26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Miksi naisammattilaiset pelaavat kentän lyhyempänä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miksi naisammattilaiset pelaavat kentän lyhyempänä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Siinä, että naiset ja miehet pelaavat samassa ammattilaiaiskilpailussa eri mittaista kenttää, ei ole mitään järkeä tai logiikkaa. Minua ei tuo konsepti golfin katsojana kiinnosta ollenkaan.

    Molemmilla sukupuolilla tulee olla omat sarjansa, sillä naisen suorituskyky on n. 10% miestä alhaisempi. Tämä on puhdas fakta, jota ei voida erilaisilla handicapeilla muuttaa.

    KL1

    Siinä, että naiset ja miehet pelaavat samassa ammattilaiaiskilpailussa eri mittaista kenttää, ei ole mitään järkeä tai logiikkaa.

    Eikös lyöntipelikisoissa aina pelata kenttää vastaan? Mies ja nainen siis kumpikin pelaavat sitä omaa kenttäänsä vastaan, ja jos haaste on onnistuttu saamaan yhtä suureksi kummallekin, niin silloin paremmin omaa kenttäänsä vastaan pelannut voittaa keskinäisen mittelön.

    Minun käsitykseni kilpailuista on se, että samanlaisella kentällä pelataan toisia pelaajia vastaan eri sarjoissa, jotka on muodostettu tasoituksen, sukupuolen, iän tai näiden kaikkien mukaan. Klubikisoissa näin voi olla, usein ei niissäkään. Klubimestikset ovat hyvä esimerkki, niissä samalla statuksella olevat pelaavat toisia samanlaisia pelaajia vastaan, eivät niinkään kenttää vastaan.

    KL1

    Ajattelepa Chip asiaa tasoitusten kautta. Lyöntipelissä saat kentältä tasoituslyöntejä (tai joudut niitä sille antamaan). Reikäpelissä vastustaja antaa sinulle tasoituslyöntejä tai joudut itse niitä vastustajalle antamaan.

    Ihmetellä sopii miksi miehet ylipäätään osallistuvat noin epäreiluun kisaan, jossa naiset saavat noin valtavan edun? Tämä oli siis vitsi.

    KL1

    Ihmetellä sopii miksi miehet ylipäätään osallistuvat noin epäreiluun kisaan, jossa naiset saavat noin valtavan edun? Tämä oli siis vitsi.

    Ja juoksulajeissakin ovat aina rinnanmitan edellä!!

    Tämäkin oli vitsi.

    Golfkilpailuthan ovat siis leikkiä ja kilpailuasetelman voi tehdä millaiseksi vain, kunhan saadaan kilpailu aikaiseksi. Ei siis ole järkeä panna samaan kisaan samoilla asetuksilla PGA ammattilaista ja aloittelevaa amatööriä. Jotain pitää tehdä, jotta saadaan kilpailu aikaiseksi.

    Olen pelannut usein kisoja, joissa saa itse valita tiipaikan (slope muuttuu sen mukaan) tai kisoja, joissa alhaisen tasurin pelaajat pelaavat takatiiltä (esim. par1:n kisoissa Aurinkorannikolla). Samoin scramble ja muissa parikisoissa tasoituksen määräytyminen on aika lailla summittaista, varsinkin jos pareilla on kovin erilaiset händärit, tai vielä enemmän texas scramblessä.

    Jos joku kokee asetelman kohtuuttoman epäreiluksi, hän ei varmaankaan osallistu näihin mittelöihin. Lähtökohta on, että hyväksyy säännöt ja asetelman, jos haluaa osallistua kyseiseen kisaan.

    KL1

    Jos joku kokee asetelman kohtuuttoman epäreiluksi, hän ei varmaankaan osallistu näihin mittelöihin. Lähtökohta on, että hyväksyy säännöt ja asetelman, jos haluaa osallistua kyseiseen kisaan.

    Putti-Possulta täyttä asiaa. Tuo voidaan vallan mainiosti laajentaa koskemaan moisen kilpailun mahdollisia katsojiakin/seuraajia. Jos ei kiinnosta, älä katso/seuraa äläkä kommentoi.

    Olen ensisijaisesti kiinnostunut scratch-tuloksista ja katson aina tulosluetteloista sen, kuka tai ketkä ovat oikeasti pelanneet hyvin. Minua ei niinkään kiinnosta klubikisojenkaan hcp-tulokset, eikä Ruotsissa hiljattain pelatunkaltainen tasoituskilpailu.

    KL1

    Minua ei niinkään kiinnosta klubikisojenkaan hcp-tulokset, eikä Ruotsissa hiljattain pelatunkaltainen tasoituskilpailu

    Kovin sitä kuitenkin innostuit dissaamaan 😀

    Niin. En todellakaan ole innostunut tuonkaltaisista kilpailuista. Olen kyllä kiinnostunut kisoista, joissa naiset pelaavat toisia naisia vastaan samalta teeltä. En siis mitenkään halua aliarvioida naisten kisoja, jos joku niin luulee.

    Ai Chip kovin innostui dissaamaan vai oliko vain väärä mielipide?

    Olen ensisijaisesti kiinnostunut scratch-tuloksista ja katson aina tulosluetteloista sen, kuka tai ketkä ovat oikeasti pelanneet hyvin.

    Chip on tuossa havainnut saman kuin minäkin. Tuloslistassa voi yleensä (ainakin yksilökisoissa) muuttaa tulosnäytön tasoituksettomaksi lyöntipeliksi. Minäkin teen aina niin ja ihmettelen, kun moni ei halua osallistua pistebogey-kisoihin ja he eivät varmaankaan ole huomanneet tätä ominaisuutta… vai onko kyse siitä, että palkinnot (lippis, pallopaketti, sateenvarjo) jaetaan pb-tulosten perusteella 😉

    KL1

    Chip on tuossa havainnut saman kuin minäkin. Tuloslistassa voi yleensä (ainakin yksilökisoissa) muuttaa tulosnäytön tasoituksettomaksi lyöntipeliksi. Minäkin teen aina niin ja ihmettelen, kun moni ei halua osallistua pistebogey-kisoihin ja he eivät varmaankaan ole huomanneet tätä ominaisuutta… vai onko kyse siitä, että palkinnot (lippis, pallopaketti, sateenvarjo) jaetaan pb-tulosten perusteella 😉

    En ymmärtänyt miten tuon ominaisuuden huomaaminen tai huomaamatta jättäminen vaikuttaa osallistumishalukkuuteen. Eikös palkinnot jaeta sen mukaan mikä on kilpailun pelimuoto..?

    EFC

    Mä en oikeen ymmärrä miksi tämä formaatti muka suosi naisia?? Katsokaa huviksenne missä muut naiset tuloslistalla olivat. Seuraava taisi hävitä voittajalle 14 lyöntiä!! Ainakin omasta mielestäni virkistävä kisa ja tarjosi myös naisille mahdollisuuden päästä paremmille palkintorahoille. Komulainenkin tienasi keskitason sijoituksella reilun 11ke, mikä tulee yleensä LET-kisan top3 sijoituksesta.

    Uno

    Onko huipulla mies- ja naispelaajilla samat puttikeskiarvot. TV:stä kilpailuja seuratessa, on itselleni jäänyt mielikuva, että naishuipuilla puttikeskiarvo olisi miehiä suurempi.
    Inko jollain tarkempia tietoja tilastojen valossa.
    Jos mielikuvani pitää paikkansa, niin syynä on todennäköisesti vain kilpailijamäärät.

    Naiskubipelaajissa on paljon palloa hyvin lyöviä, mutta lähipelitaidot eivät ole välttämättä samalla tasolla, kun ollaan alle 30 metrissä
    Samassa yhteydessä todettakoon, että avauksista metsää lyövien miesklubipelaajien määrä on valtava.

    Samassa yhteydessä todettakoon, että avauksista metsää lyövien miesklubipelaajien määrä on valtava.

    Liittynee siihen, että monelle miesklubipelurille on tärkeämpää (koittaa) lyödä pidemmälle kuin tarkasti. Varsinkin draiverilla.

    HS1

    Liittynee siihen, että monelle miesklubipelurille on tärkeämpää (koittaa) lyödä pidemmälle kuin tarkasti. Varsinkin draiverilla.

    Niin, miespelaajat joutuvat pelaamaan kentän paljon pidempänä, niin tarkoittaa myös sitä että lyöntien pitää olla pidempiä. Ei varmasti ole yllätys?

    Niin, miespelaajat joutuvat pelaamaan kentän paljon pidempänä, niin tarkoittaa myös sitä että lyöntien pitää olla pidempiä. Ei varmasti ole yllätys?

    Et nyt selvästikään ymmärtänyt mun pointtia, mutta ei se mitään. Kesä ja aurinko paistaa. 🙂

    No, avataan nyt vähän rautalankaa. Heitän villin veikkauksen, että monella (mies)tuupparilla tulokset paranisivat jos painoarvo olisi enemmän tarkuudella kuin pituudella.

    Onko huipulla mies- ja naispelaajilla samat puttikeskiarvot.

    Naiskubipelaajissa on paljon palloa hyvin lyöviä, mutta lähipelitaidot eivät ole välttämättä samalla tasolla, kun ollaan alle 30 metrissä

    Minulla on erilainen mutu-tuntuma, vaikka minultakin data puuttuu. Kun ollaan rautamaila-etäisyydellä (siis välillä 90-200m), niin miespelaajat saavat pallon paljon paremmin lipun lähelle ja selkeästi enemmän spinniä ja siten pallon pysähtymään. Naispelaajat pelaavat näitä etäisyyksiä väyläpuilla tai hybrideillä, joilla ei tahdo saada pallon pysähtymään tai rautamailoilla naisilla on selvästi vähemmän spinniä.

    Siten kun ollaan vajailla mailamitoilla (siis alle 80m), naiset ovat yhtä tarkkoja kuin miehet ja bunkkereissa tai griineillä minusta samaa tasoa. Puttikeskiarvo ei välttämättä kerro kaikkea, kun siihen vaikuttaa se, miten lähellä lippua lähestymiset ovat.

    Mutta nämä siis mutua, jostain varmaan löytyy myös faktaakin

    HS1

    Meteli olisi vielä kovempi jos uinnissa liikkuisi samanlaisia summia kuin golfissa:

    https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/82121de4-0bbc-4540-b5bd-eaf3a0565802

    KL1

    Golfkentillä on usein vettä, mutta miten uinti liittyy golfiin..?

    Golfkentillä on usein vettä, mutta miten uinti liittyy golfiin..?

    KAIKKI liittyy golfiin! 🙂

    HS1

    Kyse on ammattiurheilusta ja samat kysymykset tulee eteen golfissa, ainakin Yhdysvalloissa. Kenelle annetaan tasoitusta ja millä perusteella, siinäpä kysymys. Euroopassa toki vedetään omaa linjaa, jota muualla sitten ihmetellään.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 55)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1363296 kohteessaMiksi naisammattilaiset pelaavat kentän lyhyempänä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miksi naisammattilaiset pelaavat kentän lyhyempänä?