26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Lounas vaihtoehdot/hinta/laatu golfravintolassa

Etusivu Foorumit Yleistä Lounas vaihtoehdot/hinta/laatu golfravintolassa

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuli tuollainen asia mieleen, kun eräässä golfyhtiössä oli päätetty pakollisesta lounasmaksusta. Meillä Virvikissä asia on on hoidettu vähän eritavalla. Normaalisti lounaan hinta on 8,50 sisältäen alkukeiton (ihan hemmetin hyviä, paitsi sienikeitot, jotka nekin joidenkin mielestä on ihan hemmetin hyviä), pääruuan (vähintään kaksi vaihoehtoa), salaatit ja/tai raasteet/juureksia, vesi/mehu ruokajuomaksi, sekä kahvin, teen tai kaakon. Kentän aukeamisen jälkeen myytin 10 lounaan kuponkeja hintaa 69€ toukokuun 15 päivään mennessä, nyt niitä tarjotaan hintaan 75€/10 lounasta (jos en ihan väärin muista). Kysyntä on kuuleman mukaan ollut erinomaista ja sekä pelaajat/ruokailijat että ravintola ovat olleet tyytyväisiä. Esim tänään melko hiljaisena päivänä oli parsakeittoa (todella hyvää), tonnikalasalaattia (junnu ei kuulemma niin hyvää ole syönyt), härkäpataa (ehkä se kuitenkin oli nautaa, mutta todella maukasta ja mureaa), valkosipuliperunoita, riisiä, jne…. Tuohon vielä lisää erinomaisen palvelun niin ei asiat voi paremmin olla. Kun hinta on kohdallaan ja laatu on erinomaista siinä taitaa kaikki voittaa eikä kukaan valita. Kertokaahan mitä oma golfravintolasi tarjoaa ja miten hinta/laatu suhde on mielstäsi kohdallaan. Muutamilla kentillä olen vieraillut ja syönyt, sanotaanko nyt kiltisti etteivät ihan kaikki eivät ole yltäneet ihan samaan. PS. En ole ravintoloitsijana.

    Millon tänne saadaan edit nappula?

    KL

    Rauski kirjoitti: (10.6.2009 23:39:40)
    Millon tänne saadaan edit nappula?

    Mihin semmoista tarvitaan? Eikö kirjoitustaan voi tarkistaa ennen postausta eikä vasta sen jälkeen?

    Minustakin sille olisi tarvetta. Tosin on perusteita edit-nappulaa vastaankin. Ehkäpä parempi ratkaisu olisi että kirjoittaja voisi poistaa viestinsä: ’kirjoittaja poistanut viestinsä’ + lyhyt vapaamuotoinen selite. Sitten hän voi halutessaan kirjoittaa paremman viestin.

    Kuulun niihin ilmeisesti ’halveksittaviin’ golfareihin, jotka voivat hoitaa golfulkoilunsa erinomaisesti ilman ravintolapalveluja. Niinpä mielipiteeni onkin, ettei ravintolapalvelujen tarjollaolo golfkeskuksissa ole mitenkään välttämätöntä (paitsi henkilökunnalle se on jotenkin järjestettävä). Kiva on, jos kahvia, pullaa ja virvokkeita on saatavilla jälkipelipöytiin, mutta kyllä niitä ilmankin on ihan jees. Ruokatarjoilut sen sijaan ovat turhaa ’ylellisyyttä’.

    Olen viettänyt monia miellyttäviä päiviä golfin merkeissä ulkomailla pelillisesti erinomaisilla golfkentillä, joiden yhteydessä ei ole ollut ravintolapalveluja. Mikään ei ole jäänyt vaivaamaan.

    Tiedä sitten onko syömättä jättäminen joteskin halveksuttavaa. Semmoisen asian vois koittaa kuiteskin ymmärtää että jollain saattaa olla nälkä just siinä klubin kohdalla. Silloin on aikas mukavaa kun purtavaa löytyy. Onkos se nyt sitten ”luksusta”? Jos näin nii meikis tykkää sit sellasesta.

    Ballmarker kirjoitti: (11.6.2009 15:03:55)
    Kuulun niihin ilmeisesti ’halveksittaviin’ golfareihin, jotka voivat hoitaa golfulkoilunsa erinomaisesti ilman ravintolapalveluja. Niinpä mielipiteeni onkin, ettei ravintolapalvelujen tarjollaolo golfkeskuksissa ole mitenkään välttämätöntä (paitsi henkilökunnalle se on jotenkin järjestettävä). Kiva on, jos kahvia, pullaa ja virvokkeita on saatavilla jälkipelipöytiin, mutta kyllä niitä ilmankin on ihan jees. Ruokatarjoilut sen sijaan ovat turhaa ’ylellisyyttä’.

    Olen viettänyt monia miellyttäviä päiviä golfin merkeissä ulkomailla pelillisesti erinomaisilla golfkentillä, joiden yhteydessä ei ole ollut ravintolapalveluja. Mikään ei ole jäänyt vaivaamaan.

    Itse en ole kokenut hyvien ravintolapalvelujen mitenkään haittaavan pelaamista tai viihtymistä kentillä. Rauskin mainitsemalla konseptilla pärjäävät varmasti kaikki. Hinnoittelu (laadun lisäksi) on avainasemassa ravintolapalveluiden turvaamisessa golfklubeilla. Liian kallis hinta karkoittaa isoimmat asiakasmassat, eivätkä satunnaiset ruokailijat riitä kattamaan toiminnasta aiheutuvia kuluja.

    EFC

    Itse kuulun satunnaisesti klubilla ruokaileviin, mutta minusta on tärkeää että sieltä saa ruoka-annoksen sitä halutessa. Loma-aikoina tulee lounas tms nautittua hyvinkin usein klubilla, mutta muulloin hieman harvemmin. Tosin tästä duunistakin käydään välillä klubin terassilla lounaalla, kun matkaan on about 3 km. Hinta/laatusuhteeseen olen ollut suht tyytyväinen.

    Rauskille: Onkos teillä siellä Virvikissä mikään asia huonosti?

    EFC kirjoitti: (11.6.2009 15:42:03)
    Itse kuulun satunnaisesti klubilla ruokaileviin, mutta minusta on tärkeää että sieltä saa ruoka-annoksen sitä halutessa. Loma-aikoina tulee lounas tms nautittua hyvinkin usein klubilla, mutta muulloin hieman harvemmin. Tosin tästä duunistakin käydään välillä klubin terassilla lounaalla, kun matkaan on about 3 km. Hinta/laatusuhteeseen olen ollut suht tyytyväinen.

    Rauskille: Onkos teillä siellä Virvikissä mikään asia huonosti?

    On, väylät on surkeita kun tulee duffeja. Greenit ei ole ihan niin hyvässä kunnossa kuin pitäisi, kun meni tänäänkin pari alle 2 metristä ohi. No ihan oikeasti harjoitusalueita pitäisi alkaa vähän kehittämään. Onneksi on kuitenkin hyvät stretegiat kentän kehittämiseksi. Jäsenmäärä saisi nousta sinne 1200 neljän vuoden sisällä, kentällä olisi hyvin tilaa.

    kuten useimmilla klubeilla meillä löytyy se perus-lounas-tylsä-huttu ja ns. carte lista… jolta tosin löytyy vain ja ainoastaan ne iänikuiset hampurilaiset ja klubileipä hintojen pyöriessä hieman reilussa kympissä…. eikä oikestaan kukaan syö.

    no itse syön ravintolassa vain ja ainoastaan sellaista ruokaa joka kaipaa tekijäkseen kokin eikä kylmäkköä, hyvää ruokaa voisin käydä syömässä ihan ilman pelaamistakin…. jos sellaista olisi tarjolla

    EFC kirjoitti: (11.6.2009 15:42:03)
    … Rauskille: Onkos teillä siellä Virvikissä mikään asia huonosti?

    Kun Rauski ei kerran kehdannu vastata, niin eiks teillä oo ihan samat murheet tietyn aisan suhteen?

    EFC

    kebax kirjoitti: (11.6.2009 18:53:30)

    EFC kirjoitti: (11.6.2009 15:42:03)
    … Rauskille: Onkos teillä siellä Virvikissä mikään asia huonosti?

    Kun Rauski ei kerran kehdannu vastata, niin eiks teillä oo ihan samat murheet tietyn aisan suhteen?

    Joo, pitää paikkansa.

    Jooseppi kirjoitti: (11.6.2009 18:49:10)
    kuten useimmilla klubeilla meillä löytyy se perus-lounas-tylsä-huttu ja ns. carte lista… jolta tosin löytyy vain ja ainoastaan ne iänikuiset hampurilaiset ja klubileipä hintojen pyöriessä hieman reilussa kympissä…. eikä oikestaan kukaan syö.

    no itse syön ravintolassa vain ja ainoastaan sellaista ruokaa joka kaipaa tekijäkseen kokin eikä kylmäkköä, hyvää ruokaa voisin käydä syömässä ihan ilman pelaamistakin…. jos sellaista olisi tarjolla

    Eikös suurin osa Suomen michelinkapakoista ole siellä kehän sisällä, joten tarjonnanhan pitäisi olla kohdallaan

    kebax kirjoitti: (11.6.2009 18:53:30)

    EFC kirjoitti: (11.6.2009 15:42:03)
    … Rauskille: Onkos teillä siellä Virvikissä mikään asia huonosti?

    Kun Rauski ei kerran kehdannu vastata, niin eiks teillä oo ihan samat murheet tietyn aisan suhteen?

    Jep unohtu kertoa, että puiden valtaamaa pelialuetta on joskus vähän liikaa, pitäis kaataa 99% puista. Oikeasti en ymmärtänyt mistä oli kysymys, mutta ei se mitään.

    on tämä kumma palsta ku yleensä menee n.3-5 viestiä niin alkaa keskustelu mennä aivan muuhun ku mistä alunperin alettiin keskustella.

    eväistä: asiallisimmat mihin olen törmänny löytyy ruissalosta ja toinen hirsala. hinnat molemmissa kohdalla. odotan mielenkiinnolla miten uusissa klubitaloissa kauhajoella ja kalajoella asiat hoidetaan. klubien muut asiat nimittäin tuntuvat erittäin hienosti hoidetuilta.

    huonoimmasta päästä ruokailut on tullu itselle eteen vanajalinnassa (hinta / laatusuhde) ja kytäjä (ylikypsää pastaa, pieni annos ja kallis)
    saattaa olla että oli molemmissa tapauksissa oli huono tuuri, mutta tällaista ei mielestäni tämän tasoisissa paikoissa saisi olla.

    Eikös suurin osa Suomen michelinkapakoista ole siellä kehän sisällä, joten tarjonnanhan pitäisi olla kohdallaan

    ovathan ne täällä ja niissä saa ihan hyvää muonaa, mutta nyt taidettiinkin puhua golfkenttien ravintoloista, joiden taso lähes poikkeuksetta (ainakin täällä eteläisessä suomessa) häviää jopa ABC-ketjun ”’ihmisravinnon kaltaiselle mössölle”’

    juza21 kirjoitti: (11.6.2009 22:20:34)
    eväistä: asiallisimmat mihin olen törmänny löytyy ruissalosta ja toinen hirsala. hinnat molemmissa kohdalla…
    huonoimmasta päästä ruokailut on tullu itselle eteen vanajalinnassa (hinta / laatusuhde) ja kytäjä (ylikypsää pastaa, pieni annos ja kallis)
    saattaa olla että oli molemmissa tapauksissa oli huono tuuri, mutta tällaista ei mielestäni tämän tasoisissa paikoissa saisi olla.

    Aina ei voi onnistua :). Hirsalassa ja Kytäjällä sama ravintoloitsija, kuten myös kotikentälläni (Nurmijärvi), jonka tarjontaan olen ihan tyytyväinen. Tosin en minäkään niitä ruokia jatkuvasti syö, mutta tänä vuonna syömäni 4-5 lounasta ovat olleet ihan kohdallaan. Yleensä mulle riittää kahvi ja tupakka bägieväiden lisäksi.

    Hirsalalle ääni. Erinomaista safkaa – paljon vaihtoehtoja ja hinnat todella edullisia.

    juza21 kirjoitti:
    eväistä: asiallisimmat mihin olen törmänny löytyy ruissalosta ja toinen hirsala. hinnat molemmissa kohdalla.

    huonoimmasta päästä ruokailut on tullu itselle eteen vanajalinnassa (hinta / laatusuhde) ja kytäjä (ylikypsää pastaa, pieni annos ja kallis)

    Mikähän käpsähdys on Kytäjällä käynyt, kun siellä on aina hyvät ja edulliset eväät. Buffet-pöydästä saa lounarilla (9.70 €) aivan mainion aterian ja annoksen koosta voi syyttää vain itseään. Hinnat ovat prikulleen samoja kuin tuolla edulliseksi kehutussa Hirsalassa.

    Vanajanlinnassa taso ylittää reilusti tavan klubiklubiruokailun. Listan ruuat ovat mielestäni aivan huipputasoa millä mittarilla tahansa. Hinnat tietenkin korkeammat, mutta suhteessa laatuun – kohtuulliset.

    Olenpa syönyt usein myös Ruissalossa ja siellä on tarjolla erittäin hyvä klubi-buffee (husmanskost-tyyliin) ja hintataso on jopa hieman edullisempi kuin Kytäjällä/Hirsalassa.

    Yleisesti ottaen kaikki nämä nimeltä mainitut edustavat omalla tavallaan golfravintoloiden parasta luokkaa. ja, vastaavia toki löytyy muualtakin..

    Vaatimattommasta päästä ovat kahvi/kelmusämpylä ja jotkut pelkkään keittoon tukeutuvat paikat. Muttei niissään ole juuri aihetta valittamiseen.

    Jylan kirjoitti: (14.6.2009 23:04:05)

    juza21 kirjoitti:
    eväistä: asiallisimmat mihin olen törmänny löytyy ruissalosta ja toinen hirsala. hinnat molemmissa kohdalla.

    huonoimmasta päästä ruokailut on tullu itselle eteen vanajalinnassa (hinta / laatusuhde) ja kytäjä (ylikypsää pastaa, pieni annos ja kallis)

    Mikähän käpsähdys on Kytäjällä käynyt, kun siellä on aina hyvät ja edulliset eväät. Buffet-pöydästä saa lounarilla (9.70 €) aivan mainion aterian ja annoksen koosta voi syyttää vain itseään. Hinnat ovat prikulleen samoja kuin tuolla edulliseksi kehutussa Hirsalassa.

    Vanajanlinnassa taso ylittää reilusti tavan klubiklubiruokailun. Listan ruuat ovat mielestäni aivan huipputasoa millä mittarilla tahansa. Hinnat tietenkin korkeammat, mutta suhteessa laatuun – kohtuulliset.

    Olenpa syönyt usein myös Ruissalossa ja siellä on tarjolla erittäin hyvä klubi-buffee (husmanskost-tyyliin) ja hintataso on jopa hieman edullisempi kuin Kytäjällä/Hirsalassa.

    Yleisesti ottaen kaikki nämä nimeltä mainitut edustavat omalla tavallaan golfravintoloiden parasta luokkaa. ja, vastaavia toki löytyy muualtakin..

    Vaatimattommasta päästä ovat kahvi/kelmusämpylä ja jotkut pelkkään keittoon tukeutuvat paikat. Muttei niissään ole juuri aihetta valittamiseen.

    Niin tai olisiko vaikka että NÄLKÄ määrää hyvän sapuskan. Taiteelliset annokset vain kuuluu nykypäivään,ei niillä koskaan ole nälkä lähtenyt.

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #395318 kohteessaLounas vaihtoehdot/hinta/laatu golfravintolassa

Etusivu Foorumit Yleistä Lounas vaihtoehdot/hinta/laatu golfravintolassa