26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Käärmeet…

Etusivu Foorumit Yleistä Käärmeet…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Aihe on ollut useammankin kerran esillä, mutta kun se vaan on niin kiehtova. Eli oletteko nähneet käärmeitä kentällä?Minkälaisia käärmeitä? Mitä teitte vai jätittekö tekemättä?

    Olen nähnyt…Pen Houganin neuvo—>seniiliseiskalla….WHUP!!!!!——>DöD!!!

    Kyy tuli bongattua kesällä pariinkin otteeseen, ei vaan koskaan ollut mailaa kädessä ja sitten kun bägin luota pääsi takaisin kyy oli jo kadonnut…

    Muutaman kerran olen kyyn nähnyt. EGS:n kentällä niitä on kai siellä täällä joen varrrella. St. Laurensissa Vanhan C -väylästön kolmosreiällä (jos toi nyt kenellekään mitään sanoo…) vasemmalla sivuvesiesteessä (=oja) pari kertaa. Ei sillä että ITSE olisin palloja sinne lyönyt…

    Enpä tehnyt mitään, eivät haittaa mun peliä.

    Viime kesänä Gumbölessä pelatessani kyy paistatteli päivää kakkosväylän viheriöllä. Oli onneksi sen verran syrjässä ettei ollut puttilinjalla.

    Mitenköhän on, saisiko vapaan dropin jos käärme olisi ollut putatessa tiellä? Joku decision käsitteli tilannetta jossa pallo päätyy vaarallisen eläimen lähelle (saa dropin), mutta entä jos elukka on lyönti- tai puttilinjalla?

    565

    Olen nähnyt montakin kertaa, monellakin Suomen kentällä. Enimmäkseen ne on olleet kyitä. Kerran jopa kaksi kappaletta keskellä griiniä. Mutta eivät ne minua ole häirinneet. Karkuun ne ovat aina lähteneet.

    Kuitenkin pidän aina kyypakkauksen mukana bäkissä. Vaikkakin nykyoppien mukaan siitä ei paljon apua olisikaan.

    Hold your horses.

    Malttakaan nyt niitten käärmeitten tappamisen kanssa.

    Kuinka moni teistä erottaa vaskitsan, rantakäärmeen ja kyykäärmeen toisistaan?

    Näistä vain yksi on myrkyllinen ja yksi kokonaan rauhoitettu.

    Kuinka moni teistä voi kertoa edes yhden tutun, jota käärme on todellakin purrut?

    Käärme lähtee karkuun, kun hiukan tömisytät jalkojasi.

    En ole käärmeitten ystävä, mutta enemmän kierroksilla on harmia ampiaisista ja *******maisista pelikumppaneista, jotka pelaavat helekutin hitaasti.

    Pitäiskö semmosiakin vastaan käyttää seniiliseiskaa?

    Musta Kyy nähty useaan otteeseen Tampereen kentällä. Voi kuulemma bongata myös keskilihavista.

    Muistakaa, Musta Kyy on rauhoitettu ’eläin’ :-).

    Seniiliseiska osoittaa monikäyttöisyytensä ensiluokkaisesti juuri näissä kirjoituksessasi mainituissa askareissa! Eli; Huutia vaan kaiken maailman hitureille, jotka ei päästä ohi vaikka kuinka polkisi jalkaa ja kiukuttelisi!

    Taidan käydä ostamassa sen seiskan heti tänään.

    Jos joku on käynnyt Rönnäsissä, niin sieltä niitä löytyy. Viime vuonna 3 kyytä sai kyytiä. Oma suosikki maila on rauta kakkonen. Lähtee kyyn pää aika kivasti lentoon.

    Edellisenä kesänä istuin Pickalan Parkin 9. väylän jälkeisellä kioskilla ja huomasin kuinka kyy luikerteli taukopaikalle tulijoita pakoon… suoraan viereeni kioskin kukkalaatikkoon ja käpertyi kukkuien juureen piiloon. Ajattelin ensin antaa sen olla rauhassa, mutta kioskin myyjätyttö sai lievän paniikin joten nostin käärmeen lobbarilla pois lootasta ja yritin siirtää sen takaisin metsän puolelle. Ei piru pysynyt lavassa kiinni joten valitettavasti oli pakko tappaa se.

    Harvinainen kokemus sinllään, yleensä käärmeet pakenevat alta pois.

    Mikä ihmeen into ihmisillä on tappaa käärmeet? On erittäin harvinaista, että käärme joutuisi puolustautumaan eli puremaan, vaan ne pyrkivät pakenemaan. Olen itsekin nähnyt useita käärmeitä eri kentillä Suomessa, mutta koskaan ei ole tullut mieleen panna ’päitä kivasti lentämään’.

    Eipä käärmeet tosiaan peliä ole koskaan haitanneet. Päinvastoin ovat piristäneet peliä, kun on uutta havainnoitavaa näköpiirissä. Ja käärme on aina poistunut paikalta ensimmäisenä 🙂 Järjetöntä jos käärme pitää tappaa. Täytyy olla asenneongelma elämässä ja golfissa. Nuorten poikien vouhotusta uskoisin olevan tuommoisen tappamisinnon, valitettavasti.

    Minusta kaikki käärmeet ovat iljettäviä, jos tulee vastaa, ja maila lähellä niin varmasti pistän liskon paloiks. Kerran kaveria pääsi pistää käärme, ja tekee pahaa jälkee. MediHeli joutu hakee kaverin pois.

    Niin jos joku haluu tappaa, niin ihan rauhassa. Jos ei niin ei voi mitää.

    Ps. Missä lukee että kyy on rauhotettu, kysyn vaan???

    Ei missään, mutta ei kukaan niin ole väittänytkään.

    Rantakäärme on rauhoitettu. Omien kokemuksieni mukaan kyykäärme pakenee aina ensimmäisenä, joten, jos päälle ei astu niin ei niistä lieroista pitäisi

    haitta kellekään olla. Jos sellainen tulee vastaan niin voihan sen tietty kuskata vaikka metsikön puolelle.

    Sen jälkeen kun nuorin tyttäreni joutui viettämään viikon sairaalassa käärmeen pureman takia, olen tappanut pihan läheisyydessä näkemäni kyykäärmeet. Saman tekisin kentälläkin jos niitä luikertelisi greenien ja väylien lähistöllä. Kyy ei ole mitenkään sukupuuttoon kuolemassa, joten parempi kun pysyvät poissa ihmisten kulkureiteiltä.

    No tuolla aikaisemmin joku totesi, että musta kyy olisi rauhoitettu. Se ilmeisesti on sitten eri asia kuin tavallinen. Itse en matelijoita niin hyvin tunne. että voisin kommentoida. Kotkassa ei ole vielä minkään laista käärmettä tullut bongattua, lintuja sitäkin enemmän + muutamia jäniksiä 🙂

    Joo on tullu pari käärmylettä vastaan tuolla Luukin kentällä. Molemmilla kerroilla väylällä numero 16. Enpä tehny polosille mitään ku ne nukku kiltisti kulkuväylän reunalla. Käärmeiden lajia en tiedä mut veikkaisin et ne oli kyyn poikasia=)

    Ilmeisesti ’Musta Kyy’ lienee joku pallonhutkija keskilihavien tourilla…

    Tai siten on tosiaan joku liero ja rauhoitettu…

    Jep, Luukissa on käärmyläisiä tavattu. Kerran täräytin 9. -väylän avaukseen lähipöpelikköön, aivan Kalle Kyyn pään viereen 😉 Siinä se pötkötteli kerällä pallon vieressä… en pelannut palloa niin kuin se makaa vaan totesin pelaamattomaksi paikaksi ja siitä sitten etenin 😉 Ei tullut mieleen täräyttää Kalle hengiltä, eri asia sitten jos pihapiiriin tuppautuvat…silloin ei golfmaila riitä aseeksi !

    Ketään ei vissiin ole täällä purtu? Oletteko nähneet ulkomailla käärmeitä?

    Vaskitsa on muuten rauhoitettu ja sitä on pääosin vain ahvenanmaalla. Itse olen nähnyt ulkomailla kuningaskäärmeen luonnossa, muistuttaa hieman harlekiinikäärmettä, joskin värikuvio erilainen. Ja suomessa vain kyyn, joka itse asiassa luikerteli jalkojeni välistä Kerigolfissa

    Kärmeksiä olen bongannut Peuramaalla useita, Pickalassa ja Nordcenterissä, missä kyy luikerteli komeasti vauhdilla väylän poikki.

    Eksoottisin ilmestys oli Pattayalla, missä vastaan tuli häijyn näköinen musta skorpioni. Pakollinen caddie-tyttö pisti pedon hengiltä.

    Kyykäärme ei ole rauhoitettu eläin, koska sitä ei ole mainittu luonnonsuojeluasetuksen (LSA:n) lajiliitteessä 2.

    Luikin itse yleensä vastakkaiseen suuntaan kun kyyn kentällä nään.

    Piti vielä lisätä, että kangaskäärme, rantakäärme, vaskitsa ja sisilisko on meidän rauhoitetut matelijaystävämme.

    Kerran käärmeitä luikerteli Sitgesissä, Epsanjassa, uimarannalla. Oli hyvän näköisiä. Sellainen kun eksyy lakanoiden väliin niin kyllä siemen liikkuu 😉

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 46)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #516501 kohteessaKäärmeet…

Etusivu Foorumit Yleistä Käärmeet…