26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

’Klubi pelaajan’ mailat?

Etusivu Foorumit Välineet ’Klubi pelaajan’ mailat?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 84)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Todellakin kysyvä (sdriver) sai taas asiantuntevia vastauksia! Ja monia!!!

    Minullekaan ei ole koskaan fitattu mailoja oikein kunnolla, mutta siitä huolimatta näen tiettyjen perusasioiden selvittämisen olevan hyödyllistä jo aloittelijoille.
    Fittaamiseksi voi kai laskea jo sen, että mitataan henkilön ranteen etäisyys maasta ja todetaan sen perusteella sopiiko henkilölle standardimittaiset mailat. Jos kymymyksessä on aikuinen pelaaja, joka ei enää kasva niin on aivan hölmöä olla tuota tekemättä. Toki tuo operaatio ei vaadi välttämättä ’ammattifittaajan’ palveluksia, vaan sen voi tehdä joko itse tai missä tahansa liikkeessä.
    Mailanpään nopeuden ja erityisesti rytmin selvittäminen on myös helposti tehtävissä ja tuollakin sektorilla harvemmin kehittyessä tapahtuu esim. nopeuden osalta hidastumista. Henkilön fyysiset ominaisuudet ohjaavat varsivalintaa myös painonosalta.
    On aivan hölmöä väittää, ettei tälläistä ’kevyttä’ fittaamista kannata aloittelijoiden kanssa tehdä, koska mitoitukseltaan virheelliset välineet johtavat swingin osalta huomaamatta kompensaatiohin, joiden korjaaminen jälkeenpäin on vaikeaa.
    Edelleenkään se fittaaminen ei niitä palloja lyö, eikä tee autuaaksi, eikä välttämättä vaikuta tulokseen, mutta ei sitä kannata aloittelijoilta kieltää 😮

    Jos aloittelija on varma lajivalinnasta, niin aloittelijoiden setit kannattaa jättää väliin ja ostaa pikkuisen paremmat vermeet fitattuna vaikkapa niillä taotuilla lavoilla, joita voi sitten lie/loft-kulmien osalta väännellä jos/kun swingi muuttuu merkittävästi.

    Paksupekka kirjoitti: (9.11.2010 10:15:19)
    Minullekaan ei ole koskaan fitattu mailoja oikein kunnolla, mutta siitä huolimatta näen tiettyjen perusasioiden selvittämisen olevan hyödyllistä jo aloittelijoille.
    Fittaamiseksi voi kai laskea jo sen, että mitataan henkilön ranteen etäisyys maasta ja todetaan sen perusteella sopiiko henkilölle standardimittaiset mailat. Jos kymymyksessä on aikuinen pelaaja, joka ei enää kasva niin on aivan hölmöä olla tuota tekemättä. Toki tuo operaatio ei vaadi välttämättä ’ammattifittaajan’ palveluksia, vaan sen voi tehdä joko itse tai missä tahansa liikkeessä.
    Mailanpään nopeuden ja erityisesti rytmin selvittäminen on myös helposti tehtävissä ja tuollakin sektorilla harvemmin kehittyessä tapahtuu esim. nopeuden osalta hidastumista. Henkilön fyysiset ominaisuudet ohjaavat varsivalintaa myös painonosalta.
    On aivan hölmöä väittää, ettei tälläistä ’kevyttä’ fittaamista kannata aloittelijoiden kanssa tehdä, koska mitoitukseltaan virheelliset välineet johtavat swingin osalta huomaamatta kompensaatiohin, joiden korjaaminen jälkeenpäin on vaikeaa.
    Edelleenkään se fittaaminen ei niitä palloja lyö, eikä tee autuaaksi, eikä välttämättä vaikuta tulokseen, mutta ei sitä kannata aloittelijoilta kieltää 😮

    Jos aloittelija on varma lajivalinnasta, niin aloittelijoiden setit kannattaa jättää väliin ja ostaa pikkuisen paremmat vermeet fitattuna vaikkapa niillä taotuilla lavoilla, joita voi sitten lie/loft-kulmien osalta väännellä jos/kun swingi muuttuu merkittävästi.

    Niin, tässä tulee perusasiat hyvin esille. Tässä ketjussa puhutaan fittauksesta ja analysoinnista vähän ristiin, ja monelle jäänyt vissiin se mielikuva että fittaus tarkoittaa aina analysaattorissa huitomista.

    Tärkeintä minunkin mielestä on se, että perusasiat ovat kunnnossa, kuten tuossa yllä kuvailtu. Eli juuri tämä kevyt fittaus jossa ammattitaitoinen golfvälinemyyjä osaa varmasti suositella sopivia välineitä tasoituksen ja tavoitteiden mukaan.

    Itse olen omat mailani valinnut suositusten, tuntuman, toimivuuden ja ulkonäön perusteella. Eli rangella lyöntejä (monta) => rundeja (2-3) => lopullinen valinta. Sama pätee tennismailojeni hankinnoissa (jossa huomattavasti isompi kirjo). Kerran olen analysaattorissa käynyt, eikä sillä käynillä ainakaan välineisiin ollut tarve puuttua.

    Ehkäpä olen sitten ’menttaalisempi’ pelaaja kuin muut, mutta mulle se fiilis jotka mailat antavat, on kyllä se tärkein valintakriteeri, sanoi se aparaatti sitten mitä tahansa. Kerran ostin sellaiset mailat jotka piti olla hyvät, ja varmaan olivatkin, mutta kun ei istunut silmään (leveä topline) niin eihän siitä mitään tullut. Kokonaisen kauden yritin, lopulta vaihdoin pois. Nyt pelannut samoilla mailoilla 3v, enkä näe mitenkään niitä vaihtavani ihan heti, on ne sen verran makeet.

    #305273 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lavantauti kirjoitti: (6.11.2010 10:44:43)
    Voisko Chuck Norris tai GITH ystävällisesti kertoa että mitä siellä fittauksessa heidän mielestään esim aloittelijan kanssa tehdään?

    Olen käynyt fittauksessa ja näin ollen tiedän mitä siellä tehdään. Olen samaa mieltä siitä että jos aloittelijan pituus on vaikka 205 tai 150 niin kannattaa se customoitu setti käydä tekemässä. Muuten olen suht samoilla linjoilla ’anssik’ nimimerkin kanssa.

    Hei jos haluaa käydä fittauksessa niin siitä vaan. Olen itse sitä mieltä, että jos olet keskimittainen ja sopusuhtainen (Sörsselssön) ja pelaat händärillä 10 – 54, niin saat enemmän hyötyä yhdestä pron tunnista kuin fittauksesta. Luulempa että saat vastaavassa tilanteessa enemmän hyötyä myös kunnon venyttelystä ennen kierrosta kuin fittauksesta.

    Ei minulla mitään fittausta vastaan ole, sinne vaan jos siltä tuntuu. Nämä on just niitä valintoja mitä jokainen saa itse pähkiä. Jos jotkut kysyy muilta siihen apua, niin lienee hyvä vastata vain oma mielipide eikä heti väitellä muiden neuvoja vastaan.

    Sen verran täytyy kertoa esimerkkiä, että pelasin tuossa viime kesänä hcp 32 miehen kanssa jolle oli fitattu mailat, taisi pelata 2 yli händärinsä eli ihan hyvin, sanoi kyllä melkein joka lyönnin jälkeen että vanhat mailat oli ihan yhtä hyvät.

    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    #305274 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 14:52:18)
    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    #305275 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 14:52:18)

    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Hankin aina itselleni sopivat mailat, en seuraavaa käyttäjää varten. Pelaan nyt ja tulevaisuudessa vain anteeksiantavilla (game improvement) mailoilla, vaikka bladet ovatkin kauniimmat. Tulos ja luotto keppeihin ratkaisee, ei ulkonäkö tai jälleenmyyntiarvo. Täällä kerrotaan kuinka jotkut game improvement-raudat sopivat vielä niin ja niin suurella tasurilla pelaaville, mutta eivät enää riitä tyydyttämään parempaa pelaajaa, se on täyttä roskaa. Kyllä se alle viiden tasurinkin pelaaja hyötyy anteeksiantavista mailoista. Usein kuitenkin prestige tms syyt estävät pelaamisen tuonkaltaisilla mailoilla.

    #305276 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tässä erään kohtalaisen hyvätasoisen pelaajan setti.

    #305277 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 16:03:05)
    Tässä erään kohtalaisen hyvätasoisen pelaajan setti.

    ???

    Miten Westwoodin mailapussi liittyy keskusteluun ’klubipelaajan mailat’?

    #305278 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (10.11.2010 15:46:25)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 14:52:18)
    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    ’Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.’

    Miksi esimerkiksi minun välineeni suoraan hyllystä ovat ’epäsopivat’?

    Tottakai kun aloittaja pohtii uusien välineiden oston kannattavuutta, niin kannattaa uskoa äijää, kellä on autotalli täynnä customfittiä.

    Ihme torailua! Jos haluatte vielä jankata, niin jankatkaa. Minä yritin alunperin vastata kysyjälle.

    #305279 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 17:19:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 16:03:05)
    Tässä erään kohtalaisen hyvätasoisen pelaajan setti.

    ???

    Miten Westwoodin mailapussi liittyy keskusteluun ’klubipelaajan mailat’?

    Et ole varmaankaan lukenut tämän ketjun alkupään viestejä. Siellä kerrotaan miten ’kuuluu’ tasurin laskiessa siirtyä aina vaan vaikeampiin mailoihin. Tähän liittyy Lee’nkin setin esittely, hänhän ei ole vieläkään ymmärtänyt siirtyä noihin vaikeampiin mailoihin, vaan pelaa Ping’in i10:llä, jotka ovat suht’ isolapaiset ja vahvasti kehäpainoiset. Kun olen itse tavallinen klubipelaaja, niin en minäkään tule siirtymään ainakaan yhtään Westwood’ia vaikeampiin mailoihin. Itseasiassa voisin vaikka ostaakin tuollaiset i10:it.

    #305280 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 17:26:22)

    KL kirjoitti: (10.11.2010 15:46:25)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 14:52:18)
    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    ’Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.’

    Miksi esimerkiksi minun välineeni suoraan hyllystä ovat ’epäsopivat’?

    Tottakai kun aloittaja pohtii uusien välineiden oston kannattavuutta, niin kannattaa uskoa äijää, kellä on autotalli täynnä customfittiä.

    Ihme torailua! Jos haluatte vielä jankata, niin jankatkaa. Minä yritin alunperin vastata kysyjälle.

    Etköhän se ole sinä, joka torailet. Minä vain toin esille sen näkökulman, ettei mielestäni mailojen jälleenmyymisellä ole kertakaikkiaan minkäänlaista tekemistä mailojen valitsemisen tai fittaamisen kanssa. Pelaajan kannattaa valita sellaiset mailat, joilla hänen on hyvä pelata ja piste. Ostohetkellä jälleenmyymistä miettivien henkilöiden kannattaa keskittyä käytettyjen tavaroiden kauppaan eikä golfin pelaamisen. Mielestäni.

    #305281 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    a_k

    Itse lapioin ihan mielelläni Hoganin Apex Edgeillä. Wedget (52,58) on CW X-tourit, Driver/w3/h5 on CW BB Diablot. Ihan normaaleja, neutraaleja perusmailoja ainoastaan sillä ’poikkeuksella’ että kaikissa on S-varret, lukuunottamatta hybridiä.

    Luultavasti en osu mihinkään vaikeammilla mailoilla, esim bladeilla. Ei kiinnosta yhtään egoilla ja näyttää paremmalta kuin mitä oikeasti olen.

    #305282 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ]

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 19:28:02)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 17:19:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 16:03:05)
    Tässä erään kohtalaisen hyvätasoisen pelaajan setti.

    ???

    Miten Westwoodin mailapussi liittyy keskusteluun ’klubipelaajan mailat’?

    Et ole varmaankaan lukenut tämän ketjun alkupään viestejä. Siellä kerrotaan miten ’kuuluu’ tasurin laskiessa siirtyä aina vaan vaikeampiin mailoihin. Tähän liittyy Lee’nkin setin esittely, hänhän ei ole vieläkään ymmärtänyt siirtyä noihin vaikeampiin mailoihin, vaan pelaa Ping’in i10:llä, jotka ovat suht’ isolapaiset ja vahvasti kehäpainoiset. Kun olen itse tavallinen klubipelaaja, niin en minäkään tule siirtymään ainakaan yhtään Westwood’ia vaikeampiin mailoihin. Itseasiassa voisin vaikka ostaakin tuollaiset i10:it.

    Juuri näin. Ja vielä siihen alkuperäiseen viestiin niin tuossa on hyvä esimerkki mailosta jotka voit ostaa jo nyt vaikka olet alottelija. keppi on tosi helppo lyödä. vielä helpompaan ku mennään niin olen tuola aikasemmissa keslusteluissa kehunut saman firman k15 mallia ja ne teki ainakin minuun suuren vaikutuksen. eli suomeksi: osta pingit!

    #305283 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 19:28:02)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 17:19:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (10.11.2010 16:03:05)
    Tässä erään kohtalaisen hyvätasoisen pelaajan setti.

    ???

    Miten Westwoodin mailapussi liittyy keskusteluun ’klubipelaajan mailat’?

    Et ole varmaankaan lukenut tämän ketjun alkupään viestejä. Siellä kerrotaan miten ’kuuluu’ tasurin laskiessa siirtyä aina vaan vaikeampiin mailoihin. Tähän liittyy Lee’nkin setin esittely, hänhän ei ole vieläkään ymmärtänyt siirtyä noihin vaikeampiin mailoihin, vaan pelaa Ping’in i10:llä, jotka ovat suht’ isolapaiset ja vahvasti kehäpainoiset. Kun olen itse tavallinen klubipelaaja, niin en minäkään tule siirtymään ainakaan yhtään Westwood’ia vaikeampiin mailoihin. Itseasiassa voisin vaikka ostaakin tuollaiset i10:it.

    Jup. Luulin lukeneeni koko ketjun, toi on mennyt ohi. Olen pahoillani. Itsellä ei juuri noista mailoista kokemusta. Ihan hyvä pointti on tuo mitä kirjoitit. En ole itsekkään vastaan uusien mailojen ostoa jo korkeamman tasoituksen vaiheessa. En vaan pidä fittausta keskivertomittaiselle pelurille tarpeellisena.

    #305284 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (10.11.2010 19:42:11)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 17:26:22)

    KL kirjoitti: (10.11.2010 15:46:25)

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 14:52:18)
    Sitten vielä sellainen pikkujuttu kuin mailojen myyminen edelleen: Olen itse päässyt vanhoista raudoistani eroon alle kuukaudessa ja ihan kohtuu hintaan. (tunnettu merkki, helpot raudat) Koittakaapa myydä eteenpäin juuri teille customoitua settiä!

    Saa vapaasti kommentoida, tämä oli siis vain minun mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    ’Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.’

    Miksi esimerkiksi minun välineeni suoraan hyllystä ovat ’epäsopivat’?

    Tottakai kun aloittaja pohtii uusien välineiden oston kannattavuutta, niin kannattaa uskoa äijää, kellä on autotalli täynnä customfittiä.

    Ihme torailua! Jos haluatte vielä jankata, niin jankatkaa. Minä yritin alunperin vastata kysyjälle.

    Etköhän se ole sinä, joka torailet. Minä vain toin esille sen näkökulman, ettei mielestäni mailojen jälleenmyymisellä ole kertakaikkiaan minkäänlaista tekemistä mailojen valitsemisen tai fittaamisen kanssa. Pelaajan kannattaa valita sellaiset mailat, joilla hänen on hyvä pelata ja piste. Ostohetkellä jälleenmyymistä miettivien henkilöiden kannattaa keskittyä käytettyjen tavaroiden kauppaan eikä golfin pelaamisen. Mielestäni.

    Niin jos luet tuon lainaamasi kohdan viestistäni uudestaan, niin huomaat että en tarkoittanut tuon jälleenmyyntiarvon olevan minullekaan se pääasia vaan – miten sen itse kirjoitin – pikkujuttu.

    #305285 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    KL kirjoitti: (10.11.2010 15:46:25)

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    Mä taas olen aina myynyt vanhat pois ja helposti menee kun vaan hinnoittelee sopivasti.

    #305286 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    EFC kirjoitti: (10.11.2010 21:28:27)

    KL kirjoitti: (10.11.2010 15:46:25)

    Tuo on tietenkin yksi näkökulma asiaan. Voi myös kysyä itseltään haluanko pelata itselleni sopivilla välineillä, jotka on vaikeampi myydä edelleen vai hankkia epäsopivat välineet, jotka minun on helppo myydä sitten, kun haluan ostaa itselleni uudet epäsopivat välineet.

    Itselläni on neljäs setti menossa enkä ainuttakaan mailaa ole vielä myynyt, joten en osaa ottaa kantaa tuohon myymisen helppouteen. Yhtäkään settiä en ole ostanut myydäkseni ne edelleen, vaan pelatakseni niillä.

    Mä taas olen aina myynyt vanhat pois ja helposti menee kun vaan hinnoittelee sopivasti.

    Kaksi ensimmäistä settiäni olivat sen verran pehmeää tekoa, että jokunen lapa alkoi olla joko rikki tai hajoamispisteessä uusia ostaessani. Niistä ei siis ollut myyntiin lainkaan, menivät muistaakseni roskikseen tai jollekin kaverille. Kolmas setti on minulla kotona, ihan vain vertailuun (CB vs. MB).

    #305287 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tsak Noris kirjoitti: (10.11.2010 21:11:31)
    Jup. Luulin lukeneeni koko ketjun, toi on mennyt ohi. Olen pahoillani. Itsellä ei juuri noista mailoista kokemusta. Ihan hyvä pointti on tuo mitä kirjoitit. En ole itsekkään vastaan uusien mailojen ostoa jo korkeamman tasoituksen vaiheessa. En vaan pidä fittausta keskivertomittaiselle pelurille tarpeellisena.

    Mites siinä tapauksessa, että asiakas on lähdössä ulkomaille pelaamaan ja Suomessa on talvi. Pitäisi saada uusi driveri tai vaikkapa raudatkin ostettua ja hallissa lyöntimatka on vaikkapa ruhtinaalliset 40 metriä.
    Kaverilla on edessää vaikkapa 10 erilaista mailaa/vartta.
    Miten sieltä valitaan se ajuri/rautamaila mikä olisi paras hänelle?
    Ulkona rangella voi kivasti katsella mihin pallo päätyy ja millanen kaari jne….
    Mutta sisällä joskus ei ole edes tuota 40m matkaa vaan joskun jopa vaan rapiat 10 m.

    Ulkonakin on tullut muutamia yllätyksiä asiakkaan kanssa mutta lähinnä driverien kanssa. Se mikä tuntui hyvältä ei ollutkaan se mikä lennätti palloa pisimmälle.

    Ja kyllä niissä eroja on eri mailoilla, oli pelaajalla sitten hcp lähellä nollaa tai sitten 36.

    Tule Tampereen suuntaan ensi kesänä, niin ota yhteyttä.
    Käydään rangella antamassa pallolle kyytiä ja katsotaan miltä se näyttää monitorissa.
    Kahvi ja Dallaspulla kelpaa maksuksi :).

    p.s. ja sanotaan nyt, että monta testiajuria saa laittaa sivuun jo pelkästää lentokaarta katsomalla. Ei epäsopiviin ajureihin analysaattoria tarvitse.

    #305288 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin siitä vaan analysaattoriin kokeilemaan jos vaikka tuollainen tilanne on.

    Painotan nyt vielä kerran, että tämä keskustelu lähti siitä, että vähän aikaa pelannut aloittelija kyseli apua/kommentteja uusien mailojen ostoon tai että kannattaako niitä ostaa. Kaikki muu on nyt ohi aiheen juttelua, joka toki sekin on ihan mukavaa – joskus.

    Sinulla on minusta Jamasa ihan hyvä pointti. Näinhän tuo on sellaisella pelaajalla, jonka svingi on vakiintunut, mutta jos hcp 36 jätkä (keskimittainen)lähtee ulkomaille pelaamaan ja haluaa välttämättä vaihtaa settinsä ennen sitä, niin se pääsee samaan tulokseen kun se menee stadiumiin ja pyytää vilsonproostaffit myyjältä.

    Nyt jos joku on sitä mieltä että lyönninkaarituntumavarrenjäykkyysloftliek…. jne. juttuja ei tule siinä huomioitua niin ’kaatakaa vaan itellenne’.

    HCP 36 tarkoittaa sitä, että hyvä tulos väylällä on tuplabogi. Jos vähän vartta tai mailan kulmia muutetaan rundin tulos paranee noin 0-3 lyöntiä. Jos jättää venyttelemättä kunnolla tai ei ’ehdi’ puttigriinille ennen rundia jne. vaikuttaa se saman verran ellei enemmän.

    Edelleen ketjun aloittaneelle: merkittävää hyötyä et saa tuossa vaiheessa uusista tikuista, mutta jos se auttaa sinua uskomaan parempaan tulokseen, pelaat todennäköisesti paremmin! Ei se fittauskaan humpuukia ole, joten sinne vaan jos siltä tuntuu.

    #305289 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tsak Noris kirjoitti: (11.11.2010 9:41:59)
    Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin siitä vaan analysaattoriin kokeilemaan jos vaikka tuollainen tilanne on.

    Painotan nyt vielä kerran, että tämä keskustelu lähti siitä, että vähän aikaa pelannut aloittelija kyseli apua/kommentteja uusien mailojen ostoon tai että kannattaako niitä ostaa. Kaikki muu on nyt ohi aiheen juttelua, joka toki sekin on ihan mukavaa – joskus.

    Sinulla on minusta Jamasa ihan hyvä pointti. Näinhän tuo on sellaisella pelaajalla, jonka svingi on vakiintunut, mutta jos hcp 36 jätkä (keskimittainen)lähtee ulkomaille pelaamaan ja haluaa välttämättä vaihtaa settinsä ennen sitä, niin se pääsee samaan tulokseen kun se menee stadiumiin ja pyytää vilsonproostaffit myyjältä.

    Nyt jos joku on sitä mieltä että lyönninkaarituntumavarrenjäykkyysloftliek…. jne. juttuja ei tule siinä huomioitua niin ’kaatakaa vaan itellenne’.

    HCP 36 tarkoittaa sitä, että hyvä tulos väylällä on tuplabogi. Jos vähän vartta tai mailan kulmia muutetaan rundin tulos paranee noin 0-3 lyöntiä. Jos jättää venyttelemättä kunnolla tai ei ’ehdi’ puttigriinille ennen rundia jne. vaikuttaa se saman verran ellei enemmän.

    Edelleen ketjun aloittaneelle: merkittävää hyötyä et saa tuossa vaiheessa uusista tikuista, mutta jos se auttaa sinua uskomaan parempaan tulokseen, pelaat todennäköisesti paremmin! Ei se fittauskaan humpuukia ole, joten sinne vaan jos siltä tuntuu.

    Juu, kyllä ymmärrän mitä ajat takaa.
    Itselläni oli aikoinaan ongelma (ja kai niitä vieläkin on :)) ja se johti jonnissortin hallitsemattomaan kierteeseen ja mailat vaihtui kauden aikana jopa kolme kertaa ja jotku mailat jopa ennekuin olin edes lyönyt niillä. Kyllä, tälläisiäkin ihmisiä on olemassa, ainakin yksi. Varsinkin tuo ajurivaihto-hässäkkä oli melkoista. Takaraivossa takoi, että ei tää ole sittenkään se mikä pitäisi olla ja eikun vaihtoon. Parhaimpana kesänä mulla taisi olla 7 eri ajuria.
    Mutta sitten kävin aikoinani fittaamassa ajurin itselleni ja kappas, se vaihtorulijanssi loppui siihen. Nyt tiesin melkeen satavarmasti, että kyseinen maila oli juuri minulle sopiva ja ei tarvinnut arvailla, että tulisikos toisella kompionaatiolla se muutama metri lisää pituutta.
    Tämä myös antoi omasta mielestä itselleni varmuutta lyönteihin kun tiesin ajurin olevan sopiva minulle.

    Pistetääs päivitys. Kaikenlaista vuoteen on mahtunutkin..

    Talvella tuli harjoiteltua. Ja keväällä ’uutta’ svingiä innokkaana rangella testaillessa tuli hajoitettu paikat –> varsinainen kausi pääsi parantumisten jälkeen alkamaan vasta keskikesällä. Tämän jälkeen ei sitten lämmittelyistä enää tingittykään (vajavainen tekniikka vaatii kelpo lämmittelyt että kroppa kestää).

    Kepit meni vaihtoon loppukesästä kun HCP oli n. 20 ja nyt on vuoden takaisesta tultu kaikkinensa n. 20 pykälää alas.

    Loppujen lopuksi mailojen vaihto (fitatut raudat) ei pelaamista auttanut oikeastaan yhtään. Pl. draiverin vaihto (fitattu) aloittelijasetin reguletkusta kunnolliseen mailaan – jolla oli avauksiin oikeasti iso merkitys.

    Tänä talvena lisää ohjattua harjoittelua. Sillä kun tuntuu olevan merkitystä.

    Paksupekka kirjoitti: (4.11.2010 17:23:10)

    Kuntogolfari kirjoitti: (4.11.2010 16:37:11)
    …Jokunen täydennys. Paksupekka oikaisee, että taotut ja bladet eivät ole sama asia. Korjattakoon, mutta golfuran alkuvaiheessa vaikeat mailat on syytä jättää kauppaan…

    Samaa mieltä alkuvaiheen mailavalinnoista, mutta taotut eivät ole myöskään synonyymi vaikeille 😉
    Jos taotut sanan yhteyteen haluaa hakea jotain muuta termiä, niin yleensä se on kalliimmat 😮

    Golfuran kaikissa vaiheissa kannattaa ne ’vaikeat’ mailat jättää kauppaan. Kannattaa pelata ’helpoilla’ mailoilla, sillä niillä on helppo lyödä ja saa helposti hyviä tuloksia. Miksi kannattaisi valita välineikseen vaikeat sellaiset? Useimmilla syynä lienee jonkinlainen halu esiintyä itseä parempana pelimiehenä. On usein huvittavaa havaita keskinkertaisen pelimannin hankkineen itselleen ja taidoilleen sopimattomat ’vaikeat’ mailat, joilla ei kykene senkaltaisiin toistoihin, mitä edes kohtuullinen pelaaminen vaatisi.

    Itse olen tullut vakuuttuneeksi ns. helppojen mailojen paremmuudesta. Hommasin itselleni aikoinaan, pelitason junnatessa paikallaan, ne helpot mailat ja tasoitus laski kolmeen. Myöhemmin on tullut kokeiltua taas vaikeampia keppejä, mutta nyt olen palannut lopullisesti helppoihin mailoihin ja pelistä nauttii taas enemmän. Itse nautin pelistä silloin kun tulos on hyvä ja peli kulkee. Minulle ei merkitse mitään se mitä muut ajattelevat mailoistani. Mikäli itsetunto on kuitenkin vaatimattomalla tasolla saattaa se joillakin kohota piirun verran kun bagista pilkahtelevat pienilapaiset bladet.

    Chip Greenside kirjoitti: (7.11.2011 14:12:20)

    Paksupekka kirjoitti: (4.11.2010 17:23:10)

    Kuntogolfari kirjoitti: (4.11.2010 16:37:11)
    …Jokunen täydennys. Paksupekka oikaisee, että taotut ja bladet eivät ole sama asia. Korjattakoon, mutta golfuran alkuvaiheessa vaikeat mailat on syytä jättää kauppaan…

    Samaa mieltä alkuvaiheen mailavalinnoista, mutta taotut eivät ole myöskään synonyymi vaikeille 😉
    Jos taotut sanan yhteyteen haluaa hakea jotain muuta termiä, niin yleensä se on kalliimmat 😮

    Golfuran kaikissa vaiheissa kannattaa ne ’vaikeat’ mailat jättää kauppaan. Kannattaa pelata ’helpoilla’ mailoilla, sillä niillä on helppo lyödä ja saa helposti hyviä tuloksia. Miksi kannattaisi valita välineikseen vaikeat sellaiset? Useimmilla syynä lienee jonkinlainen halu esiintyä itseä parempana pelimiehenä. On usein huvittavaa havaita keskinkertaisen pelimannin hankkineen itselleen ja taidoilleen sopimattomat ’vaikeat’ mailat, joilla ei kykene senkaltaisiin toistoihin, mitä edes kohtuullinen pelaaminen vaatisi.

    Itse olen tullut vakuuttuneeksi ns. helppojen mailojen paremmuudesta. Hommasin itselleni aikoinaan, pelitason junnatessa paikallaan, ne helpot mailat ja tasoitus laski kolmeen. Myöhemmin on tullut kokeiltua taas vaikeampia keppejä, mutta nyt olen palannut lopullisesti helppoihin mailoihin ja pelistä nauttii taas enemmän. Itse nautin pelistä silloin kun tulos on hyvä ja peli kulkee. Minulle ei merkitse mitään se mitä muut ajattelevat mailoistani. Mikäli itsetunto on kuitenkin vaatimattomalla tasolla saattaa se joillakin kohota piirun verran kun bagista pilkahtelevat pienilapaiset bladet.

    Mä en oikein ymmärrä tätä tekstini lainausta? Missään en ole kannustanut hankkimaan itselleen sopimattomia ’vaikeita’ mailoja. Edelleenkään taotuilla ja ’vaikeilla’ mailoilla ei ole yhteyttä? Takominen on valmistusmenetelmä.
    Onko valetut bladet helpommat kuin taotut? Tuskin, mutta kehäpainotteinen taottu lapa lienee helpompi, kuin valettu blade…eikö?

    Paksupekka kirjoitti: (7.11.2011 15:32:24)

    Chip Greenside kirjoitti: (7.11.2011 14:12:20)

    Paksupekka kirjoitti: (4.11.2010 17:23:10)

    Kuntogolfari kirjoitti: (4.11.2010 16:37:11)
    …Jokunen täydennys. Paksupekka oikaisee, että taotut ja bladet eivät ole sama asia. Korjattakoon, mutta golfuran alkuvaiheessa vaikeat mailat on syytä jättää kauppaan…

    Samaa mieltä alkuvaiheen mailavalinnoista, mutta taotut eivät ole myöskään synonyymi vaikeille 😉
    Jos taotut sanan yhteyteen haluaa hakea jotain muuta termiä, niin yleensä se on kalliimmat 😮

    Golfuran kaikissa vaiheissa kannattaa ne ’vaikeat’ mailat jättää kauppaan. Kannattaa pelata ’helpoilla’ mailoilla, sillä niillä on helppo lyödä ja saa helposti hyviä tuloksia. Miksi kannattaisi valita välineikseen vaikeat sellaiset? Useimmilla syynä lienee jonkinlainen halu esiintyä itseä parempana pelimiehenä. On usein huvittavaa havaita keskinkertaisen pelimannin hankkineen itselleen ja taidoilleen sopimattomat ’vaikeat’ mailat, joilla ei kykene senkaltaisiin toistoihin, mitä edes kohtuullinen pelaaminen vaatisi.

    Itse olen tullut vakuuttuneeksi ns. helppojen mailojen paremmuudesta. Hommasin itselleni aikoinaan, pelitason junnatessa paikallaan, ne helpot mailat ja tasoitus laski kolmeen. Myöhemmin on tullut kokeiltua taas vaikeampia keppejä, mutta nyt olen palannut lopullisesti helppoihin mailoihin ja pelistä nauttii taas enemmän. Itse nautin pelistä silloin kun tulos on hyvä ja peli kulkee. Minulle ei merkitse mitään se mitä muut ajattelevat mailoistani. Mikäli itsetunto on kuitenkin vaatimattomalla tasolla saattaa se joillakin kohota piirun verran kun bagista pilkahtelevat pienilapaiset bladet.

    Mä en oikein ymmärrä tätä tekstini lainausta? Missään en ole kannustanut hankkimaan itselleen sopimattomia ’vaikeita’ mailoja. Edelleenkään taotuilla ja ’vaikeilla’ mailoilla ei ole yhteyttä? Takominen on valmistusmenetelmä.
    Onko valetut bladet helpommat kuin taotut? Tuskin, mutta kehäpainotteinen taottu lapa lienee helpompi, kuin valettu blade…eikö?

    Niin tuo ei ollut vastaus eikä kommentti sinun kirjoitukseesi, vaan yleisluonteista kommentointia mailoista ja niiden sopivuudesta. Ehkä koko lainauksen olisi voinut jättää tekemättä?

    Eikä valmistusmenetelmä todellakaan tee mailasta helppoa tai vaikeata, vaan lähinnä muoto ja mitat. Mitä taas ominaisuuksiin tulee, niin olen aina pystynyt muokkaamaan lyöntiä riippumatta siitä, onko maila blade tai kehäpainoinen. En ole koskaan ymmärtänyt puheita, joissa muka bladeilla on helpompi lyödä erilaisia kierteitä ja taas kehäpainoisilla ei olisi. Kaikki riippuu siitä, kuka pitää gripin päästä kiinni. En ole mielestäni myöskaan väittänyt taotulla ja vaikealla olevan yhteyttä keskenään.

    Morjes sdriver!

    Huomasin että keskustelu meni tyypillisesti jo vänkäämiseksi fittaamisesta ja pelitaidoin kehittämisestä vs rahan käyttämisestä välineisiin, mutta uutena pelaajana haluaisin jakaa myös oman täysin subjektiivisen kokemukseni.

    Itsekin aloitin toukokuun lopussa myöskin Tommy Armourin aloittelijaboksilla pelaamaan. Ensimmäisen kuukauden oli varmasti ihan samat mitkä stagat oli kädessä niin pallo ei pysynyt pelissä eikä edennyt juurikaan kun maata pitkin. Kun svingiin oli kuitenkin tullut ensiajatukset niin kappas vain, huomasin että ihan sama kenen kaverin mailoilla löi, niin aina lähti paremmin. Syykin selvisi äkkiä, jostain syystä (ainakin minun) Tommyn aloittelijasetin ’standardi/regular/neutral’ varret olivat sellaista tekoa että moni stiffikin kalpenisi niiden rinnalla stiffeydessä. Vaihdoin syysaleista perus kehäpainotteisiin merkkirautoihin (toissavuotisiin) ja ostin pari reguvartista (ja järkevämmän tuntuista) puumailaa bägiin ja putterin joka tuntui kädessä hyvältä eikä kahden metrin putin upottaminen enään tuntunut mahdottomalta ajatukselta. Mentaalipuolta varmasti yhtä paljon kuin hardwarekysymys kokonaisuudessan tuo mailojenvaihto, mutta en menisi enään mistään hinnasta mätkimään Tommyillani. Tai no, jos rehellisiä ollaan, niin varmaan ensi kesänä testimielessä nappaan ne kaverilta jolle paritin ne ensimailoiksi kierroksen ajaksi käteen ja testaan miltä se ero tuntuu 😀

    Fiilis ratkaisee ja jos raha ei ole kysymys, et varmasti ’huonompia’ mailoja onnistu ostamaan kunhan vähän katselee/kuuntelee mitä poimii … Kyllähän meikäpoikaakin houkutti ne Titun MB -bladet, mutta nöyrryin, ainakin toistaiseksi, ja olen ollut tyytyväinen.

    Just my 0.02.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 84)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #305294 kohteessa’Klubi pelaajan’ mailat?

Etusivu Foorumit Välineet ’Klubi pelaajan’ mailat?