26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Isäntänä/vieraana golfkentällä

Etusivu Foorumit Yleistä Isäntänä/vieraana golfkentällä

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hoo

    Minkälaisia kokemuksia arvon forumilaisilla on toimimisesta isäntänä omalla golfkentällään tai vastavuoroisesti ollessanne isännän vieraana vieraskentällä: a) tarjoatko yleensä pelikierroksen vieraillesi vai maksavatko vieraasi itse alennetun green feen? b) kun olet vieraana niin maksatko yleensä itse vai tarjoaako isäntä? Olen itse ollut isännän vieraana tällä kaudella 8 pelikertaa, joista olen maksanut 7 alennettua green feetä ja yhden kerran olen saanut nauttia tarjotusta pelikierroksesta.

    Hoo kirjoitti: (7.9.2010 20:06:20)
    Minkälaisia kokemuksia arvon forumilaisilla on toimimisesta isäntänä omalla golfkentällään tai vastavuoroisesti ollessanne isännän vieraana vieraskentällä:

    a) tarjoatko yleensä pelikierroksen vieraillesi vai maksavatko vieraasi itse alennetun green feen?
    b) kun olet vieraana niin maksatko yleensä itse vai tarjoaako isäntä?

    Olen itse ollut isännän vieraana tällä kaudella 8 pelikertaa, joista olen maksanut 7 alennettua green feetä ja yhden kerran olen saanut nauttia tarjotusta pelikierroksesta.

    Eipä ole vieraussaldo ihan samoissa luvuissa. Kerran ollut ja maksanut itse – tietenkin. Toisinaan tarjoilen, toisinaan en. Riippuu tilanteesta ja siitä, miten hyvästä kaverista on kysymys ja mikä hänen taloudellinen asemansa tietääkseni on. Köyhältä ei viitti veloituksetta ottaa.

    Tähän ’hyvyyteen’ toki vaikuttaa sekin, miten hän suhtautuu tilanteeseen ja onko hänellä ollut tapana tarjoilla.

    Vuorottaista vieraissa käymistä harrastelee:

    Talle vuodelle tulee kaksi kierrosta ’vieraana’: Glen Abbey:ssa kaveri maksoi kaiken aamiaisesta lahtien ja loppukuusta kun pelaan Witch Hollow:n, niin kierros on etukateen hoidettu (kiitos kaverille!), jotta ei muuta kun auto parkkiin ja kentalle.

    Itse en ole jasenena missaan, joten eipa tartte isantanakaan heilua. Toki rankesterilla annan ilmasia koreja palloja ja ilmasia oppitunteja aina silloin talloin tietyille ihmisille.

    Kutsut kavereita kylään, tarjoot illallisen, niin esitätkö laskun perään ??

    Kyllä minä tarjoan itse kutsumilleni kavereille kierroksen, kaffet ja bullat ja yleensä kyydinkin. Edellyttäen etteivät ole ’kirkolta’ koska silloin saavat kyllä itse raahautua omin kyydein paikalle. En viitsi ajella eestaas pariisataa kilsaa, kun lähes kaikilla on työnantajan kustantama kuljin

    No sama juttu on ollut myös vastavuoroisesti niin ’linnareissuilla’ kun muillakin kentillä joihin minut on kutsuttu, ilman et edes on ollu kyse ns korruptio/yrityksen maksamasta tapahtumasta.

    No ehkä se että omaan liiankin monta pelioikeutta(osaketta) liian monelle kentälle helpottaa asiaa.

    Golfinn pääsi asian ytimeen! Kun ei ole jäsenenä missään eikä tod näk ole osakettakaan missään, ei tarvitse heilua isäntänä!!! Toisten tarjoomukset kyllä kelpaavat. TÄMÄ on syy, miksi en hyväksy ns halpispelaamista. Mielestäni sen, joka ei pysty vastavuoroisesti tarjoamaan kentäänsä isännälleen vierasgreenfeen hintaan, pitäisi maksaa aina täysi greenfee pelatessaan. Eri asia tietenkin on, jos isäntä tarjoaa koko keikan, mikä ei liene tavallista silloin, kun pelataan omalla kentällä, jolla nykyisin saa helposti seuraa näistä kentättömistä kevereista. Jos taas firmat tarjoavat ahkerasti asiakkailleen, kysytäänkin kohta, mikä on lahjus…. Eli on kahdenlaisia ’vierailuja’. Itse tarjoan vieraalleni koko rundin, jos esim vaikkapa sisareni tulee ’meille’ pelaamaan. Hän puolestaan kustantaa minut lounaineen päivineen, kun menen vierailulle!

    Koskaan ei ole käynyt mielessänikään odottaa saatika olettaa jonkun muun maksavan minun greenfeeni.

    Mika Hekkanen kirjoitti: (8.9.2010 10:46:55)
    Koskaan ei ole käynyt mielessänikään odottaa saatika olettaa jonkun muun maksavan minun greenfeeni.

    Veit jalat suustani.

    eläkemummeli kirjoitti: (8.9.2010 10:35:51)
    Golfinn pääsi asian ytimeen! Kun ei ole jäsenenä missään eikä tod näk ole osakettakaan missään, ei tarvitse heilua isäntänä!!! Toisten tarjoomukset kyllä kelpaavat.
    ..
    Eli on kahdenlaisia ’vierailuja’. Itse tarjoan vieraalleni koko rundin, jos esim vaikkapa sisareni tulee ’meille’ pelaamaan. Hän puolestaan kustantaa minut lounaineen päivineen, kun menen vierailulle!

    Just noin, en minäkään kutsu ’halpiksia’ mukaani noille tarjoamilleni rundeille.

    Kyllä kerjäämisessäkin pitää tolkku olla jos ei Ottajalla niin antajalla.

    ja jos saamaan rupee niin mulle kans. :))

    Ajatus että luokittelisin kaverini jotenkin eri kategorioihin sen mukaan millä kentillä ja miten he pelaavat kuulostaa vähintäinkin omituiselta. Minä kutsun kavereita vieraakseni sen takia että heidän kanssaan on mukava pelata.

    Vastaus itse kysymykseen: Vieraat maksavat itse kierroksensa alennetun greenfeen ja vieraana maksan itse kierrokseni / kaljani / ruokani. Hekkanen aiemmin jo tiivisti minunkin ajatukseni osuvasti.

    Henkka kirjoitti: (8.9.2010 11:36:33)
    Ajatus että luokittelisin kaverini jotenkin eri kategorioihin sen mukaan millä kentillä ja miten he pelaavat kuulostaa vähintäinkin omituiselta. Minä kutsun kavereita vieraakseni sen takia että heidän kanssaan on mukava pelata.
    .

    Kyllä segmentointi on päivän sana. Katson kyllä itse oikeudekseni ’valita’ ne kaverit joille maksan kierroksen kaffen ja bullan kera, (viinaksia en tarjoa) ja ne joille en. En silti tunnusta olevani omituinen siltä osin, muuten saatan kyllä olla.. Ei siinä pulmaa ole halpiksien kanssa pelaamisessakaan kunha kustantavat pelaamisensa itse.

    Se että olen tunnetusti altis, tottunut ja tosiavoin kaikenlaiselle korruptiolle ehkä valaisee tuotakin asiaa.

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (8.9.2010 11:58:35)

    Henkka kirjoitti: (8.9.2010 11:36:33)
    Ajatus että luokittelisin kaverini jotenkin eri kategorioihin sen mukaan millä kentillä ja miten he pelaavat kuulostaa vähintäinkin omituiselta. Minä kutsun kavereita vieraakseni sen takia että heidän kanssaan on mukava pelata.
    .

    Kyllä segmentointi on päivän sana. Katson kyllä itse oikeudekseni ’valita’ ne kaverit joille maksan kierroksen kaffen ja bullan kera, (viinaksia en tarjoa) ja ne joille en. En silti tunnusta olevani omituinen siltä osin, muuten saatan kyllä olla.. Ei siinä pulmaa ole halpiksien kanssa pelaamisessakaan kunha kustantavat pelaamisensa itse.

    Se että olen tunnetusti altis, tottunut ja tosiavoin kaikenlaiselle korruptiolle ehkä valaisee tuotakin asiaa.

    No ei kai tuohon minkään työryhmän suosituksia ole tulossakaan. Tai saattaahan sitä tulla suositus, että golfliiton alaisen seuran jäsenen ei ole suotavaa maksaa sellaisen henkilön gf-maksua tai kierroksen jälkeistä Dallas-pullaa, jolla ei ole maksettuna tietyn suuruista pelioikeutta jollekin kentälle. Vaikka tuostakaan ei näin segmentoinnin ja kategorisoinnin aikana voi olla ihan varma, ainakaan golfin parissa.

    Voi hyvää päivää!

    Näin toivottaa:

    Tarkennan ’puheitani’. Vieraat ovat tervetulleita kentällemme ja pelaan itse mielelläni muualla maksanpa kokonaisen tai vierasgreenfeen ei sillä väliä. Kitkeryys juonta seuraavasta: Sovittiin kahden seuramme jäsenen kanssa pelikierroksesta. Olen pelannut heidän kanssaan usein tänä kesänä ja varsinkin AA kyselee peliseuraa, mikä sinänsä on ollt mukavaa. Tulin sitten maininneeksi jälkimmäiselle, että en muuten voi tuoda kuin yhden vieraan puolella hintaa ja tulin BB:lle jo luvanneeksi, jolloin AA tyynesti totesi, että en minä sitten taida lähteäkään, kun se on niin kallista! Eli pelaaminen kanssani ei perustunutkaan minun viehättävään seuraani, vaan siihen, että hän sai tulla vierasgreenfeellä mukaan! Nämä molemmat ovat siis seuramme jäseniä ja maksavat vuosittain seuran jäsenmaksun, eikä muuta. Amen

    Menikös tässä ny mummolla vieraat ja jäsenet sekaisin? Tai siis mää nyt ainakaan tolkkua tuosta saanut. Tosin en aina saa senkään mummon puheista tolkkua kenen vierestä herään.

    Helsinki 8.9.2010

    Golfliitto on tänään julkaissut asettamansa golfkierrosten isännöintikulttuurin kehittämistä pohtineen työryhmän raportin. ’Kaikenlainen vierailla kentillä juokseminen on jo pitkään ollut jaloa lajiamme kalvava syöpä, mutta enenevässä määrin olemme kiinnittäneet huomiota myös kunnianarvoisten osakkeenomistajien parissa levinneeseen, suorastaan persaukiselle haiskahtavaan, puutteelliseen isännöintikulttuuriin. Tiedetäänpä joidenkin kutsuneen kotikentilleen jopa ns. sitoutumattomia pelaajia. Köyhän hajua on saanut jälkeenpäin tuulettaa klubilta tuntikausia’, toteaa työryhmän puheenjohtaja Erik Von Massenberg. Työryhmä antaa vieraspelaajien isännöintiin mm. seuraavia suosituksia:

    1. Toisen kentän osakkeenomistajan isännöinti
    Osakkeenomistaja on Kuningas, ja häntä tulee kohdella asianmukaisen kunnioittavasti. Isännän tulee luonnollisesti huolehtia kaikista vieraansa kustannuksista, mukaanlukien kuljetukset kentälle ja sieltä vieraan haluamaan paikkaan. Alkoholin tarjoaminen on suotavaa, joskin halpoja merkkejä tulee välttää, ettei syntyisi kiusallista vaikutelmaa persaukisuudesta. Mahdollisuuksien mukaan isännän tulee järjestää vieraalleen hierontaa tai seksiä kierroksen jälkeen (joko omatoimisesti tai kustannuksellaan).

    2. Toiselle kentälle pelioikeuden vuokranneen isännöinti
    Vuokrapelaajat eivät kuulu omistavaan luokkaan, joten heidän tuomiseensa klubille liittyy lievä prolen hajun riski. Siksi on suositeltavaa nauttia mahdolliset virvokkeet klubin terassilla. Isäntä voi hoitaa pelikierroksen kustannukset joko itse tai sälyttää ne vieraansa maksettaviksi harkintansa mukaan. Jotta jälkimmäisessä tapauksessa vältyttäisiin köyhyyden vaikutelmalta, tulee vieraalle isällisesti selittää tämän olevan vain insentiivi golfosakkeen hankkimiseen, ja kertoa kohdan 1 suosituksen sisällöstä.

    3. Sitoutumattoman pelaajan isännöinti
    Lähtökohtaisesti on sanomattakin selvää, että tätä roskasakkia ei kentille kaivata. Jos nyt jostakin painavasta syystä (asiakas- tai sukulaisuussuhde yms.) risaperse lokki täytyy kentälle kutsua, hänelle tulee tehdä ennen tiiajan varausta selväksi seuraavat asiat:
    – Lokin tulee huolehtia kaikista isäntänsä kustannuksista, mukaanlukien kuljetukset kentälle ja sieltä isännän haluamaan paikkaan
    – Lokki on velvollinen kiillottamaan isäntänsä ja muiden sitä haluavien osakkeenomistajien kengät
    – Lokki puhuu vain jos puhutellaan

    Isännän tulee huomioida seuraavat rajoitukset ja suositukset:
    – Lokkia ei saa missään tapauksessa päästää klubitalon tiloihin (ml. terassi). Isännän virvokkeita varten hän antaa käteistä rahaa, ja odottaa virvokkeiden nauttimisen ajan klubin parkkipaikan reunalla.
    – Lokkia on syytä kierroksen jälkeen vetää klubin parkkipaikalla miehissä turpaan. Oppiipahan olemaan. Tai luultavasti ei opi, mutta terve aggressioiden purkaminen on osakkeenomistajan mielen tasapainolle tärkeätä.

    Seuraavaksi Von Massenbergin työryhmä aikoo paneutua toiseen klubeilla puhuttaneeseen aiheeseen. Luvassa on 200-sivuinen opas pallo-ongen asianmukaisesta käytöstä.

    kebax kirjoitti: (8.9.2010 14:05:22)
    Menikös tässä ny mummolla vieraat ja jäsenet sekaisin? Tai siis mää nyt ainakaan tolkkua tuosta saanut. Tosin en aina saa senkään mummon puheista tolkkua kenen vierestä herään.

    Mummelilla on osake ja kaverit on ’lokkijäseniä’? Eli jäsen/vieras gf on törkyisen kallis verrattuna osakkaan vieraan pelimaksuun. Elippä AA:lla on varaa vain pelata osakaskaverin vieraana omalla kentällään. AA.lta huono valinta kotiseuraksi.

    AA:n ratkaisuja ihmettelee:

    Pekka Pelimies kirjoitti: (7.9.2010 23:04:23)
    Eipä ole vieraussaldo ihan samoissa luvuissa. Kerran ollut ja maksanut itse – tietenkin. Toisinaan tarjoilen, toisinaan en. Riippuu tilanteesta ja siitä, miten hyvästä kaverista on kysymys ja mikä hänen taloudellinen asemansa tietääkseni on. Köyhältä ei viitti veloituksetta ottaa.
    Tähän ’hyvyyteen’ toki vaikuttaa sekin, miten hän suhtautuu tilanteeseen ja onko hänellä ollut tapana tarjoilla.

    Vuorottaista vieraissa käymistä harrastelee:

    Hmmm! Onneksi en ole köyhä, niin pääset ottamaan mukaan veloituksetta!

    Hassuja olette. Ja jotkut kovin suvaistemattomia.

    BTW => Mika:

    Jos mummelin seurassa ei pääse kuin yksi vieras alennetulla greenfeellä, mummelilla ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole osaketta, vaan on vuokrannut sellaisen. Että sellainen semilokkisemihalpispelaaja siis jota useat tuskin haluaa vieraakseen.

    Itsekseen hiljaa pudistelee päätään ja hymyilee:

    KL

    Henkka kirjoitti: (8.9.2010 16:42:41)
    Hassuja olette. Ja jotkut kovin suvaistemattomia.

    BTW => Mika:

    Jos mummelin seurassa ei pääse kuin yksi vieras alennetulla greenfeellä, mummelilla ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole osaketta, vaan on vuokrannut sellaisen. Että sellainen semilokkisemihalpispelaaja siis jota useat tuskin haluaa vieraakseen.

    Itsekseen hiljaa pudistelee päätään ja hymyilee:

    Äläs nyt Henkka. Talmassakin päättivät, että osakas saa tuoda enintään kaksi vierasta alennetulla hinnalla, aiemmin niitä sai tuoda enintään kolme (siis kaikki samassa flaitissa). En lainkaan näe mahdottomana, että jossakin seurassa tuo maksimimäärä olisi vain yksi.

    eläkemummeli kirjoitti: (8.9.2010 10:35:51)
    Golfinn pääsi asian ytimeen! …halpispelaamista.

    Heh. Pelaan kenttia ilmaiseksi tai ’industry rate’:lla, joten ei mulla ole muuta kun halpapelaamista. Samalla kun pelailen niita kenttia, niin en voi muuta kun ihmetella ihmisia, joka ravaavat tarkeannakoisina sita samaa kentaansa ympari vuodesta toiseen ja maksavat siita viela torkeaa hintaa! Holmolaisten hommaa. Minun mielestani.

    Ja kun luet tekstini tarkempaan, niin huomaat, etta annan paljonkin ihmisille ilmaiseksi. Lapsille, juniori-golfareille, kehitysvammaisille, tyottomille kuten myos niille, jotka lappaavat rahaansa minun yritykseeni eika johonkin isoon golf-putiikkiin. Jokainen tavallaan!

    Isännöintikulduuri vaikuttaa aika tutulle.

    Juuri tuollaisilla ohjeilla minullekin olisi aikanaan ollut mahdollista kiertää Agustan kuuluisaa kenttää. Autosta suoraan ykköstiille kun isäntä oli hoitanut muodollisuudet ja 18 griiniltä kiiruusti autolle ja sit pihalle. Ei missään tapauksessa klubin tiloihin tms… ja Isäntäni sentään on klubin kunnianarvoinen jäsen todella pitkään.

    joten ei tuo mitään uutta ja ihmeellistä ole, Toteutettu jo todellisissa golfmaissa pitkään. ja Toimii hyvin.

    Odysseus kirjoitti: (8.9.2010 14:35:14)
    Helsinki 8.9.2010

    Golfliitto on tänään julkaissut asettamansa golfkierrosten isännöintikulttuurin kehittämistä pohtineen työryhmän raportin. ’Kaikenlainen vierailla kentillä juokseminen on jo pitkään ollut jaloa lajiamme kalvava syöpä, mutta enenevässä määrin olemme kiinnittäneet huomiota myös kunnianarvoisten osakkeenomistajien parissa levinneeseen, suorastaan persaukiselle haiskahtavaan, puutteelliseen isännöintikulttuuriin. Tiedetäänpä joidenkin kutsuneen kotikentilleen jopa ns. sitoutumattomia pelaajia. Köyhän hajua on saanut jälkeenpäin tuulettaa klubilta tuntikausia’, toteaa työryhmän puheenjohtaja Erik Von Massenberg. Työryhmä antaa vieraspelaajien isännöintiin mm. seuraavia suosituksia:

    1. Toisen kentän osakkeenomistajan isännöinti
    Osakkeenomistaja on Kuningas, ja häntä tulee kohdella asianmukaisen kunnioittavasti. Isännän tulee luonnollisesti huolehtia kaikista vieraansa kustannuksista, mukaanlukien kuljetukset kentälle ja sieltä vieraan haluamaan paikkaan. Alkoholin tarjoaminen on suotavaa, joskin halpoja merkkejä tulee välttää, ettei syntyisi kiusallista vaikutelmaa persaukisuudesta. Mahdollisuuksien mukaan isännän tulee järjestää vieraalleen hierontaa tai seksiä kierroksen jälkeen (joko omatoimisesti tai kustannuksellaan).

    2. Toiselle kentälle pelioikeuden vuokranneen isännöinti
    Vuokrapelaajat eivät kuulu omistavaan luokkaan, joten heidän tuomiseensa klubille liittyy lievä prolen hajun riski. Siksi on suositeltavaa nauttia mahdolliset virvokkeet klubin terassilla. Isäntä voi hoitaa pelikierroksen kustannukset joko itse tai sälyttää ne vieraansa maksettaviksi harkintansa mukaan. Jotta jälkimmäisessä tapauksessa vältyttäisiin köyhyyden vaikutelmalta, tulee vieraalle isällisesti selittää tämän olevan vain insentiivi golfosakkeen hankkimiseen, ja kertoa kohdan 1 suosituksen sisällöstä.

    3. Sitoutumattoman pelaajan isännöinti
    Lähtökohtaisesti on sanomattakin selvää, että tätä roskasakkia ei kentille kaivata. Jos nyt jostakin painavasta syystä (asiakas- tai sukulaisuussuhde yms.) risaperse lokki täytyy kentälle kutsua, hänelle tulee tehdä ennen tiiajan varausta selväksi seuraavat asiat:
    – Lokin tulee huolehtia kaikista isäntänsä kustannuksista, mukaanlukien kuljetukset kentälle ja sieltä isännän haluamaan paikkaan
    – Lokki on velvollinen kiillottamaan isäntänsä ja muiden sitä haluavien osakkeenomistajien kengät
    – Lokki puhuu vain jos puhutellaan

    Isännän tulee huomioida seuraavat rajoitukset ja suositukset:
    – Lokkia ei saa missään tapauksessa päästää klubitalon tiloihin (ml. terassi). Isännän virvokkeita varten hän antaa käteistä rahaa, ja odottaa virvokkeiden nauttimisen ajan klubin parkkipaikan reunalla.
    – Lokkia on syytä kierroksen jälkeen vetää klubin parkkipaikalla miehissä turpaan. Oppiipahan olemaan. Tai luultavasti ei opi, mutta terve aggressioiden purkaminen on osakkeenomistajan mielen tasapainolle tärkeätä.

    Seuraavaksi Von Massenbergin työryhmä aikoo paneutua toiseen klubeilla puhuttaneeseen aiheeseen. Luvassa on 200-sivuinen opas pallo-ongen asianmukaisesta käytöstä.

    Äanestän tämän syyskuun parhaaksi postaukseksi. Ainakin näin alkukuusta, osastossa Yleistä.

    Olisikohan ideaa alkaa valitsemaan vuoden parhaat kirjoitukset – palstoittain (vähän kuin urheilugaalan ehdokkaat)?

    Tuomariehdokkaita hakusessa vasta tässä vaiheessa.
    Alla ehdokkaani, jotka päättäisivät eri sarjojen parhaat postaukset valitsemillaan kriteereillä.

    Dumareiksi ehdottaisin seuraavia, fiilispohjalta huom!

    Yleistä: Kebax, Pekka Pelimies ja Johtaja XXL

    Välineet: Golfin, Mika Hiekkanen ja Lavantauti

    Matkailu: Henkka, Minja ja no eagle

    Kilpagolf ja harjoittelu: ts, kuntogolfari ja rauski

    Säännöt: kl, vieraspelaaja ja golf 2000.

    Kaikkien sarjojen ’villi kortti’ ehdokas tuomariksi Ulla Heikkinen.

    Laittakaa ainakin mielipiteitä tulemaan parhaista postauksista, josko ym. tuomari- ehdokkaiden ollessa osittain estyneitä, niin jonkin yhteenvedonomaisen ’kronikan’ laatiminen ei itseltäni ole mahdoton.
    Julkaistaan sitten yhteenvedon tulokset ja postaukset siinä pikkujoulukauden keskivaiheilla, ainakin ennen vko 50.

    Tuomari ’nomineet’ voivat toki äänestää omien tai toistensa postauksia, sillä nämä kaikki herrojen / rouvien isommat tai pienemmät kannanotot / avaukset ovat olleet kaikille joko hyödyllisiä tai ainakin hyvälle mielelle aikaansaavia.

    Irroitankin nyt EFX tai mikä X- Balance- ranneke olikaan lapasesta, jotta ei tulisi Johtaja XXL:n kaltaisia vieroitusoireita aamutuimaan.
    Hymiö kaupan päälle, mut se ’kaksin käsin veivaaminen’ oli mielestäni elokuun paras…

    Voisihan proaktiivisin ym. tuomariksi ehdotettu ottaa haasteen vastaan ja avata oman ketjun…

    Laitetaan nyt vielä lainaus tuolta Forumin säännöistä.

    ’Miettikää hetki ennen kuin tallennatte viestinne forumiin: onko viestillänne todellakin jotain annettavaa ketjuun. Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua.
    Viestien kieli- ja kirjoitusasun edellytetään olevan sellaista, että teksti on helposti luettavaa. Ota huomioon myös viestisi lukijat. Täydellistä tekstiä ei keneltäkään edellytetä.
    Kohtele muita kirjoittajia niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. Henkilökohtaiset loukkaukset ovat rangaistavia.
    Odotamme kaikkien kirjoittajien noudattavan yleistä netikettiä ja ymmärtävän hyvän maun käsitteen. Mauttomuuksiin syyllistyneitä tullaan rankaisemaan’.

    Yllä lainaus GP:n Forumin säännöistä (huh, vähän pelottaakin tuo ym. rangaistus).

    Jos nyt, sanotaan vaikka 15.9 mennessä ei löydy vapaaehtoista, joka haluaa vetää yhteen parhaat palstalaisten itse kirjoittamat vinkit, kokemukset, faktat ja ’stoorit’ ym., otan ko. jobin vastaan.

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #458060 kohteessaIsäntänä/vieraana golfkentällä

Etusivu Foorumit Yleistä Isäntänä/vieraana golfkentällä