26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen

Esillä 25 viestiä, 1,751 - 1,775 (kaikkiaan 2,023)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kualeppi kirjoitti: (3.6.2011 16:24:47)

    Vaikeaahan se on, mutta asiaa auttaa, jos joku demonstroi ja selittää mistä on kyse. Tätähän ts ja muutama muukin on ansiokkaasti tehnyt. Ei muuta kun omaa videota näkyville ja näyttämään, miten sulkeminen pitää tehdä.

    Niitä oikeita tapoja voi nähdä parhaiten hyvien pelaajien hidastusvideoilta.
    Tietysti, jos niihin liittää selostusta, niin aina parempi. Etenkin tuo ranteiden toiminta tuntuu olevan monille vaikea asia hahmottaa.

    ts

    data kirjoitti: (3.6.2011 14:47:27)
    [
    Tuossa sinun videossa on muutamia merkille pantavia asioita

    a) Näyttää olevan ranteet ensin koverat ja sitten myöhemmin kuperat.
    Sulkeva vaikutus voi olla merkittävä. Kuva liian epäselvä tarkkaan havainnointiin.

    .

    Arvon asiantuntijaraati.

    Olen aiemmin pyytänyt teitä hieman perehtymään golfopetuksen termistöön, jotta tietäisimme mitä tarkoitatte. Saanen nyt nöyrimmin pyytää että opettelisitte lisäksi ihan muutaman anatomiaan liittyvän perustermin, koska meidän ammattilaisten on mahdoton ymmärtää tuollaisten maallikkotermien kuten kovera ja kupera merkitystä päissänne.

    Tarkoitatteko siis koveruuden muuttumista kuperaksi ulnaarideviaation vai palmaari/ dorsaalifleksion kautta. Voin kertoa paikallaolleena, että toista siinä tapahtuu hieman, mutta toista ei lainkaan.

    Kun saamme teilekin ammttitermistöt käyttöön, voimme mahdollisesti ymmärtää jotain jokelluksestanne

    erittäin vähän kunnioittaen

    kyläporo ts

    ps.

    data kirjoitti: (3.6.2011 14:47:27)
    [
    b) Vartalo pyörii pääosin alavartalon varassa, jolloin kiertoakselista muodostuu
    pysty. Tällainen on äärimmäisen tehoton tapa swingata. Kukaan huippu ei niin tee.
    Sulkeva vaikutus toki silloin tehokkaampi.

    Tuo, kuten koko loppuosa vistestänne oli täyttä sontaa, mutta olemme siihen jo tottuneet. Siis aivan varmsti pyörii pystyakselin ympäri, mutta juuri se on golflyönnin suurin voimantuoton akseli. Jopa niin suri, että eräs herra joutui jo 50-luvulla teettämään oikean jalan kenkäänsä yhden lisäpiikin.

    entistä vähemmän kunniottaen

    sama

    Ts:n viesti 1740 on taivaallisen loistava. Nyt taas jaksaa lukea 1000 viestiä ennen seuraavaa ’helmeä’. Aika heikolta alkaa näyttää datan ja kump. höpinät ts:n kerrontaan/analysointiin verrattuna; tämä toki näin tuupparin näkökulmasta katsottuna.

    ts

    ts kirjoitti: (3.6.2011 13:39:01)
    . Yhden sellaisen ET-voittajan kanssa olen itsekin aiheest jutellut ja joku käytti siitä jo 90-luvulla nimitystä swedish release. ]

    Ja näyttää muuten johtavan tällä hetkellä…

    Mä luulen, että keskustelua on aika turha jatkaa tämän aiheen puitteissa.
    Mä olen oman näkemykseni kertonut. Jokainen valitkoon vapaasti itselleen mieluisan
    tavan lyödä palloa. Jos foorumille tulee esittämään omia näkemyksiään, tulee myös
    kestää se, että joku on niistä eri mieltä. Mä väitän, että nämä mun perustelut
    kestävät laatuvertailun aika hyvin näillä foorumeilla.

    Ei kyllä mainitsemasi ’laatuvertailu’ oikein wörkkinyt, ainakaan tässä ketjussa ! Ehkäpä seuraava ketju on suopeampi ?!

    ts

    data kirjoitti: (3.6.2011 17:40:43)
    Mä luulen, että keskustelua on aika turha jatkaa tämän aiheen puitteissa.
    Mä olen oman näkemykseni kertonut. Jokainen valitkoon vapaasti itselleen mieluisan
    tavan lyödä palloa. Jos foorumille tulee esittämään omia näkemyksiään, tulee myös
    kestää se, että joku on niistä eri mieltä. Mä väitän, että nämä mun perustelut
    kestävät laatuvertailun aika hyvin näillä foorumeilla.

    Saataiskos kuitenkin niihin rannenivelen liikeisiin vielä vastaus mitä tarkoitit. Muuten joutuu muuttamaan ton loppuosan, että ei sitten enää päkän vertaa kunnioittaen…

    Laatuverailusta voin kertoa ehkäpä noin 50 ihmisen kanssa tästä ketjusta kommunikoineeni. Kaikki on sitä mieltä että toi data on ihan pönttö. Eli olet todellakin saanut viestisi perille.

    ts kirjoitti: (3.6.2011 17:51:17)
    Laatuverailusta voin kertoa ehkäpä noin 50 ihmisen kanssa tästä ketjusta kommunikoineeni. Kaikki on sitä mieltä että toi data on ihan pönttö. Eli olet todellakin saanut viestisi perille.

    Onneksi olen asemassa, jossa minun ei tarvitse tuosta huolestua.
    Sinä sen sijaan voisit pohdiskella, että onko tuo tapasi keskustella fiksuille
    vai typerille ihmisille ominaista.

    data kirjoitti: (3.6.2011 16:49:55)
    Niitä oikeita tapoja voi nähdä parhaiten hyvien pelaajien hidastusvideoilta.
    Tietysti, jos niihin liittää selostusta, niin aina parempi. Etenkin tuo ranteiden toiminta tuntuu olevan monille vaikea asia hahmottaa.

    Nyt alkaa jopa vuosikymmeniä konsulttimaailmassa viettänyttä väkisinkin naurattamaan.
    Siellä on tullut vastaan jos jonkinlaista suharia puku päällä, toistelemassa muilta lainattua tavaraa. Kaikkein hirvein kysymys näille veijareille on. ”Miten sinä näet tämän nimenomaisen casen ja mitä suosittelet tehtävän seuraavaksi.”
    Kun pitäisi saada johonkin todelliseen caseen konkreettista asiantuntemusta, nämä veijarit joko vaihtavat sujuvasti puheeaihetta tai häipyvät hiljaa takavasemmalle.
    Saas nähdä vedetäänkö vanhalla kaavalla vai koenko yllätyksen.

    Ei data millään pahalla, eikä tämä liity sinuun kuin pieneltä osin. Ei mitään henkilökohtaista siis. Mulla on vaan tällainen huumorintaju. Jotenkin näissä caseissa toistuu ne samat maneerit ja excuset alasta riippumatta.

    ts

    data kirjoitti: (3.6.2011 18:15:30)

    ts kirjoitti: (3.6.2011 17:51:17)
    Laatuverailusta voin kertoa ehkäpä noin 50 ihmisen kanssa tästä ketjusta kommunikoineeni. Kaikki on sitä mieltä että toi data on ihan pönttö. Eli olet todellakin saanut viestisi perille.

    Onneksi olen asemassa, jossa minun ei tarvitse tuosta huolestua.
    Sinä sen sijaan voisit pohdiskella, että onko tuo tapasi keskustella fiksuille
    vai typerille ihmisille ominaista.

    Mä olen aina pärjännyt fiksujen ihmisten kanssa erinomaisesti.

    Parti kirjoitti: (3.6.2011 18:19:49)

    data kirjoitti: (3.6.2011 16:49:55)
    Niitä oikeita tapoja voi nähdä parhaiten hyvien pelaajien hidastusvideoilta.
    Tietysti, jos niihin liittää selostusta, niin aina parempi. Etenkin tuo ranteiden toiminta tuntuu olevan monille vaikea asia hahmottaa.

    Nyt alkaa jopa vuosikymmeniä konsulttimaailmassa viettänyttä väkisinkin naurattamaan.
    Siellä on tullut vastaan jos jonkinlaista suharia puku päällä, toistelemassa muilta lainattua tavaraa. Kaikkein hirvein kysymys näille veijareille on. ”Miten sinä näet tämän nimenomaisen casen ja mitä suosittelet tehtävän seuraavaksi.”
    Kun pitäisi saada johonkin todelliseen caseen konkreettista asiantuntemusta, nämä veijarit joko vaihtavat sujuvasti puheeaihetta tai häipyvät hiljaa takavasemmalle.
    Saas nähdä vedetäänkö vanhalla kaavalla vai koenko yllätyksen.

    Ei data millään pahalla, eikä tämä liity sinuun kuin pieneltä osin. Ei mitään henkilökohtaista siis. Mulla on vaan tällainen huumorintaju. Jotenkin näissä caseissa toistuu ne samat maneerit ja excuset alasta riippumatta.

    No mutta Parti nythän sä olet sen elämäsi pukumiehen vihdoin löytänyt. Vänkää ja vänkää
    loputtomiin, eikä poistu takavasemmalle, vaikka olisi aihettakin.
    Arvaat varmaan kuka. Onnea vaan.

    ts kirjoitti: (3.6.2011 18:22:09)

    Mä olen aina pärjännyt fiksujen ihmisten kanssa erinomaisesti.

    Mutta vähän pitäisi kuitenkin dataa kunnioittaa, on kuitenkin luonut swingiajatuksen, mitä kaikki maailman huiput käyttää. Ei se nyt ihan huonosti ole 🙂

    data kirjoitti: (3.6.2011 19:10:10)
    No mutta Parti nythän sä olet sen elämäsi pukumiehen vihdoin löytänyt. Vänkää ja vänkää
    loputtomiin, eikä poistu takavasemmalle, vaikka olisi aihettakin.
    Arvaat varmaan kuka. Onnea vaan.

    Osaatko tunnistaa kumpaa tarjoamastani kahdesta maneerista käytit?
    Olisin mä kyllä mielelläni yllättynyt.

    mesikämmen kirjoitti: (3.6.2011 19:11:04)

    ts kirjoitti: (3.6.2011 18:22:09)

    Mä olen aina pärjännyt fiksujen ihmisten kanssa erinomaisesti.

    Mutta vähän pitäisi kuitenkin dataa kunnioittaa, on kuitenkin luonut swingiajatuksen, mitä kaikki maailman huiput käyttää. Ei se nyt ihan huonosti ole 🙂

    Olisiko kirjoituksessasi kuitenkin enemmän pahansuopuutta kuin hauskuutta? Sama pätee aika moneen aikaisempaan.

    Minusta on kuitenkin kiinnostavaa että tuosta datan heittämästä kommentista liittyen sulkemiskulmien suuruuteen, ei varsinaisesti puhuttu sen enempää (keskityttiin enemmän datan ymmärryksen puutteen parjaamiseen). Mikä siinä matematiikassa oli väärin? Eli viittaan tuohon puuttuvaan sulkemiskulmaan ilman crossausta. Saatoin lukea huonosti tai olla vain turhan yksinkertainen, mutta ymmärsin molempien (sekä ts:n että datan) matematiikan ja kuitenkaan molemmat eivät voi olla oikeassa.

    niitten fiksujen kanssa mullakin on helppo tulla juttuun kun varsinkin ne hiffaa heti kuinka helvetin uuno juttukaveri niille osu kohdalle,viehän ne jenkit sut nopiasti sinne pistään snadisti niitten peliä kuosiin,ilman konetta mut eihän tollanen VALMENTAJA kerkee kirjotteleen koko ajan jossain helvetin sivuilla,ei vittu kuin tällänen uuno ei saa edes tota ilosen tuupparin lyöntiä kuosiin vai eiks ilonen tunne sua,kumminkin saman kylän kundeja ja härmän ainoa oikea valmentaja
    ootko sä data korkannu kanssa brandin,auttaiskohan tälle santalan uunolle jos joku opettais snadisti dogaan,vaikka vaan joka toinen päivä kunnon jurrit

    veltto kirjoitti: (3.6.2011 20:20:19)
    ootko sä data korkannu kanssa brandin,auttaiskohan tälle santalan uunolle jos joku opettais snadisti dogaan,vaikka vaan joka toinen päivä kunnon jurrit

    Ei ole vaikeata arvata onko nyt se joka toinen päivä 🙂

    Nimetön

    Parti kirjoitti: (3.6.2011 18:19:49)

    Nyt alkaa jopa vuosikymmeniä konsulttimaailmassa viettänyttä väkisinkin naurattamaan.
    Siellä on tullut vastaan jos jonkinlaista suharia puku päällä, toistelemassa muilta lainattua tavaraa. Kaikkein hirvein kysymys näille veijareille on. ”Miten sinä näet tämän nimenomaisen casen ja mitä suosittelet tehtävän seuraavaksi.”
    Kun pitäisi saada johonkin todelliseen caseen konkreettista asiantuntemusta, nämä veijarit joko vaihtavat sujuvasti puheeaihetta tai häipyvät hiljaa takavasemmalle.
    Saas nähdä vedetäänkö vanhalla kaavalla vai koenko yllätyksen.

    Ei data millään pahalla, eikä tämä liity sinuun kuin pieneltä osin. Ei mitään henkilökohtaista siis. Mulla on vaan tällainen huumorintaju. Jotenkin näissä caseissa toistuu ne samat maneerit ja excuset alasta riippumatta.

    No eikös tää ole ihan maan tapa tänä päivänä. Takarivistä räävitään naamaa ja arvostellaan niitä, jotka tekevät päätöksiä tai laittavat itsensä likoon. Hallitustakaan ei saada kasaan, koska pelätään vaikeiden päätösten tekoa. Sitten kun joku vastuun ottaa, niin aletaan kirjoittamaan listaa, mikä meni päin persettä. Omaa listaa siitä, mitä pitäisi muuttaa, ei eväät eikä rohkeus riitä tekemään.

    Eikä taaskaan mitään aiheeseen liittyvää.

    veltto kirjoitti: (3.6.2011 20:20:19)
    niitten fiksujen kanssa mullakin on helppo tulla juttuun kun varsinkin ne hiffaa heti kuinka helvetin uuno juttukaveri niille osu kohdalle,viehän ne jenkit sut nopiasti sinne pistään snadisti niitten peliä kuosiin,ilman konetta mut eihän tollanen VALMENTAJA kerkee kirjotteleen koko ajan jossain helvetin sivuilla,ei vittu kuin tällänen uuno ei saa edes tota ilosen tuupparin lyöntiä kuosiin vai eiks ilonen tunne sua,kumminkin saman kylän kundeja ja härmän ainoa oikea valmentaja
    ootko sä data korkannu kanssa brandin,auttaiskohan tälle santalan uunolle jos joku opettais snadisti dogaan,vaikka vaan joka toinen päivä kunnon jurrit

    En kyllä ymmärtänyt mitään koko tekstistä. Ymmärsikö joku muu ja voisko suomentaa?

    ts

    flog kirjoitti: (3.6.2011 19:26:10)
    [

    Minusta on kuitenkin kiinnostavaa että tuosta datan heittämästä kommentista liittyen sulkemiskulmien suuruuteen, ei varsinaisesti puhuttu sen enempää (keskityttiin enemmän datan ymmärryksen puutteen parjaamiseen). Mikä siinä matematiikassa oli väärin?

    Siinä jää ymmärtämättä se, kuinka paljon sisäkehän hidastuminen no sinänsä aiheuttaa lavan sulkeutumista. Juuri tuota vastaan huiput taistelevat saadakseen sen pidettyä suorana, kun muuten ollaan niin rajusti vsemmalla. On ihan eri asia laskea sulkeutumiskumia yksin, kun pitäisi nähdä paljonko se sulkeutuu passivisesti. Puhumattakaan siitä, että joku vielä menee tuota sulkeutumista auttamaan.

    Voihan olla, että noita asioita on mahdoton ymmärtää ennen kuin on ollut molemmissa mökeissä. Minä olen ollut siellä itse, mutta myös pelaajieni kanssa. Pahoittelut heille siitä. Onneks seuraavan sukupolven ei tarvitse tuota mutkaa tehdä.

    Sä flog kuitenkin tunnut olevan ajatteleva ihminen, niin katso noita kyynärpäiden sijainteja huippujen osumissa ja vähän sen jälkeen. Katso missä ne ovat yläasennossa. Testaa sitten itse miten sat nuo asennot syntymään ja mihin päin lihastyö silloin lapaa kiertää.

    Dataan kohdistuvat heitot lähtevät juuri siitä, että nuo ovat niiin hemmetin kiistattomia asioita heti kun ymmärtää kokeilla. Vain teoreetikko joka ei suostu ottamaan mailaa käteen tai on ymmärtänyt kaiken ihan solmuun, voi vänkätä tuota asiaa vastaan.

    Kirjotin pitkän postauksen tuossa aiemmin, jossa kerroin myös jotain voimista, jotka pyrkivät lapaa sulkemaan. Samoin kerroin niistä ihmisitä jotka yrittävät crossausta suorittaa. Se on oikeesti hirveetä katsottavaa.

    Mieti myös kaikkia mittauksia mitä swingeistä tänä päivänä tehdään. En tiedä miten paljon olet perillä, mutta oli sitten laitteena 4DSwing, K-vest, TPI:n systeemit tai MATT, niin kaikki mittaavat kiertonopeuksia ja rakentavat koko ajatuksen niiden varaan. Vähän eri kulmissa osittain, mutta se ei muuta olennaisesti mitään. Ovatko tosiaankaikki nuo olleet väärässä jo laitteita suunnitellessaan? Ovatko kaikki nuo kokeneet valmentajat ja tour-pelaajat, entiset ja nykyiset väärässä esim tuolla WRX:n puolella? Ovatko kaikki ne korrelaatiot, mitä on nyt kuluneiden vuosien varrella 4DSwingin avulla löydetty pelkkää harhaa? Mittausvirheitä?

    Viimeisten parin vuoden aikana olen törmännyt kahteen henkilöön, jotka puhuvat lavan sulkemisen puoelsta. Data ja B. En yhteenkään muuhun, sellaisetn osalta, jonka voi jotenkin katsoa swingiä ymmärtävän. Kun lisäksi pistetään pakettiin se, että kumpikaan ei oikeestaan sano koskaan mitään, niin alkaa äänestystulos muistuttaa datan aikanaan saamaa äänimäärää.

    ts

    Jamasa kirjoitti: (3.6.2011 21:04:15)

    veltto kirjoitti: (3.6.2011 20:20:19)
    niitten fiksujen kanssa mullakin on helppo tulla juttuun kun varsinkin ne hiffaa heti kuinka helvetin uuno juttukaveri niille osu kohdalle,viehän ne jenkit sut nopiasti sinne pistään snadisti niitten peliä kuosiin,ilman konetta mut eihän tollanen VALMENTAJA kerkee kirjotteleen koko ajan jossain helvetin sivuilla,ei vittu kuin tällänen uuno ei saa edes tota ilosen tuupparin lyöntiä kuosiin vai eiks ilonen tunne sua,kumminkin saman kylän kundeja ja härmän ainoa oikea valmentaja
    ootko sä data korkannu kanssa brandin,auttaiskohan tälle santalan uunolle jos joku opettais snadisti dogaan,vaikka vaan joka toinen päivä kunnon jurrit

    En kyllä ymmärtänyt mitään koko tekstistä. Ymmärsikö joku muu ja voisko suomentaa?

    Mä voin. Duunarin tilipäivä ja heti kokonaan kurkusta alas

    ts kirjoitti: (3.6.2011 21:29:39)
    Viimeisten parin vuoden aikana olen törmännyt kahteen henkilöön, jotka puhuvat lavan sulkemisen puoelsta. Data ja B.

    Sulta on kadonnut kosketus klubituupparin maailmaan 😉

    Monikin tosimies kyllä saa krossattua lavan kiinni osumassa. Ongelma on se että liian löysä regu-varsi jättää lavan auki ja aiheuttaa törkeän pullislaissin.

    ts

    Parti kirjoitti: (3.6.2011 22:06:32)

    ts kirjoitti: (3.6.2011 21:29:39)
    Viimeisten parin vuoden aikana olen törmännyt kahteen henkilöön, jotka puhuvat lavan sulkemisen puoelsta. Data ja B.

    Sulta on kadonnut kosketus klubituupparin maailmaan 😉

    Monikin tosimies kyllä saa krossattua lavan kiinni osumassa. Ongelma on se että liian löysä regu-varsi jättää lavan auki ja aiheuttaa törkeän pullislaissin.

    LOL!!

    Kyllä mulla aika hyvä tatsi on tohonkin maailmaan. Mä kuulen siitä viereistltä paikoilta iaka paljon hyviä ystävien neuvoja ja näen paljon tekemistä.

    Tuli tuosta mieleen, että patistin yhden yhteisen tuttumme tuossa alkeiskurssille viime maanantaina. Kurssihan on toki vielä kesken, eli maanantaina viimeinen jakso, mutta en oo ihan varma jättikö se sen nyt sitten kesken kuitenkin. Händäriään hän oli kuitenkin pudottanut varisn roimasti heti torstaina 😉

    PG

    Jamasa kirjoitti: (2.6.2011 20:59:02)

    PG kirjoitti: (2.6.2011 20:53:38)

    ts kirjoitti: (31.5.2011 0:59:16)
    Mulla tuli tosta yks kysymys mieleen: Taipuisiko varsi osuman vaikutuksesta yhtä paljon, jos gripin päästä ei pidettäisi kiinni?

    Hyvä kysymys. Esitän vielä toisen kysymyksen kaikille, joita asia kiinnostaa: Kuinka paljon arvelette varren taipuvan osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan, että kyse on normaalista draiverilyönnistä, jossa mailanpään nopeus on esim. 50 m/s (112 mph).

    Onko stiff vai regu ja minkä mittanen varsi?

    Sorry, olis pakko laittaa.

    Jamasa, joko olet tehnyt arviosi? Kuinka paljon varsi taipuu osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan kontaktiajaksi 0,0005 s ja mailanpään nopeudeksi 50 m/s. Varren jäykkyyden, pituuden ja muut tarvittavat arvot voi itse valita.

    ts käsitteli tätä asiaa jo jonkin verran viestissä 127. (ts 2.2.2011 13:38: Varsi taipuu lavan kohdatessa pallon aika paljon taakse ja pelaajan tuntema potku taas johtuu tuon taipuman oikenemisesta pallon irrotua.) Nyt minua kiinnostaa kuinka paljon on aika paljon. Tavallisen klubituupparin kannalta koko kysymys on tietenkin aivan joutava, mutta mielestäni ihan hyvää aivojumppaa se on ja ainakin pientä vaihtelua crossaamiselle 🙂

    ts

    PG kirjoitti: (3.6.2011 22:30:04)

    Jamasa kirjoitti: (2.6.2011 20:59:02)

    PG kirjoitti: (2.6.2011 20:53:38)

    ts kirjoitti: (31.5.2011 0:59:16)
    Mulla tuli tosta yks kysymys mieleen: Taipuisiko varsi osuman vaikutuksesta yhtä paljon, jos gripin päästä ei pidettäisi kiinni?

    Hyvä kysymys. Esitän vielä toisen kysymyksen kaikille, joita asia kiinnostaa: Kuinka paljon arvelette varren taipuvan osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan, että kyse on normaalista draiverilyönnistä, jossa mailanpään nopeus on esim. 50 m/s (112 mph).

    Onko stiff vai regu ja minkä mittanen varsi?

    Sorry, olis pakko laittaa.

    Jamasa, joko olet tehnyt arviosi? Kuinka paljon varsi taipuu osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan kontaktiajaksi 0,0005 s ja mailanpään nopeudeksi 50 m/s. Varren jäykkyyden, pituuden ja muut tarvittavat arvot voi itse valita.

    ts käsitteli tätä asiaa jo jonkin verran viestissä 127. (ts 2.2.2011 13:38: Varsi taipuu lavan kohdatessa pallon aika paljon taakse ja pelaajan tuntema potku taas johtuu tuon taipuman oikenemisesta pallon irrotua.) Nyt minua kiinnostaa kuinka paljon on aika paljon. Tavallisen klubituupparin kannalta koko kysymys on tietenkin aivan joutava, mutta mielestäni ihan hyvää aivojumppaa se on ja ainakin pientä vaihtelua crossaamiselle 🙂

    Aika vähän sattunut draiverilla ihan ajallisesti tuohon nuo osumat, mutta katselin sellaista 20-50mm oelvan taipuman muutamassa lyönnissä. Niissä on kaikissa kyllä jo pallo irronnut eli palautumien alkanut.

    PG

    ts kirjoitti: (3.6.2011 22:35:52)

    PG kirjoitti: (3.6.2011 22:30:04)

    Jamasa kirjoitti: (2.6.2011 20:59:02)

    PG kirjoitti: (2.6.2011 20:53:38)

    ts kirjoitti: (31.5.2011 0:59:16)
    Mulla tuli tosta yks kysymys mieleen: Taipuisiko varsi osuman vaikutuksesta yhtä paljon, jos gripin päästä ei pidettäisi kiinni?

    Hyvä kysymys. Esitän vielä toisen kysymyksen kaikille, joita asia kiinnostaa: Kuinka paljon arvelette varren taipuvan osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan, että kyse on normaalista draiverilyönnistä, jossa mailanpään nopeus on esim. 50 m/s (112 mph).

    Onko stiff vai regu ja minkä mittanen varsi?

    Sorry, olis pakko laittaa.

    Jamasa, joko olet tehnyt arviosi? Kuinka paljon varsi taipuu osuman vaikutuksesta osuman aikana? Oletetaan kontaktiajaksi 0,0005 s ja mailanpään nopeudeksi 50 m/s. Varren jäykkyyden, pituuden ja muut tarvittavat arvot voi itse valita.

    ts käsitteli tätä asiaa jo jonkin verran viestissä 127. (ts 2.2.2011 13:38: Varsi taipuu lavan kohdatessa pallon aika paljon taakse ja pelaajan tuntema potku taas johtuu tuon taipuman oikenemisesta pallon irrotua.) Nyt minua kiinnostaa kuinka paljon on aika paljon. Tavallisen klubituupparin kannalta koko kysymys on tietenkin aivan joutava, mutta mielestäni ihan hyvää aivojumppaa se on ja ainakin pientä vaihtelua crossaamiselle 🙂

    Aika vähän sattunut draiverilla ihan ajallisesti tuohon nuo osumat, mutta katselin sellaista 20-50mm oelvan taipuman muutamassa lyönnissä. Niissä on kaikissa kyllä jo pallo irronnut eli palautumien alkanut.

    Osuman vaikutuksesta johtuva osuma-aikainen varren taipuma on reilusti alle 20 mm. Kuinka reilusti? Palaan asiaan reissun jälkeen parin päivän päästä. Toivottavasti joku muukin innostuu tekemään laskelmia.

Esillä 25 viestiä, 1,751 - 1,775 (kaikkiaan 2,023)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #448644 kohteessaMailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen