26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mitä golflehdestä puuttuu

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä golflehdestä puuttuu

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #485697 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näin oli kuin Made kirjoitti. Miten joku kehtaa julkaista tuollaisen lehden kuin Golfin Maailman viimeinen (toivottavasti) numero oli. Itse kaappasin lehden mukaan, kun huomasin, että kannessa mainostettiin pääjuttuna Mission Hillsiä, josta olen ollut hieman kiinnostunut. En voinut kuvitellakaan, että tämä tarkoitti kentän tuloskorttien valokopiointia lehteen. Ei rivin riviä toimituksellista tietoa (ei edes venäjäksi) kentästä, gf-hinnoista, majoituksesta, pelipaketeista, palveluista, toimittajan kokemuksista etc.
    Tässä olisi jo kuluttajansuojajärjestöillä tehtävää. Julkisen sanan neuvostoa ei kannata hälyttää, sillä lehteä tuskin luokiteltaisiin edes lehdeksi.

    Made sanoi, että lehden saa ilmaiseksi. Niin sai, mutta lehdessä houkuteltiin tilaamaan koko vuosikerta 30 eurolla. Jatkossa en ota ko. lehteä käteen, vaikka joku tarjoisi siitä minulle 30 euroa.

    Onneksi Suomesta löytyy kunnonkin golflehtiä. Perinteinen aviisimme (tämänkin ketjun haukuista huolimatta) on oiva julkaisu, juuri ilmestyneen Pro Golfinkin luki mielenkiinnolla. Näiden tasosta jää jälkeen ilmaislehti Caddie, mutta kyllä senkin lukee.

    #485698 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Takatii kirjoitti: (17.10.2006 15:28:20)
    Bogeypeluri arvostelee golflehden ulkomaisia kenttäarvosteluja, joita löytyy vain superkalleusluokasta eikä juurikaan tavallisen budjetin omaaville golffareille. Näin on. Minunkin mielestäni tämä on melkoinen puute ja vinoutuma lehden sisällössä.

    Sen sijaan bogeypelurin arvelu, että lehden toimittajat matkustavat näille kalliille kentille lehden (=meidän) varoillamme lienee virheellinen. Eiköhän nämä golftoimittajat matkusta sinne matkatoimistojen yms. kustantamina. Tästä juuri johtuu vinoutuma. Matkanjärjestäjien ei kannata rahdata toimittajia minnekään halvoille kentille, vaan nimenomaan niille superkalliille, jotta sponsoroituihin matkoihin panostetut rahat myös saataisiin takaisin.

    Tottakai matkustavat matkatstojen yms. kustannuksella, mutta arveletko, että tätä ei ole huomioitu matkojen hinnoittelussa. Tätä kautta nämä matkat kiertyvät meidän golfmatkailijoiden maksettaviksi. Kun golfin Folke West kiertää ympäri maailmaa matkanjärjestäjien tj:ien kanssa toinen toistaan eksoottisimmissa(lue kalliimmissa) paikoissa, niin kyllä lopulliset maksajat ovat aivan muualla.

    Nämä matkareportaasit ovat mielestäni aivan turhaa täytemateriaalia, jolla on aivan liian suuri sija lehden tarjonnassa. Tuskinpa toimittajan matkoja pahemmin maksettaisiin, mikäli niihin ei liittyisi tätä ’jutuntekemisvelvoitetta’.

    #485699 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pro Golf lehden parasta antia oli mielestäni Nokian kännykän esittely. Täälläkin käsitelty vekotin, N93 tms, sisältää golfiin soveltuvaa softaa. No, eniten minua riemastutti jutussa paljastus, notta huhun mukaan myös Tiger Woods on hankkinut tällaisen kännykän käyttöönsä!
    Voi hevosen sagiva millaista lukijan nöyryyttämistä! Kas, kun ei, niin ikään huhun mukaan, itse Isä Jumala ole tilannut tällaista ainokaiselle pojalleen syntymäpäivälahjaksi!
    Tällainen tyhmyys on mielestäni riittävä syy tilauksen peruuttamiseen.

    #485700 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onkos toi kyseinen henkilä jonka nimi on tuolla sivuilla, niin mikä? TJ vai?
    Osoitekin on lupaava: zepeteus@luukku.com

    Jahas, pitäskö alkaa tekemään lehteä? Mikäs laitetaan nimeksi?

    #485701 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Pitäähän jotain tuon bilteman kuvaston rinnalla olla, siis p*skalla olo lukemista…siinähän golflehti palvelee hyvin..

    Mut tosiaan, tä on tätä sosialismia, myynnillä ei mitään väliä, therefore myös sisällöllä ei mitn väliä, kapitalismia kehiin, ja natoon!

    #485702 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip G opetti allekirjoittanutta hieman liiketalouden perusteilla. Näin on. Ilmaisia golfmatkoja ei ole olemassa edes golftoimittajille. Kuitenkin otaksuisin, että muut Folke Westit (koko Matkailutoimittajien kilta) tuntuvat kukkarossamme enemmän kuin parin golftoimittajan reisut. Kummatkaan tosin eivät paljon. Siitä pitää kilpailu huolen.

    Olen edelleen sitä mieltä, että ainoa ongelma tässä on juttujen painottuminen kalliiden kenttien esittelyyn. Sinänsä matkailujutut ovat golflehtien halutuimpia osioita. Jos et Chip usko, niin vilkaisepa tämän keskusteluforumin matkailuosiota ja sen suosiota.

    #485703 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Takatii kirjoitti: (11.12.2006 19:08:46)
    Chip G opetti allekirjoittanutta hieman liiketalouden perusteilla. Näin on. Ilmaisia golfmatkoja ei ole olemassa edes golftoimittajille. Kuitenkin otaksuisin, että muut Folke Westit (koko Matkailutoimittajien kilta) tuntuvat kukkarossamme enemmän kuin parin golftoimittajan reisut. Kummatkaan tosin eivät paljon. Siitä pitää kilpailu huolen.

    Olen edelleen sitä mieltä, että ainoa ongelma tässä on juttujen painottuminen kalliiden kenttien esittelyyn. Sinänsä matkailujutut ovat golflehtien halutuimpia osioita. Jos et Chip usko, niin vilkaisepa tämän keskusteluforumin matkailuosiota ja sen suosiota.

    Toki vaikutus yksittäisen matkan hintaan on vähäinen, lopullinen maksaja lienee kuitenkin selvillä.

    Tämän foorumin osioista lienee tämä matkailuosio kuitenkin vähiten vastattu ja luettu. Suurin osa kommenteista tulee ihmisten tarpeesta päteä ja päästä sanomaan, että olen minäkin ollut siellä. Tyypillistä on myöskin jonkun kerrottua jonkin maan jonkin alueen kentistä, ryhtyä kehumaan jonkin toisen alueen kenttiä ja palveluja, koska on itse sattunut käymään tuolla toisella alueella. Nämä kertomukset kiinnostavat kuulijaa yhtä paljon kuin jonkun kertomukset terassilla juuri pelaamansa kierroksen tapahtumista.

    Sama tosin pätee välineisiinkin, joissa suositellaan itsellä käytössä olevia välineitä muillekin, vaikka ei juuri muista välineistä olisi kokemusta tai tietoa. Puhumattakaan niiden sopivuudesta toisille.

    #485704 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (11.12.2006 20:03:17)
    Suurin osa kommenteista tulee ihmisten tarpeesta päteä ja päästä sanomaan, että olen minäkin ollut siellä. Tyypillistä on myöskin jonkun kerrottua jonkin maan jonkin alueen kentistä, ryhtyä kehumaan jonkin toisen alueen kenttiä ja palveluja, koska on itse sattunut käymään tuolla toisella alueella. Nämä kertomukset kiinnostavat kuulijaa yhtä paljon kuin jonkun kertomukset terassilla juuri pelaamansa kierroksen tapahtumista.

    Noinhan se menee. Sääli ettei täällä voi kommentteihin lisätä parin tunnin dia-esitystä (terästetyn) kertojan ääniraidalla terästettynä. Nettisivut eivät valitettavasti tee aivan yhtä syvää vaikutusta.

    Voisihan sitä vaihteeksi kokeilla toisenlaista lähestymistä: Seuraavissa kolmessa matkaosion kommentissa yritän keskittyä listaamaan ja kommentoimaan paikkoja, joissa en ole käynyt 😉

    #485705 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Herätys kaikki,jos jotain asiallista golf-julkaisua haluaa lukea niin unohtaa liiton p-a paperin.Se on mielestäni pelkkä propaganda julkaisu.

    #485706 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllähän sen nyt aina selailee läpi mutta eipä siellä hirveästi luettavaa yleensä ole. Itse tilasin GolfDigestin tässä taannoin 40€ hintaan/12numeroa, ihan kohtuuhinta.

    #485707 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Moni tässä unohti, mm. Takatii. ilmaislehti FOREn. Mitä mieltä siitä?

    Kun on jonkin verran oma wedge ojassa, en viitsi pistää pahempaa kritiikkimyllyä päälle minkään lehden suhteen, mutta mielestäni kaikki nämä maamme lehdet ovat hyvin erilaisia. Liiton lehdessä paljon asiaa, mutta tylsästi – kun pitää miellyttää kaikkia. Pro Golf on laadukas, mutta aika lailla ’diilattuja’ juttuja täynnä. Caddie pinnistelee, mutta pienen porukan puuhastelu paistaa läpi. Muita en jaksa edes kommentoida…

    #485708 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    No tietenkin puuttuu IntiimiSavet!

    Olen kerännyt kesämökin huusiin melko kattavan käsikirjaston näitä ilmaisgolflehtiä parin vuoden ajalta. Suosikkini on vuoden -04 kesäkuun Caddie jossa on juttu Moe Normanista. Siihen tulee tartuttua melko usein; Moe Norman on kiehtova hahmo.

    Viime kesänä maalasin huusin sisäpuolelta ja somistin sen golfhenkisesti. Pöllin työnantajan seiniltä näitä MediHelin kunniatauluja, heitin lentolupakirjat hemmettiin ja pistin tilalle Golf Digestin kansia eri vuosilta.

    Nyt onkin tunnelmallista, varsinkin näin talvipimeillä, kynttilän valossa pusertaa torttua Tiger Woodsin ja Natalie Gulbisin hymyillessä salaperäisesti seinällä.

    Ja vähän savisemman istunnon jälkeen sitä kaipaisi, näin hygieenisenä henkilönä, sitä IntiimiSavettia, mikä täten päätoimittajille vinkkinä annettakoon…

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #485705 kohteessaMitä golflehdestä puuttuu

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä golflehdestä puuttuu