26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kännykkä päällä?

Etusivu Foorumit Yleistä Kännykkä päällä?

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olin pelaamassa. Juuri kun lähdin backswingiin, ryhmässäni pelaavalla miehellä soi kännykkä. Mitä tehdä? Olisinko voinut antaa rankkuja? En tehnyt muuta kuin jatkoin pelaamista. Onko teille käynyt samalla lailla? Kertokaa mitä teitte vastaavassa tilanteessa.

    No mulla ei oo käyny noin… mä sanoisin ;’pistä se kännykkä kiinni.’ Oisin miettiny asiaa,ja kysyny sitä toiselta peli kaverilta, mitä tekiss. antais rankkui sille tai antais vaa olla!

    Nimetön

    Itse en ole havainnut kentällä kenenkään käyttävän kännykkää tai edes pitävän päällä. Luulen että se on aika hyvin tiedossa pelaajilla. Jos pirisyttelijä ei ole tuttua porukkaa (tai muutenkaan) , en lähtisi ihan rankkuja vaatimaan. Kaippa hieman tilanteesta riippuen…

    Donald Trump kuulemma tiiasi kaverinsa känykän ja löi…

    .. joo ja minä löysin Paloheinän ykkösväylän kupista 500 euroa..

    En antais rankkuja kännykästä, vaan pyytäisin sulkemaan sen ja peli jatkuisi.

    Rankkuja pelaajat eivät voi toisilleen tällaisesta antaa sääntöjen mukaan. Jos kyse on kilpailusta, tuomari voi ensin varoittaa tästä ja sitten kai sulkea kilpailusta.

    Harkkarundilla ei oikein nenäänkään voi vetää … Itse olen useita kertoja törmännyt tilanteeseen, että kännykkään puhutaan sumeilematta ja ne soivat. Ja kyseessä ovat ihan muut kuin päivystävät lääkärit tai hissikorjaajat…

    Kuuluu vähän samaan sarjaan kuin hidas pelaaminen, jälkien korjaamattomuus yms. piittaamattomuudet muita pelaajia kohtaan

    Minulla on kännykkä päällä käytännössä aina. Ja lähes yhtä usein se on äänettömällä. Jos on edessä tilanne, jolloin on tärkeää olla tavoitettavissa kentälläkin, niin pyydän etukäteen pelikavereilta anteeksi mahdollista puhelimen soinnista tulevaa häiriötä…

    … on kyllä kyseenalaista, kannattaako silloin lähteä pelaamaan jos on sellainen tilanne päällä, että on pakko olla tavoitettavissa.

    R&A

    Juu

    Ne kännykät voi työntää sellaiseen paikkaan minne päivä ei paista 😛

    Väite, että on pakko olla tavoitettavissa on todellakin naurettava – tai sitten ko. henkilö on aivan väärässä paikassa.

    Eipä tuo haittaa sitten yhtään. Mun puolesta saa pitää päällä ja vaikkapa äänellisellä kierroksen ajan. Siihen kun opettaa itsensä, että jokainen pikku ääni häiritsee lyöntiä, niin peli on jo menetetty ja pelistä ei nauti kukaan ryhmässä pelaava.

    Foren kanssa samoilla linjoilla. Yleensä kyllä tuntemattomat ihmiset siinä ykköstiillä ilmoittavat päälläolevasta kapulasta. Olkoon päällä jos siltä tuntuu. Itse tosin jätän pölpöttimen autoon ettei asiat tule kentälle mukaan.

    On se kyllä prkl!! Paras vaihtoehto on ehdottomasti kevyt sakinhivutus, ehkä jopa porukalla. Ei vaan, kohteliaasti pyytäisin että vaimentaa puhelimensa pelin ajaksi ja riippumatta lyönnin onnistumisesta, uusi lyönti ilman rankkaria.

    565

    Minusta asiaan vaikuttaa se, onko kyseessä kilpailu vai harjoituskierros. Jos pelaa vaan harjoituskierrosta tai muuten vaan ajankulukseen ei kännykkä mielestäni häiritse. Varsinkaan jos se on äänettömällä. Mutta jos kyseessä on kilpailu, asia on toinen. Silloin kännykät olisi pidettävä kiinni.

    Jos kännykän pitää äänettömällä / värinällä, niin tuskinpa se ketään ( normaalia ihmistä) haittaa, kunhan huomioi pelikaverinsa. Oltiinpa lääkäreitä tai hissiasentajia, niin kaikilla meillä on yhtä pakottavia syitä aika-ajoin pitää lörpötin lähettyvillä, jotta asialliset asiat saadaan hoidettua.

    Tuppaa tuo 75 kierrosta kauden aikana vievän sen verran aikaa työelämästä, että kiitos vaan nykyteknologialle ja sen mahdollistamalle etätyölle sekä saavutettavuudelle.

    Kuuluu etikettirikkeiden alueelle. Tuomari (toimikunta) päättää rangaistuksista (esim. pelikielto) jos rike on toistuva.

    Mitkään lyönnin uusimiset ilman rankkuja ei tule kyseeseen. Älkää keksikö omia sääntöjä. Niistä tulee sanomista vaikka ne olisivat kuinka ’reiluja’.

    Kyllä mä harkkakierrokselle voin luvan antaa jos joku haluaa puhelinta pitää päällä. Itselläni känny on kyllä mukana, mutta varmasti äänettömänä.

    Kisoissahan nykyään tuosta taitaa rangaistuksia seurata.

    CheGe, tokihan harkkakierroksella voit lyönnin uusia ’rangaistuksetta’, jos joku ulkopuolinen tekijä sinua häiritsee, mutta tasoituskierroksella ei sellaista sääntöä tunneta.

    Olen kiitollinen, jos kännykkää päällä pitävä kysyy pelikavereilta ykköstiiauspaikalla, että onko se ok. Vastaan taatusti, että on.

    Jos ei kysytä ja pärähtää soimaan niin hieman ihmettelen, ei kuitenkaan häiritse. Ei myöskään putatessa. Sen verran on tuota psyykkausta kaveriporukassa harrastettu, ettei enää oikein mikään vaikuta.

    Itse jätän lähes poikkeuksetta puhelimen autoon. Saapahan kerrankin olla ilman tuota vekotinta.

    Lisäksi on aina yhtä iloinen yllätys, jos ei ole yhtään puhelua/viestiä kun palaan. Yleensä kun ne tuppaa johtamaan siihen, että pitää hommiin ruveta. Onneksi edes osa niistä tulee perheeltä tai kavereilta. Niihin vastailee oikein mielellään.

    Kännykkä, mikä loistava keksintö. Itse olin ainakin sitä mieltä, kun kännykät tänne tulivat. Saattoi lähteä rauhallisin mielin golfille eikä tarvinnut sydän syrjällä pelätä, mitä lapset taas kotona tekevät. Soitto tai kaksi tuli ynnä kiukkuiset katseet mahdolliselta seniorigolfarilta ryhmässä. Mutta ei se mitään. Kännykkä oli minulle todella suuri helpotus – ja nimenomaan golfkentällä. Enää ei ole pieniä lapsia eikä kännykkäkään juuri auki, muttei todellakaan häiritse, jos jollakin on, kunhan se ei jatkuvasti soi tai pelaaja ole koko aika puhelimessa.

    Mitä sitten tulee omasta mielestäni hankaliin pelikavereihin, niin 99-prosenttisesti ne hankaluudet tulee ihan muista kuin kännykkäsyistä.

    Kilpailuihin avoin kännykkä ei tietenkään kuulu, ei kentälle eikä katsomoon.

    Minulla on känny aina mukana ja äänettömänä. Se on ainoa mahdollisuus käydä pelaamassa arkipäivisin. Viimeksi toissapäivänä tuli kierroksen aikana 13 puhelua. En vastannut kertaakaan mutta katselin keneltä tuli ja tauon aikana sekä pelin jälkeen hoidin asiat.

    Tärkeintä mielestäni on, ettei puhelin soi ja omat soitot hoitaa niin, ettei se hidasta peliä. Itse esim. kantobägiä käyttävänä voin hoitaa lyhyet puhelut liikkuessani.

    Minua ei häiritse, vaikka juoksette ympyrää lyönnin aikana. Tai puhutte puhelimeen. Mutta homman pointti on toisten pelaajien huomioiminen, josta puhutaan etiketissäkin. Jos asiasta mainitaan ykköstiillä ja asia sovitaan, kaikki on OK.

    Mutta se mentaliteetti, että MINÄ pääsen pelaamaan arkipäivisin, kun saan pitää puhelimen päällä tai MINUN puhuminen ei pitäisi muita häiritä, on kyllä aika itsekästä golfiin kuulumatonta ajattelua..

    KL

    Kuten joku edellisistä keskusteluun osallistujista jo totesikin, menee etikettivirheiden puolelle, sillä säännöissä erityisesti todetaan, että elektronisten laitteiden ei tule antaa häiritä muita pelaajia.

    Itse ihmettelen koko keskustelua, sillä jokaisessa uudehkossakin kännyssä on värinähälytys, joten jokainen itseään tärkeänä pitävä henkilö voi ottaa vastaan kaikki puhelunsa muita häiritsemättä kantamalla kännyä vyössään. Kapulaan puhuminen toisten lyödessä onkin sitten toinen asia, mutta ehkä ajan mittaan tästä katajaisesta kansasta löytyy tähänkin riittävästi huomaavaisuutta, mitä kyllä epäilen.

    Mielestäni kännykän pirahdus harjoituskierroksella on yhtä luonnollinen ja häiritsemätön asia, kuin vaikkapa tiikaljat tai birkkupullo; maistuvat kaikki elämältä. Sitäpaitsi kännyn soittoääni ilmaisee mukavasti haltijansa musiikkimaun ja siitä johdettuna paljon muutakin.- Kilpailutilanne olkoon poikkeus; puhelimet äänettömälle!

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #375855 kohteessaKännykkä päällä?

Etusivu Foorumit Yleistä Kännykkä päällä?