26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Miten käy osakkeiden hintojen?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten käy osakkeiden hintojen?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 279)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Alkuperäiseen kyssäriin oma kommentti. Pelioikeuden vuokraaminen on vähän kuin treffeillä käynti; etsi rauhassa sitä oikeaa. Vuokraa vuosi-pari ja kun se sopiva sattuu kohdalle, niin osta sinne osake, JOS terveen taloudenpidon ehdot täyttyvät. Kentän talouden arvioinnista on tässä ketjussa hyviä kommetteja, niillä uskaltaa ostaa.

    Oma arvaukseni on, että osakehinnat vielä hieman laskevat, golfin pelaajamäärän kääntyessä tänä vuonna hienoiseen laskuun.

    -r

    Itseäni ihmetyttää ettei alalla ole tapahtunut rakennejärjestelyjä, niinkuin muilla aloilla kun ne ovat vaikeuksissa. Kaiken maailman etukortit tuntuvat näpertelyltä, puhumattakaan saunoista ja parkkipaikoista. Kolme-neljä kenttää PK-seudulla kun fuusioituu, niin johan on yksikkö jota kannattaa omistaa!

    ts

    Sailor kirjoitti: (28.4.2014 0:04:10)
    Itseäni ihmetyttää ettei alalla ole tapahtunut rakennejärjestelyjä, niinkuin muilla aloilla kun ne ovat vaikeuksissa. Kaiken maailman etukortit tuntuvat näpertelyltä, puhumattakaan saunoista ja parkkipaikoista. Kolme-neljä kenttää PK-seudulla kun fuusioituu, niin johan on yksikkö jota kannattaa omistaa!

    Kerrotko vielä millä tavoin golf-ala on vaikeuksissa? Itse en ole moista huomannut vaikka varsin tiiviisti touhussa mukana olenkin.

    Rautamies kirjoitti: (27.4.2014 21:29:42)
    Pääoman tuotto on monelle osakkeensa ulos vuokraavalle -10%. Golfin markkinatalous toimii hienosti kuin sosiaalidemokratia, joten veljet, pulinat pois.
    -r

    Markkinatilanteessa realistisen hinnoittelumallin vuokrapelioikeuksille (ja toisille pelioikeuttaan vuokraaville osakkaille!) antaa erään maineikkaan uusmaalaisen golfyhtiön yhteisöomistaja, joka tarjoaa joka vuosi joulukuussa seuraavan kauden pelioikeuksia hinnalla, joka on 10% alle hoitovastikkeen (edellyttäen, että pelioikeus maksetaan joulukuussa).

    ts, pitäisikö vuokraamisesta kiinnostuvan asiakkaan ilmoittaa myyjälle, että maksaisin mielummin satasen tai pari enemmän kuin pyydätte? Onnistuuko?

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (28.4.2014 5:30:22)

    Rautamies kirjoitti: (27.4.2014 21:29:42)
    Pääoman tuotto on monelle osakkeensa ulos vuokraavalle -10%. Golfin markkinatalous toimii hienosti kuin sosiaalidemokratia, joten veljet, pulinat pois.
    -r

    Markkinatilanteessa realistisen hinnoittelumallin vuokrapelioikeuksille (ja toisille pelioikeuttaan vuokraaville osakkaille!) antaa erään maineikkaan uusmaalaisen golfyhtiön yhteisöomistaja, joka tarjoaa joka vuosi joulukuussa seuraavan kauden pelioikeuksia hinnalla, joka on 10% alle hoitovastikkeen (edellyttäen, että pelioikeus maksetaan joulukuussa).

    ts, pitäisikö vuokraamisesta kiinnostuvan asiakkaan ilmoittaa myyjälle, että maksaisin mielummin satasen tai pari enemmän kuin pyydätte? Onnistuuko?

    Kyllä minä pidän moista kysymystä erittäin typeränä, mutta vastaanpa silti.

    Kukaan, en ainakaan minä, ole ikäpäivänä syyllistänyt yhtään vuokralaista vaan tilannetta joka on monen tekijän summa. kovin hassua että jotkut eivät pystynoita erottamaan toisistaan. Kenttien tehtävä on saada osakkeet halutuiksi ja pelaamiskäyttöön, siten vähentäen vuokratarjontaa ja sen kautta hinattua vuokrat tasolle josta vastikkeen päälle saa pienen tuoton. Keinoja siihen on paljon ja olisi toiminnan aika monessa paikassa

    ts kirjoitti: (28.4.2014 5:41:11)
    Kenttien tehtävä on saada osakkeet halutuiksi ja pelaamiskäyttöön, siten vähentäen vuokratarjontaa ja sen kautta hinattua vuokrat tasolle josta vastikkeen päälle saa pienen tuoton. Keinoja siihen on paljon ja olisi toiminnan aika monessa paikassa

    Itse olen sitä mieltä, että suuren yhteisöomistajan ei pitäisi näyttää huonoa esimerkkiä ja pilata lähes puoli vuotta ennen kauden alkua muiden osakkaiden mahdollisuudet saada kelvollinen hinta pelioikeuksistaan. Pelioikeuden vuokraaminen alle vastikkeen ei ole tervettä, mutta minkäs teet kun suuromistajan tarjonta pilaa hintatason. Vuokralaisen on se vaan hyväksyttävä.

    Kytäjän pienosakkaana pidän myös joulukuun ale-myyntiä tarpeettomana ja haitallisena. Faktapuolelta todettakoon kuitenkin, että ale-hinta oli 900€ ja hoitovastike 850€.

    Ballmarker kirjoitti: (28.4.2014 5:54:29)
    Itse olen sitä mieltä, että suuren yhteisöomistajan ei pitäisi näyttää huonoa esimerkkiä ja pilata lähes puoli vuotta ennen kauden alkua muiden osakkaiden mahdollisuudet saada kelvollinen hinta pelioikeuksistaan. Pelioikeuden vuokraaminen alle vastikkeen ei ole tervettä, mutta minkäs teet kun suuromistajan tarjonta pilaa hintatason. Vuokralaisen on se vaan hyväksyttävä.

    Millähän perusteellä suuromistajan kannattaa myydä pelioikeuksia, vuodesta toiseen, alle omakustannushinnan?

    Eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole. Kenttäyhtiön kannalta tilanne on tietenkin ok. jos/kun vastikkeet on maksettu. Omistaja saa toki vapaasti hinnoitella tuotteensa. Tämä kuitenkin edustaa hieman samanlaista ideologiaa kuin ’housuunsa kuseminen pakkasella’.

    Tottahan on jotensakin ymmärrettävää että vuokralaiset hyväksyvät tällaisen palvelun.

    Ballmarker kirjoitti: (28.4.2014 5:54:29)
    Itse olen sitä mieltä, että suuren yhteisöomistajan ei pitäisi näyttää huonoa esimerkkiä ja pilata lähes puoli vuotta ennen kauden alkua muiden osakkaiden mahdollisuudet saada kelvollinen hinta pelioikeuksistaan. Pelioikeuden vuokraaminen alle vastikkeen ei ole tervettä, mutta minkäs teet kun suuromistajan tarjonta pilaa hintatason. Vuokralaisen on se vaan hyväksyttävä.

    Mikäli yrität tässä viitata Kytäjän pelioikeuksien vuokraamiseen, niin tuo tarjoushinta ennen Joulua oli 920 Euroa ja vastike vuodelle 2014 on 850 Euroa. Saattaa tietysti olla, että viittasit johonkin toiseen kenttään, vai?

    KL

    Finnwin kirjoitti: (28.4.2014 10:19:49)

    Ballmarker kirjoitti: (28.4.2014 5:54:29)
    Itse olen sitä mieltä, että suuren yhteisöomistajan ei pitäisi näyttää huonoa esimerkkiä ja pilata lähes puoli vuotta ennen kauden alkua muiden osakkaiden mahdollisuudet saada kelvollinen hinta pelioikeuksistaan. Pelioikeuden vuokraaminen alle vastikkeen ei ole tervettä, mutta minkäs teet kun suuromistajan tarjonta pilaa hintatason. Vuokralaisen on se vaan hyväksyttävä.

    Mikäli yrität tässä viitata Kytäjän pelioikeuksien vuokraamiseen, niin tuo tarjoushinta ennen Joulua oli 920 Euroa ja vastike vuodelle 2014 on 850 Euroa. Saattaa tietysti olla, että viittasit johonkin toiseen kenttään, vai?

    Ei ole Kytäjästä tässä kyse.

    Tarkistin osakesalkkuni kotimaan nykyomistukset toimialoittain:
    – öljyteollisuus -39%
    – tietotekniikka ja verkot +82%
    – kaivosteollisuus +32%
    – metsäteollisuus -35%
    – golfosake +/- 0%

    Muutosprosentti arvioitu tämän päivän hintaan. Osto- ja myyntiajankohta vaikuttaa huomattavasti tulokseen. Viimeisen 10 vuoden ajalta myyntivoittoa on kertynyt 78% . Myyntitappioita olen muutamissa osakkeissa 25% luokkaa.

    Tappiolliset osakkeet hankittu yli 8 vuotta sitten, golfosake noin 5 vuotta sitten ja positiiviset viimeisen parin vuoden sisään. Sijoitusprofiilini on ’osta ja unohda’ eli nautiskellaan osingoista tai vaihtoehtoisesti pelikierroksista. Osakkeen hinnan kohtalo ei juuri kiinnosta, jos yhtiö on kunnossa ja asiakkaat tyyytyväisiä.

    Golfosakkeen hintakehitykseen olen ollut tyytyväinen vaikka se on polkenut paikallaan. Vuokralaiseen nähden saan sijoitukselleni yli 5% pääoman tuoton. Harkitsen vakavasti toisen golfosakkeen hankintaa. Ostolaidalla on tilaa ainakin toistaiseksi.

    ts kirjoitti: (27.4.2014 9:45:16)

    Ballmarker kirjoitti: (25.4.2014 15:54:42)

    Siitä ei olekaan kysymys vaan siitä, että omistus sitoo osakkaan golfyhtiön vastuisiin. Vuokrapelaaja ei näitä vastuita kohtaa. Lisäksi vuokrapelaaja voi helposti vaihtaa seuraavana vuonna pelimaisemaa, jos tänä vuonna valittu paikka ei miellytä.

    Juuri näin ja tuota olen koittanut omille lapsillenikin välittää kasvatuksellisena viestinä, että välttäkää ihmeessä elämässä kaikkea missä voitte joutua vastuuta kantamaan asioista. Ei tää yhteiskunta meinaan silää pyöri että vastuuta kaikki kantais..

    Niin ja toi ohje lähinnä siksi heille, että sulautuisivat paremmin joukkoon eivätkä vaikuttaisi oudoilta ja vanhanaikaisilta…

    Eiköhän tässä ole vastuukysymystä enemmän kysymys siitä että kannattaa lukea myös se pienempi printti kun joku tulee tarjoamaan osakkuutta jostain.
    Vastuunkanto on hyvä juttu, mutta omalle lapselle kyllä opettaisin myös sen ettei kannata lähteä vedätettäväksi ja kannattaa aina tarkastaa mitä kauniiden myyntipuheiden takana on. Tuppaa olemaan niin että joku pyrkii tekemään rahaa kaikissa rakennushankkeissa.
    Ei siinä sinänsä ole pahaa, hankkeet perustuvat voitontekemiseen ja ilman hankkeita me keräiltäisiin vielä marjoja henkemme pitimiksi. Mutta hanke pitää toteuttaa reilun pelin hengessä jotta siihen kannattaa lähteä sijoittamaan.

    Avoimen shekin kirjoittamista pitää harkita tarkkaan, paitsi jos lähtee mukaan mesenaattihengessä.

    ts kirjoitti: (28.4.2014 3:36:25)
    Kerrotko vielä millä tavoin golf-ala on vaikeuksissa? Itse en ole moista huomannut vaikka varsin tiiviisti touhussa mukana olenkin.

    Jos yhtiöiden arvostus on murto-osa antihinnasta ja vuokramarkkinat ovat käytännössä tuottamattomat tai jopa tappiolliset, en pitäisi tilannetta kovin terveenä. Toki kyse on odotusarvoista. Näyttäisi kuitenkin monen kenttäyhtiön arvostus olevan alle substanssiarvon.

    KaM

    Pelioikeus ilman muuta.
    Jos haluaa vain pelata golfia niin osakkeen osto on sulaa hulluutta.
    Omistamisesta on hyvin vähän todellista käytännön hyötyä vaikka täällä joku jotain muuta väittäisikin.
    Itse olen koko golfurani ajan(12v) vuokrannut pelioikeutta samalta kentältä.
    Vieläkään en ole löytänyt syytä ostaa osaketta.
    Olen myös useana vuonna (kuten tänäkin vuonna) vuokrannut myös toista pelioikeutta toiselta kohtuu hyvin tunnetulta kentältä n.40% vastikkeen hinnalla.
    Ja jos ensivuonna ei kiinosta enää pelata,niin no hätä,en vaan vuokraa osaketta.
    Joku täällä veti ’vastuukortin’ esille,minun mielestä on vastuutonta sitoa itsensä huonosti hoidettuun yhtiöön vietäväksi kuin litran mittaa.
    Peace.

    Eli tunnet ylpeyttä siitä, että joku joutui maksamaan 60% sinun pelaamisen kustannuksista (luultavimmin olosuhteiden pakosta) Itse häpeäisin moista toisten rahoilla pelaamista.

    KaM kirjoitti: (28.4.2014 13:35:45)
    Pelioikeus ilman muuta.
    Jos haluaa vain pelata golfia niin osakkeen osto on sulaa hulluutta.
    Omistamisesta on hyvin vähän todellista käytännön hyötyä vaikka täällä joku jotain muuta väittäisikin.
    Itse olen koko golfurani ajan(12v) vuokrannut pelioikeutta samalta kentältä.
    Vieläkään en ole löytänyt syytä ostaa osaketta.
    Olen myös useana vuonna (kuten tänäkin vuonna) vuokrannut myös toista pelioikeutta toiselta kohtuu hyvin tunnetulta kentältä n.40% vastikkeen hinnalla.
    Ja jos ensivuonna ei kiinosta enää pelata,niin no hätä,en vaan vuokraa osaketta.
    Joku täällä veti ’vastuukortin’ esille,minun mielestä on vastuutonta sitoa itsensä huonosti hoidettuun yhtiöön vietäväksi kuin litran mittaa.
    Peace.

    Yllä olevasta kirjoitukssa on tiivistetty se miksi Golfosakemarkkinat ovat mitä ovat. Niin kauan kun näitä ’Golf Pummeja’ on olemassa niin markkinat eivät muutu.

    johto kirjoitti: (29.4.2014 10:19:02)
    Yllä olevasta kirjoitukssa on tiivistetty se miksi Golfosakemarkkinat ovat mitä ovat. Niin kauan kun näitä ’Golf Pummeja’ on olemassa niin markkinat eivät muutu.

    Kummallista keskustelua ja nimittelyä. Alkaa mennä samananlaiseksi, kuin muutama vuosi sitten sitoutumattomien leimaaminen lokeiksi.

    En ymmärrä tätä vuokralaisen syyllistämistä ja vuokrahintojen vertaamista hoitovastikkeisiin (tai jotkun haluaavt vielä lisätä rahoitusvastikkeet sekä pääoman tuoton ja ties mitä). Vuokralainen ja vuokraaja sopivat keskenään vuokrahinnasta, ja sillä siisti ’Pulinat pois’, muilla ei pitäisi siihen olla nokan koputtamista.

    Ethän missään muussakaan ostossa tai vuokraamisessa tutki, että saako myyjä/vuokranantaja riittävän tuoton. Kun menet Espanjaan ja vuokraat auton tai huoneiston, sovit hinnasta etkä tutki, paljonko vastapuolen kustannukset ovat. Kaupassa et kieltäydy ostamasta Valion Arkimaitoa, jonka kustannukset ovat ilmeisesti alle tuotantokustannusten. Lentomatkoilla kieltäydyt maksamasta lennon hintaa, kun tiedät, että Finnair tekee lennoilla tappiota. Nokian eiku Mikkisoftan puhelimista pitää ehdottomasti maksaa tuplahinta, koska homma on tappiota Jne

    KaM

    Kertokaapas poijjaat,eli Johto ja Foretteri, mikäs tekee minusta vuokraajasta pummin kun maksan sen minkä osakkeen omistaja pyytää?Jo 12vuotta niin olen tehnyt.
    Enkä minä siitä maksamastani hinnasta mitään ylpeyttä tunne,kerron vaan miten asiat on.
    Minä pelaisin golfia ja maksaisin vaikka 110% vastikkeen hinnasta vuokraa jos se vaan olisi markkinahintojen taso.Mutta eihän kukaan terve ihminen vapaaehtoisesti maksa enempää kuin jostain asiasta pyydetään.Hyväntekeväisyys poislukien.

    Ja kerroppas Johto,eiköhän golfosakkemarkkinoiden tilanne juurikin johdu näistä(teistä?) osakkeen omistajista jotka jo ennen kauden alkua vuokraavat osakkeensa reippaasti alle vastikkeiden ?

    Putti-Possu,oikein hyvin sanottu.

    Nyt Putti-Possun vertaukset ovat aikalailla poskettomia. Ei yksittäinen osakas ole mikään iso konserni jolla on tappiollista liiketoimintaa. Kyse on vain osakkeeseen sidotun pelioikeuden vuokraamisesta. Omat syynsä alihintaan vuokraamiseen osakkaalla varmaan ovat mutta Microsoftiin vertaaminen on aivan naurettavaa.

    Jos nyt kuitenkin lähdetään näihin vertauksiin niin kun vuokraamisesta ei osakkalle synny ylimääräisiä kuluja on osakkaan ja vuokralaisen välillä symbioosi. Kun vuokraaja vie osakasta kuin litran mittaa maksaen vain 40% vastikkeesta puhutaankin jo ihan eri eliömuodosta.

    Miten paljon osakkeita pitää joutua konkurssifirmoihin, että siitä alkaa tulla haittaa golfyhtiön toiminnalle? Tässä vaiheessa osakevastikkeita korotetaan lisää?

    KaM

    kebax kirjoitti: (29.4.2014 11:39:07)
    Kun vuokraaja vie osakasta kuin litran mittaa maksaen vain 40% vastikkeesta puhutaankin jo ihan eri eliömuodosta.

    Eikös osakas vie itse itseään kuin litran mittaa pyytämällä vain 40% vastikkeesta?

    En osoittanutkaan kommenttiani sinunkaltaiselle opportunistille vaan vuokraaville osakkaille mietittäväksi.

    KaM

    KaM kirjoitti: (29.4.2014 12:17:54)

    kebax kirjoitti: (29.4.2014 11:39:07)
    Kun vuokraaja vie osakasta kuin litran mittaa maksaen vain 40% vastikkeesta puhutaankin jo ihan eri eliömuodosta.

    Eikös osakas vie itse itseään kuin litran mittaa pyytämällä vain 40% vastikkeesta?

    Ja siinä samassa vie myös muita osakkaita kuin kuoriämpäreitä.

    Vielä tarkentaen: rehentely 40% vastikehinnasta on osoitus hädänalaisen hyväksikäytöstä, joka on minusta vastenmielistä. Joku mainitsi ettei ostajan tarvi selvittää paljonko tuote maksaa myyjälle, ei niin, mutta sinä olet selvittänyt, tietäessäsi maksavasi vain 40% tuotteen arvosta. Myyjän on jostain syystä ollut pakko myydä se ale hinalla, jolloin käytit hänen hätäänsä hyväksesi. Ei ole sellaista myyjää, joka huvikseen myy pelioikeuksia halvemmalla kuin ne itselle maksavat, joten teillä hädänalaisten ihmisten hyväksikäyttäjillä, on suuri syy hävetä toimintaanne.

    KaM

    kebax kirjoitti: (29.4.2014 12:20:35)
    En osoittanutkaan kommenttiani sinunkaltaiselle opportunistille vaan vuokraaville osakkaille mietittäväksi.

    Asia selvä.

    Toivottavasti Golfreak löydät itsellesi oikean tavan pelata.
    Lajinahan golf on yksi jaloimmista.

    Hyviä pelejä kaikille.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 279)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #533427 kohteessaMiten käy osakkeiden hintojen?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten käy osakkeiden hintojen?