26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kallein greenfee

Etusivu Foorumit Yleistä Kallein greenfee

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #178727 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Päivän kysymykseen viitaten; mikä on ollut kallein greenfee, minkä olet maksanut ja missä ? Itse en ole kovin kallista greenfeetä maksanut, kallein taitaa olla 80 €, paikka oli Salobre Kanarialla. Nordcenterissä ja Sarfikissakin taitaa olla kalliimpi greenfee jos joku hullu menee sen maksamaan.

    #344316 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    taitaa olla Ringsiden 65 eur joka oli mielestäni noin 25 eur liikaa laatuun verrattuna!

    #344317 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kenttien bongaus on samanlaista kuin huippuravintoloiden tai laskettelussa hyvien offareiden/powdereiden bongaus: voi kyllä maksaa, jos kokee saavansa jonkinlaisen elämyksen.

    Omilla rahoilla (ihan itse, ei firman) olen pelannut mm. Pebble Beachin (425 USD + pakollinen auto), Belfryn (140 GBP), K-klubin (olisi ollut yli 200 EUR, mutta kun asui hotellissa, niin hinnaksi tuli halvempi). Aasiassa mm. Singaporessa olen pelannut kalliita kenttiä myös, mutta en ole itse maksanut, vaan ollut vieraana.

    Suomen green-feet ovat melko halpoja, kun raha otetaan jäsenistöltä vastikkeina. Näiden ulkomaisten kalliiden kenttien todelliseen kenttä-laatuun nähden mm. Kytäjä on green-feellä pelattuna halpa, samoin Nordcenter ja Sarfvik. Varsinkin kun näihin pääsee pelaamaan koska vain, eikä tarvitse varata kuukausia aikaisemmin, vahvistaa varausta luottokortilla, ja pelaamista voi helposti siirtää, jos sää-olot ovat huonot.

    Joten, Tommy, tuskin Sarfvikissa tai Nordcenterissä pelaavat ’hulluja’ ovat. Jos olisivat, kuinka olisivat voineet hankkia sellaista varallisuutta, että heillä on siellä pelaamiseen varaa.

    Itse ostin aikoinaan 80-luvulla Nordcenterin Y-osakkeen. Pelasin siellä max 6 kierrosta vuodessa, kun iltapeleihin se sopii huonosti. (Pelasin pääosin EGS:ssä, jonka jäsen myös olen). Maksoin Nordcenteriin 3 pelioikeuden vastikkeet ja muut maksut. Siinä vasta kierrokselle hintaa tuli! Meni samoihin kuin Pebble Beach.

    Elämä on.

    #344318 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Vieras’ siis tarkoitti sanoa: Mulla on rahaa millä mällätä.

    #344319 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vieras ei nähnyt niitä näkymättömiä hymiöitä ja sitaatteja hullun ympärillä. Molemmat ovat tietysti hienoja kenttiä ja olen molemmat pelannut, Nordcenterissä useinkin. On vain hullua maksaa liikaa jos halvemmallakin pääsee. Kenttäbongaus on mielenkiintoista ja uusista kentistä olen valmis maksamaankin varsinkin tuollaisista huippukentistä kuin sinulla näytti olleen.

    #344320 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Duffmann – pistit aika pahan heti kättelyssä ketjun aloittajalle…

    Kallein itse maksamani lienee 70-80E. Muiden maksamista K-Club oli aikoinaan 1450,- markkaa. Aasiassa on saattanut tulla muiden maksamina pelatuksi joku kalliimpikin, mutta kun ei ole hinnasta ollut puhetta.

    #344321 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olisko kallein ollut 55 e viime vuodelta. Muutoin gf-kentät olen valinnut siten, että gf maksimi on ollut 40 e.

    Kenttäbongaus on mielenkiintoista, mutta harrastukseen ei ole tarpeeksi rahaa eikä aikaa. Peable Beach, Old Cource olisivat varmasti mielenkiintoisia, mutta eivät listan kärkipäässä. Ennemmin bongaan useamman edullisen kentän, kuin sika kalliin kentän. Edullisilla kentillä saattaa saada pelikaveriksi jopa paikallisen klubituupparin.

    Peable Beachin yms. verrattuna täkäläiset gf:t on edullisia, mutta vertailu on erittäin ontuva. Gf riippuu kysynnästä. Peable Beachillä riittää kysyntää, Suomessa ei. Kenttien vastikkeet olisivat Suomessa vieläkin korkeammat, mikäli gf asiakkaat karkotetaan vieläkin korkeammalla gf:llä. Hmm, olisipa mielenkiintoista olla Peable Beachin yhtiökokouksessa, mikäli kenttäyhtiössä olisi esim. 900 osaketta suomalaisen golfyhtiön tapaan. Riittäisi varmasti keskustelua, vastikkeesta, gf.stä, pelilipuista, aikarajoituksista ja kaukoista :-).

    #344322 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pahimmat ovat olleet luokkaa 50€, tarkkoja hintoja en muista. Eniten ovat tainneet nappasta Oulu ja Tahko.

    Edullisin on varmaankin ollut Lakselv, 50 Norjan kruunua per päivä, joka taitaapi olla tuollaiset 6-7 euroa. Suunnilleen 4 bensalitran verran kuitenkin.

    #344323 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    The Island Golf Club Dublinissa 100 e reilu kuukausi sitten, mutta oli kyllä kokemuksen arvoinen links !

    Kotimaassa taitaa olla 48 e, kun toissa vuonna ostin Kytäjän pelilipun.

    Huonoin hinta-laatusuhde tänä vuonna 35 e Pietarsaari, joka oli niin p-kunnossa kuin kenttä voi olla. Jäi tosi huono maku !

    #344324 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ymmärtääkseni Suomen oloissa ’kalliilla’ greenfeellä (60+ e) halutaan viestiä, että gf-pelaajat eivät ole noiden hintojen vallitessa (esim. arki-iltaisin ja viikonloppuisin) tervetulleita ilman jäsenistöön kuuluvaa isäntää. Kansainvälisesti vertaillen Suomen greenfeet ovat kyllä edullisia.

    Itse en ole missään yli 60 euroa maksanut, kun sillä ja sitä halvemmilla hinnoilla on hyville kentille päässyt kaikissa niissä maissa missä olen pelannut. Golf on kiva harrastus, mutta ei sentään sen arvoinen että yhdestä kierroksesta kannattaisi satastakaan maksaa. Tietysti tilanne olisi arvioitava uudelleen, jos tarjontaa alle satasella ei enää olisikaan riittävästi – mutta toistaiseksi on.

    #344325 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Keskustelu kalleimmasta greenfeestä on ihan mielenkiintoinen.

    Kysyntä määrittelee hintatason.

    Saattaa olla,että 10 vuoden kuluttua suosituimmilla

    alueilla ja kentillä (ulkomailla) greenfet ovat yli 200

    euroa.

    Muistan varsin hyvin tilanteen Espanjasta – vuosi

    1992 – kun asuit hotelli Torrequebradassa ja pelasit

    samannimisellä golfkentällä kuului greenfee huonehintaan.

    Tänä päivänä asuessasi samaisessa hotellissa ( kaksi henkeä) maksat päivittäisestä golfista yhteensä n. 140 euroa.

    Euroopastakin löytyy jo nyt kymmeniä golfkenttiä joiden greenfee on yli 200 euroa/henkilö.

    Näille kentille aikojen saaminen on aika hankalaa.

    Joten hyvä tuote maksaa kaikkialla.

    #344326 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pebble Beachin yhtiökokouksessa voi olla rento meiniki; omistajiin kuuluvat mm. Arnold Palmer ja Clint Eastwood. Kumpikaan ei kysyttäessä (joku viime vuoden Golf Digest) pystynyt kertomaan green feen hintaa. Ei niiden tarvitse…

    #344327 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Varmasti hintojen suunta on koko ajan ylöspäin kuten esim. Costa del Solilla ja Algarvessa, mutta toistaiseksi vilkkaan kysynnän takia ruuhkaisille alueille löytyy vielä kohtuuhintaisia (usein parempiakin) vaihtoehtoja: esim. Costa de la Luz, Pohjois-Portugali ja Italia, missä upeilla kentillä on hyvin tilaa ja gf:t alle 50 e.

    #344328 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    The European taitaa olla kallein gf, 150 eeroa.

    Kakkosena Druids Glenin early-bird gf jotain 120. Tosin jälkimmäisessä otimme vaimon kanssa caddiet, joka nosti kokonaishinnan 200 pintaan per nenä.

    Oli muuten mielenkiintoinen kokemus havaita miten kurinalaisesti ajattelee/toimii kaveri joka on kantanut bägejä myös ET:llä. Luulin jo jotakuinkin tajunneeni miten pelataan prosentteja…

    #344329 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Porukan jatkeena olen pelannut Carnoustien Champin ja Kingsbarnsin. Listahinta noin 135£. En muista saatiinko jotain alennusta.

    Minun tasoiselle pelaajalle ei mikään kenttä ole tuon arvoinen. Monista sikäläisistä kentistä saa aivan samat vibat murto-osalla tuosta hinnasta.

    #344330 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pasatiempo Golf, Santa Cruz, CA – 165$ (lisäksi vuokramailat 50$ + cart 20$ + pro shopista pallot ja strokesaver etc)

    Joka taalan arvoinen kokemus.

    Lue lisää: Pasatiempo

    #344331 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    La Cala Espanjassa 65€. Listahinnaltaan kalliimmilla kentilläkin olen pelannut niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, mutta tuota korkeampaa hintaa en ole green feestä maksanut.

    #344332 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pumkin Ridgen $135 taitaa olla se kallein gf mita olen itse pelaamisesta koskaan maksanut. Tama ennen kun ostin frequent player cardin. Nyt voin iltapaivisin pelata siella $30 hintaan. Ensi kuusta $20:lla.

    #344333 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Valderama vuosi Ryder cupin jälkeen 1084 mummelia, oli kaikkea muuta kuin miltä telkkarissa näytti. Nykyisin listahinta 265€. Elämyksillä on hintansa!

    #344334 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bay Hill Orlando maksoi 150 usd ja lisäksi piti majoittua saman hintaiseen huoneeseen, jos muistan oikein.

    #344335 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bandonissa (Oregonin ja Kalifornian rajamailla) on kolmen kentan rypas (Bandon Dunes, Pacific Dunes ja Bandon Trails), joista kaksi on rankattu USAn kenttien top10:iin jo vuosia. Olikohan toin PD jopa ykkosena vuosi pari sitten?

    No joka tapauksessa kierros maksaa $240, joten kun sinne lahtis viikonlopuksi golfaamaan, niin majoituksen lisaksi golfista joutuu maksamaan $720.

    Ensi vuoden alussa pitais menna (pakkohan noi on pelata!), kun hinnat on talvella alemmat ja paasee jopa $70:lla pelaamaan….

    Noh, Pebble Beachilla hinnat on melkeen tuplat noihin… 😉

    #344336 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mieleeni muistuikin, että olenkin maksanut 150 $ greenfeestä Donikaanisessa tasavallassa. En muista kentän nimeä, mutta se oli top 50 listalla maailmassa, ainakin silloin. Kenttä oli kyllä hieno, Karibian rannalla ja jyrkät ja korkeat rannat erottivat merestä. Hinta ei jäänyt edes mieleen, koska rahalle sai niin hyvää vastinetta, että se ei tuntunut kalliilta. Greenit oli erittäin liukkaat, muistan yhden 4 putin greenin, kun birdiä puttasin, …tu.

    Hyvin jäi mieleen myös muutama väylä, jossa pystyi oikaisemaan meren poukaman yli. Pudotusta oli jyrkältä reunalta varmaan toisakymmentä meetriä mereen.

    #344337 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    …tu, Dominikaanisessa se kuuluu kirjoittaa.

    #344338 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kallein (toistaiseksi) on mielestäni melkoisen hieno Kingsbarns – 125 puntaa. Tuohon aikaan kevättä oli vielä talvihinnat. Old Course ja Carnoustie ovat seuraavaksi kalliimpia, joskin tarjoavat mielestäni enemmän vastinetta rahoille kuin Kingsbarns.

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344338 kohteessaKallein greenfee

Etusivu Foorumit Yleistä Kallein greenfee