16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Kenttäremonteista

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttäremonteista

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Gp-uutisessa kerrotaan että Vierumäen remontissa on tarkoitus loiventaa viheriöiden muotoja jotta saadaan ’laillisia’ lipunpaikkoja. Jos näin todellakin on, kyseessä on ilahduttava tapaus viime vuosien ylimuotoilujen joukossa. Järkeä otettu käyttöön. Surullisen kuuluja väylän tukkivia jättibunkkereita poistetaan, mikä sekin lienee perusteltua. Alkuperäisen väyläjärjestyksen palauttaminen kentän alkupäässä vaikuttaisi järkevältä. Toisaalta monet muut Vierumäen suunnitelmien muutosehdotukset näyttävät tarpeettomilta, jopa haitallisilta. Nostavatkin vastiketta. Esimerkkejä: – 6. ja 18. väylällä metsää poistettaisiin ja tilalle bunkkeri!? Haloo! Bunkkerikenttiä on olemassa kyllästymisiin asti mutta Vierumäen kaltaisia hienon mäntykankaan kenttiä on vähän. – Sijoitettaisiin uusi viheriö 1., 8. ja 14. väylillä toiseen paikkaan sekä sen takia hävitettäisiin hienoa luonnon mäntymetsää!? – Doglegejä suoristettaisiin; kentästä uhkaa siten tulla tasapaksu!? Hienoa mäntymetsää pois tällaisesta syystä!? – Joissain tapauksissa kumpuja ja bunkkereita muotoiltaisiin, poistettaisiin ja lisättäisiin lähinnä makuasioiden perusteella. – 9. ja 16. väylän välistä poistettaisiin metsä ja tuloksena lienee hakkuuaukean kaltainen heinikko tai pensaikko mäntyjen tilalle. – … Tämänkin esimerkkitapauksen valossa vaikuttaa siltä että remonttien perustelut ovat monesti hataria. Tämän näkee siitäkin että toisinaan ulkomailla vanhojen kenttien remonttia on perusteltu palauttamisella alkuperäiseen arkkitehtuuriin; olisi siis vaan kannattanut jättää aiempi remontti tekemättä.

    Uudistukset tarpeettomia?
    Paljon hienoja uudistuksia,väylä 1 ? No jaa.
    Väylä 4 hyvä pidennys lammella ja greenillä lipunpaikkoja enemmän.
    Väylä 6 skutsin avaus hanurista,ehkä greenin remppa auttaa ens vuonna,en tiedä suunnitelmaa.
    7 greeni lipun paikkoja riittää.
    8 väylästä paljon parempi,ei vaaraa tytöille jotka seisovat ukkojen 9väylän avauksia jemmassa katajan takana eivätkä hiffaa 8 väylän huggeja kun on alle 10 greenin keskeltä ja samalla matkalla,mutta kandee ennemmin varoa ettei ukko vedä tarkotuksella snadia ’ droota ’jos uusi morsian venaa klubilla.
    9väylään odotan suuria parannuksia.
    10 greeni loistava…..verrattuna vanhaan.
    13. toivottavasti ei pilata classikin hienointa väylää.
    16. vasen laita munillaan!OUT!!!!!! Sähkö-aita siihen,älä hae palloja,varo kyykäärmeitä!Greeni nyt hieno ja varsinkin bunkkerit kunhan hiekka paranee.
    18 greeni paljon parempi mutta vasemman laidan puiden kaato helpottaa liikaa.
    Heinän vaihto greeneillä loistava toimenpide,kunhan vaan yläkerran ukko luo hyviä ilmoja,ettei käy kuin cookella ja Kytäjällä

    janari kirjoitti: (14.9.2015 21:51:51)
    Uudistukset tarpeettomia?

    Oma vastaukseni kysymykseen olisi siis että yllättävänkin iso osa uudistuksista sekä tässä tapauksessa että muualla tehdyistä vaikuttaa lievästi sanottuna tarpeettomilta, varsinkin kun uudistukset nostavat vastikkeita ja rakennustyöt haittaavat pelaamista jopa vuosia.

    Paljon hienoja uudistuksia,väylä 1 ? No jaa.
    Väylä 4 hyvä pidennys lammella ja greenillä lipunpaikkoja enemmän.


    Lammen pidennys: Mielestäni lammen yli lyöminen saa ja pitääkin olla oikeastikin vaihtoehto; ei ylitystä pitäisi vaikeuttaa niin että ylitys olisi prosenttipelimielessä tyhmä riski. Ja onko tämä uudistus edes kustannustensa ym. arvoinen? Lisäksi vähemmän pelaaville laajennettu lampi saattaisi olla liian iso este.

    Väylä 6 skutsin avaus hanurista,ehkä greenin remppa auttaa ens vuonna,en tiedä suunnitelmaa.


    6. väylän montun puiden poisto lienee järkevää, eikä ole yhtään kallistakaan. Mutta mielestäni sen sijaan on ajattelematonta poistaa luonnon metsää ja laittaa tilalle bunkkeri. Poistamisen sijasta pitäisi arvostaa ja hyödyntää hienoa luonnonympäristöä.

    KL

    Nips kirjoitti: (16.9.2015 12:56:40)
    Lammen pidennys: Mielestäni lammen yli lyöminen saa ja pitääkin olla oikeastikin vaihtoehto; ei ylitystä pitäisi vaikeuttaa niin että ylitys olisi prosenttipelimielessä tyhmä riski. Ja onko tämä uudistus edes kustannustensa ym. arvoinen? Lisäksi vähemmän pelaaville laajennettu lampi saattaisi olla liian iso este.

    Ilmankos kummastelin tuota lammen ylitystä. Löin mielestäni ihan hyvän draivin ja se kantoi vain kymmenisen metriä lammen yli, vaikka väyläoppaan mukaan matkaa oli vaivaiset alle 180 metriä. Vilkaisu GPS-kelloon kertoikin sitten ihan muita lukemia.

    Kasireikä muuttui hienosta doglegistä tympeäksi suoraksi väyläksi, en tykkää lainkaan. Olisiko suojaverkko ysin tiipaikalle ollut aivan mahdoton ajatus hienon väylän pilaamisen vaihtoehdoksi?

    Ilmankos kummastelin tuota lammen ylitystä. Löin mielestäni ihan hyvän draivin ja se kantoi vain kymmenisen metriä lammen yli, vaikka väyläoppaan mukaan matkaa oli vaivaiset alle 180 metriä. Vilkaisu GPS-kelloon kertoikin sitten ihan muita lukemia.

    Väyläoppaan mukaan matkaa on 205 metriä yli lammen. Ja tämähän on vielä ennen lammen laajennusta. Ainakin netissä on näin.

    Remonttia en tänä vuonna ole käynyt katsomassa, viime vuotisen muistin mukaan väyliä avarrettu turhaan. Kuutosen aukko poisti hienon doglegin. Kuudentoista vasen puoli sivuvesiesteenä, peli ruuhkautuu kun palloja haetaan.

    KL

    mauno kirjoitti: (16.9.2015 15:13:43)

    Ilmankos kummastelin tuota lammen ylitystä. Löin mielestäni ihan hyvän draivin ja se kantoi vain kymmenisen metriä lammen yli, vaikka väyläoppaan mukaan matkaa oli vaivaiset alle 180 metriä. Vilkaisu GPS-kelloon kertoikin sitten ihan muita lukemia.

    Väyläoppaan mukaan matkaa on 205 metriä yli lammen. Ja tämähän on vielä ennen lammen laajennusta. Ainakin netissä on näin.

    Netissä varmaan onkin, muttei sen paremmin väylätaulussa kuin väyläoppaassakaan. Nettiin kun on helppo tehdä muutoksia pienin kustannuksin.

    Ennen laajennusta? Tuskinpa vain, minulla oli mukanani väyläopas vuodelta 1999 ja samat luvut olivat siinä väylätaulussakin. Kummassakaan ei ollut 205 metriä lammen yli. .

    mauno kirjoitti: (16.9.2015 15:13:43)
    Remonttia en tänä vuonna ole käynyt katsomassa, viime vuotisen muistin mukaan väyliä avarrettu turhaan. Kuutosen aukko poisti hienon doglegin. Kuudentoista vasen puoli sivuvesiesteenä, peli ruuhkautuu kun palloja haetaan.

    Kuutosen aukko antaa vaihtoehdon, joka sekin vaatii tarkan avauksen. Varmasti omiaan nopeuttamaan peliä.

    Kuudentoista sivuvesieste on semmoista heinikkoa ynnä muuta, ettei pallon pelaaminen sieltä juurikaan onnistu. Sivuvesiestemerkintä antaa pelaajalle mahdollisuuden jatkaa yhdellä penaltilla, mikä on aika hyvä, joskin sääntöjä taivuttava ratkaisu. Aika idiootti pitää olla, jos sieltä ruuhkautumiseen asti palloja lähdetään hakemaan.

    Kannattaisi ehkä päivittää kenttäopas hiukan uudenpaan versioon.
    Classic

    KL

    mauno kirjoitti: (16.9.2015 21:45:56)
    Kannattaisi ehkä päivittää kenttäopas hiukan uudenpaan versioon.
    Classic

    Kai tämä viestisi oli tarkoitettu Vierumäelle..?

    Samaa nimittäin sanoin viime viikolla caddiemaster Lauralle, joka pahoitteli sekä nykyisen julkaisun että väylätaulujen puutteellisuutta.

    Kai tämä viestisi oli tarkoitettu Vierumäelle..?

    Samaa nimittäin sanoin viime viikolla caddiemaster Lauralle, joka pahoitteli sekä nykyisen julkaisun että väylätaulujen puutteellisuutta.

    Alkujaan tarkoitin viestin Sinulle mutta tänään oikein paikan päällä käydessäni totesin, että viesti pitäisi laittaa Vierumäelle.
    Väylätaulu on vanha, kuitenkin netissä ja painettuna versiona on uudempi. Niisä on mitat tarkistettu ja merkitty mm sadettimien kohdat.
    Nämä nyt kentällä olevat taulut pitäisi poistaa. Ja teettää uudet taulut, missä on kenttäremontissa tehdyt muutokset näkyvissä. Vaan veikkaan, että ei tule onnistumaan helpolla. Caddiemasterit eivät voi asialle mitään, suuremmat pomot voisivat jos haluaisivat.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Kenttäremonteista

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttäremonteista