26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen

Esillä 25 viestiä, 1,526 - 1,550 (kaikkiaan 2,023)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • B

    Jamasa kirjoitti: (27.5.2011 9:14:42)
    Harmi vaan, taitaa kohta tämäkin keskustele loppua kokonaan.

    1500+ viestiä ei ole niitä lyhyimpiä ketjuja.
    Et sitten kuitenkaan halunnut osallistua itse keskusteluun vastaamalla kysymykseeni?

    B

    Olen pahoillani, joudun poistumaan. Valmennus kutsuu. Pärjäilkää hetki ilman B:tä!

    B kirjoitti: (27.5.2011 9:18:25)

    Jamasa kirjoitti: (27.5.2011 9:14:42)
    Harmi vaan, taitaa kohta tämäkin keskustele loppua kokonaan.

    1500+ viestiä ei ole niitä lyhyimpiä ketjuja.
    Et sitten kuitenkaan halunnut osallistua itse keskusteluun vastaamalla kysymykseeni?

    Miksi sinulle vastaisin kun et itsekään vastaile.

    data kirjoitti: (27.5.2011 9:13:10)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)

    data kirjoitti: (26.5.2011 22:45:22)

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata? Koska monta eri palloilulajin huipputyyppejä konsultuinut ja kaikki tyrmäävät crossaamisen ajatuksen kokonaan.. Myös golfin kaverit.. Ja vain koska sille ei ihan oikeasti löydy mitään syitä, mitkä voisi ihmisen anatomiaan ja kehon toimintaan perustaa.. crossaapa vaikka pesäpallossa.. Mutta toisaaltaan kaikkein järkevintä olisi, että minä ja ts + kaikki muut, jotka ovat valmiita asioita ihan oikeasti ajattelemaan, jatkaa keskustelua privana ja muut voivat tukeuta omiin ajatuksiin ja vedellä pallo oikealle ja vasemalle..

    Oikeastaan mä en tiedä muuta syytä kuin tuo jo mainitsemani, että kaikki
    huiput sitä käyttää. Osa toki vähän ’lyhennettynä’ versiona. Eli golfia
    on aina pelattu niin. Varmaan huippuvalmentajat osaisivat kertoa asiasta
    enemmän kuin minä.

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossaus on kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on toimiva
    b) metodia EI väitetä käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin Ei väitetä olevan ylivoimainen

    Sanoisin vain, että onnea kokeiluihin

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossauksen väitetään olevan kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on virheellinen
    b) metodia väitetään käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin väitetään olevan ylivoimainen

    Niin totta kai puutun asiaan ja ilmaisen metodin virheet.

    Annan sinulle kolme testiä, mitä voisit kokeilla.

    1. Laita oikea käsi koukkuu ja ala kiertää kättä myötäpäivään. Ja vielä niin, että vähän simuloit osuma-aluetta, kuten noissa ts postaamissa kuvissa.

    2. Toista sama homma ja tällä kertaa samalla ojenna oikeaa kättä suoraksi.

    3. Kokeile miten vastaava homma menee kun pyrit pitämään oikeaa kättä ’avoinna’ ja kierrät vartaloa.

    Noissa kun kiinnitää huomion siihen, mitä kädessä tapahtuu ja mihin suuntaan se osoittaa, niin voi huomata ehkä jotain. Toki myös voi ottaa ihan mailan käyttöön.. Vaikka homma ei aukeasi sinulle, toivottavasti joku saa jotain tästä.

    B

    Siksi, kun haluan ensin selvittää olemmeko eri mieltä. En jaksa tuhlata ruutia ylävitosiin.
    Ilmainen svingivinkki: lakatkaa pelkäämästä ja lyökää sitä palloa. Crossipeikkoa ei ole olemassa. On vain huonoja pivoteja.

    ts

    data kirjoitti: (27.5.2011 9:13:10)

    Oikeastaan mä en tiedä muuta syytä kuin tuo jo mainitsemani, että kaikki
    huiput sitä käyttää. t.

    Eikö noi kuvat oikeesti näy sun ruudulla.

    Etkö sä oikeesti ymmärrä, että ei ne vaan käytä. Kaiva nyt sinäkin jo jostain niitä 5-15 cm osuman jälkeisiä kuvia esiin ja katso mitä on tapahtunu, niin loppuu tommonen shitin tuottaminen. Sieltä löytyy tuhatmäärin kuvia, joissa sekä kyynärpäiden asemasta että myös lavan asennosta voi hyvin nopeesti päätellä onko crossattu tai ei.

    Mä kirjotin varmaan tossa viitisen vuotta sitten datalla juuri samasta aiheesta, että miksi golfin tutkimus meni persiilleen 60-luvun suurteoksen osalta. Syy oli hitaat kamerat ja 2D-harha. Nämä molemmat saavat näköjään vieläkin pari promillea harrastajista menemään samaan miinaan.

    Sitä sitten perustellaan hienolla kaksoisheilurin laskennalla, joka jättää vaan ihan muutman liikkuvan pisteen huomioimattta. Itse asiassa vain noin 80% niistä mitkä pitäisi huomata, ja tekeepä se ihmisestä vielä yksikätisenkin. Toisaalta saadaan blondille loistava yhdistelmä, kun yksikätistä mallia tarkkailee yksisilmäisenä ja tuloksia on analysoimassa yksi aivosolu.

    ts

    B kirjoitti: (27.5.2011 9:26:36)
    Siksi, kun haluan ensin selvittää olemmeko eri mieltä. En jaksa tuhlata ruutia ylävitosiin.
    Ilmainen svingivinkki: lakatkaa pelkäämästä ja lyökää sitä palloa. Crossipeikkoa ei ole olemassa. On vain huonoja pivoteja.

    mites se tutkimus?

    mesikämmen kirjoitti: (27.5.2011 9:24:54)

    data kirjoitti: (27.5.2011 9:13:10)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)

    data kirjoitti: (26.5.2011 22:45:22)

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata? Koska monta eri palloilulajin huipputyyppejä konsultuinut ja kaikki tyrmäävät crossaamisen ajatuksen kokonaan.. Myös golfin kaverit.. Ja vain koska sille ei ihan oikeasti löydy mitään syitä, mitkä voisi ihmisen anatomiaan ja kehon toimintaan perustaa.. crossaapa vaikka pesäpallossa.. Mutta toisaaltaan kaikkein järkevintä olisi, että minä ja ts + kaikki muut, jotka ovat valmiita asioita ihan oikeasti ajattelemaan, jatkaa keskustelua privana ja muut voivat tukeuta omiin ajatuksiin ja vedellä pallo oikealle ja vasemalle..

    Oikeastaan mä en tiedä muuta syytä kuin tuo jo mainitsemani, että kaikki
    huiput sitä käyttää. Osa toki vähän ’lyhennettynä’ versiona. Eli golfia
    on aina pelattu niin. Varmaan huippuvalmentajat osaisivat kertoa asiasta
    enemmän kuin minä.

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossaus on kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on toimiva
    b) metodia EI väitetä käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin Ei väitetä olevan ylivoimainen

    Sanoisin vain, että onnea kokeiluihin

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossauksen väitetään olevan kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on virheellinen
    b) metodia väitetään käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin väitetään olevan ylivoimainen

    Niin totta kai puutun asiaan ja ilmaisen metodin virheet.

    Annan sinulle kolme testiä, mitä voisit kokeilla.

    1. Laita oikea käsi koukkuu ja ala kiertää kättä myötäpäivään. Ja vielä niin, että vähän simuloit osuma-aluetta, kuten noissa ts postaamissa kuvissa.

    2. Toista sama homma ja tällä kertaa samalla ojenna oikeaa kättä suoraksi.

    3. Kokeile miten vastaava homma menee kun pyrit pitämään oikeaa kättä ’avoinna’ ja kierrät vartaloa.

    Noissa kun kiinnitää huomion siihen, mitä kädessä tapahtuu ja mihin suuntaan se osoittaa, niin voi huomata ehkä jotain. Toki myös voi ottaa ihan mailan käyttöön.. Vaikka homma ei aukeasi sinulle, toivottavasti joku saa jotain tästä.

    Tiedän, että asiaa havainnoidaan noin ja että siinä voidaan havaita vartalon
    kierron sulkevan lavan sopivasti siten, että crossausta ei näyttäisi tarvitsevan.
    Sopivasti kun siinä liikehtii voi näyttää siltä, että jopa joutuu avaamaan.

    Valitettavasti olette hieman oikoneet tuossa asioita ja nopeassa liikkeessä asiat
    menevät aivan toisin. Mä olen tämän asian kertonut jo monta vuotta sitten, mutta
    vieläkään ette ole lukuisista vihjeistä huolimatta ymmärtäneet, mikä tuossa menee
    vikaan.

    data kirjoitti: (27.5.2011 10:13:51)
    Tiedän, että asiaa havainnoidaan noin ja että siinä voidaan havaita vartalon
    kierron sulkevan lavan sopivasti siten, että crossausta ei näyttäisi tarvitsevan.
    Sopivasti kun siinä liikehtii voi näyttää siltä, että jopa joutuu avaamaan.

    Valitettavasti olette hieman oikoneet tuossa asioita ja nopeassa liikkeessä asiat
    menevät aivan toisin. Mä olen tämän asian kertonut jo monta vuotta sitten, mutta
    vieläkään ette ole lukuisista vihjeistä huolimatta ymmärtäneet, mikä tuossa menee
    vikaan.

    Kokeiles vielä kerran ja vaikkapa kuvien kanssa?
    Ja jos ihan oikeesti voisit kertoa mitä sinulle se crossaaminen on?
    Ja yhtään vittuilua ei ole taustalla. Itse kun ymmärrän tuon crossaamisen olevan juuri sitä flippaamista mitä ranteilla yritetään tehdä ja saada siihen mailanpäähän lisävauhtia eli siis vaikuttaa mailanpäähän ranteilla flipaten.
    Tätä näkee varsinkin pelaajilla joilla ei ole vartalo mukana ollenkaan ja oppikirjaimesti alkuasento ja lyönnin osumahetki näyttää samalta. Lantio ja hartiat samassa asennossa. Ja sitten sen mailan voima vie kroppaa mukana loppuasentoon.
    Olenko ihan hakoteissä crossaamisessa?

    B kirjoitti: (27.5.2011 8:55:43)

    Historian hienoimpia ’crossaajia’ oli itse Ben Hogan. Hän jopa toivoi, että omistaisi kolme oikeaa kättä.
    On huomattava, että tässä yhteydessä puhutaan hyvistä pelaajista. Aloittelijoiden krossaukset sikseen.
    Ymmärrän, että totuus ottaa joskus koville.

    Tämä pitää täysi paikkansa. Hoganilla on crossauksen ns. lyhennetty muoto, jossa
    crossausta ei viedä osuman jälkeen täysin päätökseen.

    Tässä yhteydessä voi myös mainita, että RR-metodin alkuperäinen lanseeraaja
    nimimerkki Fukke on myös alunperin tiennyt lavan sulkeutumisen Hoganilla.
    Hänhän esitti, että sulkeutuminen olisi swingin voimien johdosta liian
    voimakasta ellei sitä vastustaisi. Tästä nimitys RR. Alunperin Fukke
    arvio muutaman huipun olevan siitä jollain tasolla hajulla. Olisko Duval ollut yksi.

    Myöhemmin muut tahot palstalla ottivat asiakseen RR-metodin tiedottamisen. Tässä yhteydessä kuvaan tulivat lavan avaamiset ja muut virheelliset väittämät. Pian saimme myös lukea, että metodia käyttikin jo kaikki huiput Tiger etunenässä.

    data kirjoitti: (27.5.2011 10:13:51)

    Tiedän, että asiaa havainnoidaan noin ja että siinä voidaan havaita vartalon
    kierron sulkevan lavan sopivasti siten, että crossausta ei näyttäisi tarvitsevan.
    Sopivasti kun siinä liikehtii voi näyttää siltä, että jopa joutuu avaamaan.

    Valitettavasti olette hieman oikoneet tuossa asioita ja nopeassa liikkeessä asiat
    menevät aivan toisin. Mä olen tämän asian kertonut jo monta vuotta sitten, mutta
    vieläkään ette ole lukuisista vihjeistä huolimatta ymmärtäneet, mikä tuossa menee
    vikaan.

    Voitko hieman valaista, koska en ole aiempiin viesteihisi tutustunut. Haluan kuulla sinun ajatuksesi puhtaasta mielenkiinnosta, rakentavan keskustelun toivossa 🙂
    Itse olen sitä mieltä, että vaikka käsien kiertämisellä kiinni saavuttettaisiin lisää mailanpään nopeutta, suunta alkaa vahvasti heittelemään.

    Jamasa kirjoitti: (27.5.2011 10:19:32)

    data kirjoitti: (27.5.2011 10:13:51)
    Tiedän, että asiaa havainnoidaan noin ja että siinä voidaan havaita vartalon
    kierron sulkevan lavan sopivasti siten, että crossausta ei näyttäisi tarvitsevan.
    Sopivasti kun siinä liikehtii voi näyttää siltä, että jopa joutuu avaamaan.

    Valitettavasti olette hieman oikoneet tuossa asioita ja nopeassa liikkeessä asiat
    menevät aivan toisin. Mä olen tämän asian kertonut jo monta vuotta sitten, mutta
    vieläkään ette ole lukuisista vihjeistä huolimatta ymmärtäneet, mikä tuossa menee
    vikaan.

    Kokeiles vielä kerran ja vaikkapa kuvien kanssa?
    Ja jos ihan oikeesti voisit kertoa mitä sinulle se crossaaminen on?
    Ja yhtään vittuilua ei ole taustalla. Itse kun ymmärrän tuon crossaamisen olevan juuri sitä flippaamista mitä ranteilla yritetään tehdä ja saada siihen mailanpäähän lisävauhtia eli siis vaikuttaa mailanpäähän ranteilla flipaten.
    Tätä näkee varsinkin pelaajilla joilla ei ole vartalo mukana ollenkaan ja oppikirjaimesti alkuasento ja lyönnin osumahetki näyttää samalta. Lantio ja hartiat samassa asennossa. Ja sitten sen mailan voima vie kroppaa mukana loppuasentoon.
    Olenko ihan hakoteissä crossaamisessa?

    Ei mun tarvi sitä enempää kokeilla.
    Jos mä en ymmärtäisi tämän tason juttuja oikein, niin mä en voisi edes kuvitella
    tekeväni sitä duunia, mitä mä nykyisin teen.

    Tarkoitan crossauksella kyynärvarsien kierrolla tapahtuvaa lavan sulkemista
    akselina mailan varsi. Flippaus on täysin eri asia. Siinähän toimitaan jotakuinkin siten
    kuin tuossa kerroit ja mahdollisesti yritetään kauhoa palloa ilmaan.
    Flippaus itse asiassa haittaa crossauksen suorittamista ja voi siten johtaa lisäksi slaissi
    ongelmiin. En muista kyllä ammattilaisten keskuudessa flippaajia koskaan nähneeni.

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:07:00)

    Tarkoitan crossauksella kyynärvarsien kierrolla tapahtuvaa lavan sulkemista
    akselina mailan varsi. Flippaus on täysin eri asia. Siinähän toimitaan jotakuinkin siten
    kuin tuossa kerroit ja mahdollisesti yritetään kauhoa palloa ilmaan.
    Flippaus itse asiassa haittaa crossauksen suorittamista ja voi siten johtaa lisäksi slaissi
    ongelmiin. En muista kyllä ammattilaisten keskuudessa flippaajia koskaan nähneeni.

    Saihan sen vastauksen lypsettyä :).

    Vähän takoituksella otin flippauksen mukaan…..

    mesikämmen kirjoitti: (27.5.2011 10:30:52)

    data kirjoitti: (27.5.2011 10:13:51)

    Tiedän, että asiaa havainnoidaan noin ja että siinä voidaan havaita vartalon
    kierron sulkevan lavan sopivasti siten, että crossausta ei näyttäisi tarvitsevan.
    Sopivasti kun siinä liikehtii voi näyttää siltä, että jopa joutuu avaamaan.

    Valitettavasti olette hieman oikoneet tuossa asioita ja nopeassa liikkeessä asiat
    menevät aivan toisin. Mä olen tämän asian kertonut jo monta vuotta sitten, mutta
    vieläkään ette ole lukuisista vihjeistä huolimatta ymmärtäneet, mikä tuossa menee
    vikaan.

    Voitko hieman valaista, koska en ole aiempiin viesteihisi tutustunut. Haluan kuulla sinun ajatuksesi puhtaasta mielenkiinnosta, rakentavan keskustelun toivossa 🙂
    Itse olen sitä mieltä, että vaikka käsien kiertämisellä kiinni saavuttettaisiin lisää mailanpään nopeutta, suunta alkaa vahvasti heittelemään.

    Nää on pirullisen hankalia ja työläitä asioita selittää foorumilla. Mulla ei ehkä
    siihen into ja aika riitä. Täällä on aikanaan nimimerkki detonum tehnyt asian tiimoilta
    erittäin hyvän selostuksen kuvien kera. Jos joku sen löytäisi, niin se kannattaa
    lukea.

    ts

    Jos olisi laji, jossa kilpaillaan suurimman lapanopeuden saavutamisesta, crossaamisella saavutettaisiin ehkä 2-4mph suuremmat nopeudet lapaa. Tuuppari, jolla pivotti ei ole kunnossa, saavuttaa sillä jopa ehkäpä 10-20mph lisää. He kun eivät saa luotua riittävää vasemman ranteen nopeutta vartalon kierrolla, vaan joutuvat antamaan lavalle lisänopeutta käsivarsien lihaksilla. Näkyvin ja valitettavin seurauksin, joita ovat ranget väärällään.

    Sillä ei kuitenkaan ole tämän pelin kannalta mitään merkitystä, ja osaavat pelaajat saavat vartalon avulla koko mailaan riittävän suuren nopeuden lyödäkseen palloa tuolla tavoin riittävän pitkälle ilman crossaamista. Tästä on Golfissa kysymys ja lapaa avaava kierto saa sen pysymään pidempään suorassa ja suoralla linjalla, jolloin hajonta pienenee.

    Jokainen pelaaja joutuu crossaamaan myöhemmässä vaiheessa, koska mailan massan vaikutusta ei enää pysty vastustamaan. AInoa tapa estää croossaminen myöhemmin saatossa olisi päästää ote irti. Tuosta vaiheesta on kuitenkin aivan turha etsiä sleitystä osuma-alueen tapahtumiin.

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Lapaa avaava kierto sinänsä näkyy heti siinä, kun kärki ei pyörähdä kannan ohi heti osuman jälkeen, kuten se vapaassakin liikkeessä tekisi, aktiivisesta käsivarsirotaatiosta puhumattakaan.
    Se ei siis välttämättä näy siten, että lapa todellisuudessa aukeaisi kohdesuuntaan nähden, mutta aukeaa kiertoon ja gripin liikesuuntaan nähden, joka tuossa kohti on jo menossa vahvasti sisään.

    Suurin osa huipuista missaa huonot lyöntinsä vasemmalle ja varsin yleinen teesi on heillä saada jollain konstilla kentästä vasen puoli pelattua pois. Sen vuoksi he eivät ikinä tahdo lavan sulkeutuvan, koska vähän avoimellakin lavalla pallo vielä kääntyy drawn puolelle. He kun osaavat pyörien tulla osumaan, on taas slaissin lyöminen lähes mahdotonta. Isot pushit ja push-fadet iskevät sitten kun rotaatioon tulee häiriö, mutta muuten riskinä on aina nimenomaan vasen.

    Postasin muutaman kuvan tuolta kansiosta, missä minulla on satoja vastaavia tallessa. Niistä on helppo lukea swingin geometriaa kun ymmärtää mitä katsoa. Jokainen voi myös kokeilla mennä noihin osuma-asentoihin ja päästää siitä oikean kyynärpään oikenemaan ja katsoa mitä silloin lavalle tapahtuisi. Sitä näkymää ei varmaan kukaan halua. Ei ainakaan työkseen pelaava.

    Kuvista voi täysin kiistatta osoittaa, että hartialinjaan nähden käsikolmio on selkeästi avoimena, joka siis on vaikuttanut luonnollisesti myös lapaan avaavana kiertona. Samoin noissa kuvissa kaikissa on pallo jo lähtenyt, mutta oikean käden ranteessa ja kyynärpäässä vahva kulma jäljellä. Furykillä vieläpä jopa kyynärpää blokissa kyljen takana. Sen lisäksi, että kyynärpäiden linja on säilynyt reilusti auki hartialinjaan nähden, myös oikea kyynärpää on reilusti vasemman alapuolella, joka on toinen vahva merkki lapaa ja käsikolmiota avaavasta kierrosta. Tämän kertoi jo Ralph Mann vuosia sitten kun teki ensimmäistä alan tutkimusta 3D-mallinnuksen kautta. Tuo liike alkaa heti transitiossa ja jotka ovat nähneet Martin Aymersin ’most powerfull move in golf’ videon, näkevät miten vahvasti Elkington ja Martinez tuota movea korostavat. SIllä on muitankin merkityksiä kuin pelkkä lavan avaaminen, mutta avaaminen on siistä yksi isoimmsta.

    Kun B postasi kuvan tuosta Furykista lehden kannessa, nousi taas hymy kasvoilleni. Miten ihmeessä pystytään sulkemaan niin olennaiset asiat kuin perussuunta pois tarkaselusta????
    Jos halutaisiin tuossa kohdassa ymmärtää mitä pelaaja on oikeesti tehnyt, pitäisi ottaa ensin osumakohdan kuva jokseenkin takaa ja sen jälkeen kuvata tuo jälkimmäinen tilanne suhteellisesti samasta linjasta face on sunnasta. Lavan sulkeutuminen olisi siinäkin kohti silloin aivan olematonto, koska hartiat (joissa yleensä ihmisellä on käsivarret kiinni) ovat noin 90 astetta eri orientaatiovaiheessa. Ymmärtäminen alkaa siitä, kun oppii tulkitsemaan juuri nivelpisteiden liikesuuntia toisiinsa nähden ja pystyy sulkemaan kaiken ylimääräisen, kuten kohdelinjan, tarkastelun ulkopuolelle.

    Silloin alkaa hyvän swingin metsästys. Sellaisen swingin, jolla voidaan muutama metri antaa pituussuunnassa pois, mutta kymmeniä metrejä sivusuunnassa.

    Jamasa kirjoitti: (27.5.2011 11:10:20)

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:07:00)

    Tarkoitan crossauksella kyynärvarsien kierrolla tapahtuvaa lavan sulkemista
    akselina mailan varsi. Flippaus on täysin eri asia. Siinähän toimitaan jotakuinkin siten
    kuin tuossa kerroit ja mahdollisesti yritetään kauhoa palloa ilmaan.
    Flippaus itse asiassa haittaa crossauksen suorittamista ja voi siten johtaa lisäksi slaissi
    ongelmiin. En muista kyllä ammattilaisten keskuudessa flippaajia koskaan nähneeni.

    Saihan sen vastauksen lypsettyä :).

    Vähän takoituksella otin flippauksen mukaan…..

    Oli hyvä kun otit, koska nämä kaksi asiaa yhdistetään täällä usein virheellisesti.
    Yritetäänkö tuossa sitten jotenkin flippauksen kielteinen lataus siirtää crossaukseen, niin
    sitä en tiedä.

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:23:12)

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Tiesitkö, että varren rekyyli on todennäköisesti syynä tuossa. Ilmiö on simulaatioissa nähtävissä.

    ts

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:07:00)
    [

    Tarkoitan crossauksella kyynärvarsien kierrolla tapahtuvaa lavan sulkemista
    akselina mailan varsi.

    Joka on se pahin paholaisen keksintö tähän lajiin. Jos noin oikeesti tapahtuisi, oikea kyynärpää myös nousisi vasemman kanssa samaan linjaan. Juuri kuten Tigerilla on käynyt draiveissa vuosikausia. Nähdyin seurauksin. Nyt Foley koittaa sitten saada ukkoa tulemaan palloon kuten tuossa … nonii.. pannaanpa seuraavaan viestiin tuo kuva kun kahta linkkiä ei tämä softa siedä..

    Vanha mutta loistava analyysi Herkullisin osuus alkaa tuossa noin 1.20 kohdassa.

    ts

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:36:34)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:23:12)

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Tiesitkö, että varren rekyyli on todennäköisesti syynä tuossa. Ilmiö on simulaatioissa nähtävissä.

    Jänniä varsia kun eivät aiheuta samaa ilmiötä crossaajille 😀

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:40:32)

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:36:34)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:23:12)

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Tiesitkö, että varren rekyyli on todennäköisesti syynä tuossa. Ilmiö on simulaatioissa nähtävissä.

    Jänniä varsia kun eivät aiheuta samaa ilmiötä crossaajille 😀

    Kyllä ne aiheuttaa. Ehkä et vain ole tiennyt, että kuvassa oli crossaaja.

    ts

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:52:55)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:40:32)

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:36:34)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:23:12)

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Tiesitkö, että varren rekyyli on todennäköisesti syynä tuossa. Ilmiö on simulaatioissa nähtävissä.

    Jänniä varsia kun eivät aiheuta samaa ilmiötä crossaajille 😀

    Kyllä ne aiheuttaa. Ehkä et vain ole tiennyt, että kuvassa oli crossaaja.

    Tää keskustelu siirtyy mun osalta nyt toiselle foorumille jos siellä on halukkaita ihan oikeesti aiheesta asiallisesti keskustelemaan. Mä en oikeesti jaksa tuota älyttömyyttä ja sokeutta enää kuunnella.

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:56:05)

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:52:55)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:40:32)

    data kirjoitti: (27.5.2011 11:36:34)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 11:23:12)

    Netti on tänä päivänä täynnä suurnopeusvideoita, joista asia voidaan helposti todeta. Sieltä löytyy myös lukuiisa swing visionin pätkiä, joissa erittäin selkeästi näkyy lavan avautuminen jopa suhteessa kohdelinjaan osuman jälkeen. Tuo avautuminen on hetkellistä, mutta kertoo vahvasti sen takana olevan lihastyön suunnan.

    Tiesitkö, että varren rekyyli on todennäköisesti syynä tuossa. Ilmiö on simulaatioissa nähtävissä.

    Jänniä varsia kun eivät aiheuta samaa ilmiötä crossaajille 😀

    Kyllä ne aiheuttaa. Ehkä et vain ole tiennyt, että kuvassa oli crossaaja.

    Tää keskustelu siirtyy mun osalta nyt toiselle foorumille jos siellä on halukkaita ihan oikeesti aiheesta asiallisesti keskustelemaan. Mä en oikeesti jaksa tuota älyttömyyttä ja sokeutta enää kuunnella.

    Mähän ehdotin sulle jo aiemmin, että sulle sopiva foorumi on sellainen, jossa
    sinun mielipiteitä ei saa vastustaa. Eli ns. fanitus foorumi.

    ts

    data kirjoitti: (27.5.2011 12:04:26)

    Mähän ehdotin sulle jo aiemmin, että sulle sopiva foorumi on sellainen, jossa
    sinun mielipiteitä ei saa vastustaa. Eli ns. fanitus foorumi.

    Jos vastustaisitkin minun mieleipiteitäni, mutta kun vastustat kaikkea minkä jokianen vähälläkin terveellä älyllä varustettu voi kuvista itse nähdä yhdellä silmäyksellä. Se on ninkun aikanaan ympäri päissään ollu huoltomies, joka kivenkovaan väitti, että mitään ei ole ottanut.

    Ja kun vielä lisäkseni lukuisat mutkin ovat asiaa koittaneet sinulle selittää laihoin tuloksin, ei tässä vaan ole mitään järkeä jatkaa. Asiasta jotain ymmärtävät kun voivat järjellisessä keskustelussa nyt siirtyä pohtimaan miten ja millä lihaksilla mikäkin liike tuotetaan, jotta noihin asentoihin päästään.

    Fukke kertoi sen täällä jo vuosia sitten. Silloin jäi kaksi kirjoittajaa asiasta vänkäämään vastaan, joista toinekin antoi jossain vaiheessa hyväksyntänsä asialle kun sen ymmärsi. Jäljelle jäit silloin sinä yksin, kuten on käynyt nytkin. Samalla taas pieni porukka sai Fukken häipymään palstalta, kun ei jaksa itsestäänselvyyksiä sokeille toistella. Se oli taas kerran iso menetys tälle foorumille, koska siletä suunnasta on todellakin aiheeseen annettavaa ja ei taida kymmenen vuotta riittää mitä herra on asiaa ihan oikeesti tutkinut.

    Mulle tulee nyt yhdistelmästä data ja B varsin sama olo kuin litkosesta Steffu / jugi. On yksi ainoa ihminen maailmassa, joka uskoo mitkä vaan älyttömät väitteet ja jaksaa tukea. Kumpaakaan shittiä en vaan jaksa enää lukea.

    Nimetön

    Jotenkin mua aina jaksaa hämmästyttää täällä golf forumilla, että yksinkertaisista asioista tehdään monimutkaisia. Mulla ei montaa vuotta ole golflyönnistä kokemuksia, mutta mielestäni noi ts:n jankkaamat asiat ovat itsestäänselvyyksiä.

    Piti jo aikaisemmin kirjoittaa, että eikös tuo crossaaminen ole pakon sanelema juttu, jos vartalon kierrolla saadaan mailan päähän edes jonkinlainen vauhti ja pyritään edes jonkinlaiseen loppuasentoon. Eihän käsillä ole osuman jälkeen muuta suuntaa kun crossata. Tähän ts ehtikin jo vastaamaan ennen kysymystä.

    Kyllähän tuo käsillä lyönnin manipuloiminen oli muotia 80-luvulla muissakin lajeissa. Lentopallossakin harjoiteltiin kaikenlaisia rannekääntöjä. Eipä harjoitella enää. Nyt lyödään vaan helvetin kovaa ja korkealta. Samoin tenniksessä on kaikenlainen käsillä kikkailu jäänyt.

    Mä olen sitä mieltä, että on kyseessä sitten lyönti, heitto tai potku, kovimmat ja tarkimmat jytkyt tehdään liikkuvalla lantiolla ja rintarangalla. Teitysti myös lihaksisto ( varsinkin keskivartalon) pitää olla jossain kuosissa. Hyvässä lyönnissä ja heitossa voi kädet unohtaa kokonaan. Kyllä ne siellä perässä tulee. Ja kovilla pelimiehillä ne tulee niin kovaa, ettei niitä edes ehtisi manipuloimaan vaikka yrittäisi.

    ts

    Kualeppi kirjoitti: (27.5.2011 12:23:43)
    mielestäni noi ts:n jankkaamat asiat ovat itsestäänselvyyksiä.

    Totta hitossa ne on jos vähänkin ajatus kulkee ja silmät on auki. Mausteeks edes ripaus biomekaniikan ymmärrystä, niin ei jää mitään kiisteltävää siitä mitä geometriassa on tapahtunut.

    Mä halusin nähdä sellaisen pelaajan, jolla oikea ranne on edelleen vasemman ala- ja sisäpuolella, mutta on käsivrarsien rotaatiolla sulkenu lapaa 😀

Esillä 25 viestiä, 1,526 - 1,550 (kaikkiaan 2,023)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #448437 kohteessaMailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen