26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka kehitän RR:ää

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kuinka kehitän RR:ää

Esillä 24 viestiä, 126 - 149 (kaikkiaan 149)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #229245 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (14.11.2008 23:55:21)
    Näkyikö muuten Dataa?

    En tunnistanut, sillä pendulum effect oli aika hiljaisella tulella, kun päästiin asian ytimeen ja oikealle lujaa lähtevien pallojen todennukseen!

    Löin muuten ensimmäisen kerran driverilla paljaalta matolta ja sairaan suoraan!

    Ei muuten nähty leipäpappeja, vaan palavia silmiä sekä kuulijakunnassa että puheenpitäjien puolella. Fds:llä ehkä hiukan pienempi polte, mutta karuselli pyörii vastakin.

    Silti ei voi riittävän isoilla sanoilla sanoa, että IISO KIITOS AJATUKSIEN JA MIELIKUVIEN MUOKKAUKSESTA TS JA FDS.

    #229246 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jamasa Lupe kirjoitti: (14.11.2008 23:43:50)… Kebax haluaa myös kiittä ja kumartaa ja jonnekinpäin pyllistää :). ….

    Jotain sinnepäin ainakin. Vaikkei mun ny pitänytkää enää sen kummemmin asjoita tääl enää kommentoida niin sanonpa silti että olipahan mukava kuunnella proffia livenä. No toi Tapsa onkin ajatuskia sotkennu jo ennestään, mutta Velkkaa pääsin kuunteleen ihan ensimmäistä kertaa. No hämärää settii yhtä kaikki. Hyvä.

    Joku tgm-fani kirjoitti taannoin pastalla vasemman peukun vetämisestä. Olen ymmärtänyt sen silleen että tarkoitus on luoda järjestelmään vakautta. Tätä ajatusta on selitetty proffatermillä laajuuden ylläpitäminen. Mulle tuo stabiiilisuus merkitsee enemmän sillä sädehän on se mikä se on eli ei mitenkä laaja.

    Tuli vaan tuossa mieleen että mitäpä jos vääntäis sitä vasenta peukkua myötäpäivään. Siinä varmaan tulisi samalla se vivustoa stabilisoiva veto. Peukkua vääntämällä voisi sitten koittaa taistella gravitaatiota vastaan eli yrittää pitää lapaa selän takana. Täs muuten on hassu juttu se et vasenta peukkua vääntämällä löytyy näitä kaikkia hyväksi mainittuja indikaattoreita kuten vasemman ranteen kuperuus ja kyrnäspäiden lyhyt välimatka. Jokatapauksessa tuolla peukun vääntämisellä on mahollista kipata lapa selän taake. Ja oikein tiukasti vääntämällä ehkä pitääkin se siellä.

    Joopajoo, eipä taida maksaa teoretisoida sen enämpiä. Varsinkaan kun ei pysty pyörimään sitten pätkääkään. Ees hitaasti.

    Kyl mää oon aivankin täysin metsässä mut mun swingini taitaa majailla jossain metropolissa. Mitenköhä se löytäis kyläilemään tänne skugeen?

    #229247 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Huomenia!

    Ei toi teoria lainkaan hassumpaa ole kun se hyvin vedetään. Selkeästi tilausta oli tapahtumalle. En nimittäin kertaakaan ehtiny kysymyksiä esittää, eikä johdu ujoudesta. Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    #229248 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Juu, hyviä juttuja. Nyt taisi aueta toi jalkojen käyttäminen lyömisessä. Kiima tuli päästä lyömään vaikka tarkoitus olisi vasta ens vuonna aloittaa pallon lyöminen.

    Mutta mistäs sen nyt sitten itse tietää onko negatiivisessä luupissa vai positiivisessa?

    #229249 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    #229250 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Suuri kiitos myös minulta TS:lle ja Fukkelle… Aina jää asioita mieleen työstettäväksi kun livenä näytetään… Pittäis saada useamminkin ja vaikka maksua vastaan jotain vastaavia sessioita jostain osa-alueesta… Nyt tuli kymmenessä minuutissa selväksi asia jota on puitu täällä pari vuotta – enkä mää ainakaan kirjoituksista liikaa ymmärtänyt.

    Eiköhän se ala Minnin ja Mikonkin peli nyt kulkee kun Rauhalallakin alkaa olemaan käsitystä golfista:)

    #229251 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bulls Hit kirjoitti: (15.11.2008 14:54:37)

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    Em mää niistä leipäjonoista tiedä, pitääkö kukaan luentoja lyömisestä, luulis että porukka on kiinnostunut siellä enemmän syömisestä. En oo ollu leipäjonossa, mutta piruko sitä tietää vaikka senkin joskus kokis.

    Sitten tähän varsinaiseen juttuun.
    Tollainen luennon tyyppinen, teoriaa svingistä on mielestäni ihan eri asia kuin opetustoimi. Tällainen luentohan, hyvin vedetty, voi innostaa jonkun vaikka ottamaan tunteja. Tästä luennosta tosin olisin ollut valmis maksamaankin.

    Illan ainoa harmi oli se kun en tiennyt millä autolla Fukke tuli paikalle.
    Perkele kaikissa mitkä komppasin oli takapoksi lukossa!

    #229252 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bulls Hit kirjoitti: (15.11.2008 14:54:37)

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    Juu, pidetään leipäjonot erikseen tai parempihan olisi jos niitä ei olisi ollenkaan.
    Mutta jos tuollaista joskus värkätään uudestaan, niin olen kyllä valmis siitä maksamaan ja jopa mielelläni. Kesällä voisi olla joku RR-tapahtuma jossain kivalla ruohorangella. Porukalla tuupattas palloa yli takarajan ja ihmeteltäs, etä pyörii se sittekin. Ja sitten mä heräsin.

    #229253 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Bulls Hit kirjoitti: (15.11.2008 14:54:37)

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    Hei ei näitä juttuja oikeesti tehdä eurojen takia. Kyllä ne jatkossakin on mun oslta maksuttomia jos jotain saadaan järkättyä. Vähän sama ku tänne kirjottaminen oli ennen kun bännättiin 😉

    Hieno tapahtuma ja iso kiitos kaikille paikallaolleille ’uskovaiisille’

    Nyt vaivun hiljaisuuteen, ettei tulis osallistuttua väittelyyn, joka ei johda mihinkään positiiviseen 😉 Kanavalta tavottaa kun sieltä ei vielä oo heitetty pihalle…

    #229254 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (15.11.2008 17:50:27)

    Bulls Hit kirjoitti: (15.11.2008 14:54:37)

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    Hei ei näitä juttuja oikeesti tehdä eurojen takia. Kyllä ne jatkossakin on mun oslta maksuttomia jos jotain saadaan järkättyä. Vähän sama ku tänne kirjottaminen oli ennen kun bännättiin 😉

    Hieno tapahtuma ja iso kiitos kaikille paikallaolleille ’uskovaiisille’

    Nyt vaivun hiljaisuuteen, ettei tulis osallistuttua väittelyyn, joka ei johda mihinkään positiiviseen 😉 Kanavalta tavottaa kun sieltä ei vielä oo heitetty pihalle…

    Ajattelinkin, että olit lomalla muutaman päivän, kun ei näkynyt:).
    Mikä on Kanava?

    #229255 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    ts kirjoitti: (15.11.2008 17:50:27)

    Bulls Hit kirjoitti: (15.11.2008 14:54:37)

    Taika Rauta kirjoitti: (15.11.2008 9:52:36)
    Juttuja jäi tuosta teoriapuolesta ainakin minulle auki jotta oiskohan joskus siellä toisessa paikassa…

    Sähän et kylläkään ehdottanut, jotta ilmaiseksi lisää. Toivottavasti ei muutkaan, kuin mahdollisesti asianosaiset, koska eikös tämä ole heille vähän niinkuin leipätyö. Leipäjonot on asia erikseen.

    Hei ei näitä juttuja oikeesti tehdä eurojen takia. Kyllä ne jatkossakin on mun oslta maksuttomia jos jotain saadaan järkättyä. Vähän sama ku tänne kirjottaminen oli ennen kun bännättiin 😉

    Hieno tapahtuma ja iso kiitos kaikille paikallaolleille ’uskovaiisille’

    Nyt vaivun hiljaisuuteen, ettei tulis osallistuttua väittelyyn, joka ei johda mihinkään positiiviseen 😉 Kanavalta tavottaa kun sieltä ei vielä oo heitetty pihalle…

    Onko alitajunnasta putkahtanut jotain uusia ajatuksia oikean jalan käytöstä svingissä lähiaikoina? En päässyt perjantain sessioon mukaan joten en tiedä mistä siellä puhuttiin.

    Minulle avain asia tällä hetkellä on oikean polven kääntö/kierto vastapäivään ’längistä’ eli ’puikoista’ ds:ssa joka saa aikaiseksi vääntöä polven ja jalkaterän välille. Eli jos bs:ssä jalkaterä ja polvi osoittavat samaan suuntaan niin ds:ssä polvea yritetään vääntää jalkaterään nähden vastapäivään ja yritetään viedä polvi ikäänkuin jalkojen välistä selän taakse. Tämä liike saa lantioon ja hartioihin aikaiseksi pitkän ja tasaisen vedon jonka ansiosta kulmat aukenevat hyvin rauhallisesti ja krossaaminen tapahtuu vasta hyvin myöhään. Tämän väännön tuki otetaan jalkaterästä jossa on kaksi tukipistettä: kantapää ja päkiä. Minusta ei ole myöskään pahasta jos polvi kääntyy bs:ssä myötäpäivään jalkaterään nähden kunhan paino ei pääse siirtymään liikaa oikealle. Esimerkkinä Sergio jonka polvi kiertyy svingin aikana melko paljon suuntaan jos toiseenkin. Messias

    Jos vastaat niin koita olla sanankäänteissä hyvin maltillinen ettei isoveli hermostu. Ja jos joku ateisti yrittää väittää jotain anti-Hogan juttuja niin vastaat vaan että joo-joo-kyllä-kyllä ja vetäset nopeasti tietokoneen töpselin irti seinästä.

    #229256 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Messiasta lisää.

    tuossa hyvä kuvakulma miten kyynäspää tippuu ja huomatkaa miten maila käyttäytyy svingissä alas tullessa. ja katsokaa osumakohtaa.

    #229257 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olen monta vuotta luullut, että pohkeet jumii siksi, että tulee käveltyä niin paljon kesällä…

    Lainaus:

    WannaBeTiger kirjoitti: (15.11.2008 19:53:29)
    Minulle avain asia tällä hetkellä on oikean polven kääntö/kierto vastapäivään ’längistä’ eli ’puikoista’ ds:ssa joka saa aikaiseksi vääntöä polven ja jalkaterän välille.

    Kokeilin puikoista kiertämistä. Mulla ei tapahdu takajalassa tuolla ajatuksella muuta kuin, että kantapää nousee maasta. Pitää työntää pohkeella lyöntisuuntaan.

    Myös ’Tiikerin potku’ havainnollistui musta hienosti ts:n korostetuissa esimerkkisuoritteissa.

    Etujalan terävä suoristaminen samaan aikaan tai inaa ennen, kuin takapohkeen työntö alkaa, aiheuttaa tukipisteen siirtymisen selän puolelle. Sen jälkeen kohdelinjan oikealle puolelle tai samaan suuntaan ponnistava takajalka kiihdyttää alkanutta pyörimistä.

    Etujalan myöhäinen oikaisu tai peräti koukkuun jättäminen mahdollistaa vartalon liu’uttumisen alta, pönkkä pettää, eikä pyöriminen jatku osumasta ohi.

    #229258 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jamasa Lupe kirjoitti: (15.11.2008 20:13:19)
    … tuossa hyvä kuvakulma miten kyynäspää tippuu …

    Niin Sergio kippaa mailan vastakkaiseen suuntaan heti dsw aluksi ja siitä liikkeestä lähtien pitää lapaa perässä läpi swingin. Tai ainakin reippaasti ohi osuman. Käsittämätöntä.

    Scoop kirjoitti: (3.11.2008 21:08:56)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (2.11.2008 23:34:17)
    Driveri (6 lyönnin keskiarvoja)
    Total distance: 274 m (254 – 300)
    Ball speed: 162 mph
    Clubhead speed: 123 mph (max 125)

    Ei millään pahalla, mutta tuolla pallon nopeudella mailanpää ei ole koskaan nähnytkään 123 mph:n vauhtia.

    Mä luulen, että pahaa aavistamatta osumat on jotain muuta, kuin swetarissa, joten noi luvut voi olla olleet jopa todellisia.

    Pekka Pelimies kirjoitti: (19.4.2012 0:32:54)

    Scoop kirjoitti: (3.11.2008 21:08:56)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (2.11.2008 23:34:17)
    Driveri (6 lyönnin keskiarvoja)
    Total distance: 274 m (254 – 300)
    Ball speed: 162 mph
    Clubhead speed: 123 mph (max 125)

    Ei millään pahalla, mutta tuolla pallon nopeudella mailanpää ei ole koskaan nähnytkään 123 mph:n vauhtia.

    Mä luulen, että pahaa aavistamatta osumat on jotain muuta, kuin swetarissa, joten noi luvut voi olla olleet jopa todellisia.

    Saa olla aika turkasen kaukana swetarista että saat smash factoriksi tuollaista ~1,3

    Zam

    greeninone kirjoitti: (19.4.2012 0:59:38)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (19.4.2012 0:32:54)

    Scoop kirjoitti: (3.11.2008 21:08:56)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (2.11.2008 23:34:17)
    Driveri (6 lyönnin keskiarvoja)
    Total distance: 274 m (254 – 300)
    Ball speed: 162 mph
    Clubhead speed: 123 mph (max 125)

    Ei millään pahalla, mutta tuolla pallon nopeudella mailanpää ei ole koskaan nähnytkään 123 mph:n vauhtia.

    Mä luulen, että pahaa aavistamatta osumat on jotain muuta, kuin swetarissa, joten noi luvut voi olla olleet jopa todellisia.

    Saa olla aika turkasen kaukana swetarista että saat smash factoriksi tuollaista ~1,3

    Sekin, mutta jos lyöntipinnan suunta on sen kulkusuuntaan nähden epäedullinen niin tuo on ihan normaalia. Toisaalta olen nähnyt monta pelaaja jotka ovat olleet ihan tyytyväisiä driveensä ja katsoessa lapaa niin osumat ovat oikeesti sen näköisiä että ihme että on yleensä osunut lapaan.

    B

    Tässä asiantuntijan päivitys
    lainaus TeeAce aiemmin:
    ’I know what my players are doing and they all resist the supination as much they can.’

    Päivitetty versio lainaus ts (fora) :
    ’Mulle on vähän muodostunu kuva että yllättävän moni koittaa vastustaa tuota crossausta jäykistämällä kädet ja nimenomaan vastustaen liikettä, vaikka se pitäisi tehdä enemmänkin aktiivisen ohjaavalla käskytyksellä ja tulittaa taysillä.
    lainaus päättyy

    Kuulostaa selkeältä.
    Joko toimii?

    B kirjoitti: (3.6.2012 20:27:02)
    Tässä asiantuntijan päivitys
    lainaus TeeAce aiemmin:
    ’I know what my players are doing and they all resist the supination as much they can.’

    Päivitetty versio lainaus ts (fora) :
    ’Mulle on vähän muodostunu kuva että yllättävän moni koittaa vastustaa tuota crossausta jäykistämällä kädet ja nimenomaan vastustaen liikettä, vaikka se pitäisi tehdä enemmänkin aktiivisen ohjaavalla käskytyksellä ja tulittaa taysillä.
    lainaus päättyy

    Kuulostaa selkeältä.
    Joko toimii?

    Ai tässä viestiketjussako?
    http://www.fora.fi/smf/index.php?topic=443.0

    ts

    B kirjoitti: (3.6.2012 20:27:02)
    Tässä asiantuntijan päivitys
    lainaus TeeAce aiemmin:
    ’I know what my players are doing and they all resist the supination as much they can.’

    Päivitetty versio lainaus ts (fora) :
    ’Mulle on vähän muodostunu kuva että yllättävän moni koittaa vastustaa tuota crossausta jäykistämällä kädet ja nimenomaan vastustaen liikettä, vaikka se pitäisi tehdä enemmänkin aktiivisen ohjaavalla käskytyksellä ja tulittaa taysillä.
    lainaus päättyy

    Kuulostaa selkeältä.
    Joko toimii?

    Toimii ja hemmetin hienosti. Tuosta tuskin kukaan saa juurikaan epäselvää kuvaa.

    B

    ts kirjoitti: (3.6.2012 21:12:21)
    Toimii ja hemmetin hienosti. Tuosta tuskin kukaan saa juurikaan epäselvää kuvaa.

    Oletko varma?

    ts

    B kirjoitti: (3.6.2012 22:07:33)

    ts kirjoitti: (3.6.2012 21:12:21)
    Toimii ja hemmetin hienosti. Tuosta tuskin kukaan saa juurikaan epäselvää kuvaa.

    Oletko varma?

    No sinustahan ei kukaan voi tietää mutta muiden osalta kommentit kyllä tukevat tuota. Toimivuudesta olen varma. Hemmetin hienoa että hiljalleen oikeesti oppivat pitämään lapaa auki.

    B

    ts kirjoitti: (3.6.2012 22:12:24)
    No sinustahan ei kukaan voi tietää mutta muiden osalta kommentit kyllä tukevat tuota. Toimivuudesta olen varma. Hemmetin hienoa että hiljalleen oikeesti oppivat pitämään lapaa auki.

    Saattais mulla olla muutamia kysymyksiä, mutta mitäpä sitä turhaan viattomien unia hämmentämään, jos päivitys on heti saanut käyttöjärjestelmät kuntoon.

    ts

    B kirjoitti: (3.6.2012 23:13:37)

    ts kirjoitti: (3.6.2012 22:12:24)
    No sinustahan ei kukaan voi tietää mutta muiden osalta kommentit kyllä tukevat tuota. Toimivuudesta olen varma. Hemmetin hienoa että hiljalleen oikeesti oppivat pitämään lapaa auki.

    Saattais mulla olla muutamia kysymyksiä, mutta mitäpä sitä turhaan viattomien unia hämmentämään, jos päivitys on heti saanut käyttöjärjestelmät kuntoon.

    Ei siinä mitään päivitystä ole tehty. Sut pitäs kyllä päivittää johonkin täältä edelleen. Miten helvetissä joku jaksaa pelkkää paskaa suoltaa joka viestin. Typerys.

Esillä 24 viestiä, 126 - 149 (kaikkiaan 149)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #229257 kohteessaKuinka kehitän RR:ää

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kuinka kehitän RR:ää