Aihe: Kaukojäsenet ovat Suomen golfin pelastus - Golfpiste.com

10.12.–17.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][8]
KilpailuaSuomalaista

Kaukojäsenet ovat Suomen golfin pelastus

Etusivu Foorumit Yleistä Kaukojäsenet ovat Suomen golfin pelastus

Esillä 13 viestiä, 151 - 163 (kaikkiaan 163)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #389726 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olet Mika turhaan huolestunut, kyllä käyrä lähti lievään nousuun.
    Itse pyrin eilen samaan päämäärään, mutta meillä oli vieraita ja porukka kävi senverran
    villeiks, että oli pakko nykästä stöpseli seinästä.
    Seuraavassa tiivistelmä ehdotuksista.
    Kuningasajatus on, että hinta perustuisi lyöntimäärään ja erilaisiin ’penaltteihin’. Kuten aikaisemmin kerroin niin minun osaltani se olisi 12 cent/laaki.’ Mutu’, että se on liian vähän, ehdotan 20-25 cent/lyönti.
    Penaltteja ainakin seuraavista rikkeistä:
    – myöhässä saapumiesta pelipaikalle 5,-
    – liian aikainen lähtö 5,-
    – avaus jää pun. väärälle puolelle 10,-
    – lyöntijälki jää korjaamatta 10,-
    – hiekkaeste jää korjaamatta 10,-
    – alastulojälki jää kojaamatta 20,- (väärin korjattu 30,-)
    – harava väärin hiekkaesteessä 5,-
    – oma/kaverin/kaverinkaverin pallon onkiminen 5/10/20,-
    – kännykkään puhuminen 10,- (yli 10 min 20,-)
    Tässä ne joita kehtaan laittaa.
    CM olisi noin 10 min aikaa selvittää kierroksen hintaa ennenkun seuraava ryhmä tulee.
    Tässä on se hieno ’pointi’, että CM ei tarvitse puuttua lähtöpuuhiin. Jokainen ottaa vain tuloskortin ja eikun pelaamaan.
    Paikallissääntöihin vaan maininta, että merkkajalle kuuluu myös penalttien seuranta ja
    että hän allekirjoituksella vastaa että kortti on oikein täytetty, eli niinkun tähänasti.
    Joku jolla on hyvä matikkapää (niitä riittää) voi laskea pyöriikö kenttä tällä fyrkka- määrällä. Vähän pitäis, siltä varalta, jäädä jemmaan, että lyöntien/penalttien määrä jostain syystä jona vuonna laskisi.
    Ei sitten muuta kun Hyvää Joulua ja parempaa ja tasapuolisempaa golf-vuotta.

    #389727 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pekka-72 kirjoitti: (16.12.2009 15:34:15)

    Pekka-72 kirjoitti: (16.12.2009 10:04:53)
    Kysymys Visionäärille.

    Puolustat Paloheinää aktiivisesti ja kannatat sellaista ajatusta, jossa tasattaisiin kierrosmaksut siten, että se maksaa eniten, joka pelaa eniten.
    Jos siitä Paloheinän seitsemän kentän monipelipaketista käyttäisi vain yhtä kenttää, niin eikös silloin sinun esittämäsi oikeudenmukainen hinta olisi tällaiselle pelaajalle 700 euron kokopakettimaksusta vain 1/7 osa, eli 100 euroa? Miksi pitää maksaa kuudesta muusta kentästä kiinteää maksua, jos pelaa vain yhdellä eikä käy muilla kentillä?
    Niin.. ja eikö hinnan pitäisi olla vielä tuota sataa euroa halvempikin, jos pelaaja ei käy talvella hallissa lyömässä lainkaan tai pron-tunneilla, mitkä sisältyvät paketin hintaan?

    Minusta monipelipaketti, jossa kaikki joutuvat maksamaan saman 700 euron kiinteänmaksun on paljon epäoikeudenmukaisempi järjestelmä, kuin nämä muut joita vain SINÄ kovasti kritisioit.

    Vastaustasi odotellen..

    Voisitko Visionääri vastata, kun sinulta kerran kysytään?

    Paloheinä golffin osakeet omistaa Hanna Teerijoki 99.9 % joten siinä yhtiössä ovat kaikki osakkaat aina tasavertaisia .

    Nyt en ole varma muuta luulen, että pelkästään paloheinän kentän rajoittamattoman pelioikeuden voi saada erikseen ilman monipelipakettia.

    Varsinaisesti en puolusta paloheinää vaan osakkeenomistajien reilua ja tasapuolista kohtelua ja oikudenmukaista tapaa jakaa kentän kunnossa pidosta syntyvät kustannukset.

    Tämä ajamani malli, jossa on Pääoma- hallintakulut ja kentänhoitomaksut eroitettu toisistaan tekee tälläisen paloheinägolfin monipelipaketin vähemmän houkuttelevaksi vaihtoehdoksi pelata golfia sen sijaan osakkeenomistaminen tulisi järkevimmäksi ja edullisimmaksi tavaksi pelata golffia.

    #389728 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 14:35:40)
    1) Tie esimerkki esim. Lahti -Helsinki moottori tie on yksityisellä rahoituksella pystyyn pantu tiehanke josta tämä yhtiö laskuttaa jokaisesta autosta tietyn rahasumman yhteikunnalta . Reilunpaa tietysti olisi tietullit ja nykytekniikalla asia voidaa hoitaa joustavasti . Mailmalla yksitysellä rahoituksella hoidetaa tie ja siltahankkeita yleisesti ja käyttäjä maksaa.

    Miksi sitten olen ajanut ko. tietä sen valmistumisesta lähtien, eikä kukaan ole tullut sentinjeesusta jälkeenpäin penäämään..??

    Taitaa olla taitavampia visionäärejä nämä tieinssit – vai voisitko vain itkee ittes uneen ettei tarvisi herätä joka aamu suu täynnä p**kaa.

    Ihme Juntti..

    #389729 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pekka-72 kirjoitti: (16.12.2009 15:34:15)
    Voisitko Visionääri vastata, kun sinulta kerran kysytään?

    Ei se osaa lukea saati kirjoittaa.. turhaan odotat vastausta pikkuJuntilta..

    #389730 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoittiTässä mallissa ei myöskään erotella junijoreja, koska he aiheuttavat saman rasituksen kentälle kuin kaikki muutkin.

    Entäs juniorit ?

    #389731 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tilpehööri kirjoitti: (16.12.2009 16:54:24)

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 14:35:40)
    1) Tie esimerkki esim. Lahti -Helsinki moottori tie on yksityisellä rahoituksella pystyyn pantu tiehanke josta tämä yhtiö laskuttaa jokaisesta autosta tietyn rahasumman yhteikunnalta . Reilunpaa tietysti olisi tietullit ja nykytekniikalla asia voidaa hoitaa joustavasti . Mailmalla yksitysellä rahoituksella hoidetaa tie ja siltahankkeita yleisesti ja käyttäjä maksaa.

    Miksi sitten olen ajanut ko. tietä sen valmistumisesta lähtien, eikä kukaan ole tullut sentinjeesusta jälkeenpäin penäämään..??

    Taitaa olla taitavampia visionäärejä nämä tieinssit – vai voisitko vain itkee ittes uneen ettei tarvisi herätä joka aamu suu täynnä p**kaa.

    Ihme Juntti..

    Joka kerta kuin ajat tietä pitkin lasketaan sinut tieyhtiön toimesta ja sitten tilastojen perusteella yhteiskunta maksaa tíeyhtiölle käytöstäsi sovitun hinnan. Myös harkittiin sitä vaihtoehtoa, että tienkäyttäjät olisivat itsemaksaneet tienkäytöstä. Näihan se ulkomailla montakertaan menee ja on paljon reilunpaa. Jopa Ruotsin ja Tanskan välisen sillan ylittäjän pitää siitä maksaa. Aivan kuten junissa käyttäjä maksaa.

    #389732 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 17:11:51)

    Tilpehööri kirjoitti: (16.12.2009 16:54:24)

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 14:35:40)
    1) Tie esimerkki esim. Lahti -Helsinki moottori tie on yksityisellä rahoituksella pystyyn pantu tiehanke josta tämä yhtiö laskuttaa jokaisesta autosta tietyn rahasumman yhteikunnalta . Reilunpaa tietysti olisi tietullit ja nykytekniikalla asia voidaa hoitaa joustavasti . Mailmalla yksitysellä rahoituksella hoidetaa tie ja siltahankkeita yleisesti ja käyttäjä maksaa.

    Miksi sitten olen ajanut ko. tietä sen valmistumisesta lähtien, eikä kukaan ole tullut sentinjeesusta jälkeenpäin penäämään..??

    Taitaa olla taitavampia visionäärejä nämä tieinssit – vai voisitko vain itkee ittes uneen ettei tarvisi herätä joka aamu suu täynnä p**kaa.

    Ihme Juntti..

    Joka kerta kuin ajat tietä pitkin lasketaan sinut tieyhtiön toimesta ja sitten tilastojen perusteella yhteiskunta maksaa tíeyhtiölle käytöstäsi sovitun hinnan. Myös harkittiin sitä vaihtoehtoa, että tienkäyttäjät olisivat itsemaksaneet tienkäytöstä. Näihan se ulkomailla montakertaan menee ja on paljon reilunpaa. Jopa Ruotsin ja Tanskan välisen sillan ylittäjän pitää siitä maksaa. Aivan kuten junissa käyttäjä maksaa.

    Ei tullut mieleen, että joka tapauksessa jokainen tietä ajava maksaa jo tällä hetkellä ajamisestaan polttoaineveron muodossa? Nyt sitten pitäisi vielä erikseen maksaa tien käytöstä, mutta sinun mielestäsihän se on vain reilua.

    #389733 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    aakoo64 kirjoitti: (16.12.2009 18:37:06)

    Ei tullut mieleen, että joka tapauksessa jokainen tietä ajava maksaa jo tällä hetkellä ajamisestaan polttoaineveron muodossa? Nyt sitten pitäisi vielä erikseen maksaa tien käytöstä, mutta sinun mielestäsihän se on vain reilua.

    Tämä on juuri tämä ydinkysymys tässä golfasiassakin. Suomessa sosiaalidemokraattisen mallin mukaisesti suositaan korkeaa verokantaa jotta voidaan sitten tuottaa näennäisen ilmaisia palveluita. Kuten ópiskelu, terveydenhoito , tiet, lähes kaikki . Tämä tietysti johtaa korkeisiin veroihin ja muihin veroluonteisiin maksuihin. Se on nyt sitä sosialismiä. Tästä ollaan luopumassa jopa pohjoismaissa. Tosin pohjois-suomi ja pohjois-korea on viimeiset alueet mailmassa jotka jalosta aatteesta luopuvat.

    Taas mallit joissa maksut perustuva käytöstä johtuvien kustannusten maksamiseen ja niin että käyttäjä vastaa kaikista kustannuksista . Sanotaan vapaaksi markkinataloudeksi. Itse tosin en ole kiinostunut ideologiosta vaan etsin tässä toimivaa tasapuolista mallia golffiin.

    #389734 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 19:03:52)

    aakoo64 kirjoitti: (16.12.2009 18:37:06)
    Ei tullut mieleen, että joka tapauksessa jokainen tietä ajava maksaa jo tällä hetkellä ajamisestaan polttoaineveron muodossa? Nyt sitten pitäisi vielä erikseen maksaa tien käytöstä, mutta sinun mielestäsihän se on vain reilua.

    Tämä on juuri tämä ydinkysymys tässä golfasiassakin. Suomessa sosiaalidemokraattisen mallin mukaisesti suositaan korkeaa verokantaa jotta voidaan sitten tuottaa näennäisen ilmaisia palveluita. Kuten ópiskelu, terveydenhoito , tiet, lähes kaikki . Tämä tietysti johtaa korkeisiin veroihin ja muihin veroluonteisiin maksuihin. Se on nyt sitä sosialismiä. Tästä ollaan luopumassa jopa pohjoismaissa. Tosin pohjois-suomi ja pohjois-korea on viimeiset alueet mailmassa jotka jalosta aatteesta luopuvat.

    Taas mallit joissa maksut perustuva käytöstä johtuvien kustannusten maksamiseen ja niin että käyttäjä vastaa kaikista kustannuksista . Sanotaan vapaaksi markkinataloudeksi. Itse tosin en ole kiinostunut ideologiosta vaan etsin tässä toimivaa tasapuolista mallia golffiin.

    Ei tässä korkeasta verokannasta tai sen kannattamisesta ollut kyse, vaan siitä, että polttoaineveron muodossa kyllä maksetaan jo aivan tarpeeksi tien käytöstä, mitä varten polttoaineveroakin on monesti aikojen kuluessa nostettu. Olet ilmeisesti sitä porukkaa, joka ’tasapuolisuuden’ nimissä olisi iloiten ottamassa vastaan joidenkin poliitikkojen haaveileman paikannukseen perustuvan autonkäyttömaksun. Ja muistathan, että tämä olisi kaikkien nykyisten maksujen lisäksi puhumattakaan isoveljen valvonnasta. Niin ja järjestelmistä tulevat kustannukset olisivat oma lisänsä, mutta mitäs siitä, sehän olisi vain sitä tasapuolisuutta.

    Mitenköhän sinun ajatusmaailmaasi mahtuisi se, että joutuisitkin joku päivä maksamaan erikseen oman asuinalueesi aurauksesta tai muusta tavanomaisesta ylläpidosta? Tämänhän joutuvat monet syrjemmässä asuvat tekemään jo nykyään, kun monia teitä on vähitellen muutettu yksityisteiksi. Siinä ei ole mistään markkinataloudesta kyse, kun tiehallinto on joskus ilmoittanut yleisestä tiestä tehtävän yksityistie.

    Väität etsiväsi toimivaa, tasapuolista, mallia golfiin. Jotenkin tuo etsiminen ei tunnu uskottavalta, kun olet täysin juuttunut johonkin ajatusmalliin. Vaikka kuinka suurin osa täälläkin kommentoineista on todennut nykymallin olevan hyvä ja riittävän tasapuolinen, jankkaat samaa ajatuksen mihinkään kehittymättä. Mutta täällähän ovatkin kaikki muut väärässä. Toisaalta kuitenkin hyväksyt pelaajan kannalta nykyisen mallin jossain Paloheinässä, missä osakkeet ovat yhden tahon hallinnassa. Jotakin johdonmukaisuuden puutetta tuossa on.

    Kummasti vain aika monessa muussakin paikassa paljon palvelua käyttäville annetaan mahdollisuus kausikortteihin tms. Esimerkkeinä voi olla bussien tai junien kuukausikortit, laskettelukeskusten kausikortit, uimahallien tms kuukausi- tai kausikortit, ja niitä on suunnilleen loputtomasti. Miksiköhän kaikissa näissäkin annetaan mahdollisuus hevijuusereille yksikkökustannuksen alentamiseen? Varmaan muutaman kerran palvelua käyttävät ovat sielläkin kateellisia kausi- tai kuukausikorttilaisille. Onneksi meidän klubilla ei ole ketään sinun ajatuksesi käytäntöön ehdottajaa.

    #389735 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoitti: (16.12.2009 19:03:52)
    … Tosin pohjois-suomi ja pohjois-korea on viimeiset alueet mailmassa jotka jalosta aatteesta luopuvat.

    Täällä pohjoisessa on sentään golfosakkeet arvossaan, vai mitä sanotte siitä, että 9-reikäisen kentän osakkeet on maksaneet siinä 3 k:n kulmilla ja nyt myydään taka-9:n rakennusrahastoantia viiteen tonniin.

    #389736 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tähän ei voi muuta kuin onnitella. Olen aina sanonut, että Pohjois-suomi on golfille parhaiten soveltuvaa aluetta mailmassa ja siellä asuu viisaita ihmisiä .

    #389737 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    visionääri kirjoitti: (17.12.2009 11:31:19)
    … Olen aina sanonut, että Pohjois-suomi on golfille parhaiten soveltuvaa aluetta mailmassa….

    Mitä etuja se tarjoaa esim. Floridaan tai Uuteen-Seelantiin verrattuna?

    #389738 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (17.12.2009 11:46:03)

    visionääri kirjoitti: (17.12.2009 11:31:19)
    … Olen aina sanonut, että Pohjois-suomi on golfille parhaiten soveltuvaa aluetta mailmassa….

    Mitä etuja se tarjoaa esim. Floridaan tai Uuteen-Seelantiin verrattuna?

    Jaa, itse en ole huomannut Pohjois-Suomen olevan golfille parasta aluetta maailmassa. Sen sijaan voi todeta, että myös golfia voi harrastaa täälläkin. Viisaitakin ihmisiä täällä löytyy samassa suhteessa väestöön kuin muualla, ja ainakin visionäärin jutuista päätellen häntä fiksumpia paljon.

    Kai hän yritti sarkastisuudellaan osoittaa itse olevansa ainakin kaikkia pohjois-suomalaisia viisaampi, kun me täälläään emme ymmärrä hänen ylivertaista ymmärrystään golfin rahoitusmalliin liittyen. Ja kai se on aivan tyhmää ylipäätään edes asua saati sitten haluta pelata golfia täällä tai vieläkin pohjoisempana.

Esillä 13 viestiä, 151 - 163 (kaikkiaan 163)
Vastaa aiheeseen: Kaukojäsenet ovat Suomen golfin pelastus

Etusivu Foorumit Yleistä Kaukojäsenet ovat Suomen golfin pelastus