16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][10]
KilpailuaSuomalaista

Mikä on svingi? Voimantuotto vol. 2

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mikä on svingi? Voimantuotto vol. 2

Esillä 14 viestiä, 626 - 639 (kaikkiaan 639)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • B kirjoitti: (12.7.2013 9:44:10)

    4par kirjoitti: (11.7.2013 16:25:07)
    Näyttäisi kysymykseni kadonneen bittiavaruuteen, joten pistän sen tähän uudestaan.

    Onko tässä voimantuotto kohdallaan? Miksi/miksi ei?

    Erittäin hyvä kysymys, mutta voisit ehkä tarkentaa. Joka tapauksessa tältä pohjalta voi saada tämän keskustelun jatkumaan.
    PS.
    Kiitokset 4parille aina asiantuntevista kommenteista näihin mielenkiintoisiin aiheisiin!

    Koskas saadaan sinulta B asiantuntevaa kommenttia?

    B kirjoitti: (12.7.2013 9:44:10)hyvä kysymys, mutta voisit ehkä tarkentaa

    Kirveslyönti-ketjussa kyselin sellaisen lyöntitavan perään, jossa grippipäähän aiheutetaan momentti ja lapaa ikäänkuin työnnetään palloon. Erään toisen lähteen mukaan tämä, pääasiassa alaspäin tapahtuva voimantuotto pyritään ylläpitämään aina noin 45-asteen kulmaan osuman jälkeen. Edelleen materiaalissa korostetaan sitä, että painonsiirtoon tai vartalon kääntymisiin ei juurikaan tarvitse kiinnittää huomiota; kaikki tapahtuu automaattisesti, kuten palloa heitettäessä.

    Postaamassani linkissä tehdään käsittääkseni vetoa koko alas- ja eteenpäin tapahtuvan liikkeen ajan. Homma näyttää varsin tehokkaalta ja jopa helpolta. Myös tässä lantio näyttäisi kääntyvän auki automatiikan ohjaamana. Edellämainitussa ketjussa nimimerkki ts otti asiantuntevassa vastauksessaan esiin vasemman olkapään kohteesta poispäin tapahtuvan vedon. Uskon ymmärtäväni tämän osan veto-voimantuotossa varsin hyvin. Sitä vastoin sitä vedeltävät veto-/työntöajatukset aiheuttavat hämmennystä.

    Edellä olevan linkin (markkinointi)materiaalissa (http://docsgolftips.com) on seuraavaa:
    You may already know that all the raw power in your golf swing comes from the core pivot of your body. By focusing on turning your hips and allowing the shoulders, arms and hands to loosely ’go along for the ride’, you create a professional power swing.

    And here’s the weirder part. Do you know the core-pivot speed of the world’s best tour players? It’s just 2 miles per hour! That’s it!

    What’s more amazing… the average handicap golfer’s core-pivot speed is just 1/2 to 1 mile per hour.
    So here’s the bottom line: Stop focusing on your clubhead speed and instead think about your core pivot speed.

    Mielestäni yksiköt tässä ovat päin p….tä (ajatuksellisesti rinnastetaan mailanpään nopeuteen 100 mps), mutta ehkä suhdeluvuissa on jotain perää (?).

    Törmäsin vaatimattoman mailanrakennusurani aikana lukuisiin seniorpelaajiin, jotka tuskailivat lyhentyneitä lyöntipituuksiaan. Itsekin olen huomannut väylien yllättävästi pidentyneen ja esteiden leventyneen. Olisi hienoa löytää malli, jolla saisi omista rajoitetuista resursseistaan irti maksimin, kuitenkaan vaarantamatta terveyttään.

    ts

    4par kirjoitti: (12.7.2013 13:07:27)

    Mielestäni yksiköt tässä ovat päin p….tä (ajatuksellisesti rinnastetaan mailanpään nopeuteen 100 mps), mutta ehkä suhdeluvuissa on jotain perää (?).
    .

    Ei ne ole pielessä. Tokihan riippuu mistä mitataan, mutta esim lonkkien osalta liikenopeus on tuota luokkaa. Olkapäät saavuttavat sitten jo noin 6mph nopeuden. Luvut tuntuvat pieniltä, mutta yllättäen ovatkin silti tuplat kohtalaisen hyvään harrastajaan nähden.

    ts kirjoitti: (12.7.2013 15:32:20)

    4par kirjoitti: (12.7.2013 13:07:27)Mielestäni yksiköt tässä ovat päin p….tä (ajatuksellisesti rinnastetaan mailanpään nopeuteen 100 mph), mutta ehkä suhdeluvuissa on jotain perää (?).

    Ei ne ole pielessä. Tokihan riippuu mistä mitataan, mutta esim lonkkien osalta liikenopeus on tuota luokkaa. Olkapäät saavuttavat sitten jo noin 6mph nopeuden. Luvut tuntuvat pieniltä, mutta yllättäen ovatkin silti tuplat kohtalaisen hyvään harrastajaan nähden.

    Ok, eli ensitöiksi pitää laittaa kone pyörimään kiivaammin. Kauhistuttaa vaan, mitä mahtaa tapahtua, jos kulmanopeutta saisi kasvatettua merkittävästi. Päälimmäisenä on kysymys, miten sen saa tehtyä itseä rikkomatta. Jo nyt on ajoittain vasemmassa polvessa ja lantiossa ilkeitä tuntemuksia.

    Eilisellä (kirveslyönti)kierroksella tuli kyllä todettua tuo kierron vaikutus. Pari kertaa, kun lantio tuntui kääntyvän auki reilusti, näytti hybridilyönti menevän 10 – 20 m pidemmälle.

    ts

    4par kirjoitti: (12.7.2013 16:20:24)

    ts kirjoitti: (12.7.2013 15:32:20)

    4par kirjoitti: (12.7.2013 13:07:27)Mielestäni yksiköt tässä ovat päin p….tä (ajatuksellisesti rinnastetaan mailanpään nopeuteen 100 mph), mutta ehkä suhdeluvuissa on jotain perää (?).

    Ei ne ole pielessä. Tokihan riippuu mistä mitataan, mutta esim lonkkien osalta liikenopeus on tuota luokkaa. Olkapäät saavuttavat sitten jo noin 6mph nopeuden. Luvut tuntuvat pieniltä, mutta yllättäen ovatkin silti tuplat kohtalaisen hyvään harrastajaan nähden.

    Ok, eli ensitöiksi pitää laittaa kone pyörimään kiivaammin. Kauhistuttaa vaan, mitä mahtaa tapahtua, jos kulmanopeutta saisi kasvatettua merkittävästi. Päälimmäisenä on kysymys, miten sen saa tehtyä itseä rikkomatta. Jo nyt on ajoittain vasemmassa polvessa ja lantiossa ilkeitä tuntemuksia.

    Eilisellä (kirveslyönti)kierroksella tuli kyllä todettua tuo kierron vaikutus. Pari kertaa, kun lantio tuntui kääntyvän auki reilusti, näytti hybridilyönti menevän 10 – 20 m pidemmälle.

    Tuntuu niin hemmetin pahalta päivittäin lukea ja kuulla erilaisista nilkka, lonkka, selkä ja hartiavaivoista, jotka liki järjestäen ovat peräisin siitä, että oikeanlaista jalkatyötä ei ole opittu, moni ei ole edes viitsinyt yrittää.

    Kiertonopeuteen on sitten parikin lääkettä, joista toiseen riittää pelkkä ymmärtäminen ja toinen on tuo oikeanlaisen jalkatyön opettelu ja tail bone release, joka säästää myös noilta vaivoilta. Se mentaalipuolen juttu on se, että pitää ymmärtää mihin suuntaan kädet on matkalla osumassa ja sen jälkeen. Jos tuossa on ajatus väärä, ei kiertonopeuttakaan voi sytyä kehoon, koska käsien liikesuunnan ja kehon kierron tavoitteen välillä on totaalinen paradoksi.

    ts kirjoitti: (12.7.2013 7:38:05)

    Mäkeläinen kirjoitti: (11.7.2013 23:53:14)
    Itse myös tahtoisin kuulla linkin videosta mielipiteen, ihan molemmilta suunnilta, koska tuo näytää mielenkiintoiselta… Jännä ettei kukaan vastaa asiaan mitään…

    Ei vaan jaksa enää tätä sontaa

    ts: Jaa jaa, jännä asia, että heitit tuollaisen kommentin.

    Kyllä ainakin itse oletan myös sinulta asiallista kommentointia, kun itsekkin odotat sitä muilta ja peräänkuulutat B ja Datan sisällönperään. Sinun asemasi ei ole yhtään sen kummempi kuin kenenkään muunkaan, joten mitä jos miettisit lauseesi sisältöä.

    Ja itse haluan ihan kuulla argumentteja miksi esimerkiksi linkin video on puutaheinää, ihan vaan sen takia, että siitä voisi jopa oppia jotain.

    B:Lopeta muiden perseennuoleminen, alkaa ottaa taas pähän että sinä tai Data koetat mielistellä muiden lauseiden perään. 4par heitti linkin johon pyysi asiallista vastausta, niin eiköhän sitä voi oletta Teiltäkin.

    ts

    Mäkeläinen kirjoitti: (12.7.2013 17:59:16)

    ts: Jaa jaa, jännä asia, että heitit tuollaisen kommentin.

    Kyllä ainakin itse oletan myös sinulta asiallista kommentointia, kun itsekkin odotat sitä muilta ja peräänkuulutat B ja Datan sisällönperään.

    Mistä sulla on käsitys että mun pitäs jaksaa jauhaa tämmöstä sontaa mitä tää ketju on taas parin hemmon toimesta täynnä. Sovitaanko kuienkin että jos mua ei tän tason keskustelu oikeesti kiinnosta, mää saan myös sanoa sen ja jopa toimia tuon asian mukaan?

    Mun ymmärtääkseni mun asema ei myöskään velvota mua täällä mielipiteitäni jakamaan jos tuntuu että turhaa se on kuitenkin.

    Kai siis kuitenkin ymmärsti, että tuo lause ei ollut omaan viestiisi kohdistuva millään tavoin, vaan koko ketjun ja keskustelun tasoon?

    Mielestäni koko ketjussa ei tule olla milläänlailla osallisena, mikäli siihen ei halua ottaa kantaa eikä osaa.

    Ei varmasti auta ketään olla ensin jotain mieltä ja sitten jättää sanomatta asiaansa.

    Sinulta olen myös toivonut jotain kättäpidempää, koska uskon, että se on ainoa tapa jolla näitä asioita ratkotaan ja pelaajille / harrastajille saadaan jotain kongreettista.

    Itseni nämä kiinnostaa, joku lukee tätä ihan vain huumorin takia ja joku ei osaa eritellä asioita toisistaan.

    Mikäli joku jauhaa sontaa niin kai sen oikaiseminen olisi vähintäänkin oikeutettua. Mikäli henkilö jonka asioita oikaistaan ei osaa asiaan suhtautua aikuismaisesti, niin ei siihen silti kai tarvitse lähteä?

    Edelleen, itseäni kiinnostaa miksi joku tehdään näin ja joku toinen noin.

    ts kirjoitti: (12.7.2013 18:53:50)

    Mäkeläinen kirjoitti: (12.7.2013 17:59:16)

    ts: Jaa jaa, jännä asia, että heitit tuollaisen kommentin.

    Kyllä ainakin itse oletan myös sinulta asiallista kommentointia, kun itsekkin odotat sitä muilta ja peräänkuulutat B ja Datan sisällönperään.

    Mistä sulla on käsitys että mun pitäs jaksaa jauhaa tämmöstä sontaa mitä tää ketju on taas parin hemmon toimesta täynnä. Sovitaanko kuienkin että jos mua ei tän tason keskustelu oikeesti kiinnosta, mää saan myös sanoa sen ja jopa toimia tuon asian mukaan?

    Mun ymmärtääkseni mun asema ei myöskään velvota mua täällä mielipiteitäni jakamaan jos tuntuu että turhaa se on kuitenkin.

    Kai siis kuitenkin ymmärsti, että tuo lause ei ollut omaan viestiisi kohdistuva millään tavoin, vaan koko ketjun ja keskustelun tasoon?

    Miksi sitten osallistut ylipäätään tähän? Eikö fiksu toimenpide olisi olla osallistumatta vai eikö ole parempaa tekemistä???

    ts

    Mäkeläinen kirjoitti: (12.7.2013 20:40:04)
    Mielestäni koko ketjussa ei tule olla milläänlailla osallisena, mikäli siihen ei halua ottaa kantaa eikä osaa.

    .

    Sinulla on aivan varmasti oikeutesi mielipiteeseesi, kuten on minullakin. Ne vaan ovat tässä kovin kaukana toisistaan.

    Jos olet sitä mieltä, että en ole moneen kertaan jo näkemystäni kertonut, on sinulla varmasti oikeutus siihenkin mielipiteeseen. Mulla on myös oikeus kuitenkin olla väsynyt täysin älyttömään keskusteluun, kuten vastata sellaisiin viesteihin joihin katson sen asialliseksi.

    Tuntuu vaan hemmetin oudolta, että joidenkin mielestä mulla olis joku outo velvollisuus ihan kiakkeen vastata mitä joku kysyy. Ei ole ja esim tuo 4Parin video oli niin sekavaa sopellusta, että ei siihen todellakaan ollut syytä kommentteja laittaa.

    Eli sovitaanko edelleen, että jokainen saa ihan itse päättää minkä verran mihinkin kirjoittaa?

    Olen lukenut naita viesteja pilke silmakulmassa, ajatuksella etta tassa ja monessa muussa ketjussa kaydaan ns. varjonyrkkeilyy. Osapuolet haluu onkii toisiltaan jotain hyodyllista tietoo ilmaiseksi, antamatta omista tiedoistaan mitaan julki… Toiset vaan diggaa tallasesta, lukijan kannalta tuskallista vaantoo. Tsemii yrityksille, please kayttaytykaa…!!

    ts

    turbo kirjoitti: (12.7.2013 22:53:00)
    Olen lukenut naita viesteja pilke silmakulmassa, ajatuksella etta tassa ja monessa muussa ketjussa kaydaan ns. varjonyrkkeilyy. Osapuolet haluu onkii toisiltaan jotain hyodyllista tietoo ilmaiseksi, antamatta omista tiedoistaan mitaan julki… Toiset vaan diggaa tallasesta, lukijan kannalta tuskallista vaantoo. Tsemii yrityksille, please kayttaytykaa…!!

    Mun tiedot saa kaikki heti kun kysyy vaan asiallisesti. Täällä niitä en jaa, mutta tuolla omalla foorumillani ne saa kysymällä kuka vaan, kunhan jotenkin pystyy yksilöimään sen kysymyksen ettei tarvitse ihan kirjaa aiheesta kirjoittaa

    TS melkein sain mun vakuuttuneeksi siitä, että kolopalloa ei lyödä ollenkaan ylhäältä alas vaan ikäänkuin jousi joka kierretään tiukalle ja vapautetaan ja pyörii pituusakselin ympäri. Kertoo varmaan jotain TSn pituudesta 160 cm korkokenkien kanssa ?

    Ei vaiskaan…ts tietää paljon.

    ts kirjoitti: (19.5.2013 9:26:13)
    Ei oo totta…. tää sama pelleily jatkuu jaedelleen yhtä ohuella ymmärryksellä. Ei muuta kuin sitten vaan narua vaihtamaan jäykän varren tilalle ja kentälle kokeilemaan 😀

    Olen samaa mieltä…hankin hiljattain superstiffit bleidit kun kyllästyin suurilapaisten offsetkuokkieni epätarkkuuteen ( tein edellisillä uusilla mailoilla [ McGregor ] holarin ensilyönnillä ja 15 vuoden takominen vanhoilla tuotti vain selkäkipuja..tosin myin ne saman tien kun varret olivat liian lyhyet ). Bleidien ( CG1 ) ongelma on ollut sitten tämä vähäinen pelaaminen..ja eilen olin ekaa kertaa oman kentän rangella..ja muutama onnistuminenkin oli havaittavissa.
    Voimantuottoon liittyen huomasin rangella 65n sedän jolla edelleen 10 pinnassa hcp…swingi oli hänellä jotenkin selvästi kaksiosainen kun lähti tuomaan sitä bäkäristä eteenpäin..väittäisin että voimantuotossa ainut mikä merkitsee on tuo rautapalikan ( lapa + varsi ) rittävän pitkä liikerata takaa bäkäristä osumaan ja liikeratojen optimoiminen…eli taakse vienti pitää tapahtua oikein, vaivattomasti kiirehtimättä oikeaan slottiin..ei liian ylös..oikea käsi koukistettuna ja katse pallossa tiukasti..hyvä osuma takaa pallolle pitkän ja tarkan ilmalennon…’papparaisen’ läg oli viety huippuunsa…se näytti melkein jo koomiselta…mutta monelta newbielta se puuttuu kokonaan.

Esillä 14 viestiä, 626 - 639 (kaikkiaan 639)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #208088 kohteessaMikä on svingi? Voimantuotto vol. 2

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mikä on svingi? Voimantuotto vol. 2