26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Mailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen

Esillä 25 viestiä, 1,501 - 1,525 (kaikkiaan 2,023)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • B

    ts kirjoitti: (26.5.2011 17:28:09)
    Ja juuri tässä on todistelun taso. Metri osuman jälkeen olevasta kuvasta.

    Hyvää yötä vaan….

    ts kirjoitti: (25.5.2011 9:44:53)
    Kun se kulkee suoraan osuman jälkeen, se kulkee suoraan myös osuman läpi.

    Hyvää yötä vaan sinnekin. 😀

    ts

    B kirjoitti: (26.5.2011 20:42:39)

    ts kirjoitti: (26.5.2011 17:28:09)
    Ja juuri tässä on todistelun taso. Metri osuman jälkeen olevasta kuvasta.

    Hyvää yötä vaan….

    ts kirjoitti: (25.5.2011 9:44:53)
    Kun se kulkee suoraan osuman jälkeen, se kulkee suoraan myös osuman läpi.

    Hyvää yötä vaan sinnekin. 😀

    Niin turhaksi kun tämän noille parille osositettuna tiedänkin, niin jokunen muu saattaa jotain tajutakin

    Keskellä sama herra, jonka kuvan itse postasit lehden kannesta. Nyt tosin heti osuman jälkeen eikä mteri puolitoista myöhemmin. Ihan hillitöntä crossaamista kaikilla, kuten oikean kyynärpään asemakin kertoo :D. Ja kaikki tommosia, joiden pallo ei datan mukaan lennä kuin 50 metriä.

    ts kirjoitti: (26.5.2011 20:52:53)

    Keskellä sama herra, jonka kuvan itse postasit lehden kannesta. Nyt tosin heti osuman jälkeen eikä mteri puolitoista myöhemmin. Ihan hillitöntä crossaamista kaikilla, kuten oikean kyynärpään asemakin kertoo :D. Ja kaikki tommosia, joiden pallo ei datan mukaan lennä kuin 50 metriä.

    Asia, jota hieman mietin on tuo hartialinja.. Eli kaksi vasemmalta hieman auki, oikea kuva aika meno suuntaan.. Mitä merkitystä tällä on, vai mennäänkö liikkuvuushommiin?

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 21:03:56)

    ts kirjoitti: (26.5.2011 20:52:53)

    Keskellä sama herra, jonka kuvan itse postasit lehden kannesta. Nyt tosin heti osuman jälkeen eikä mteri puolitoista myöhemmin. Ihan hillitöntä crossaamista kaikilla, kuten oikean kyynärpään asemakin kertoo :D. Ja kaikki tommosia, joiden pallo ei datan mukaan lennä kuin 50 metriä.

    Asia, jota hieman mietin on tuo hartialinja.. Eli kaksi vasemmalta hieman auki, oikea kuva aika meno suuntaan.. Mitä merkitystä tällä on, vai mennäänkö liikkuvuushommiin?

    Tai sitten vain katson väärin, mikä hyvin mahdollista 🙂

    ts

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 21:06:38)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 21:03:56)

    ts kirjoitti: (26.5.2011 20:52:53)

    Keskellä sama herra, jonka kuvan itse postasit lehden kannesta. Nyt tosin heti osuman jälkeen eikä mteri puolitoista myöhemmin. Ihan hillitöntä crossaamista kaikilla, kuten oikean kyynärpään asemakin kertoo :D. Ja kaikki tommosia, joiden pallo ei datan mukaan lennä kuin 50 metriä.

    Asia, jota hieman mietin on tuo hartialinja.. Eli kaksi vasemmalta hieman auki, oikea kuva aika meno suuntaan.. Mitä merkitystä tällä on, vai mennäänkö liikkuvuushommiin?

    Tai sitten vain katson väärin, mikä hyvin mahdollista 🙂

    Menit kamerakulmamiinaan 😉 Hieman viistosta on tuo Quiroksen lyönti kuvattu ja toki liki 2m pitkällä ukolla se ei ihan samaa ole auki kuin Hoganilla. Avoimuden voi aika hyvin päätellä oikean kyynärpään asemasta.

    Aatteles kun tohon tilanteeseen lisättäis pienikn crossi käsistä. EI taitas yhden kunnan maat riittää sivusuunnassa 😀

    ts kirjoitti: (26.5.2011 21:13:58)

    Menit kamerakulmamiinaan 😉 Hieman viistosta on tuo Quiroksen lyönti kuvattu ja toki liki 2m pitkällä ukolla se ei ihan samaa ole auki kuin Hoganilla. Avoimuden voi aika hyvin päätellä oikean kyynärpään asemasta.

    Aatteles kun tohon tilanteeseen lisättäis pienikn crossi käsistä. EI taitas yhden kunnan maat riittää sivusuunnassa 😀

    Näin on, olinpas kömpelö 🙂 Mutta tuossapa tulee juuri tämä crossaamisen järjettömyys, ei pidä sekoittaan ’käsien heittelyä’ luonnolliseen kiertymään. Ja jokaisesta kuvasta saadaan maila jatkamaan suoraan oikean ranteen liikkeellä, joka tosin on alkanut paljon jo aiemmin..

    ts

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 21:31:56)
    [ Mutta tuossapa tulee juuri tämä crossaamisen järjettömyys, ei pidä sekoittaan ’käsien heittelyä’ luonnolliseen kiertymään. Ja jokaisesta kuvasta saadaan maila jatkamaan suoraan oikean ranteen liikkeellä, joka tosin on alkanut paljon jo aiemmin..

    Eikä varsinkaan siihen, mitä on tapahtunut metri tuon jälkeen mailan massan vaikutuksesta. No siihen halpaan tosiaan menivät suuret tutkijat jo 60-luvulla. Osa vaan lukee niitä kirjoja edelleen.

    Noissa kuvissahan pallo on jo lähtenyt ja kädet ovat edelleen jopa face on suunnasta katsoen lavan etupuolella. Kierron suhteen parilla herralla noin 40-50 astetta perässä ja lapa niistä vielä siis lisää. Kädet ovat kulkeneet uloimmalta kohdaltaan jo reilusti sisään, vaikka pysyvät oikean kyljen kohdalla. Oikea kyynärpää edelleen vasemman alapuolella ja hartialinjaan nähden erittäin paljon vasemman sisäpuolella. Käsikolmio siis reilusti auki kierretynä ja vartalon rotaatio sulkenut lavan. Minkäänlaista lavan vapauttamista ei tuossa ole tapahtunut, vaan se näkyy ilmiönä sen jälkeen, kun käsien voima ei pysty enää vapautumista vastustamaan.

    Itse olen huomannut, että eniten duunissa vaikeuksia aiheuttaa ihmiset, joilla swingiajatukset pohjautuvat sisältä-ulos ajatukseen.. Noissa puutteellisen tajunnan puolesta pakko vetää crossaamalla, jotta saisi pallon edes lähelle kenttää. Toki kädet ovat suuressa roolissa, mutta mitä niillä kuuluu tehdä ja milloin ja mihin suuntaan yms..

    ts

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 22:07:28)
    Itse olen huomannut, että eniten duunissa vaikeuksia aiheuttaa ihmiset, joilla swingiajatukset pohjautuvat sisältä-ulos ajatukseen.. Noissa puutteellisen tajunnan puolesta pakko vetää crossaamalla, jotta saisi pallon edes lähelle kenttää. Toki kädet ovat suuressa roolissa, mutta mitä niillä kuuluu tehdä ja milloin ja mihin suuntaan yms..

    Toi on hauska asia myös käsittteenä. Mähän opetan kaikkia aluks lyömään vallan vimatusti sisältä ulos ja lapa auki, että saavat puhin tuotettua. Tosin ilman vartalon kiertoa.

    Viime talvena eräs arvon kolleega sitten rohkaistui kysymään, että minkä takia mä opetan lyömään niin kovasti sisältä ulos. Oli hetken hämmentyneen olonen, kun sanoin etten ole koskaan opettanut. Oli vaan kuulemma ihan yleisesti tiedossa, että noin minä opetan. Toki monesta jutusta voinut sen käsityksen saadakin, kun pudotutan lapaa selän taakse ja koitan saada ihmiset tulemaan vartaloon nähden niin sisältä kuin mahdollista. Sitten kun pannaan kierto kohdalleen, tullaankin suoran linjan vähän molemmin puolin käsien jatkaessa matkaansa sisään. Nuo postatut kuvat ovat juuri sitä.

    ts kirjoitti: (26.5.2011 22:35:18)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 22:07:28)
    Itse olen huomannut, että eniten duunissa vaikeuksia aiheuttaa ihmiset, joilla swingiajatukset pohjautuvat sisältä-ulos ajatukseen.. Noissa puutteellisen tajunnan puolesta pakko vetää crossaamalla, jotta saisi pallon edes lähelle kenttää. Toki kädet ovat suuressa roolissa, mutta mitä niillä kuuluu tehdä ja milloin ja mihin suuntaan yms..

    Toi on hauska asia myös käsittteenä. Mähän opetan kaikkia aluks lyömään vallan vimatusti sisältä ulos ja lapa auki, että saavat puhin tuotettua. Tosin ilman vartalon kiertoa.

    Viime talvena eräs arvon kolleega sitten rohkaistui kysymään, että minkä takia mä opetan lyömään niin kovasti sisältä ulos. Oli hetken hämmentyneen olonen, kun sanoin etten ole koskaan opettanut. Oli vaan kuulemma ihan yleisesti tiedossa, että noin minä opetan. Toki monesta jutusta voinut sen käsityksen saadakin, kun pudotutan lapaa selän taakse ja koitan saada ihmiset tulemaan vartaloon nähden niin sisältä kuin mahdollista. Sitten kun pannaan kierto kohdalleen, tullaankin suoran linjan vähän molemmin puolin käsien jatkaessa matkaansa sisään. Nuo postatut kuvat ovat juuri sitä.

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    ts

    B kirjoitti: (26.5.2011 13:03:20)
    [
    Svingiin ei ole tuotu mitään todellista uutta ainakaan niin pitkään aikaan kuin liikkuvaa kuvallista materiaalia on aiheesta tuotettu. Se ei ole yllätys, koska tapahtuman loppupää on tiukasti mekaniikan peruslakien määräämä, mitä tulee pallon lentoon haluttuun kohteeseen halutuilla kaarilla.
    Vanhoja asioita on voitu todentaa ja joitakin uskomuksia kumota, mutta perusteet pysyvät. Nyansseissa on eroja, voidaan myös sanoa, että jokainen svingi on yksilöllinen tiettyyn rajaan asti.

    Voi hemmetti kun osu sopivaan saumaan yhden ruotsalaisvalmentajan kommentti fabossa:

    Ju mer jag lär mig om svingen, ju mer inser jag att det finns att lära, fan vad fel info om svingen man fick när man var junior! Kan man vrida tillbaka tiden?

    Ja kuitenkin aika nimekkäiden kaverien kanssa tehnyt työtä tuokin jo vuosia.

    ts

    data kirjoitti: (26.5.2011 22:45:22)

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    Jos sä eläisit tässä maailmassa ja ajassa, sä et kuvittelis niitä ajatuksia harvinaisiks ollenkaan.

    Mutta ei sua sa tajuamaan edes selkeät kuvat, joten turha jatkaa jauhamista.

    data kirjoitti: (26.5.2011 22:45:22)

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata? Koska monta eri palloilulajin huipputyyppejä konsultuinut ja kaikki tyrmäävät crossaamisen ajatuksen kokonaan.. Myös golfin kaverit.. Ja vain koska sille ei ihan oikeasti löydy mitään syitä, mitkä voisi ihmisen anatomiaan ja kehon toimintaan perustaa.. crossaapa vaikka pesäpallossa.. Mutta toisaaltaan kaikkein järkevintä olisi, että minä ja ts + kaikki muut, jotka ovat valmiita asioita ihan oikeasti ajattelemaan, jatkaa keskustelua privana ja muut voivat tukeuta omiin ajatuksiin ja vedellä pallo oikealle ja vasemalle..

    B

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)
    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata?

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    B kirjoitti: (27.5.2011 7:25:09)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)
    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata?

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    Ei sitä lisänopeutta tule crossaamalla, kaikkea muuta kyllä saadaan.

    B

    Jamasa kirjoitti: (27.5.2011 8:01:50)

    B kirjoitti: (27.5.2011 7:25:09)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)
    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata?

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    Ei sitä lisänopeutta tule crossaamalla, kaikkea muuta kyllä saadaan.

    Sama suositus sinullekin. 🙂

    ts

    B kirjoitti: (27.5.2011 7:25:09)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)
    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata?

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    Että nyt sittn päätit lopullisesti paljastaa miten pihalla olet asiasta. Tai sitten etä koko kirjoittelusi on pelkkää provoilua. Mullakin on B sulleyks hedotus kun niitä muillekin jaat. Rupee käyttäuytymään ihmisiks tai painu he****iin täältä sotkemasta asiallisis keskusteluja..

    Loppuun vois todeta, että Jugin lisäks B ei lähde.

    ts

    B kirjoitti: (27.5.2011 7:25:09)

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    Mutta nythän me tehdään niin, että B kertoo meille mitä on crossaus ja laittaa pienen palan noista … oohoh.. kuinkas kävikään… kaksoisheiluritutkimuksista meille todisteeksi siihe crossaamisen ja kaksoisheilurin autuudesta.

    Siihen asti kun tuo on tapahtunut, pannaan jokaiseen viestiin vaan vastaukseksi että mites se tutkimus?

    Oikeesti mulle kyllä kelpaa yhtä hyvin semmonen tutkimus missä auton tehoja on mitattu lämpömittarilla.

    B

    ts kirjoitti: (27.5.2011 8:41:34)

    Että nyt sittn päätit lopullisesti paljastaa miten pihalla olet asiasta. Tai sitten etä koko kirjoittelusi on pelkkää provoilua. Mullakin on B sulleyks hedotus kun niitä muillekin jaat. Rupee käyttäuytymään ihmisiks tai painu he****iin täältä sotkemasta asiallisis keskusteluja..
    Loppuun vois todeta, että Jugin lisäks B ei lähde.

    Kerro sinä, mitä tarkoitat puhuessasi crossauksesta.
    Historian hienoimpia ’crossaajia’ oli itse Ben Hogan. Hän jopa toivoi, että omistaisi kolme oikeaa kättä.
    On huomattava, että tässä yhteydessä puhutaan hyvistä pelaajista. Aloittelijoiden krossaukset sikseen.
    Ymmärrän, että totuus ottaa joskus koville.

    B kirjoitti: (27.5.2011 7:25:09)

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)
    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata?

    Sinun kannattaisi ensin selvittää itsellesi mitä crossaaminen tarkoittaa oikeasti.
    Hanki sitten käsiisi joku fysiikasta ymmärtävän tutkijan julkaisema tutkimus, jossa arvioidaan kaksoisheilurimallia pohjana käyttäen, paljonko lisänopeutta mailanpäähän saadaan ’crossaamalla’.

    Hienosti vastattu kysymykseen, nyt on täysin selvää miksi crossata.

    ts

    B kirjoitti: (27.5.2011 8:55:43)

    ts kirjoitti: (27.5.2011 8:41:34)

    Että nyt sittn päätit lopullisesti paljastaa miten pihalla olet asiasta. Tai sitten etä koko kirjoittelusi on pelkkää provoilua. Mullakin on B sulleyks hedotus kun niitä muillekin jaat. Rupee käyttäuytymään ihmisiks tai painu he****iin täältä sotkemasta asiallisis keskusteluja..
    Loppuun vois todeta, että Jugin lisäks B ei lähde.

    Kerro sinä, mitä tarkoitat puhuessasi crossauksesta.
    Historian hienoimpia ’crossaajia’ oli itse Ben Hogan. Hän jopa toivoi, että omistaisi kolme oikeaa kättä.
    On huomattava, että tässä yhteydessä puhutaan hyvistä pelaajista. Aloittelijoiden krossaukset sikseen.
    Ymmärrän, että totuus ottaa joskus koville.

    Ei helvetti…. vielä kun tietäs onko kirjoittava idiootti, trolli vai molempia. Mutta kun ei voi tietää. Mä oon kyllä kallistumassa puhtaan, sellaisen jopa vastapestyn pienen trollin suuntaan, näiden kahden osalta, koska ei kukaan voi noita tosissaan heitellä

    Mees koittan esittää tonne WRX:n Hogans heros osioon toi väitä 😀 Mä veikkaan että ei löydy koneelta niin isoa fonttia millä sut naurettais pihalle sieltä.

    Eli:

    B

    Olen oppinut täällä,että ei kannata jatkaa keskustelua ennenkun kaikilla asianosailla on käsitys siitä, mistä keskustellaan.
    Siksi kysymykset.
    Asiallista eikö totta.
    Reaktiot paljastavat missä päin tyhjät tynnyrit kolisevat.

    mesikämmen kirjoitti: (26.5.2011 23:18:42)

    data kirjoitti: (26.5.2011 22:45:22)

    Ovatko nämä sinun harvinaiset lavan avaus swingi-ideat mielestäsi ajattelun tasoltaan samaa tasoa kuin nämä suorat mailan radat ja tukivoimat, mistä on aiemmin ollut puhetta?

    Minusta olisi nyt ihan oikeasti mukavaa tietää edes yksi hyvä syy crossata? Koska monta eri palloilulajin huipputyyppejä konsultuinut ja kaikki tyrmäävät crossaamisen ajatuksen kokonaan.. Myös golfin kaverit.. Ja vain koska sille ei ihan oikeasti löydy mitään syitä, mitkä voisi ihmisen anatomiaan ja kehon toimintaan perustaa.. crossaapa vaikka pesäpallossa.. Mutta toisaaltaan kaikkein järkevintä olisi, että minä ja ts + kaikki muut, jotka ovat valmiita asioita ihan oikeasti ajattelemaan, jatkaa keskustelua privana ja muut voivat tukeuta omiin ajatuksiin ja vedellä pallo oikealle ja vasemalle..

    Oikeastaan mä en tiedä muuta syytä kuin tuo jo mainitsemani, että kaikki
    huiput sitä käyttää. Osa toki vähän ’lyhennettynä’ versiona. Eli golfia
    on aina pelattu niin. Varmaan huippuvalmentajat osaisivat kertoa asiasta
    enemmän kuin minä.

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossaus on kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on toimiva
    b) metodia EI väitetä käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin Ei väitetä olevan ylivoimainen

    Sanoisin vain, että onnea kokeiluihin

    Jos kuitenkin joku esittää swingimetodin, josta crossauksen väitetään olevan kokonaan eliminoitu ja

    a) metodi on virheellinen
    b) metodia väitetään käytettävän laajasti huippujen keskuudessa
    c) metodin väitetään olevan ylivoimainen

    Niin totta kai puutun asiaan ja ilmaisen metodin virheet.

    Harmi vaan, taitaa kohta tämäkin keskustele loppua kokonaan.

    Voisitko sinä data kertoa mitä sinä tarkoitat crossauksella? Onko crossaaminen sama asia kuin flippaaminen vai miten se menee?

Esillä 25 viestiä, 1,501 - 1,525 (kaikkiaan 2,023)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #448404 kohteessaMailanpään hidastuminen

Etusivu Foorumit Yleistä Mailanpään hidastuminen