26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mikä maila driverin ja hybridin väliin?

Etusivu Foorumit Välineet Mikä maila driverin ja hybridin väliin?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pieni ongelma olisi – siis pieni. Ostin syksyllä wilsonin fybridin 19,5 asteisena (jumaleisson on helppo maila lyödä) ja se onkin kivasti lähtenyt toimimaan kauden alussa. Nälkähän kasvaa syödessä ja nyt driverin ja hybridin väli on turhan iso. Mikä olisi hyvä asteluku tuon 19,5 asteisen ja 10,5 driverin väliin? Lähinnä siten, että se toimisi väylältä. Wilsonilla olisi 15 ja 18 asteiset ainakin tarjolla. Ja keskustelun synnyttämiseksi herätekysymys: minkalaisia hybridi-puumaila settejä jengillä on ja miksi juuri ne?

    Mulla on sama maila ja myös 10,5-asteinen ajuri. Hommasin täksi kaudeksi puunelosen (Nikeltä, Wilsulla ei löydy ja sitäpaitti mun draiverikin on Nike) ja sopii ainakin minulle.

    Itse ratkasin ongelman 15 asteisella hybridilla. Kun rehelisesti on pakko sanoa että puumailat ei oikein toimi väylältä minun käsissä…

    Eli oma valinta ja suositus Ping G10 15asteinen hybridi. Syy aika helpo välältä, törkeän hyvä tiiltä, kaunis maila ja ääni on aika napakka ’ping’.

    Täähän on simppeli. Ostat 15-asteisen sitä Wilsonia, jota on helppo lyödä. Jos varsi on sama kuin 19-asteisessa, eiköhän silläkin lähde ihan kivasti väylältä. Jos ei, hommaat jonkun sopivalta tuntuvan 15-asteisen spuunin – vaikka samaa sarjaa kuin draiverisi.

    Tuo 15 asteinen hybridi on varmaan aika hyvä ehdotus. Itsellä puuttui viime vuona hybridin ja sponen välistä maila. Löin aika lyhyttä rautaa (150m R5) ja oli vähän pulmia kun nelosella sen nippanappa 160 ja 24 asteisella hybridillä sen saman. Kolmosta ei bägissä ollut. Spone taas menee jo kahteen sataan, että sellasiin 170-180 ei löytynyt mailaa.

    Espanjasta olosuhteiden pakosta (Bägi väärässä maassa) ostin TM Burner 19 asteisen hybridin ja uudet raudat (Titu 990 DCI). Sama kokemus uudesta hybridistä. Aivan loistavan helppo maila. Samalla rautoihin tullut talven aikana, tai uusien rautojen johdosta, 1-2 mailaa lisää mittaa, joten 24 asteinen hybridi jäi bägistä pois ja nyt lyön tuolla 19 asteisella sen 180-190 ja sponella 10-20 m pidemmälle. Sopne tosin toimii sen verran epävarmasti, että jos jonkun mailan ostaisin, se olisi juuri tuo pidempi hybridi mitä tuossa jo ehdotettiinkin. Myöskin bägiin tuli R3 joka tiin nokasta toimii kivasti ja mitta 190-200. Välylältä sen verran hankala, että siihen taas tuo hybridi. Tähän kokoonpanoon olen aika tyytyväinen. Paitsi…

    Nyt on ongelma että ei ole mailaa 210+, koska driveriä ei voi käyttää enää lainkaan. Mitta on jees, mutta suunta ei, kuten kaikki kanssani tänä keväänä pelanneet tietävät :-/ Pitäisi varmaan ostaa 5 asteinen hybridi… Mutta sitähän ei kysytty, että 15 asteinen hybridi omienkin kokemusten mukaan olisi varmaan hyvä lisä.

    Henkka kirjoitti: (22.5.2010 7:56:06)
    … Mutta sitähän ei kysytty, että 15 asteinen hybridi omienkin kokemusten mukaan olisi
    varmaan hyvä lisä.

    Vaikka karsastatkin puita niin olisko tässä hakemasi maila?

    Nimetön

    masteri kirjoitti: (21.5.2010 13:50:10)
    Pieni ongelma olisi – siis pieni. Ostin syksyllä wilsonin fybridin 19,5 asteisena (jumaleisson on helppo maila lyödä) ja se onkin kivasti lähtenyt toimimaan kauden alussa. Nälkähän kasvaa syödessä ja nyt driverin ja hybridin väli on turhan iso.

    Mikä olisi hyvä asteluku tuon 19,5 asteisen ja 10,5 driverin väliin? Lähinnä siten, että se toimisi väylältä. Wilsonilla olisi 15 ja 18 asteiset ainakin tarjolla.

    Ja keskustelun synnyttämiseksi herätekysymys: minkalaisia hybridi-puumaila settejä jengillä on ja miksi juuri ne?

    Veikkaisin, että hieman loivempi hybridi (noin 15 astetta) voisi olla hyvä ratkaisu. Toinen mahdollisuus on suunnilleen 15-asteinen spoon tai puu4. Itselläni on draiveri 9 astetta, spoon 15 astetta sekä puu5 21 astetta, jota vuorottelen 18-asteisen hybridin kanssa lyöntituntuman mukaan. Joskus toimii, joskus ei. Varsinkin hieman hankalammissa paikoissa hybridi toimii paremmin kuin puu5, vaikka on loivempi.

    kebax kirjoitti: (22.5.2010 12:02:01)

    Henkka kirjoitti: (22.5.2010 7:56:06)
    … Mutta sitähän ei kysytty, että 15 asteinen hybridi omienkin kokemusten mukaan olisi
    varmaan hyvä lisä.

    Vaikka karsastatkin puita niin olisko tässä hakemasi maila?

    Tiiltä lyömiseen jopa mieluummin tämä

    Löytyykö tuota nuppia leftinä?

    itelläni on mizunon mp-600 9.5 driveri ja staffin 15 asteinen spooni.. ja 19asteinen hysse.. suosittelen tuota 15asteista spoonia jos hommaa samalla varrella mikä sulla siinä hyssessä on.. luulis toimivan..

    Mika Hekkanen kirjoitti: (22.5.2010 13:41:47)
    … Tiiltä lyömiseen jopa mieluummin tämä

    Voi näitä houkutuskia…

    Kiitoksia vinkeistä. Merkkiuskollisena toi Wilsonin 15 asteinen voisi olla hyvä, joten täytyy käydä demottamassa. Ja näytti olevan tarjouksessakin golfbalancessa. Kebaxin ehdottama hybridi olisi kieltämättä aika tyylikäs peli.

    masteri kirjoitti: (23.5.2010 20:24:30)
    … Kebaxin ehdottama hybridi olisi kieltämättä aika tyylikäs peli.

    Se on aika pitkälti puu kuitenkin.

    kebax kirjoitti: (23.5.2010 3:00:27)

    Mika Hekkanen kirjoitti: (22.5.2010 13:41:47)
    … Tiiltä lyömiseen jopa mieluummin tämä

    Voi näitä houkutuskia…

    Ja tässähän nyt sitten kävi niin että kohta mulla on spone.

    Lievästi OT, mutta mä sain 21-asteisesta hyrvästä näppylöitä ja hankin sen korvaajaksi sponen ja 3i:n väliin 19-asteisen 5w:n. Ja rakastuin siihen oitis. <3

    kebax kirjoitti: (23.5.2010 21:28:19)

    masteri kirjoitti: (23.5.2010 20:24:30)
    … Kebaxin ehdottama hybridi olisi kieltämättä aika tyylikäs peli.

    Se on aika pitkälti puu kuitenkin.

    Juu, puuhan se. Olin liiaksi hybridien lumoissa. Mutta hieno se on kuitenkin.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306787 kohteessaMikä maila driverin ja hybridin väliin?

Etusivu Foorumit Välineet Mikä maila driverin ja hybridin väliin?