26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kummallinen vesieste tulkinta

Etusivu Foorumit Säännöt Kummallinen vesieste tulkinta

Esillä 5 viestiä, 76 - 80 (kaikkiaan 80)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • jyrke kirjoitti: (1.9.2007 15:47:58)

    raffimies kirjoitti: (31.8.2007 23:09:40)

    HockeyMan kirjoitti: (29.8.2007 12:33:02)
    Vesiesteessä EI voi käyttää pelaamattoman paikan sääntöä.

    Jos pelaat palloa esteestä, etkä pääse ulos, vaan lyöt sen Kiinan suuntaan pelaamattomaan paikkaan, mitä teet ?
    Ainakin voit pelata uuden pallon samasta paikasta, mistä löit edellisen, eli dropata esteeseen.

    Tässä tapauksessa saat mennä lyömään sieltä mistä löit sinne esteeseen.

    Pallo on dropattava, eli pallon tulee osua maahan enintään kahden mailanmitan etäisyydellä esteeseen menokohdasta. Pallo osuttuaan maahan saa vieriä vielä enintään yhden mailanmitan päähän. Parhaassa tapauksessa, pääset siis vapautumaan pikkaista vaille kolmen mailanmitan päähän. Jos pallo ei dropin jälkeen ole edelleen esteessä, on aivan sama vaikka joutuisin seisomaan kaksi metriä orkean kiven päällä.

    No tämä taitaa olla raffimiehen omasta sääntökirjasta.

    Toki jokaisella golfarilla tulee olla oma sääntökirja. Kerropa sinä sitten missä menee vikaan: Sääntö 26-1 c kertoo, että pallo on pudotettava, eli osuttava kenttään, enintään kahden mailanmitan päässä siitä pisteestä, mistä pallo viimeksi ylitti esteen, tai sivuvesiesteen ollessa kyseessä droppauspaikka voi olla esteen vastakkaisella puolella.
    Sääntö 20-2 c vi kertoo taas, että droppi on uusittava, mikäli pallo vierii maahan osuttuaan kauemmaksi kuin kaksi mailanmittaa, siitä pisteestä missä pallo osui maahan.
    Jos siis droppaan hyväksyttävästi kahden mailanmitan sisään ja pallo lähtee vierimään esteestä poispäin eikä vieri enempää kuin kaksi mailanmittaa, eikä lähemmäksi lippua, niin kerroppa minulle miksi ei kelpaisi. Parhaassa tapauksessa olen siis lähes neljän mailan mitan päässä pisteestä, mistä pallo ylitti vesiesteen.

    ts

    raffimies kirjoitti: (2.9.2007 23:36:30)

    No tämä taitaa olla raffimiehen omasta sääntökirjasta.

    Toki jokaisella golfarilla tulee olla oma sääntökirja. Kerropa sinä sitten missä menee vikaan: Sääntö 26-1 c kertoo, että pallo on pudotettava, eli osuttava kenttään, enintään kahden mailanmitan päässä siitä pisteestä, mistä pallo viimeksi ylitti esteen, tai sivuvesiesteen ollessa kyseessä droppauspaikka voi olla esteen vastakkaisella puolella.
    Sääntö 20-2 c vi kertoo taas, että droppi on uusittava, mikäli pallo vierii maahan osuttuaan kauemmaksi kuin kaksi mailanmittaa, siitä pisteestä missä pallo osui maahan.
    Jos siis droppaan hyväksyttävästi kahden mailanmitan sisään ja pallo lähtee vierimään esteestä poispäin eikä vieri enempää kuin kaksi mailanmittaa, eikä lähemmäksi lippua, niin kerroppa minulle miksi ei kelpaisi. Parhaassa tapauksessa olen siis lähes neljän mailan mitan päässä pisteestä, mistä pallo ylitti vesiesteen.

    ________________________________________________________________________

    Ei kai tuossa mitään pielessä. Tuossa alkuperäisessä kyllä.

    ts kirjoitti: (3.9.2007 0:02:35)

    raffimies kirjoitti: (2.9.2007 23:36:30)

    No tämä taitaa olla raffimiehen omasta sääntökirjasta.

    Toki jokaisella golfarilla tulee olla oma sääntökirja. Kerropa sinä sitten missä menee vikaan: Sääntö 26-1 c kertoo, että pallo on pudotettava, eli osuttava kenttään, enintään kahden mailanmitan päässä siitä pisteestä, mistä pallo viimeksi ylitti esteen, tai sivuvesiesteen ollessa kyseessä droppauspaikka voi olla esteen vastakkaisella puolella.
    Sääntö 20-2 c vi kertoo taas, että droppi on uusittava, mikäli pallo vierii maahan osuttuaan kauemmaksi kuin kaksi mailanmittaa, siitä pisteestä missä pallo osui maahan.
    Jos siis droppaan hyväksyttävästi kahden mailanmitan sisään ja pallo lähtee vierimään esteestä poispäin eikä vieri enempää kuin kaksi mailanmittaa, eikä lähemmäksi lippua, niin kerroppa minulle miksi ei kelpaisi. Parhaassa tapauksessa olen siis lähes neljän mailan mitan päässä pisteestä, mistä pallo ylitti vesiesteen.

    ________________________________________________________________________

    Ei kai tuossa mitään pielessä. Tuossa alkuperäisessä kyllä.

    —————————————————————————————————-

    Oliko jotain muutakin pielessä, kuin yhden ja kahden mailanmitan erhe.
    Jos viittaat siihen metrin korkuiseen sen kiveen, niin säännöissä ei mainita missään. että
    vesi/ sivuvesiesteestä vapautumisen ja pallon vierimisen jälkeen sen täytyy olla peliattavissa. On siis täysin mahdollista että joudut ottamaan uuden dropin pelaamattoman paikan takia.

    yeux de serpent kirjoitti: (30.8.2007 10:19:34)

    Kyseessä olevassa tapauksessa lähestymislyönti meni griinin yli pitkäksi.
    Vesiesteen muoto on aika tarkasti ympyrän kaaren muotoinen, siis näin:

    ’ -) ’

    Piirtämäni mainio grafiikka kaivannee selvennystä.. Väliviiva on siis griini/lippu, ja sulkumerkki sivuvesiesteen raja. Mielestäni ko. tilanteessa ei ylityskohdasta kaksi mailanmittaa -säännöllä ’päästä’ kauemmaksi lippua. Sivusuunnassahan ei voi enenmpää siirtyä kuin tuon kaksi mailanmittaa?

    Todella erikoinen paikka, enpä itse ole vielä löytänyt paikka mistä leikkauspisteen molemmilta puolilta mentäisiin lähemmäksi reikää. Olisiko vikaa myös paalutuksessa?
    Monella kentällä sitävastoin olen törmännyt tilanteeseen, että voit lyödä kääntyvän väylän tiiltä pitkäksi vesiesteeseen. Kun leikkauspisteestä alat etsiä lippua ja siitä linjaa
    taaksepäin, ei vapauttavaa paikka löydy, kuin järvenselän toiselta puolelta. Ja eikun
    takaisin tiille.
    Toinen asia missä usein näkee pelattavan sääntöjenvastaisesti, on kun leikatun alueen ja paalutuksen väliin jää hoitamaton kaistale raffia. En ole koskaan nähnyt pelaajan kävelevän takaisin lyömään uutta palloa, vaan tulkinta on että kun ei näy, niin meni vesiesteeseen. Useita palloja olen kuitenkin näiltä alueilta löytänyt.
    Edelleen sormeni osoittaa enemmän paalujen laittajiin. Pitäsikö paalut laittaa kentälle vasta sitten kun nähdään missä koneellisen hoidon raja kulkee ?

    KL

    raffimies kirjoitti: (3.9.2007 21:34:15)

    Monella kentällä sitävastoin olen törmännyt tilanteeseen, että voit lyödä kääntyvän väylän tiiltä pitkäksi vesiesteeseen. Kun leikkauspisteestä alat etsiä lippua ja siitä linjaa
    taaksepäin, ei vapauttavaa paikka löydy, kuin järvenselän toiselta puolelta. Ja eikun
    takaisin tiille.

    Ja tämmöiset vesiesteet on merkitty keltaisilla paaluilla, vai?? Jos oikein ymmärrän kuvauksesi, tuommoisen pitää olla sivuvesieste. Normaali vesieste joudutaan (yleensä) ylittämään, sivuvesieste voidaan myös kiertää, tai sitten ei ole mielekästä merkitä ylitettävää estettä koko matkalta keltaisin paaluin (esim. Talman Master-kentän väylä nro 8). Doglegin ’takana’ olevan vesiesteen tulee ilman muuta olla sivuvesieste.

    Voitko mainita jonkun väylän, jossa kuvailemasi tilanne tulee vastaan?

Esillä 5 viestiä, 76 - 80 (kaikkiaan 80)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #294045 kohteessaKummallinen vesieste tulkinta

Etusivu Foorumit Säännöt Kummallinen vesieste tulkinta