26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Liian pitkä taaksevienti ongelmana..

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liian pitkä taaksevienti ongelmana..

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moi kaikille, Jonkin verran olen lueskellut mm. tältä palstalta vinkkejä eri golf-lyönteihin. Olen huomannut omasta pelistäni, että mitä huonommin menee, sitä pidemmäksi saan backswingini heilahtamaan. Ikäänkuin yrittäisin kadonneita metrejä korvata pidennetyllä backswingillä. Tämän jälkeen yritän mennä rangelle swingiä rauhoittamaan, mutta se on jotenkin ihan älyttömän vaikeata. Ajattelin kysyä, onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ja mielessä jotain konkreettista vinkkiä, jonka kautta ongelmaa voisi lähteä ratkomaan? Prolla käydessäni sain vinkin ’lyhennä back-swingiä’ – haluaisin vielä tietää, että ’Miten’.. Itselläni backswing heilahtaa niin pitkälle, että mailan pään huomaa sivusilmällä vilahtavan pään takana. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos saisin lyhennettyä swingiä, niin lyönnit olisivat puhtaampia osumiltaan ja seitä myöten myös pitempiä ja tarkempia. Eli, jos jollakin on mielessä joku hyvä konkreettinen vinkki tämän ongelman poistamiseksi, niin kuuntelen (luen) mielelläni! Kiitos etukäteen..

    ts

    Niin tuota.. on niin helppo sanoa, että lyhennä backswingiä. Siinähän ei tavallaan tarvi kun nostaa näkyvä virhe esiin. Ja mä en taas ole vielä koskaan nähny yhtään ylipitkää bäkriä, vuotavia kulmia ja seonneita käsi-vartalosuhteita senkin edestä. Ja nehän tietysti saa sen näyttämään ylipitkältä.

    Varmaan kannattais ihan ite perehtyä noihin eri kulmiin mitä kädet ja kroppa muodostaa ja lähteä sitten miettimään, mistä kohti antaa liikaa periks.

    Tunnustan! Mulla on niin pitkä taaksevienti että ahistaa.
    Olen viimeisen vuoden etsinyt määrätietoisesti siihen ratkaisua ja moni pro sitä on miettinyt mutta ei kukaan ole osannut kertoa miten alkaa lyhentää taaksevientiä.
    Kurjaa siinä on vielä se että ihan lopussa maila kääntyy ristiin pelilinjankanssa ja sitten tulee villejä vetoja.

    No talvella tapasin tälläsen ’velhon’ ei pro mutta perehtynyt golfiin törkeesti.
    Itse olen alkanut miettimään että taakseviennin pituus on rytmitys kysymys ja välillä olen saanut sen onnistumaan. Mut ei usein. Sitten puitiin ’rakettitieteen’ näkökulmasta velhon kanssa mun liikkumista. Sellanen hassu juttu löyty että mä liikun vähän nurinperin taakseviennissä vaikka ajatus ja mielikuva on ollut toisin.
    Eli mulla on 90 astetta hartiat kiertänyt ennen kun oikeakäsi on maan kanssa samassa linjassa, eli kädet vähän irtoo kehosta jne…

    No ratkaisu mikä keksittiin on että teen swingin pienistä paloista, harjoituksena. Reenailtiin ja sitten vedin muutaman onnistuneen swingi nauhalle ’uudella’ rytmillä ja se oli tosi siisti veto. Keho kiersi ja maila vapautu pallolle ja päättyi tasapainoiseen loppuasentoon.

    Tämä mä aijon reenaa koko talven salin lisäksi. Niin eiköhän se pallo saada taas taivaalle tulevana kesänä. 🙂

    VinoVasuri. 🙂

    Tee

    Mulla on ollut samaista ongelmaa, ja itse korjasin (ja korjaan edelleen):

    Rangelle iso kuppi palloja mukana ja PW tassuun. Minä aloitan 1/4 swingilla 20-30 palloa, sitten puolikkaalla swingillä toiset 20-30 palloa ja lopuksi vielä saman moinen 3/4 swingillä. Swingimitat siis siita ylipitkästä backswingistä. Sitten pikku hiljaa ajatusmallina vaihdan tuon 3/4 swinging ns. fullswingiksi. Toistan harjoituksen kolme-neljä päivää peräkkäin. Sitten ekat kierrokset koitan lyödä pelkkiä 3/4 swingejä kentällä ja pikku hiljaa backswing lyhenee…

    Jossian vaiheessa sitten backswing lipeää taas liian pitkäksi (jolloin lyönnin kontrolli katoaa pahasti), ja harkat aloitetaan alusta.

    Kiitos vinkeistä. Minä olen tätä rangea tosiaan yrittänyt itsekin, mutta tällä hetkellä hieman tuloksetta – jotenkin se vaan lipeää niin helposti takaisin siihen vanhaan ylipitkään svingiin. Onko saman ongelman omaavilla käsitystä/kokemusta siitä, että riittääkö svingin pituudeksi se, että maila on maksimiasennossa about pystysuorassa takana. Olen itse huomannut, että sillä backswingillä pitäisi pallon lentää ihan yhtä pitkälle (ja tarkemmin) kuin sitä pidemmillä swingeillä.

    Taitaa se range olla ainut tie onneen 🙂 halusin vain kuulla minkälaisin harjoittein muut kohtalotoverit ovat rangelle menneet tätä ongelmaa hiomaan. Tuo ’Tee’:n vinkki lienee se yksinkertaisin ja selkein.. täytyypä tästä taas lähteä rangelle.

    KL

    tkojala kirjoitti: (15.9.2008 12:49:23)
    Kiitos vinkeistä. Minä olen tätä rangea tosiaan yrittänyt itsekin, mutta tällä hetkellä hieman tuloksetta – jotenkin se vaan lipeää niin helposti takaisin siihen vanhaan ylipitkään svingiin. Onko saman ongelman omaavilla käsitystä/kokemusta siitä, että riittääkö svingin pituudeksi se, että maila on maksimiasennossa about pystysuorassa takana. Olen itse huomannut, että sillä backswingillä pitäisi pallon lentää ihan yhtä pitkälle (ja tarkemmin) kuin sitä pidemmillä swingeillä.

    Taitaa se range olla ainut tie onneen 🙂 halusin vain kuulla minkälaisin harjoittein muut kohtalotoverit ovat rangelle menneet tätä ongelmaa hiomaan. Tuo ’Tee’:n vinkki lienee se yksinkertaisin ja selkein.. täytyypä tästä taas lähteä rangelle.

    Eikö kuitenkin vaakasuorassa….?

    KL kirjoitti: (15.9.2008 12:58:36)

    tkojala kirjoitti: (15.9.2008 12:49:23)
    Kiitos vinkeistä. Minä olen tätä rangea tosiaan yrittänyt itsekin, mutta tällä hetkellä hieman tuloksetta – jotenkin se vaan lipeää niin helposti takaisin siihen vanhaan ylipitkään svingiin. Onko saman ongelman omaavilla käsitystä/kokemusta siitä, että riittääkö svingin pituudeksi se, että maila on maksimiasennossa about pystysuorassa takana. Olen itse huomannut, että sillä backswingillä pitäisi pallon lentää ihan yhtä pitkälle (ja tarkemmin) kuin sitä pidemmillä swingeillä.

    Taitaa se range olla ainut tie onneen 🙂 halusin vain kuulla minkälaisin harjoittein muut kohtalotoverit ovat rangelle menneet tätä ongelmaa hiomaan. Tuo ’Tee’:n vinkki lienee se yksinkertaisin ja selkein.. täytyypä tästä taas lähteä rangelle.

    Eikö kuitenkin vaakasuorassa….?

    Eläs KL nyt hämmennä. Pystysuora riittää ihan hyvin, jos hartiakierto on riittävä.. Muista ottaa videota itestäs, sillä vaikka sun oma mielikuva olisikin pystysuora, maila saattaa oikeasti olla vaikka vaakasuorassa.

    JB vai John??

    Lavantauti kirjoitti: (15.9.2008 13:03:24)
    … sillä vaikka sun oma mielikuva olisikin pystysuora, maila saattaa oikeasti olla vaikka vaakasuorassa.

    Ei oo. Se on yli.

    ts

    Tee kirjoitti: (15.9.2008 12:32:22)

    Jossian vaiheessa sitten backswing lipeää taas liian pitkäksi (jolloin lyönnin kontrolli katoaa pahasti), ja harkat aloitetaan alusta.

    Ja uudestaan.. ja uudestaan… ja uudestaan…jos ei perusteita laiteta kuntoon ymmärryksen kautta. Siis yksinkertaisemmin: pitää selvittää mikä pala liikkuu liikaa ja miksi. Sitten voi ruveta tekemään töitä aiheen kanssa. Pelkkä lyhentäminen yleensä johtaa syvälle suohon.

    KL

    Lavantauti kirjoitti: (15.9.2008 13:03:24)

    KL kirjoitti: (15.9.2008 12:58:36)

    Eikö kuitenkin vaakasuorassa….?

    Eläs KL nyt hämmennä. Pystysuora riittää ihan hyvin, jos hartiakierto on riittävä.. Muista ottaa videota itestäs, sillä vaikka sun oma mielikuva olisikin pystysuora, maila saattaa oikeasti olla vaikka vaakasuorassa.

    JB vai John??

    Kummallas noista nyt sitten on maila about pystysuorassa bäkärin huipulla? Vai katsonko mä nyt kuvia vaakasuorassa ja pc onkin pystysuorassa…..?

    KL kirjoitti: (15.9.2008 13:15:47)

    Kummallas noista nyt sitten on maila about pystysuorassa bäkärin huipulla? Vai katsonko mä nyt kuvia vaakasuorassa ja pc onkin pystysuorassa…..?

    Sä missasit pointin.

    ts kirjoitti: (15.9.2008 13:15:35)

    Tee kirjoitti: (15.9.2008 12:32:22)

    Jossian vaiheessa sitten backswing lipeää taas liian pitkäksi (jolloin lyönnin kontrolli katoaa pahasti), ja harkat aloitetaan alusta.

    Ja uudestaan.. ja uudestaan… ja uudestaan…jos ei perusteita laiteta kuntoon ymmärryksen kautta. Siis yksinkertaisemmin: pitää selvittää mikä pala liikkuu liikaa ja miksi. Sitten voi ruveta tekemään töitä aiheen kanssa. Pelkkä lyhentäminen yleensä johtaa syvälle suohon.

    Tämä vastaus on yksinkertaisuudessaan liian hyvä!! Tämän threadin voi mielestäni nyt sulkea.

    tkojala kirjoitti: (14.9.2008 13:49:27)
    Moi kaikille,

    Jonkin verran olen lueskellut mm. tältä palstalta vinkkejä eri golf-lyönteihin. Olen huomannut omasta pelistäni, että mitä huonommin menee, sitä pidemmäksi saan backswingini heilahtamaan. Ikäänkuin yrittäisin kadonneita metrejä korvata pidennetyllä backswingillä. Tämän jälkeen yritän mennä rangelle swingiä rauhoittamaan, mutta se on jotenkin ihan älyttömän vaikeata. Ajattelin kysyä, onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ja mielessä jotain konkreettista vinkkiä, jonka kautta ongelmaa voisi lähteä ratkomaan? Prolla käydessäni sain vinkin ’lyhennä back-swingiä’ – haluaisin vielä tietää, että ’Miten’.. Itselläni backswing heilahtaa niin pitkälle, että mailan pään huomaa sivusilmällä vilahtavan pään takana. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos saisin lyhennettyä swingiä, niin lyönnit olisivat puhtaampia osumiltaan ja seitä myöten myös pitempiä ja tarkempia.

    Eli, jos jollakin on mielessä joku hyvä konkreettinen vinkki tämän ongelman poistamiseksi, niin kuuntelen (luen) mielelläni!

    Kiitos etukäteen..

    Me peilin eteen ja tee backsvingi, sitten kun maila on sopivassa kohdassa, mieti miltä tuntuu. Kun seuraavan kerran menet pelaamaan, muistele tätä tunnetta ja lade bönna.

    Jos ei toimi, soita slicerille.

    Lavantauti kirjoitti: (15.9.2008 13:03:24)


    Muista ottaa videota itestäs, sillä vaikka sun oma mielikuva olisikin pystysuora, maila saattaa oikeasti olla vaikka vaakasuorassa.

    JB vai John??

    Laviksella on pointti tossa kohdallaan. Monet seikat hahmottuu vasta, kun näkee sen, mikä joltain tuntuu.

    Video on kaikissa taitolajeissa asentoaistin paras kehittäjä.

    #228711 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Olisikohan tässä hyvä mielikuva… Golf Pro Lesson Arms in Front of Body

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #228699 kohteessaLiian pitkä taaksevienti ongelmana..

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liian pitkä taaksevienti ongelmana..