23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista

HYG – vuokrapelioikeus

Etusivu Foorumit Yleistä HYG – vuokrapelioikeus

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • BZ

    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta: ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’ Onhan irrationaalinen toiminta muodotunut jo vakiintuneeksi tavaksi golfbusineksessa mutta tämä nyt vaan oli yksi hauska esimerkki lisää. Jään odottelemaan agressiivista argumentaatiota, jonka päätteeksi minut todetaan mitään ymmärtämättömäksi urpoksi.

    ts

    BZ kirjoitti: (8.3.2011 21:33:23)
    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta:

    ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’

    Onhan irrationaalinen toiminta muodotunut jo vakiintuneeksi tavaksi golfbusineksessa mutta tämä nyt vaan oli yksi hauska esimerkki lisää. Jään odottelemaan agressiivista argumentaatiota, jonka päätteeksi minut todetaan mitään ymmärtämättömäksi urpoksi.

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Miten osakkeiden omistus jakautuu Hyvinkäällä? Kuinka paljon osakkeista on yhtiön tai jonkun suur omistajan hallussa? Onko tässä tarjouksessa kysymys tällaisten pelioikeuksien vuokraamisesta? Paljon on vastike?

    Ennen kuin ketju leviää käsistä totean, että tuo on oikein houkutteleva tarjous ja itse ainakin taidan siihen tarttua.

    No jos siellä makaa osakkeita tyhjän panttina ja tuolla tarjouksella saadaan muutama uusi golfari, niin mikä ettei!

    EFC

    Husqvarna kirjoitti: (8.3.2011 21:59:41)
    No jos siellä makaa osakkeita tyhjän panttina ja tuolla tarjouksella saadaan muutama uusi golfari, niin mikä ettei!

    Hyvä kysymys tuo osakkeiden makaaminen tyhjän panttina! Ainakaan pelaajamäärissä se ei mitenkään ole näkynyt, sillä ruuhkaa kentällä tuntuu riittävän, eli eiköhän nuo kaikki osakkeet ole aika tarkkaan käytössä.

    BZ kirjoitti: (8.3.2011 21:33:23)
    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta:

    ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’

    Itse en ole koskaan maksanut yli 650€ HyGin vuokrasta. Eikä nytkään varmaan tarvitse, jos on ajoissa liikkeellä…

    ristiveto kirjoitti: (10.3.2011 7:59:27)
    Itse en ole koskaan maksanut yli 650€ HyGin vuokrasta. Eikä nytkään varmaan tarvitse, jos on ajoissa liikkeellä…

    Tai myöhään.

    Q8 kirjoitti: (10.3.2011 8:06:09)

    ristiveto kirjoitti: (10.3.2011 7:59:27)
    Itse en ole koskaan maksanut yli 650€ HyGin vuokrasta. Eikä nytkään varmaan tarvitse, jos on ajoissa liikkeellä…

    Tai myöhään.

    Niin. Kerran maksoin vain 250€.

    ts kirjoitti: (8.3.2011 21:43:18)

    BZ kirjoitti: (8.3.2011 21:33:23)
    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta:

    ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’

    Onhan irrationaalinen toiminta muodotunut jo vakiintuneeksi tavaksi golfbusineksessa mutta tämä nyt vaan oli yksi hauska esimerkki lisää. Jään odottelemaan agressiivista argumentaatiota, jonka päätteeksi minut todetaan mitään ymmärtämättömäksi urpoksi.

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa. Käy kysymässä esim. S-ryhmästä, kummalla tavalla markkinaosuus nousi 80-luvun n. 15%:sta liki 50%:iin

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)
    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa.

    Kuka sitä oikeaksi kutsui?
    Yleistä se on.

    ristiveto kirjoitti: (10.3.2011 14:06:05)

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)
    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa.

    Kuka sitä oikeaksi kutsui?
    Yleistä se on.

    Ts. kutsui: ’Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.’ Kun ei ole väärässä, on lienee oikeassa.

    Yleistä se on, senhän kaikki tietää.

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:15:27)
    Ts. kutsui: ’Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.’ Kun ei ole väärässä, on lienee oikeassa.

    Ah. Luulin että tuossa viitattiin asiakkaisiin (vanhoihin ja uusiin, kuten edellä mainittiin) eikä kanta-asiakkaita sorsivaan hinnoitteluun…

    Ja sana ’oikea’ on huono, koska se voi tarkoittaa olemassaolevaa tai parasta. Olemassaoleva se on, parhaasta en tiedä… tai emmä mitään tiedä!!

    KL

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)

    ts kirjoitti: (8.3.2011 21:43:18)

    BZ kirjoitti: (8.3.2011 21:33:23)
    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta:

    ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’

    Onhan irrationaalinen toiminta muodotunut jo vakiintuneeksi tavaksi golfbusineksessa mutta tämä nyt vaan oli yksi hauska esimerkki lisää. Jään odottelemaan agressiivista argumentaatiota, jonka päätteeksi minut todetaan mitään ymmärtämättömäksi urpoksi.

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa. Käy kysymässä esim. S-ryhmästä, kummalla tavalla markkinaosuus nousi 80-luvun n. 15%:sta liki 50%:iin

    Missä segmentissä S-ryhmällä on liki 50% markkinaosuus? Ei ainakaan päivittäistavarakaupassa. Tai riippuu tietysti mitä tarkoittaa ’liki’ …

    Off-topic, mutta on kyllä todella pilkunviilaamista, jos S-ryhmän 43% PT-kaupan markkinaosuus ei ole mielestäsi ole lähellä 50%. Varsinkaan kun se ei ollut JuKon kirjoituksen pointti, minkäs varmaan fiksuna kaverina ymmärsitkin?

    Mitä itse asiaan tulee, niin jotainhan sitä on yritettävä, jos yhtiön pelioikeudet uhkaa jäädä käteen. Kilpailutilanne taitaa olla aika kova, kun sitä paikallista 36-reikäistä baanaa saa vuokraoikeudella pelata 900-950€:lla – se on kyllä hinta-laatusuhteeltaan mielestäni lähes ryöstöä. Eli lähellä Hyvinkäätä kyllä kelpaa…

    KL kirjoitti: (10.3.2011 15:32:53)

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)

    ts kirjoitti: (8.3.2011 21:43:18)

    BZ kirjoitti: (8.3.2011 21:33:23)
    Suora lainaus Hyvinkää Golfin ilmoituksesta:

    ’Vuokrapelioikeus 750€ (ensi kertaa vuokraavalle 650€)’

    Onhan irrationaalinen toiminta muodotunut jo vakiintuneeksi tavaksi golfbusineksessa mutta tämä nyt vaan oli yksi hauska esimerkki lisää. Jään odottelemaan agressiivista argumentaatiota, jonka päätteeksi minut todetaan mitään ymmärtämättömäksi urpoksi.

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa. Käy kysymässä esim. S-ryhmästä, kummalla tavalla markkinaosuus nousi 80-luvun n. 15%:sta liki 50%:iin

    Missä segmentissä S-ryhmällä on liki 50% markkinaosuus? Ei ainakaan päivittäistavarakaupassa. Tai riippuu tietysti mitä tarkoittaa ’liki’ …

    Pt-kaupan markkinaosuus oli 2009 43,2%. Kaiki ennusmerkit (marketketjun ja liikennemyymälöiden voimakas myynninkasvu,lehtikaupan kilpailijoita suurempi kasvu%, asikasomistajamäärän n. 5 % lukumääräinen kasvu ennustavat viime vuodelle selkeästi isompaa markkinaosuuskakkua. Hyvä vastaus KL, koska kukaan ei varmasti vielä tiedä asiaa. Kinata pitää vaikka asian sivusta.

    Voi V###u sentään kun pitää kinastella S-kaupan markkina-osuuksista golfforumilla,Taas oiva esimerkki kuinka hyvin täällä pysytään aiheessa.

    I.M.Noone kirjoitti: (10.3.2011 17:46:28)

    Voi V###u sentään kun pitää kinastella S-kaupan markkina-osuuksista golfforumilla,Taas oiva esimerkki kuinka hyvin täällä pysytään aiheessa.

    Olet ihan oikeassa, olen itse syyllistyny siihen monta kertaa. Tämä johtunee palstalla pyörivistä kaikkitietävistä persoonoista, joilla ei muuta tekemistä kun puuttua kaikkeen epäoleelliseen muiden kirjoitteluissa. Kelpaisivat hyvin konsulteiksi; kyvyttömät opettavat haluttomia tekemään tarpeetonta. Osa niistä taitaa ainakin sivuta tätä ammattia.

    ts

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)

    ts kirjoitti: (8.3.2011 21:43:18)

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa. Käy kysymässä esim. S-ryhmästä, kummalla tavalla markkinaosuus nousi 80-luvun n. 15%:sta liki 50%:iin

    Tarkoitatko siis että puhelinoperaattorit ja taivaskanavien kauppaajat ovat väärässä, koska molemmat eivät voi olla oikeassa? Tai kaikki kuntosalit ymt, jotka houkuttelevat uusia asiakkaita sisään nimenomaan uuden asiakkaan tarjouksilla. Ja samaan syssyyn sitten haukut Hyg:n hallituksenkin osaamattomaksi? Ymmärsinkö oikein vai meninkö taas tapani mukaan aivan metsään?

    ts kirjoitti: (10.3.2011 18:06:05)

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 14:03:45)

    ts kirjoitti: (8.3.2011 21:43:18)

    Ottamatta kantaa itse tarjoukseen, niin kyllähän tänä päivänä juri tuossa on monessa toiminnassa kahta näkemystä. Vanhat asiakkaat kokevat, että heitä pitäisi suosia ja toisaalta pitäisi uutta porukkaa saada jollain houkuteltua. Taaskaan kumpikaan ei ole väärässä.

    Samaa edustavat esim puhelinyhtiöt ja taivaskanavien markkinoijat.

    Tämä onkin ihan uutta markkinointitiedettä, että kanta-asiakkaita sorsiva hinnoittelu on oikeaa. Käy kysymässä esim. S-ryhmästä, kummalla tavalla markkinaosuus nousi 80-luvun n. 15%:sta liki 50%:iin

    Tarkoitatko siis että puhelinoperaattorit ja taivaskanavien kauppaajat ovat väärässä, koska molemmat eivät voi olla oikeassa? Tai kaikki kuntosalit ymt, jotka houkuttelevat uusia asiakkaita sisään nimenomaan uuden asiakkaan tarjouksilla. Ja samaan syssyyn sitten haukut Hyg:n hallituksenkin osaamattomaksi? Ymmärsinkö oikein vai meninkö taas tapani mukaan aivan metsään?

    Ymmärsit oikein!

    Määräaikaisia tarjouksia houkutukseksi on myös lehdillä. Kallein asiakas on uusi asiakas. Sen tietävät operaattoritkin mutta kun niillä ei ole siinä pisneksessä juuri vaihtoehtoja. Jos golfkentän ainoaksi valtiksi jää tämä Hygin juttu niin heikoilla ollaan. Että koko kaudeksi pelioikeus halvemmalla, sitenhän vuokraajat saavat vuosittaista vaihtelua lähialueiden kentillä.

    ts

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 18:17:17)

    Ymmärsit oikein!

    Määräaikaisia tarjouksia houkutukseksi on myös lehdillä. Kallein asiakas on uusi asiakas. Sen tietävät operaattoritkin mutta kun niillä ei ole siinä pisneksessä juuri vaihtoehtoja. Jos golfkentän ainoaksi valtiksi jää tämä Hygin juttu niin heikoilla ollaan. Että koko kaudeksi pelioikeus halvemmalla, sitenhän vuokraajat saavat vuosittaista vaihtelua lähialueiden kentillä.

    Hienoa että ymmärsin kerrankin jotain. Nyt siis on saatu vakaa todiste siitäkin, että Hyg.n hallituksen lisäksi myös suurin osa vastaavanlaisten palvelujen markkinoijista on täysin pihalla työstään. Isoja pörssiyhtiöitä myöten.

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 18:17:17)

    Ymmärsit oikein!

    Määräaikaisia tarjouksia houkutukseksi on myös lehdillä. Kallein asiakas on uusi asiakas. Sen tietävät operaattoritkin mutta kun niillä ei ole siinä pisneksessä juuri vaihtoehtoja. Jos golfkentän ainoaksi valtiksi jää tämä Hygin juttu niin heikoilla ollaan. Että koko kaudeksi pelioikeus halvemmalla, sitenhän vuokraajat saavat vuosittaista vaihtelua lähialueiden kentillä.

    Muissa vastaavissa tarjouksissa (operaattorit, Lehdet yms) on aina joku koukku jolla sopimus jatkuu ja jatkuu, esim. kestotilaus tai määräaikainen sopimus. Golftarjouksena mitään koukkua on vaikeaa rakentaa. Toivottavasti muut lähialueiden yhtiöt seuraa perässä, niin paikalliset saa hyvällä hinnalla vaihtelua vuosittain pelaamiseen eri kentillä ja hyvillä ’halvennuksilla’.

    ts kirjoitti: (10.3.2011 18:30:31)

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 18:17:17)

    Ymmärsit oikein!

    Määräaikaisia tarjouksia houkutukseksi on myös lehdillä. Kallein asiakas on uusi asiakas. Sen tietävät operaattoritkin mutta kun niillä ei ole siinä pisneksessä juuri vaihtoehtoja. Jos golfkentän ainoaksi valtiksi jää tämä Hygin juttu niin heikoilla ollaan. Että koko kaudeksi pelioikeus halvemmalla, sitenhän vuokraajat saavat vuosittaista vaihtelua lähialueiden kentillä.

    Hienoa että ymmärsin kerrankin jotain. Nyt siis on saatu vakaa todiste siitäkin, että Hyg.n hallituksen lisäksi myös suurin osa vastaavanlaisten palvelujen markkinoijista on täysin pihalla työstään. Isoja pörssiyhtiöitä myöten.

    Niin ne monet onkin ja ollut jo pitkään, ajettu UMTSIBUM rahoja miljarditolkulla Saksaan, operaattorit kaatuilee toistensa syliin eikä se nyt kova bisnes kännyköissä ole.
    Kuntosaleja tulee ja menee useammin kuin kympin ratikoita. Toivottavasti Hyg kestää pidenpään.

    EFC

    JuKo kirjoitti: (10.3.2011 18:38:29)
    Kuntosaleja tulee ja menee useammin kuin kympin ratikoita. Toivottavasti Hyg kestää pidenpään.

    Kyllä se kestää, kaikista osakkeista maksetaan vastike.

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
Vastaa aiheeseen: HYG – vuokrapelioikeus

Etusivu Foorumit Yleistä HYG – vuokrapelioikeus