26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kädet suorina vai koukussa?

Etusivu Foorumit Yleistä Kädet suorina vai koukussa?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Aloittelija kysyy: Miten käsien tulisi lyönnin alkuasennossa olla, suorina vai koukussa? Suorat kädet tuntuisivat luontevammalta, mutta silloin mailan lavan kärki osoittaa liian ylös. Koukistamalla kädet lavan saa lähemmäksi vaakasuoraa asentoa. Kumpi tapa on oikea?

    pidä vasen suorana ja oikea vähän koulussa. Oikea olkapää on niin paljon alempana kuin vasen, että oikeata kyynärpäätä on pakko vähän taivuttaa.

    Kyllä käsien pitäisi suorina olla (mutta rennosti ’roikkuen’, ei jännittäen). Oikea olkapää on sopivan verran vasenta alempana, kun se matsaa gripistä luonnollisesti johtuvaan eroon. Kannattaisi enemmänkin tsekata oletko kaiken kaikkiaan liian kumarassa (sitä näkee aloittelijoilla usein) tai josko mailojesi varret ovat yksinkertaisesti liian pitkät. Hyvä ylävartalon ryhti ’nostaa’ asentoa kummasti.

    Lavan kuuluukin olla normaaliasennossa jonkin verran ’pystyssä’, koska osumahetkellä ranteiden asento automaattisesti kääntää lapaa ikään kuin flatimmaksi. Kannattaa kuitenkin tsekata mihin osuma (maahan) lavassasi painottuu (kantaan, keskelle tai kärkeen), jotta näet miten tulet palloon. Tämä antaa vihjettä siis myös varren pituuden ja/tai lie-kulman sopivuudesta.

    Ja eikun testailemaan – hyviä lyöntejä!

    kannatan vieraspelaajan kommenttia vasemman käden osalta..

    itse olen paininut todella paljon asian kanssa ja miettinyt pitääkö vasemman käden olla vähän koukussa, suorassa vai ’lukossa’.. nyt olen päätynyt siihen tulokseen, että vasemman käden voi työntää ihan suoraksi kunhan ei anna sen vaikuttaa rannekulmaan. Itselläni ’vasen käsi suorana’ ajatus aiheutti alkuun sen, että työnsin kättä lukkoon niin, että ranne kääntyi kuperaksi jolloin vasemman käden otteesta tuli todella vahva -hooooook. Eli mielestäni vasen käsi voi olla niin suorana kuin sen saa kunhan ennen gripin ottoa sormet näyttävät suoraan maahan ja käsi puristetaan siitä kiinni ilman että ranne taittuu. Mutta tässäkin kannattaa täsmentää, että kaikenlaisia lihasten jännitystiloja on syytä välttää.

    yhdyn vieraspelaajaan myös oikean käden kohdalla, oikea käsi ’lepää’ hieman koukussa

    Vielä havainnollistukseksi: Alla olevan linkin päästä löytyy osaavien ihmisten swingejä. Kun klikkaat kunkin pelaajan linkkiä, näet pysäytyskuvissa alkuasennon aika hyvin. Melko itsestäänselvää tavaraa. Toisaalta, kaikki me olemme yksilöitä, ja se mikä toimii Sergiolla tai Erniellä ei välttämättä toimi sinulla tai minulla.

    Lue lisää: Swingejä

    Nimetön

    Täytyi oikein kokeilla miten itse pallolle asetun, sitä kun ei tietoisesti tule mietityksi. Huomaan stanssaavani siten, että olkavarret roikkuvat vapaasti ja kyynärpäihin jää suunnilleen sen verran ’koukkua, kuin niissä vapaasti ilman mailaa käsivarsia roikutettaessa tuppaa olemaan. Kokeilin tuota vasemman käsivarren oikaisua ja mielestäni se pudottaa jo luonnottoman paljon oikeaa olkapäätä ja jähmettää jotenkin koko pakettia.

    Olen samaa mieltä Boscon kanssa.

    käden pikkaisen koukussa ja jos vasemman käden suoristaa niin minulle ainakin ihan luonnoton asento.

    Hutki niitä palloja rangella ja kokeile mikä tuntuu parhaimmalta asennolta. itsekin olen kokeillut jos jonkin näköistä ja tapaista mailasta kiinni pitämistä että olen päätynyt pikkaisen kyynärpäät koukussa olevaan asentoon.

    Käsi rennosti suorana ja tönkkösuoraksi jäykistettyinä on kaksi eri asiaa.

    Se, että oikea asento tuntuu luonnottomalta, ei ole kovin hyvä perustelu. Oikea asento tuntuu varmasti luonnottomalta jos on ikänsä tehnyt toisin.

    Nimetön

    Kumpaakin versiota käytetään menestyksellä. Itse teen kuten mainitsin oli oikein tai väärin. Jack Nicklaus aikanaan käytti tuota vasen käsivarsi suorana stanssissa versiota ja kirjassaan itse kertoo perusteluna halunsa stanssata käsivarret siihen asentoon, kuin ne osumahetkellä sitten tulevat olemaan. Jäljittelijöitä ymmärrettävästi on ollut paljon, mutta kuten sanottu, ei sovi minulle, sorry.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #369606 kohteessaKädet suorina vai koukussa?

Etusivu Foorumit Yleistä Kädet suorina vai koukussa?