26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka hitaasti saa pelata?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka hitaasti saa pelata?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 93)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Kyllä hidas pelaaminen kuuluu koko tälle hitaasti pelaavalle ryhmälle , eikä ryhmän yksittäiselle pelaajalle.Minä ainakin huomautan tai totean ryhmässä,että nyt pelataan liian hitaasti,jos edessä on tyhjä väylä ja takaa tullaan päälle.Silloin kyllä kehoitan takaa tulevia menemään ohitse,sanoo muut ryhmässä mitä tahansa.Kukaan ei ole ikunas kylläkään vastaan naputtanut.

    Toivottavasti heitit provon, mutta vastaan kumminkin:

    Olet väärässä.

    Peliin opastaminen ja puuttuminen tuollaisessa tapauksessa kuuluu nimenomaan asiaan. Eli peliä on nopeutettava. Jos pelitoverit eivät tätä piruparkaa auta niin kuka sitten? Jos ihminen on niin huonokuntoinen ja/tai vanha ettei pysty pelaamaan niin olisi viisaampaa että hän antaa muille sen mahdollisuuden ja siirtyy itse muihin harrastuksiin.

    Tämä kuulostaa julmalta mutta on valitettavasti tosiasia.

    Aika rohkean yleistyksen heitit tuosta singelien ja bogiukkojen asenne-erosta.

    PS: onko tuo nimimerkki sattumaa vai pelattiinko samassa joukkueessa?

    Ikuisuuskysymys. Jotkut, keski-ikäiset ja varsinkin reippaat seniorimiehet luulevat, että kyseessä onkin juoksukilpailu. Ei paljon puhella vaan rivakkaa armejatahtia pallolle ja nopea huitaisu ja taas puolijuoksuun. Ei kai Golfissa siitä ole kyse. Toisaalta Hidas pelaaminen harjoutussvingejä joka paikassa useita, mailanvaihtoja, bägin hakua, toivottomien pallojen loputonta etsintää, ja yleistä ’tupelointia’ ei oikein millään jaksa katsella jos edessä on tyhjä väylä.

    Järki käteen ja reipasta = ei nopeaa eikä hidasta peliä.

    Niin muuten on se yksikin vaan nykyään pääsettävä ohi ja järkevää onkin. Sellainen ryhmähän ohittaakin nopsasti

    Ohitussääntö on nykyään riippuvainnen ryhmän pelinopeudesta, ei ryhmän koosta tai siitä, miten montaa palloa pelataan.

    Yksinpelaajien kohdalla ongelma on siinä, että kirjaimelllisesti ’yksin’ ei voi pelata, silloin vain ollaan kentällä kävelyllä. Reikäpeliä ei voi pelata itseään vastaan eikä lyöntipeliä ilman merkkaria.

    Nimetön

    Mä maksan x-euro summan siitä, että pääsen pelaamaan x-kentälle. Pyrin pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla (=vähän lyöntejä). Toisinaan peli kulkee ja toisinaan taas ei. Tahallani en hidastele, en tee näitä turhia harjoitus-Swingejä tai muita maneereja. Siitä huolimatta, joidenkin mielestä pelaan joskus liian ’hitaasti’

    Voi V…u sanon minä. Niin kauan kun olen se maksava GF asiakas ja etenkin kun se fiksu palkattu kentän henkilökunta ei puutu pelityyliini (miksi edes pitäisi?), niin piut paut välitän näiden stressi-ekonomistien ja kukkahattutätien kommenteista, joilla tuntuu olevan aina kiire ja jonon ohi pitäisi päästä joka paikassa, varsinkin siellä lähikaupassa tai taksijonossa.

    Pelaajien tehtävä ei ole toimia Golfpoliisina, eikä siihen rivipelaajilla ole edes valtuuksia, mikäli paikallissäännöissä ei asiasta mainita.

    Ps. Lopettakaa uikutus ja jonottakaa hyvällä mielialalla ilman stressiä, kuten minä ja muut!

    Te, jotka valitettavasti vielä pelaatte yli 10 handärillä, niin saanen huomauttaa että Golf ei ole

    a) Nopeuslaji

    eikä varsinkaan

    b) pituuslyöntilaji (pisin draivi keskustelut)

    Nimetön

    Voit olla kova lokkijätkä,jopa singelimies mutta tuolla asenteella et kyllä monessakaan ryhmässä viihdy,et ainakaan siinä ryhmässä,missä minä pelaan.

    Nimetön

    Onneksi meitä on moneen junaan snakes!

    Jos sinä pelaat minun edellä ja näen, että yrität parhaasi ja kenties lyöt vahingossa Outtiin, niin taatusti en tule hoputtamaan sinua tai vaatimaan ohitusta, kunhan pysyt asiallisessa pelitahdissa. Jokaisella meistä on oma tyylinsä nauttia golfista. Kun näen ikäihmisen kentällä, olen usein sanaton ja iloinen näkemästäni. Toivon, että myös itse pelaan vanhana, jos fysiikka antaa myöten.

    Kenttähenkilökunnan tehtävä on huolehtia siitä, että palvelu pelaa ja jos kenttä ei vedä, niin heidän tehtävä on puuttua asiaan eikä meidän asiakkaiden. Siitä on lähdettävä!

    ’Yksinpelaajien kohdalla ongelma on siinä, että kirjaimelllisesti ’yksin’ ei voi pelata, silloin vain ollaan kentällä kävelyllä. Reikäpeliä ei voi pelata itseään vastaan eikä lyöntipeliä ilman merkkaria.’

    Mielenkiintoinen näkemys jota en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi. Luulen kommenttia teoreettiseksi, kai?

    Omassa mielessäni golf on peli, jota pelataan pallolla ja mailoilla mr. Bogeytä vastaan. Mr. Bogey riemuitsee voitostaan ja tunnustaa tappionsa ilman kirjuriakin. Se nauraa tuloskorteille yms. turhalle. Olen jopa joskus pelanut erittäin mielenkiintoista golfia ilman oikeaa kenttääkin.

    Vapauttakaa itsenne kirjurigolfin ikeestä ja antakaa pallon lentää!

    Nimetön

    Eikohan tassakin asiassa pade ihan maalaisjarki??

    Naet, etta takana tuleva ryhma puskee niskaan jo kolmatta reikaa. Tajuat itse, etta he pelaavat huomattavasti nopeammin kuin oma ryhmasi.

    Ohi vaan! Se helpottaa omaa peliasikin.

    Jos vain nauttiakseen lähtee kentälle eikä millään ole mitään väliä, mihin ihmeeseen niitä palloja tarvitaan? Olisi paljon helpompi lyödä pelkkiä harjoitussvingejä ja kuvitella pallon lento. Täällä on moneen kertaan todettu, että harjoitussvingi hipoo täydellisyyttä, ja mielikuvaharjoittelu on juuri sitä henkistä valmennusta, jonka puute selittää kaiken Suomen golfin menestyksen puutteesta sateisiin kesiin ja suurtyöttömyyteen. Kuvittele; aina täydellinen svingi, pallon voi kuvitella makaavan aina täydellisesti juuri siellä missä pitääkin, ei mitään nöyryyttäviä onkimisia vesiesteestä tai turhauttavia etsintöjä pusikoista. Putitkin uppoaisivat erehtymättömästi kerta toisensa jälkeen.

    Kyllä muutaman sellaisen kierroksen jälkeen par olisi kevyttä tavaraa, eikä pelikavereita tarvitsisi vaivata kortin merkkaamisella, tai mikä vielä parempaa, itseelleen voisi kuvitella juuri niin hyvät kaverit kuin mitä sellaisella pelillä ansaitsee.

    Todellisuus on tylsää, sanoo entinen tourin pelaaja..

    Tuota täydellistä golfia voi pelata esim tietokonepeleillä kun pistää asetukset tarpeeksi helpoiksi. Siitä tulee nopeasti todella tylsää ja muutenkin mr. Bogey kyllä tietää milloin sitä huijataan.

    Itse pidän mr. Bogeytä haastavampana pelikumppanina kuin tuloskorttia. Merkkaria voi periaatteessa huijata, mutta koska vanhaherra Bogey asuu päässäsi niin sitä ei voi huijata koskaan 🙂

    ts

    Nyt tuli kyllä vieraspelaajalle tupla ellei peräti tripla.

    Golfissa on tarkoitus pelata PALLO tiiauspaikalta reikään mahdollisimman vähin lyönnein.

    Siinä kaikki.

    Partin filosofialle 10+

    Ei kai kukaan väitä että juuri sinä olisit kentän tukkona, mutta on vaan sellaisiakin pelaajia jotka sitä ovat. He pilaavat muiden fiiliksen omalla osaamattomuudellaan tai piittaamattomuudellaan. Tietysti näin tekevät myös liikaa kiirettä pitävät.

    Eiköhän kumpikin ääripää ole asia josta pelikaveri voi ja pitääkin huomauttaa. Eikös ihanteellisena kierrosaikana voisi pitää 4t – 4,5 tuntia – vai mitä?

    PS: Aika ytimekkään tuntuinen nikki sinulla.

    Eilen illalla Nevaksessa kahteen Pekkaan 4,30 h. Kenttä täynnä, edessä neljän hengen ryhmiä, joista edellä kulkeva joutui odottelemaan, että olimme käytännössä useammalla tiiauspaikalla yhtä aikaa. takana ollut 3 hengen porukka sai meidät myös usein kiinni. Yli väylän mittaisia rakoja havaintojemme mukaan ei ollut, pahimmilaan ehkä niin että yksi ryhmä oli viheriöllä toisen avatessa.

    Meille tarjottiin kohteliaasti ohitusmahdollisuutta, mutta emme ottaneet vastaan, koska näkemyksemme asiasta ei olisi ollut mitään hyötyä.

    Nyt olisi ollut tilaisuus pelata hötkyilemättä, mutta mitä vielä, normaalilla tempolla vaan palloon käsiksi. Ja sitten odotelttiin tuplien ja triplojen jälkeen.

    Suurin haitta edellisen ryhmän hitaammasta pelistä tulee odottelusta, koska ainakin meillä pelirytmi katoaa helposti ja tulos sen mukaista.

    Eilen Vierumäellä 5 tuntia 45 minuuttia!!! Kenttä aivan tukossa eikä mitään ohitusmahdollisuuden suovia välejä näkynyt missään kohdassa. Ei valitettavasti muuten näkynyt ’sheriffejäkään’?!?

    Jos kenttä on täynnä, niin kenttä on täynnä ja silloin ei kierrosajat voi olla alle 4h. Miksi ihmiset eivät opi pelaamaan täydellä kentällä järkevästi, eli mielestäni siellä tiiauspaikalla jos odottelisi hieman kauemmin, esim. par4 pelaajat lyönneet lähestymislyönnit griinille. Kun ryhmä avaa niin suurella todennäköisyydellä pelataan väylä sujuvasti ilman odetteluja greenille ja päästään taas seuraavalle tiiauspaikalle odottamaan omaa vuoroa. Kuitenkin suurin osa pelaajista nykii pallon peliin heti kun edellämenevä ryhmä on juuri ja juuri avauslyönnin kantamattomissa (=> usein tapahtuu myös ns. jaloillelyönnit), sitten sitä odotellaan tuskissaan väylällä että josko voitaisiin jatkaa.

    Mielipiteitä kaivataan. Kummassa paikassa odottelette mieluiten penkillä tiiboxin vieressä vai väylällä hermostuneesti harkkaswingejä tehden?

    Luin tästä viestilistasta, että jonkun kantapäille on lyöty vaikka selvasti nähdään, ettei ole mahdollista edetä nopeammin. Minulle kävi viime viikolla samoin. Kenttä oli aivan tukossa, eteneminen hidasta, pelasin vaimoni ja tuttavapariskunnan kanssa. Ensin väylällä 2 pallo kantapäille, edelliset pelaajat olivat greenillä, me puolivälissä ja joku punaniskaäijäporukka tiillä. 3-väylän tiiltä lähtiessämme sanoin ystävällisesti, että ei nyt auta, emme voi nopeuttaa menoa. Väylällä 6 olimme lyöneet avaukset ja odottelimme edellisten poistumista greeniltä, kun pallo tuli lennossa jalkoihini, sain hepulin, tiiasin pallon väylälle, otin draiverin ja löin ehkä elämäni parhaan draivin, matalana piikkisuorana se tömähti tiillä olijoiden bägiin. Loppukierros sujuikin mukavasti, mitä nyt 9:n taukopaikalla vähän mulkoiltiin, suosittelen ko.menetelmää muillekin, itse aion käyttää sitä jatkossakin.

    Asiaa! Täydellä kentällä on taito sovittaa oma pelirytmi muun kentän vauhtiin. Parasta on jos pystyy ’maleksimaan’ samaa tahtia, jolloin pääsee lähes aina lyömään ilman odotusta. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten pisimmät odotukset tiille. Voi sitten huoletta paiskata sen 300m draivin ilman, että edellä menevä ryhmä palauttaa sen takaisin 😉

    Ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Selvästi huomaa, että takana tulevilla ei ole ollut mitään käsitystä etiketistä.

    Valitettavasti olet vajonnut heidän kanssaan samalle tasolle lyödessäsi pallon takaisin. Uutisista saa ihan tarpeeksi seurata mihin koston kierre johtaa. Toisaalta jos pallo olisi itselläni nilkoille tullut pariin kertaan, niin ehkäpä olisin sen löytöpallona korjannut talteen…

    Yritin sanoa, että yksin pelatessaan ei ole mahdollista pelata sääntöjen mukaan;

    jos merkkaria ei ole matkassa, reiällä ei voi tehdä sääntöjen mukaista tulosta.

    Toki yksinkin voi kentälle mennä lämpimikseen palloa lyömään, jos tilaa on, mutta minkä takia tällaisen käpyjenpotkijan pitäisi saada ohittaa ketään?

    Nimetön

    Kyllä toisen pelaajan pallo on golfissa sen verran pyhä asia,vaikka toinen kintuille lyökin,ettei siihen pidä kajota.Asia pitää hoitaa valvojien kautta.Mikäli mainitsemasi toimenpide tulisi valvojien tietoon,niin kyllä saisit automaattisesti jonkin pituisen pelikiellon kaikille Suomen kentille seurasi kautta,on senverran häski teko.

    Olikos nyt niin että päivitettyjen sääntöjen mukaan myös yksinpelaava tulee päästää ohi?

    Nimetön

    Vielä lisäys Snakesin kommenttiin Lapanterille. Kaikkein pyhin paikka on kuitenkin se takanatulijan pää! Mitä jos lyöntisi olisi osunut jonkun otsaan? Syyllisen tai syyttömän.

    Tuosta Nevaksen keikasta, yhtä asiaa edellä olevan 4-henkisen ryhmän pelitavasta ihmettelimme. Mukana oli yksi pitkälyöntinen kaveri ja aina pidettiin hönööristä kiinni, vaikka kolme muuta olisi voinut avata.

    Miksei tälläisissa tilanteissa lyhytlyöntisemmät voisi avata, vaikkeivät ole hönöörissä. Jokunen lisäminuutti seisoskelua siunaantui kaikille kun joustoa ei löytynyt.

    Nimetön

    Golf on vähän kuin seksi. Se voi olla parempaa yksin kuin huonossa seurassa…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 93)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #370380 kohteessaKuinka hitaasti saa pelata?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka hitaasti saa pelata?