26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

KIERROS 20e ja safka 10. Vapaa valinta kenttien suht.

Etusivu Foorumit Yleistä KIERROS 20e ja safka 10. Vapaa valinta kenttien suht.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 20+10 olis hyvä hinta pelikiekasta.

    Sit mä haluun, että griinit leikataan kerran viikossa ja väylät vaikka kerran kuussa. Sopiiko?

    Mä haluun oppia tän pelin ja että kaikki olis ilmaista!

    EFC

    Mistä näitä ainaisia valittajia sikiää. Osa toki provoja, mutta ei golfin ole tarkoituskaan olla se halpa harrastus. Menkää sauvakävelyn tai edes ratagolfin pariin jos nämä maksut on liikaa.

    EFC kirjoitti: (14.3.2009 16:42:28)
    Mistä näitä ainaisia valittajia sikiää. Osa toki provoja, mutta ei golfin ole tarkoituskaan olla se halpa harrastus. Menkää sauvakävelyn tai edes ratagolfin pariin jos nämä maksut on liikaa.

    Ei sen silti ole tarkoitus olla yhtään kalliimpi kuin on tarpeen hyvien olosuhteiden luomiseksi ja ylläpitämiseksi. Kulukuri unohtuu liian usein erityisesti kenttätoimikunnalta, joka tehdäkseen asemansa tärkeäksi synnyttää jatkuvasti erilaisia usein kalliita näennäisuudistuksia.

    Olis luullu, että chipit ja girit sun muut olis hehkuttanut tätä ketjua.

    Ihan aikuisten oikeesti,onko golf kallis harrastus? Vertaa esimerkiksi lasketteluun tai vaikkapa jääkiekkoon pääkaupunkiseudulla. Minusta se ei ole mitenkään kallista.

    Minusta meillä on valinnanvaraa aika hyvin, ja kyllä tämä 20 + 10 euroa on ihan mahdollinen. Tosin ei millä kentällä tahansa eikä koska tahansa. Silti, tälläkin budjetilla voi harrastaa golfia.

    Näillä Supergolfeilla yms saa aika monta kenttää käyttöönsä. Mutta ihan suoraankin onnistuu. Esimerkiksi Hiekkaharjun 18 reikää päivällä maksaa 27 euroa ja jos sen maksaa Liikuntaseteleillä, työnantaja maksaa siitä puolet. Sitten on nämä P&P kentät joita on suomessa kymmeniä golf.fi:n sivulla ja vielä listan ulkopuolte Laajasalo, Löfkulla jne. Golfpörssistä saa GF lippuja reilu 20 hintaan. Myös lounas onnistuu 10 euroon lähes kaikilla kentillä.

    Sen sijaan on kohtuuton vaatimus, että kaikki kentät ja kaikki ajat olisivat mahdollisia tuohon hintaan. Eikä parhaille kentille ruuhka-aikana kaikki edes mahtuisi. Silloin osakkaille tai niille, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän, pitää olla etuoikeus.

    Tämä sama koskee vaikkapa autoa ja asuntoa, mutta eroa on Mossella ja Mersullta tai Eiralla ja Euralla. Jokaiselle on siis jotain, rahapussin ja mieltymysten mukaisesti.

    duhvi kirjoitti: (15.3.2009 8:46:15)
    Ihan aikuisten oikeesti,onko golf kallis harrastus? Vertaa esimerkiksi lasketteluun tai vaikkapa jääkiekkoon pääkaupunkiseudulla. Minusta se ei ole mitenkään kallista.

    Niinpä. Golf on paljon harrastavalle loppujen lopuksi melko edullinen harrastus. Kausipelimaksulla paljon omalla klubilla pelaavalle kierroshinta jää helposti alle 10€:n, vierailuista muilla kentillä joutuu sitten pulittamaan jonkun verran enemmän. Kauden keskimääräinen kierroshinta on kyllä hyvin helpo painaa alle 20€:n.
    Oma golf-harrastuskin alkoi 80-luvulla oikeastaan siksi, että huomattiin kuinka halpaa se oli. Paljon halvempaa esimerkiksi kuin keilailu. Välineetkin oli paljon halvempia.

    KL

    duhvi kirjoitti: (15.3.2009 8:46:15)
    Ihan aikuisten oikeesti,onko golf kallis harrastus? Vertaa esimerkiksi lasketteluun tai vaikkapa jääkiekkoon pääkaupunkiseudulla. Minusta se ei ole mitenkään kallista.

    Taas riippuu paljolti siitä mihin vertaa. Jääkiekon suurseurojen A-ja B-juniorit saavat kaikki varusteensa ilmaiseksi eikä kilpailulisenssikään aivan hirveitä maksa. Helsingin tekojääradoilla pääsee pelaamaan kahdella eurolla per päivä. Eikä ole puulaakilätkäkään kallista, jos ei katko mailaansa viikottain. Minä hankin viime talvena kutakuinkin täydelliset lätkävahdin varusteet käytettyinä ja rahaa kului alle 500 euroa. Jos olisin kasvava juniori, tuo olisi iso summa käyttää joka vuosi varusteisiin, mutta minä en tästä enää kasva kuin leveyssuuntaan, niin varusteet pysynevät pelikunnossa kauemmin kuin minä.

    Laskettelukeskusten kausikortit ovat pääsäntöisesti roimasti halvempia kuin golfkenttien pelioikeudet, päiväliputkin selvästi halvempia kuin normaalit green feet. Hintaa laskettelulle tulee yleensä matkustamisesta, mutta jos asuu vaikkapa Lahden tienoilla, niin Messilän käyttö vaikka päivittäin tulee taatusti halvemmaksi kuin golfin harrastaminen. Ja kyllähän pelireissulle Espanjaan, Turkkiin tai Thaimaahan tulee hintaa yhtälailla kuin vaikkapa hiihtoviikkoon Ylläksellä.

    Kaikki on niin suhteellista. Minusta nämä ovat kaikki kalliita harrastuksia, jos niitä tosissaan harrastaa. Yksi työkaverini maksaa 120 euroa vuodessa mahdollisuudesta pelata periaatteessa rajoittamattoman määrän kierroksia eräällä Etelä-Suomen täysimittaisella kentällä. Hän kuitenkin ehtii pelata vain 5-10 kierrosta kaudessa. Vaihtoehtoisesti minä maksan pelioikeudestani alle tuhannen euroa, mutta lisäksi pelaan parikymmentä vierailukierrosta kaudessa. Siihen pallot, hanskat, piikit, ym. kuluvat osat ja vielä auton käyttökulut, niin rahaa menee juuri niin paljon, että se on mielestäni kallista. Mutta pelaan golfia niin kauan kuin minulla on siihen varaa.

    Ei kallista.
    syystarjous halvin golfkierros ark. 8 – 14 välillä 20€ kahdelta!!!
    halpa!

    Nimetön

    KL kirjoitti: (15.3.2009 15:31:00)

    duhvi kirjoitti: (15.3.2009 8:46:15)
    Ihan aikuisten oikeesti,onko golf kallis harrastus? Vertaa esimerkiksi lasketteluun tai vaikkapa jääkiekkoon pääkaupunkiseudulla. Minusta se ei ole mitenkään kallista.

    Taas riippuu paljolti siitä mihin vertaa. Jääkiekon suurseurojen A-ja B-juniorit saavat kaikki varusteensa ilmaiseksi eikä kilpailulisenssikään aivan hirveitä maksa. Helsingin tekojääradoilla pääsee pelaamaan kahdella eurolla per päivä. Eikä ole puulaakilätkäkään kallista, jos ei katko mailaansa viikottain. Minä hankin viime talvena kutakuinkin täydelliset lätkävahdin varusteet käytettyinä ja rahaa kului alle 500 euroa. Jos olisin kasvava juniori, tuo olisi iso summa käyttää joka vuosi varusteisiin, mutta minä en tästä enää kasva kuin leveyssuuntaan, niin varusteet pysynevät pelikunnossa kauemmin kuin minä.

    Laskettelukeskusten kausikortit ovat pääsäntöisesti roimasti halvempia kuin golfkenttien pelioikeudet, päiväliputkin selvästi halvempia kuin normaalit green feet. Hintaa laskettelulle tulee yleensä matkustamisesta, mutta jos asuu vaikkapa Lahden tienoilla, niin Messilän käyttö vaikka päivittäin tulee taatusti halvemmaksi kuin golfin harrastaminen. Ja kyllähän pelireissulle Espanjaan, Turkkiin tai Thaimaahan tulee hintaa yhtälailla kuin vaikkapa hiihtoviikkoon Ylläksellä.

    Kaikki on niin suhteellista. Minusta nämä ovat kaikki kalliita harrastuksia, jos niitä tosissaan harrastaa. Yksi työkaverini maksaa 120 euroa vuodessa mahdollisuudesta pelata periaatteessa rajoittamattoman määrän kierroksia eräällä Etelä-Suomen täysimittaisella kentällä. Hän kuitenkin ehtii pelata vain 5-10 kierrosta kaudessa. Vaihtoehtoisesti minä maksan pelioikeudestani alle tuhannen euroa, mutta lisäksi pelaan parikymmentä vierailukierrosta kaudessa. Siihen pallot, hanskat, piikit, ym. kuluvat osat ja vielä auton käyttökulut, niin rahaa menee juuri niin paljon, että se on mielestäni kallista. Mutta pelaan golfia niin kauan kuin minulla on siihen varaa.

    Suurseurojen A/B juniorit eivät välttämättä todellakaan saa kaikkia varusteitaan ilmaiseksi. Ja tässäkin puhutaan aika murto-osasta ’harrastajia’, jotka siellä pelailevat.
    Junnut vetävät myös aika pitkälti edustuksen käytetyilläkin kamoilla.
    Kuitenkin peruskasvuiässä oleva junnu tarvii käytännössä uusia kamoja jatkuvasti+siihen kausimaksut+muut kulut, niin kyllä skidin lätkäharrastus kalliimmaksi kuin golf tullee.

    Viikon Laskettelureissu nelihenkiseltä perheeltä on yhtä kallista kuin pamauttaisi viikoksi alpeille, ellei jopa kalliimpaakin. Golfmatka Vs. Alppimatka = tasapeli? (toki riippuu kohteesta)

    Itse maksoin reilu 500 euroa siitä, että saan pelata kotikentällä niin paljon kuin ehtii. Tällä hetkellä reilu 40 rundia takana, joista 2/3 kotikentällä. n. 20 varmaan vielä edessä, joten kyllä mä aika halvaksi ainakin GF-hintaa suhteutettuna pidän.

    Summa summarum, ite ainakin pidän tällä hetkellä golfia en halpana enkä kalliina, mutta kiitos vuokrapelioikeuksien ja satunnaisten pelilippujen, rakasta harrastusta pääsee harjoittamaan.

    Kaikki maksaa paljon, jos haluaa.

    Ja Kela korvaa pallot!

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #397056 kohteessaKIERROS 20e ja safka 10. Vapaa valinta kenttien suht.

Etusivu Foorumit Yleistä KIERROS 20e ja safka 10. Vapaa valinta kenttien suht.