26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mikä on golfissa ärsyttävintä?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä on golfissa ärsyttävintä?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko se duffi, toppi, slaissi, hukki, hidas peli…..vaiko kenties soketti. Mikä on ärsyttävintä? Itseäni ärsyttää se, kun itselläni menee huonosti, pelikaverillani hyvin ja kun pelikaverini sanoo huonon lyöntini jälkeen (esim. pitchi sadasta metristä yli 10 metriin) että ” Hyvä lyönti” tai ”Hienoa peliä” Mikä teitä ärsyttää eniten, vai ärsyttääkö mikään?

    Tähän on helppo vastata. Se on tietty alle 1m:stä missattu putti tai 3 puttia alle 5m:stä.

    On tietty paljon muitakin mutta nämä tuli ekana mieleen.

    Eniten se, että istun parhaillaan töissä 🙁

    Sen verran pitkään olen pelannut, ettei kentällä tule ärsyynnyttyä oikein mistään.

    Ärsyttävintä?

    Varmaan se, että vaikka kuinka itse tuntisi oppineensa lyömään sitä palloa paremmin, ei tämä oppi tunnu näkyvän tuloskortissa onnistumisina – onneksi se kuitenkin näkyy vähempinä epäonnistumisina. Ärsyttävää on se, että omat odotukset ovat korkeammalla kuin mihin lopulta pystyy.

    Ärsyttävää on myös se, että onnistun lähes poikkeuksetta tuhrimaan muuten hyvän lyöntipelikierroksen parilla katastrofiväylällä. Oulun Sangilla ne ovat yleisimmin väylät 2, 10 & 15. Kaikkein ärsyttävin noista on pilata lyöntipelitulos jo kakkosella.

    Sama kuin Hekkasella…

    Mua ärsyttää eniten kun en osaa mitään… tän toisaalta ei pitäis ärsyttää koska ne harvat onnistumiset maistuu sitäkin herkummalta.

    Mikäs siinä 6 väylässä on sitten niin helppoa, kun kerran kaikki muut par5:t nimesit?

    Mulle ne tuhon väylät on Sangilla 8, 13 ja 14.

    Se kuutonen on ainoa, jonka avauksessa yleensä tajuan jättää draiverin bägiin – hyvin usein pelaan vielä välilyönnin siihen järven rantaan ja neljännellä lyön wedgen matkan päästä. Bogi (tai siis mun puttaamisella usein tupla…) syntyy useasti kohtuullisen vaivattomasti.

    … kyllä minä tuossa kuutosellakin olen usein siellä vasemmalla metsässä … ei oikein sovi mun luontaiselle massiiviselle fadelle tuo(kaan) väylä

    Nimetön

    kolme puttia ja varalla liikkeelle vituttaa eniten…

    300 m – 2 lyöntiä

    loput 20 m – 5 lyöntiä

    niin – siis se kuutonen ei todellakaan ole helppo, minä vaan teen siinä vähemmän katastrofeja kuin muilla parviitosilla 🙂

    Juu, just näin. Sen harvan kerran kun saan paltiarallaa 450 meetrii edettyä kolmella lyönnillä parfemman kernin kanttiin niin eikös sitten chippi mee yli kernin, toinen duffina ja kun kernille vihtoin pääsee nin pari puttia. No näitä viittä lähiölyöntiä voi sitten varioida erilaisin tavoin. Joka tapauksessa viisi niitä tohon kohtaan aina tulee.

    ts

    Kolmen putin par’ia enemmän hatuttaa vain neljän putin bogi.

    mun mielestä ylivoimaisesti ärsyttävintä golffissa on kaikenmaailman jeesustelijat jotka pelaavat (tai siis kävelee kentillä…) vaan sen takia että se on kuulemma eliittisakin harraste (vaikkei tietenkään ole…). Ja pakko on olla kaikki uusimmat, hienoimmat ja kalleimmat vehkeet, vaikka ei osata pelata ollenkaan, vaan se n takia että voi klubitalolla/työpaikalla kailottaa kuinka suuri ja mahtava sattuu olemaan!

    Hyvin raivostuttavaa!

    Nimetön

    hyvän avauksen jälkeinen huono kakkoslyönti ottaa päähän ihan sikana!!?!?!?!?!!!??

    JKL

    Varsin ärsyttävää on myös kierroksen aikana alati laskeva fiilis: mokaat, ärsyynnyt, pelaat vielä huonommin, ärsyynnyt lisää,..

    Joo…oma sähläily griinillä putterin kanssa pistää joskus ketuttamaan; puttaa birkkua, tulos tupla..huhhuh!!

    Sit luonnollisesti noi perus duffaukset aina sillontällön.

    Par5:lla kahella lyönnillä viiskytmetrii lipusta…sit siitä 4-5 lyöntiä..kyllä tekee gutaa!!

    Eniten ehkä kuitenkin ketuttaa toi noiden kaikkien mokailujen yhteissumma, eli siis oman pelin tason heilahtelu. Täysin typeriä duffeja ja toppeja….. kun viitsis keskittyä joka lyöntiin kunnolla, ni nekin vähenis huomattavasti.

    Omassa draiveritoiminnassa löytyy ajoittain tuo niin monia vaivaama massiivinen slaissi…..mut se ei enää ees jaksa nostattaa lämpöi kummemmin.

    Ärsytyksen ilmaisussasi on sisäinen ristiriita: eikö elitismiä ole pikemminkin oma näkemyksesi, eli että vain osaavilla ja hyvillä saa olla ’uusimmat, hienoimmat ja kalleimmat vehkeet’. Kuulostaa kateudelta. Suvaitsemattomuus se siis vasta ärsyttääkin…

    Ja ihan Oikeasti minua ärsyttää eniten se, ettei pysty lopettamaan lyöntiä kesken silloin kun draivin bäkäri ’tuntuu huonolta’ tai silloin kun forella putatessa putteri osuu bäkärissä semiraffin kanttiin… Eli nyppii kun kädet ja yläkeho ovat päätä nopeammat.

    Tätä miestä syö erityisesti muuten hyvin menneen kierroksen 18:lla lyödyt kolme avausta outtiin. Tai samaisen väylän lähestymislyönti klubitalon pIHaan. Oon näitä molempia kokeillut, enkä voi suositella.

    mielipiteeni EI suinkaan tarkoittanut sitä että kaikkien pitää olla hyviä pelaamaan jo ensimmäisestä kerrasta lähtien VAAN:

    olin noin kuukausi sitten pelaamassa ja ryhmään sattui yksi mies, joka ennen ensimmäistä avausta oli kertonut että hän on mm Ringsiden kapteenin kruunaama puttimestari, kenen ei kilpailuissa tarvitse putata yli 2 m putteja –> ne on annettu. Ko pelaaja ei selviytynyt yhdestäkään greenistä alle 3 putin… toisaalla hän kertoi tehneensä Rönnäsissä holarin n. 150 m väylällä –> mies ei lyönyt yhtään yli 100 metrin lyöntiä rullit mukaan lukien!

    Mutta koko kierroksen kertoi kuinka hyvä hän oli pelaamaan, tekee sitä varmaan vieläkin. Itse voitin kaverin 9:llä reiällä noin 25 lyönnillä, hänellä oli noin 4 suurempi hcp kun itselläni silloin oli.

    Tätä tarkoitin golfin ärsyttävimmäksi puoleksi, onneksi tätä (toivottavasti) tapahtuu äärimmäisen harvoin ja toivottavasti en enää ikinä joudu ko henkilön kanssa samaan ryhmään!

    Over and out!

    Myönnän – tuossa unohtuisi meikäläisenkin suvaitsevaisuus. Viittaat siis niihin suhteellisuudentajun puutteestä kärsiviin leunlouksuttajiin, joiden puhuessa oma käsi alkaa pakonomaisesti hapuilla vessapaperia. Nuo onnettomat, jotka eivät ole ymmärtäneet nöyrtyä Kuningas Golfin edessä, ja joiden mielestä etiketti on turhan kirpeää tavaraa salattikastikkeksi. Well – I do agree.

    1. Kahdella lyönnillä 420m:sellä par5:llä 1 m griinin reunaan sitten 2 tsippiä ja 2 puttia, eli bogi. Tsippaat alle viidestä metristä eaglea ja päädyt bogiin.

    2. Pelaaja, joka jähmettyy 30 sekunniksi pallonsa päälle ja lyö ohi.

    3. Naispelaaja, jonka maksimi lyönti kantaa 60 m.

    kierrostulos n.160 lyöntiä.

    4. Olet valmistautumassa putiin ja joku lähempänä reikää oleva alkaa putata samaan aikaan.

    par-5 kun olen pelannut sen niin, että 95%:iin matkasta on käyttänyt kaksi lyöntiä ja loput 5% selvitän viidellä lyönnillä

    tai

    par-5:llä kun yrittää spoonilla toisella ’päälle’ ja lyö veteen/outtiin/metsään ja mieleen hiipii ajatus kuinka 100% varmasti rauta-9:llä olisi päässyt väylälle 100 metriin

    tai

    kun itsellä kulkee hyvin ja pelikaverilla huonosti ja tämä alkaa jo seiskalla puhumaan, että ei taida mennä koko kierrosta

    tai

    jos kilpailussa joutuu koko ajan puttaamaan 4-5 metrisiä par-putteja, tietää että peli ei oikein kulje

    tai

    safety-lyönti epäonnistuu

    tai

    kilpailuaamuna rangella tuntuu tosi hyvältä, mutta itse kisassa aloitat kahdella tuplabogeyllä

    tai

    kilpailussa merkkaat pallon griinillä ja nostat tajutessasi samalla, että pallo ei ole se minkä tiiltä löit matkaan, tai sitten jos lyöt väärää palloa ja tajuat sen heti lyönnin jälkeen

    tai kaikkein ärsyttävintä taitaa olla kun

    oma pallo löytyy kilpailussa yllättäen ja ihmeellisestä paikasta niin että se voi näyttää pelikaverien silmiin jopa huijaamiselta, korostuu entisestään jos pelikaveri toteaa ’miten sitä ei äsken tässä näkynyt’ tai sitten jos on itse juuri kulkenut siitä ohi ja pallo löytyy vasta toiseen suuntaan kävellessä niin kuin raffissa monesti on tapana ’miten en voinut sitä äsken huomata’

    Nimetön

    Kaikista miljuunista omista mokista aina ketuttaa eniten outtiin avaaminen, etenkin alokastyyliin osittaisosumalla. Sen jälkeen kaikki tuntuu niin turhalta.

    Kentän muista ilmiöistä ärsyttää tietenkin eniten rauhallisen uneliaasti keskittyvät tuplabogey-pelaajat edeltävässä flightissä. Ei siinä muuta, mutta jos menee 5-8 lyöntiä reiällä niin kolmesta-neljästä henkilöstä ei oikein olisi kovin kiva ihan jokaikisen miettiä syntyjä syviä kovin kauaa enää sen jälkeen kun pallo lopulta löytyy ja varmasti on lyöntijärjestys noudatettu ja kohteliaisuudet vaihdettu.

    Ja hyttyset puttiin syventyessä, niin, no ne … lopulliseen ratkaisuun liittyy joku kemikaali, muureja ja ennaltaehkäiseviä myrkytysiskuja. Millä pääkaupunkiseudun kentällä muuten mahtaa noita ötököitä olla vähiten? Siellä meinaan nähdään ensi kaudella.

    Aina kierrokselle lähtiessä aivot unohtuvat klubitalon narikkaan 🙁

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #369461 kohteessaMikä on golfissa ärsyttävintä?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä on golfissa ärsyttävintä?