26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Klubin ravintola

Etusivu Foorumit Yleistä Klubin ravintola

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 60)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Varmastikin lukijakunnalta löytyy varoittavia esimerkkejä – mutta löytyisikös oivia vinkkejä, mitä klubin ravintolassa kannattaisi tarjota nälkäisille kanssaduffareille? Jaoittelen kysymyksen kahteen osaan; 1, kun etuysin jälkeen on 10min aikaa nauttia jotain – mitä pitäisi tarjota (oluen lisäksi)? 2, kierroksen jälkeen – pitäisikö löytyä micheliinin rengasta muualtakin kuin kokin vyötäröltä vai olisiko kevyempi huikopala oivempi? ja kyllä : OT miehille myös kohta 3; 3. mitä muuta tulee mieleen? Ja vielä jos vastaajat ottaisivat kantaa tarjottavan eineen luomu/lähiruoka/terveyvaikutuksiin, niin olemmekin kohta valmiit räjäyttämään potin tulevalla kaudella :)

    Ennen kierrosta pitäisi löytyä tuoretta pullaa kahvin kanssa.
    Väliajalla täytyisi olla kuppi kahvia saatavilla nopeasti,koska minä kuulun siihen ryhmään pelaajia,jotka ei hyväksy tätä 10 minuutin taukoa kierrosten välissä.

    Kierroksen jälkeen pitäisi löytyä kylmä olut.
    Mikäli firmakisaan tai avoimeen kisaan kuuluu ruoka,niin jauhelihakeiton tulisi olla lämmintä.

    P.s.Luomun kierrän kaukaa.

    1. Olut voi yhtä hyvin jäädä juomatta, mutta sallin sen sitä tarvitseville! Koska tuo 10 min. sallittu t. pakollinen tauko näyttää joillakin kentillä miltei poikkeuksetta venyvän pitkäksi, suosittelen Take Away -ruokaa. HK:n nakkimuki on esim. oiva vaihtoehto. Sen terveysvaikutukset ja luonnonmukaisuus ovat kiistattomat. Ainakin meille pääkaupunkiseutulaisille se on myös ’lähiruokaa’. Jos ei annosta ehdi nauttimaan ravintolassa, sen voi ottaa mukaan ja paiskata pahvimukin sitten teeboxin roskikseen.

    2. Nut tuo olut on paikallaan, jos ei nyt aivan välttämätön vieläkään. Kesähelteillä en vaan kyllä keksi montaakaan asiaa, joka toisi saman tyydytyksen golfhousut jalassa.
    Joissakin pireissä hehkutetaan Schnitzeleitä, jotka minäkin, tietenkin oikeaoppisesti valmistettuina, kelpuuttaisin evääksi kierroksen jälkeen. Olen kaikkiruokainen, joten en lähtisi tässä erittelemään mieltymyksiäni, mutta Michelin-ravintolat sijaitkoon muualla kuin golfklubilla. Mieltymykset vaihtelevat Club Sandwichista tuohon jo mainittuun Schnitzeliin, joten pysytään niissä.

    3. En pitäisi huonona ajatuksena viikottaisia, tai vaikka kuukauden kestäviä teemoja. Esim. saksalainen (tuli jo sivuttua aikaisemmin), brittiläinen tai ruotsalainen keittiö tutuksi! Joku saattaisi ehdottaa myös sellaisia vähemmän tunnettuja teemoja, kuten kiinalainen, italialainen tai mexikolainen. Jos ei ravintololan kokki itse osaa, niin klubiravintolassa voisi vierailla tuon kulloisenkin teeman paremmin tunteva, esim. ko kansalaisuutta edustava ammatinharjoittaja.

    Ot-kysymykseen suuri huolenaihe. Promillerajaa on suunniteltu laskettavaksi 0,2 promilleen. Se on siinä hilpakoissa että uskaltaako ottaa oluen kierroksen jälkeen. Olisi se niin väärin. Eikö niillä muka ole kunnon juoppoja vahdittavana.

    KL

    JuKo kirjoitti: (24.3.2012 15:32:48)
    Ot-kysymykseen suuri huolenaihe. Promillerajaa on suunniteltu laskettavaksi 0,2 promilleen. Se on siinä hilpakoissa että uskaltaako ottaa oluen kierroksen jälkeen. Olisi se niin väärin. Eikö niillä muka ole kunnon juoppoja vahdittavana.

    Jos niin käy, se tulee vitivarmasti vaikuttamaan klubiravintoloiden oluenmyyntiin. Itse en näe tuossa mahdollisessa muutoksessa pienintäkään järkeä, silkkaa populismia kyseiseltä ministeriltä.

    EFC

    Hygin klubiravintolassa oli joskus kauan sitten hanatuotteena Karjalan ykkösolut ja se oli juuri automiehille mainio juoma, kun sitäkin saattoi juoda kierroksen jälkeen ihan huoleti ison tuopin. Nyt mennään hieman ohuen tiedon/muistin varassa, mutta muisten että loppui siihen kun panimo lopetti tuotteen toimittamisen tynnyreissä.

    KL kirjoitti: (24.3.2012 16:04:09)

    JuKo kirjoitti: (24.3.2012 15:32:48)
    Ot-kysymykseen suuri huolenaihe. Promillerajaa on suunniteltu laskettavaksi 0,2 promilleen. Se on siinä hilpakoissa että uskaltaako ottaa oluen kierroksen jälkeen. Olisi se niin väärin. Eikö niillä muka ole kunnon juoppoja vahdittavana.

    Jos niin käy, se tulee vitivarmasti vaikuttamaan klubiravintoloiden oluenmyyntiin. Itse en näe tuossa mahdollisessa muutoksessa pienintäkään järkeä, silkkaa populismia kyseiseltä ministeriltä.

    Juuri niin. Ongelmat liikenteen ja juopumuksen suhteen ovat ihan muualla ja pienenevät resurssit pitäisi suunnata sinne missä suurimmat ongelmat ovat. Jatkossa pitää olla tarkkana jos juo tölkin kefiiriä, voi sakko ja ajokielto rapsahtaa.

    Kyllä ehdottomasti jokaisen ysin alussa pitää saada kunnon kaffetta ja Dallasbullaa, muuten ei peli luista eikä sokeritasapaino heittele kunnolla.

    Senlisäksi pitäisi lubilla olla kaupan kunnollista terveys/energiajuomaa.

    Esmerkiksi tollaisia Palautusjuomat

    EFC kirjoitti: (24.3.2012 16:58:55)
    Hygin klubiravintolassa oli joskus kauan sitten hanatuotteena Karjalan ykkösolut ja se oli juuri automiehille mainio juoma, kun sitäkin saattoi juoda kierroksen jälkeen ihan huoleti ison tuopin. Nyt mennään hieman ohuen tiedon/muistin varassa, mutta muisten että loppui siihen kun panimo lopetti tuotteen toimittamisen tynnyreissä.

    Anteeksi mainostaminen, mutta Olvin ykkönen onnoista oluista nr 1, aika täyteläistä ja vähemmän vetistä kuin muut.

    KL

    EFC kirjoitti: (24.3.2012 16:58:55)
    Hygin klubiravintolassa oli joskus kauan sitten hanatuotteena Karjalan ykkösolut ja se oli juuri automiehille mainio juoma, kun sitäkin saattoi juoda kierroksen jälkeen ihan huoleti ison tuopin. Nyt mennään hieman ohuen tiedon/muistin varassa, mutta muisten että loppui siihen kun panimo lopetti tuotteen toimittamisen tynnyreissä.

    Iso tuoppi ykköstä voi viedä promillet yli 0,2:n normaalipainoisella miehellä, siis n. 80-kiloisella. Sekään ei siis olisi pelastus, ikävä kyllä.

    PG

    TeesHot kirjoitti: (24.3.2012 8:46:06)
    3. En pitäisi huonona ajatuksena viikottaisia, tai vaikka kuukauden kestäviä teemoja. Esim. saksalainen (tuli jo sivuttua aikaisemmin), brittiläinen tai ruotsalainen keittiö tutuksi! Joku saattaisi ehdottaa myös sellaisia vähemmän tunnettuja teemoja, kuten kiinalainen, italialainen tai mexikolainen. Jos ei ravintololan kokki itse osaa, niin klubiravintolassa voisi vierailla tuon kulloisenkin teeman paremmin tunteva, esim. ko kansalaisuutta edustava ammatinharjoittaja.

    Itse ehdotan suomalaista teemaa edes kerran viikossa. Siis läskisoosia. Läskisoosipäivinä aterioisin taatusti klubin ravintolassa. Hyviä neuvoja tämän harvinaisen, terveellisen ja herkullisen suomalaisen perinneruoan valmistuksesta saa läskisoosiseurasta.

    Itse toivoisin löytäväni juusto-kinkku-toasteja sekä ennen rundia että puolimatkassa. Rapeaksi grillissä lämmitettyjä luonnollisesti. Nopeita lämmittää, helppo ottaa mukaan ja toisi vaihtelua niihin hodareihin.

    Lisäksi tietysti kahvi ja pulla pitää aina olla tarjolla.

    Itse syön kotiklubilla usein kierroksen jälkeen ja toivoisin vaihtelua ruokalistaan pitkin kesää. Jos listalta löytyy sopivia ruokia 1-3 -> niihin kyllästyy äkkiä. Ei kaikki pidä perinteisistä hampurilaisista ja klubileivistä.

    1.Juotavaksi kahvia, energiajuomaa, kylmää vettä, niiden kanssa pullaa/sämpylää ja ehdottomasti grillimakkaraa
    2. taas kahvia ja pullaa tai sämpylää, lounas aikaan tietenkin kunnnon ruokaa.
    OT: Itse palaan usein aamuisin ja peli ohi lounasaikaan joten saatan syödäkin glubilla jos hinta lappu on alle 10€ eli ei mitään michelintähti ruokia.
    Luomua vältän kuin ruttoa, sillä se on täyttä huiputusta ja rahastusta joten ei missään nimessä sellaista. Suomessa on kaikki ruoka tuotettu puhtaasti ja pääsääntöisesti laadukkaammin kuin missään maapallolla.

    dustin kirjoitti: (24.3.2012 19:11:38)
    Itse toivoisin löytäväni juusto-kinkku-toasteja sekä ennen rundia että puolimatkassa. Rapeaksi grillissä lämmitettyjä luonnollisesti. Nopeita lämmittää, helppo ottaa mukaan ja toisi vaihtelua niihin hodareihin.

    Lisäksi tietysti kahvi ja pulla pitää aina olla tarjolla.

    Itse syön kotiklubilla usein kierroksen jälkeen ja toivoisin vaihtelua ruokalistaan pitkin kesää. Jos listalta löytyy sopivia ruokia 1-3 -> niihin kyllästyy äkkiä. Ei kaikki pidä perinteisistä hampurilaisista ja klubileivistä.

    Yleensäkin suomalasita ravintoloista toivoisi löytävänsä edullisia snackeja, pikkupurtavia, kun aina ei ajksa koko ateriaa syödä ja kuitenkin jotain tarttis saada.

    En itse tarvitse/ymmärrä pakollista taukoa ysin jälkeen, enkä klubilla lorvailua kierroksen jälkeen. Sitähän sä kysyit?!

    KL

    hristol kirjoitti: (24.3.2012 19:24:37)
    Luomua vältän kuin ruttoa, sillä se on täyttä huiputusta ja rahastusta joten ei missään nimessä sellaista. Suomessa on kaikki ruoka tuotettu puhtaasti ja pääsääntöisesti laadukkaammin kuin missään maapallolla.

    Propaganda näköjään puree ja Suomen Keskustalla riittää äänestäjiä…

    1. Jos pidän 10 min tauon, minulla on eväänä banaani, urheilujuomaa ja vettä. Tai pähkinöitä yms.

    2. Kierroksen jälkeen syön klubilla erittäin mielelläni hyvin. Tarkoittaa proteiinia, vihanneksia ja salaattia hyvän viinin kera. Olisi mukava, että ruokalistassa olisi kesän aikana vaihtelua. Lähiruokaa, aasialaisia makuja, eurooppalaisia makuja, suomalaisia makuja. Kaikki käy. Terveellinen urheilijalle tehty ruoka maistuu.

    Olutkin maistuu kierroksen jälkeen. Mutta jos on kuskina, pitää tehdä valinta oluen ja viinin välillä. Usein se on viini, koska se on ruoan kanssa parempaa. Jos en ole kuskina, otan heti Ison Oluen ja lisäksi ne ruokaviinit…

    Itselläni on aina kiire kentälle eli jotain mitä saisi nopeasti ennen kierrosta. Esim. keitto tai joku sose olisi sopivan kevyt ja nopeasti nautittava ennen kierrosta.

    Hyvät ruokaisat salaatit on kortilla klubeilta joten jotain kevyttä ja raikasta kuuman golfkierroksen jälkeen sopii hyvin. Vaikka Caesarsalaatti kanalla tai vaikka kunnon pihvillä.

    Puolivälin annoksena toast on erinomainen, mutta niiden pitäiis olla jo valmiina kun muuten ei ehdi syömään. Leivät on yleensä täytetty ihan liian täyteen. Majoneesit ja tomaatit kastelee leivän ja sellainen vetistynyt leipä jää kyllä mulla hyllyyn. Hyvä leipä hyvällä juustolla/leikkeleellä ja salaatilla piisaa. Yksinkertainen on hyvää 🙂

    Just kotiutuneena luomuravintolasta ilmoitan olevani erittäin tyytyväinen tarjoiltuun. Söin luomutapakset, nieriää, rapua, riimihirveä, kaikkea en muistakaan ja pääruuaksi ahvenet, jälkiruokaa en menisi kehumaan luomuksi eli calvados ja tuplaexpresso. Ahventen kanssa kisasi hirvi, mutta jäi toiseksi. Jos listalla olisi ollut muikkuja….jotka otan aina, kun ovat siellä.
    Kuulostaa oudolta puhua suomalaisesta puhtaasta ruuasta ja tavan ravintolasta. Valistunut arvaukseni on, että suurin osa on tuontitavaraa. Mistä halvimmalla saa. Lihaa en syö mielellään ravintolassa ellei erikseen mainita sen olevan kuulua kotimaista puhdasta. Porostakaan ei voi mennä takuuseen, saattavat syöttää jotain saksanhirveä, jota tuodaan toiselta puolelta maapalloa.
    Sen jälkeen kun itse nätisti teurastimme ja söimme oman kuuden yksilön luomulammaskatraamme, olen koskenut vain yhden kerran ravintolassa tarjottuun lampaaseen. Ja kyllä minä mieleni niin pahoitin.

    Golfravintolassa tärkeintä on hyvä salaattipöytä ja kalat.

    Olen monella klubilla törmännyt höyrymakkaraan (siis ei grilli) ja homma toimii hyvin 9n jälkeen bissen tai kahvin kanssa. Monen klubin ongelma on että kun ruoka mitä tarjoavat on noutopöydästä ja kun sielä odottavat syöjiään niin ovat seisseet melko kauan. Potut mallia koulu, pasta ja riisi ylikypsää ja klimpeissä… jotenkin monesti tuntuu että ei löydy kiinnostusta paneutua siihen listaan mitä tarjotaan siitä noutopöydästä. Ja jos haluaisi tilata listalta niin olen törmännyt siihenkin että ei ole tarjolla muutakuin noutopöytä. Hyviä poikkeuksia kyllä löytyy, kuten esim. aura golf.

    Miten meinasit ennättää 10 min tauolla mitään ostaa?

    -siirtyminen ravintolaan vähintään 2 min, eikä vielä olla edes kassalla
    -4 hengen ryhmä tilaa, 2 min / henkilö = 8 min. Oikeasti vie aikaa paljon kauemmin!
    -siirtyminen 10 tiille 2 + min min

    yhteensä yli 12 minuuttia, jos oletetaan, että 10.tii on 9 greenin ja ravintolan välissä eikä hukkakävelyä siten juurikaan tulisi. Yleensä hukkakävelyä tulee, ja edellä oleva laskelma on liian optimistinen.

    Ei taukoa, enintään kusella ja vesipullontäytöllä hanasta ennättää käydä.

    En siis tarvitse mitään taukoevästä, koska pelkkä sen ostaminen on kokemusperäisesti mahdotonta annetussa ajassa, ostoksien nauttimisesta puhumattakaan. Yksi ryhmän jäsen ennätää ehkä hakea suklaapatukan itselleen, ellei kassalla ole jonoa.

    Täysi golfkierros on 18 reikää, 9 + tauko + taivastelu + 9 on tyhmää.

    Jos golfkierros tuntuu liian raskaalta ilman lepoa kesken kaiken, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin terveydellisten syiden löytämiseksi. Sydänvika?

    Klubiravintolan kannattavuuden ja ravintiloitsijan pysyvyyden kannalta tauko puolikkaiden välissä on hyvä asia. Samoin pelaajien kannalta. Golf on useimmille ajanvietettä, ei kilpajuoksua.
    Kiireisille ohitusmahdollisuus ja hyvin pelittää, ei paina huolet, ei rasitu polla….

    ..ja taas.. kirjoitti: (25.3.2012 17:15:24)
    Miten meinasit ennättää 10 min tauolla mitään ostaa?

    -siirtyminen ravintolaan vähintään 2 min, eikä vielä olla edes kassalla
    -4 hengen ryhmä tilaa, 2 min / henkilö = 8 min. Oikeasti vie aikaa paljon kauemmin!
    -siirtyminen 10 tiille 2 + min min

    yhteensä yli 12 minuuttia, jos oletetaan, että 10.tii on 9 greenin ja ravintolan välissä eikä hukkakävelyä siten juurikaan tulisi. Yleensä hukkakävelyä tulee, ja edellä oleva laskelma on liian optimistinen.

    ]

    Hitaita ovat kassat ja asiakkaat jossain päin Suomea. Pullakahvin tai oluen ja nakin ostoon menee max 30 sekuntia. Tietty joskus on jonoa, mutta harvoin.

    hio2 kirjoitti: (25.3.2012 17:39:36)
    Klubiravintolan kannattavuuden ja ravintiloitsijan pysyvyyden kannalta tauko puolikkaiden välissä on hyvä asia. Samoin pelaajien kannalta. Golf on useimmille ajanvietettä, ei kilpajuoksua.
    Kiireisille ohitusmahdollisuus ja hyvin pelittää, ei paina huolet, ei rasitu polla….

    Ajanvietettä voi olla myös ilman pakollista paussia, eli ohi vaan.

    JuKo: älä viitsi, pelkästään etsit lompakostasi pankkikorttia tuon mainitsemasi 30 sekuntia, samoin maksupäte vie vähintään 30 sekuntia. Tilaaminen ja toimittaminen päälle ja totuus on enemmän kuin mainitsemani 2 min / asiakas.

    hlo2: Kunnioitan mielipidettäsi mutta olen eri mieltä. Mielestäni kyseessä ei ole ajanviete suurimmalle osalle pelaajia, vaan kyseessä on PELI.

    Samaa mieltä olen siitä, että ravintoloitsijan tulokseen taukosuosituksella on varmaankin positiivinen korrelaatio.

    Samoin samaa mieltä siitä, että jos ryhmäsi ei pidä taukoa, niin tauolla tulevien on turha lähteä pulla suussa juoksmaan tiitä kohti. Pelistä vetäytyminen ( eli tauolle vetäytyminen 9 r jälkeen) on pelistä vetäytyjän päätös, ja peliin pääsee takaisin kun peliä ilman taukoa jatkavien ryhmien välissä sattuu olemaan tauko.

    Ottakaa ihmeessä auto allenne, jos pelaaminen käy voimille. Minäkin aion tehdä niin, kun muutaman vuoden kuluttua jalka alkaa painaa.

    Lievää OT:tä tämä edellinen, mutta vastaus kysymykseen: en tarvitse kuin letkun, josta täyttää juomapullo.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 60)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #428119 kohteessaKlubin ravintola

Etusivu Foorumit Yleistä Klubin ravintola