26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kuuluuko senioritoiminta liitolle?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuuluuko senioritoiminta liitolle?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 129)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #449932 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nii voishan sitä perustaa vaikka Suomen Golfliiton Keski-ikäiset Golfarit. Ja varmaan sais liitolta nettimainostilaa ilmatteeks ja vois hyödyntää jäsenille tarkoitetun osakkeen vuokraus/ostotilanteessa etuliitettä Suomen Golfliiton toimikunta ja myös päättää että ketkä lähtee keski-ikästen kisoihin. Ja tehdä jäsenetutarjouspelaamsta 10 euroo / kierros ja hoitaa taloutta golfliiton kirjanpidossa sekä muka kuulua Suomen Golfliittoon ilman kenttää. Että vois joo. Ja sit Suomen Golfliiton vasurigolfarit jne…

    Että eikö se liitto oikeen tiedä mitä tekee vai sallisko se lisää tälläsiä ’toimikuntia’?

    #449933 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (16.12.2010 14:57:48)SGS:n kuuluminen on täysin vapaa-ehtoista, eikä se haiskahda miltään. Mille halvatun pienelle sisäpiirille on kertynyt omaisuutta? Varansa ko. organisatio on kartuttanut itse varsin vaatimattomalla jäsenmaksulla. Mikä estää perustamasta SKG:tä (Suomen Keski-ikäiset Golfarit) ja hommaamasta tälle porukalle juuri sellaisia etuja, joita porukka itse haluaa?

    Tämähän alkaa kuulostaa ihan PUHALLUKSELTA, kun pitää noin kiihkeästi provosoitua. Tunnusmerkistö kyllä pahasti viittaa siihen, ettei ole ihan puhtaita jauhoja, kuten
    – kokemukset ettei osa senioreista pysty hyödyntämään pelioikeuksia
    – toimitaan Golfliiton suojissa ja tuella mm. hyödyntäen kotisivuja, jäsenrekisteriä ja mahdollisesti myös toimistopalveluita
    – perustaminen on tapahtunut Golfliiton puitteissa, josta sitten on eriydytty jaokseksi (tai nimitys vaihtelee tarpeen mukaan) ja sitten rekisteröimättömäksi yhdistykseksi joka ehkä onkin elinkeinoyhtymä, josta sitten hivuttautuminen ry:ksi
    – Golfosakkeet ovatkin ehkä SGL:n taseessa ja näin ne on ilmeisesti tilintarkastuksessa vahvistettu, mutta sitten niiden todetaankin olevan ehkä jokun yhdistyksen

    Pahasti näyttää, että oma etu ajaa yleisen edun edelle.

    ’Asiat ovat sitä miltä ne näyttävät’ taitaa sopia tähänkin

    #449934 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Putti-Possu kirjoitti: (16.12.2010 14:08:38)
    Kyllähän tämä SGS kovasti haiskahtaa – ihan samanlaiselta kuin taannoin lehdessä ollut Teekkaritoiminnan edistämisyhdistys. Kun omaisuutta on kertynyt pienelle sisäpiirille, tämä sisäpiiri yrittää kaikin tavoin ’turvattua’ omat edut – jolloin ’yleinen etu’ ei taida olla ihan päällimmäisenä.

    Vaikka pelioikeuksien hyödyntäminen onkin ollut kiven alla, tunnen silti, että olen saanut 25 € vuosimaksulle hyvän vastikkeen. Olin mukana yhdellä niin edullisella (ja mukavalla) pelimatkalla, että olen voiton puolella vielä useamman vuoden. Uusi reissu odotttaa, tällä kertaa se tosin on melkein normaalihintainen.

    Sairaalloisesti epäluuloisille on täsmenettävä, että kysymys on matkoista, joille kuka tahansa SGS:n jäsen voi osallistua.

    #449935 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    putti ettei vaan nyt ole käynyt niin että senioreiden hallitus on lukenut kirjoitteluitasi täällä, ja nyt on toimintalinjaksi kirkastunut sinun pitäminen etäällä?

    #449936 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Asia ei oikeastaan minulle kuulu – kun on tuohon senioriteettiin vielä aikaa. Kuitenkin siinä mielessä kiinnostava juttu kokonaisuudessaan, kun liitto on tuota ’halpapelaamista’ vastaan niin voimakkaasti focusoitunut – tai oli, tai jotkut olivat… en tierä en oo niin paljoa seurannut.

    Ketkä ne niitä oikeita halpapelaajia loppujen lopuksi ovat; ne jotka maksavat 40/kierros vai 30 maksavat vai ne seniorit jotka mm. viime kesänä klubin terassilla kehuivat pelaamisensa hinnan / kierros olevan lähempänä viittä kuin kymmentä euroa.

    Jos joku haluaa selvittää näitä senioreiden pelijuttuja niin liittyköön ko. yhdistykseen, niin sieltä saanee vastauksia. Aika helposti tästä jutusta saa sellaisen kuvan/epäilyn, että siellä piiri pieni pyörii ja järjestelee kaikkea kivaa ja pelaa tosi HALVALLA – ettei vaan ihan olisi tavalla tai toisella käytetty kaikkien golfareiden jäsenmaksuja näihin koplauksiin.

    No, aivan sama – kaikilla on niin kivaa kuin vain itse itselleen järjestää. Seuraan asiaan puolihuolimattomasti vain hiukan kiinnostuneena, silloin tällöin…

    #449937 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jooseppi kirjoitti: (16.12.2010 18:41:32)
    putti ettei vaan nyt ole käynyt niin että senioreiden hallitus on lukenut kirjoitteluitasi täällä, ja nyt on toimintalinjaksi kirkastunut sinun pitäminen etäällä?

    Taitaa vaan käydä niin, että tämä mahdollinen SGS:n boikotti on unohtunut nykyisiltä senioreilta siinä vaiheessa kun meikäläisen ikäkriteerit täyttyvät (vaikka suunnitteilla on rajan pudotus 50v:een). Vaarana vaan on se, ettei tälle ’yhdistykselle’ tai mikä sen tila mahtaa ollakaan käy samoin kuin Teekkaritoiminnan edistämisyhdistykselle, jossa jossain vaiheessa uusia jäseniä ei enää hyväksytä – ettei vanhojen edut heikkene. Se muutoshan on mahdollinen ihan nykyisten jäsenten keskinäisellä päätöksellä. Vaaransa on, kun annetaan tällaisten seurojen syntyä ihan liiton myötävaikutuksella.

    Sen johdosta minusta olisi parampi, jos tämä senioritoiminta samoin kuin junirot, vasurit, heterogolfarit, yms ryhmittymät toimisivat liiton puitteissa eikä erikseen. Jos joku haluaa perustaa omia yhdistyksiä, niin siitä vaan, mutta liiton ei pidä siihen sotkeentua.

    #449938 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (16.12.2010 13:34:43)
    Onko joku seniori pyyhkinyt Hörhöllä pöytää, kun nimimerkki on aloittanut eri ketjuissa ikärasistiset hyökkäykset senioreita kohtaan. Vai mikä on aihettanut tämän pahan mielen ja hammasten kiristelyn?

    Ei ole kukaan pyyhkinyt millään tavalla. Enkä minä ole ketään vastaan hyökännyt. Tässäkin ketjussa olevat ongelmat ovat aiheutuneet ihan itse seniorien toimesta, eikä minulla ole niihin ollut osaa, eikä arpaa.

    Aika omituista, että väität minun tekstejä ikärasistisiksi, vaikka asia on täysin päin vastoin. Ikärasismi on sitä, että seniori-ikäiset laitetaan eri asemaan ikänsä perusteella tai heitä muulla tavalla kohdellaan erilailla ikään perustuen. Minähän olen nimenomaan kirjoitellut tämän ikärasismin ts. eriarvoistuksen poistamisen puolesta ja sekin on ollut toisessa ketjussa, ei tässä.

    Eniten ikärasismia harrastavat yleensä eläkeläiset itse, jotka edellyttävät heitä kohdeltavan eri tavalla kuin muita kansalaisia.

    Ei minulla ole mitään ikäihmisiä vastaan. He ovat pääsääntöisesti erittäin mukavaa seuraa.

    #449939 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhö kirjoitti: (17.12.2010 11:02:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (16.12.2010 13:34:43)
    Onko joku seniori pyyhkinyt Hörhöllä pöytää, kun nimimerkki on aloittanut eri ketjuissa ikärasistiset hyökkäykset senioreita kohtaan. Vai mikä on aihettanut tämän pahan mielen ja hammasten kiristelyn?

    Ei ole kukaan pyyhkinyt millään tavalla. Enkä minä ole ketään vastaan hyökännyt. Tässäkin ketjussa olevat ongelmat ovat aiheutuneet ihan itse seniorien toimesta, eikä minulla ole niihin ollut osaa, eikä arpaa.

    Aika omituista, että väität minun tekstejä ikärasistisiksi, vaikka asia on täysin päin vastoin. Ikärasismi on sitä, että seniori-ikäiset laitetaan eri asemaan ikänsä perusteella tai heitä muulla tavalla kohdellaan erilailla ikään perustuen. Minähän olen nimenomaan kirjoitellut tämän ikärasismin ts. eriarvoistuksen poistamisen puolesta ja sekin on ollut toisessa ketjussa, ei tässä.

    Eniten ikärasismia harrastavat yleensä eläkeläiset itse, jotka edellyttävät heitä kohdeltavan eri tavalla kuin muita kansalaisia.

    Ei minulla ole mitään ikäihmisiä vastaan. He ovat pääsääntöisesti erittäin mukavaa seuraa.

    Kirjoittelit tuolla jossakin toisessa ketjussa, että seniorit (eläkeläiset)ajoittavat pankkiasiointinsa, kaupassakäyntinsä yms. tavallisen ihmisen ruokatunteihin, sekä golfinpelaamisensa ruuhka-aikoihin ja vievät ’normaali-ihmisiltä’ peliajat, joka ei minun kokemukseni mukaan pidä kyllä paikkaansa. Tuontyylisistä kommenteista kuvastuu se ikärasistinen asenteellisuus, jossa on halu asettaa senioria nuorempi ihminen ikänsä puolesta parempaan asemaan ja seniori huonompaan.

    #449940 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (17.12.2010 13:11:10)

    Hörhö kirjoitti: (17.12.2010 11:02:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (16.12.2010 13:34:43)
    Onko joku seniori pyyhkinyt Hörhöllä pöytää, kun nimimerkki on aloittanut eri ketjuissa ikärasistiset hyökkäykset senioreita kohtaan. Vai mikä on aihettanut tämän pahan mielen ja hammasten kiristelyn?

    Ei ole kukaan pyyhkinyt millään tavalla. Enkä minä ole ketään vastaan hyökännyt. Tässäkin ketjussa olevat ongelmat ovat aiheutuneet ihan itse seniorien toimesta, eikä minulla ole niihin ollut osaa, eikä arpaa.

    Aika omituista, että väität minun tekstejä ikärasistisiksi, vaikka asia on täysin päin vastoin. Ikärasismi on sitä, että seniori-ikäiset laitetaan eri asemaan ikänsä perusteella tai heitä muulla tavalla kohdellaan erilailla ikään perustuen. Minähän olen nimenomaan kirjoitellut tämän ikärasismin ts. eriarvoistuksen poistamisen puolesta ja sekin on ollut toisessa ketjussa, ei tässä.

    Eniten ikärasismia harrastavat yleensä eläkeläiset itse, jotka edellyttävät heitä kohdeltavan eri tavalla kuin muita kansalaisia.

    Ei minulla ole mitään ikäihmisiä vastaan. He ovat pääsääntöisesti erittäin mukavaa seuraa.

    Kirjoittelit tuolla jossakin toisessa ketjussa, että seniorit (eläkeläiset)ajoittavat pankkiasiointinsa, kaupassakäyntinsä yms. tavallisen ihmisen ruokatunteihin, sekä golfinpelaamisensa ruuhka-aikoihin ja vievät ’normaali-ihmisiltä’ peliajat, joka ei minun kokemukseni mukaan pidä kyllä paikkaansa. Tuontyylisistä kommenteista kuvastuu se ikärasistinen asenteellisuus, jossa on halu asettaa senioria nuorempi ihminen ikänsä puolesta parempaan asemaan ja seniori huonompaan.

    Jos nyt kuitenkin kirjoittaisit asioista niin kuin ne ovat, eikä vääristellen.

    Tuossa ketjussa ja kommentissani oli kysymys seniorien kausimaksuista ja siitä, että mielestäni eläkeläisille ei kuuluisi alemmat kausimaksut, jos heillä on kellonajoista riippumaton pelioikeus. Ei pelkän iän perusteella kuulu saada halvempaa pelimaksua. Jos halutaan alhaisempi pelimaksu, niin pelioikeuden tulee olla rajoitettu esim. arkisin ennen klo 14 oleviiin lähtöihin ja ko. pelioikeus pitäisi olla tarjolla muillekin pelaajille iästä riippumatta.

    Tässä sitä anti-ikärasismia.

    #449941 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhö kirjoitti: (19.12.2010 15:35:39)
    Ei pelkän iän perusteella kuulu saada halvempaa pelimaksua. Jos halutaan alhaisempi pelimaksu, niin pelioikeuden tulee olla rajoitettu esim. arkisin ennen klo 14 oleviiin lähtöihin ja ko. pelioikeus pitäisi olla tarjolla muillekin pelaajille iästä riippumatta.

    Maailmalla yleinen, täyttä pelioikeutta edullisempi arkipelioikeus olisi meilläkin oivallinen tuote, vaan saa nähdä tuoko sellaista mikään golfyhtiö tarjolle.

    #449942 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Ballmarker kirjoitti: (19.12.2010 18:59:15)

    Maailmalla yleinen, täyttä pelioikeutta edullisempi arkipelioikeus olisi meilläkin oivallinen tuote, vaan saa nähdä tuoko sellaista mikään golfyhtiö tarjolle.

    Tarkoitatko tällaista

    Lisäksi kuulemma aloittelijoille rakenteilla varsin mielenkiintoisia paketteja ensimmäiselle pelivuodelle.

    #449943 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hörhö kirjoitti: (19.12.2010 15:35:39)

    Jos nyt kuitenkin kirjoittaisit asioista niin kuin ne ovat, eikä vääristellen.

    Tuossa ketjussa ja kommentissani oli kysymys seniorien kausimaksuista ja siitä, että mielestäni eläkeläisille ei kuuluisi alemmat kausimaksut, jos heillä on kellonajoista riippumaton pelioikeus. Ei pelkän iän perusteella kuulu saada halvempaa pelimaksua. Jos halutaan alhaisempi pelimaksu, niin pelioikeuden tulee olla rajoitettu esim. arkisin ennen klo 14 oleviiin lähtöihin ja ko. pelioikeus pitäisi olla tarjolla muillekin pelaajille iästä riippumatta.

    Tässä sitä anti-ikärasismia.

    Pitäisikö mielestäsi junioreidenkin maksut olla samansuuruiset kuin muillakin? Kerron tässä myös selvyyden vuoksi, että maksan täydet maksut kotikentälleni, lisäksi en ole kuulunut minkään halvennusjärjestelmän piiriin menneen kauden alusta alkaen. Tietääkseni seniorit eivät saa pankeissa eikä kaupoissakaan tuotteista tai palveluista alennusta iän perusteella.

    #449944 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllä tää liiton sivuilta vieläkin ihmetystä herätää. Liiton senioriasioita hoitaa yhditys/seura joka ei voi liiton sääntöjen mukaan kuulua liittoon ja on samaan aikaan toimikunta ja myy edullisia pelioikeuksia,täh? Ja onko ne pelioikeudet yrityspelioikeuksia vai onko tavalliset pelioikeudet muutettu ’SGS’ erikoispelioikeuksiksi. Ja rahoitus hoidetaan yhdistykseltä liiton senioreille? 10 000 jäsentä ja näin epäselvää tiedotusta?

    #449945 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllä tää liiton sivuilta vieläkin ihmetystä herätää. Liiton senioriasioita hoitaa yhditys/seura joka ei voi liiton sääntöjen mukaan kuulua liittoon ja on samaan aikaan toimikunta ja myy edullisia pelioikeuksia,täh? Ja onko ne pelioikeudet yrityspelioikeuksia vai onko tavalliset pelioikeudet muutettu ’SGS’ erikoispelioikeuksiksi. Ja rahoitus hoidetaan yhdistykseltä liiton senioreille? 10 000 jäsentä ja näin epäselvää tiedotusta?

    #449946 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    jyrkkä kirjoitti: (22.12.2010 11:49:15)
    Kyllä tää liiton sivuilta vieläkin ihmetystä herätää….


    . Ja rahoitus hoidetaan yhdistykseltä liiton senioreille? 10 000 jäsentä ja näin epäselvää tiedotusta?

    Et ilmeisesti kuulu senioreihin. Kyllä tiedotus senuoriporukan kesken toimii ihan hyvin. Lehdykkä ja jäsenkortti tulee joka vuosi, kunhan on maksannu jäsenmaksun . Lehdykässä on hyvin kerrottu kaikki aktiviteetit ja reissut..

    Eikun vaan täyttämään isoisten porukkaan oikeutettuja ikövuosia ja eget tilille niin pääset osalliseksi kaikista hienoista herkuista. Tai ainaskii yrittämään.

    #449947 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Angstia helpottaa, kun huomaa että tässä maailmassa kaikkia vaan ei kuulu just MINUN tietää. ; ) Hyvää ja rauhaisaa Joulunaikaa kaikille golfareille!

    #449948 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Marx kirjoitti: (22.12.2010 13:30:05)

    jyrkkä kirjoitti: (22.12.2010 11:49:15)
    Kyllä tää liiton sivuilta vieläkin ihmetystä herätää….


    . Ja rahoitus hoidetaan yhdistykseltä liiton senioreille? 10 000 jäsentä ja näin epäselvää tiedotusta?

    Et ilmeisesti kuulu senioreihin. Kyllä tiedotus senuoriporukan kesken toimii ihan hyvin. Lehdykkä ja jäsenkortti tulee joka vuosi, kunhan on maksannu jäsenmaksun . Lehdykässä on hyvin kerrottu kaikki aktiviteetit ja reissut..

    Eikun vaan täyttämään isoisten porukkaan oikeutettuja ikövuosia ja eget tilille niin pääset osalliseksi kaikista hienoista herkuista. Tai ainaskii yrittämään.

    Just noin. Senkun odotat seniori-ikävuosia ja sitten liityt mukaan. Pääset pelaamaan mukavissa peliryhmissä, tai sitten vain yrittämään…

    #449949 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Golf on ehkä juuri tässä asiassa tosi mageeta,eli iso osuus harrastajista on senioreita ja toivon mukaan tilanne myös säilyy sellaisena.
    Kaikki puheet sennujen etuoikeuksista tai halpapelaamisista ovat täyttä paskaa.

    #449950 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Just noin. Senkun odotat seniori-ikävuosia ja sitten liityt mukaan. Pääset pelaamaan mukavissa peliryhmissä, tai sitten vain yrittämään…

    Senioreita kukaan ei halua omaan ryhmään. Kusettavin ryhmä mikä on tielle sattunut. Pelkkää talkoo porukaa, mutta joutaisivat pelaa omissa ryhmissä ja poissa toisten jalkoista.

    #449951 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rappaaja kirjoitti: (27.12.2010 0:45:10)
    Senioreita kukaan ei halua omaan ryhmään. Kusettavin ryhmä mikä on tielle sattunut. Pelkkää talkoo porukaa, mutta joutaisivat pelaa omissa ryhmissä ja poissa toisten jalkoista.

    Enpä usko, että Suomen ulkopuolelta oikeiden golfharrastajien piiristä löytyisi edes tikulla kaivelemalla näin negatiivista asennoitumista lajitovereihin. Mikähän geenivirhe joissakin suomalaisissa aiheuttaa tuollaista viha-asennetta kanssaihmisiä kohtaan?

    #449952 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (27.12.2010 5:02:52)

    Enpä usko, että Suomen ulkopuolelta oikeiden golfharrastajien piiristä löytyisi edes tikulla kaivelemalla näin negatiivista asennoitumista lajitovereihin. Mikähän geenivirhe joissakin suomalaisissa aiheuttaa tuollaista viha-asennetta kanssaihmisiä kohtaan?

    Eiköhän se ole tuo 0 händäri joka tuo luulon että ollaan lähes maailman parhaita.

    no kyllä se maailma opettaa jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.

    ps pahimmat pyllijät löytyy noista pikkuhändärisistä, paikallisista pelaajista jotka luulee olevansa jotain, ja omistavansa puolet ainakin Euroopasta. No ei hätää minnen kuitenkaan myy kumpaakaan puolta. .

    #449953 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (27.12.2010 5:02:52)
    … Mikähän geenivirhe joissakin suomalaisissa aiheuttaa tuollaista viha-asennetta kanssaihmisiä kohtaan?

    Lieneekö se sama joka lähiaikoina löydettiin?

    #449954 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (27.12.2010 5:02:52)

    Rappaaja kirjoitti: (27.12.2010 0:45:10)
    Senioreita kukaan ei halua omaan ryhmään. Kusettavin ryhmä mikä on tielle sattunut. Pelkkää talkoo porukaa, mutta joutaisivat pelaa omissa ryhmissä ja poissa toisten jalkoista.

    Enpä usko, että Suomen ulkopuolelta oikeiden golfharrastajien piiristä löytyisi edes tikulla kaivelemalla näin negatiivista asennoitumista lajitovereihin. Mikähän geenivirhe joissakin suomalaisissa aiheuttaa tuollaista viha-asennetta kanssaihmisiä kohtaan?

    Kyseessä voi olla myös korvienvälikapasiteetin matala taso. Kaveri näyttää profiilin mukaan aloittaneen pelaamisen yli kolmekymmentä vuotta sitten, joten seniori-ikä lähestyy uhkaavasti, joka saa ilmeisen heikon mielen hangoittelemaan vastaan ja rimpuilemaan kynsin hampain kiinni menetetyssä nuoruudessa. Tukka harmaantuu ja jakaus levenee…. eikai vaan ala kankeuttakin esiintyä, mutta valitettavasti aivan väärissä paikoissa. Onneksi on kehitetty kemiallisia kovettajia, joita niitä tarvitsevat voivat kokeilla.

    #449955 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (27.12.2010 15:26:58)
    seniori-ikä lähestyy uhkaavasti, joka saa ilmeisen heikon mielen hangoittelemaan vastaan ja rimpuilemaan kynsin hampain kiinni menetetyssä nuoruudessa. Tukka harmaantuu ja jakaus levenee…. eikai vaan ala kankeuttakin esiintyä, mutta valitettavasti aivan väärissä paikoissa. Onneksi on kehitetty kemiallisia kovettajia, joita niitä tarvitsevat voivat kokeilla.

    En kyllä menisi noin radikaalisti yleistämään kokemustasi.

    #449956 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bulls Hit kirjoitti: (27.12.2010 16:06:46)

    Chip Greenside kirjoitti: (27.12.2010 15:26:58)
    seniori-ikä lähestyy uhkaavasti, joka saa ilmeisen heikon mielen hangoittelemaan vastaan ja rimpuilemaan kynsin hampain kiinni menetetyssä nuoruudessa. Tukka harmaantuu ja jakaus levenee…. eikai vaan ala kankeuttakin esiintyä, mutta valitettavasti aivan väärissä paikoissa. Onneksi on kehitetty kemiallisia kovettajia, joita niitä tarvitsevat voivat kokeilla.

    En kyllä menisi noin radikaalisti yleistämään kokemustasi.

    Itsepähän sen sanoit.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 129)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #449945 kohteessaKuuluuko senioritoiminta liitolle?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuuluuko senioritoiminta liitolle?