutiaan), tulee summaksi 5000 euroa ja vaimon osalta n. 3500 euroa.

    Olisihan noilla ostellut pelioikeuskia paremmiltakin kentiltä. Nyt eurot on ripoteltu ympäri Suomenniemeä, mutta eivät kokonaispotista pois ole.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 177)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #362161 kohteessaMiten ratkaista kaukojäsenyys?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten ratkaista kaukojäsenyys?