26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Huomautus kaikille: Älä ikinä osta golfosaketta!

Etusivu Foorumit Yleistä Huomautus kaikille: Älä ikinä osta golfosaketta!

Esillä 25 viestiä, 276 - 300 (kaikkiaan 319)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Maantiekiitäjä: Piti ihan kaivaa tämä ketju esiin, kun siihen toisessa ketjussa viitattiin. Ihan asiaahan tämä, jostain syystä golfosakkeiden omistajat ovat pahoittaneet mielensä. Ymmärtäähän sen kun rahat ovat menneet ”kankkulan kaivoon” ja saman pelioikeuden olisi saanut kätevästi vuokraamalla.

    Luulen, että moni vuokrapelaaja on ”pahoittanut mielensä”, kun golfosakkeiden, vuokraoikeuksien ja pelilippujen hinnat kaikki ovat lähteneet nousuun. Esimerkkejä: Masterin osake maksoi vuosi sitten 5 k€ ja nyt hintataso on 10-15 k€ samoin kuin pelioikeuden vuokrataso on 1500 € kun vuosi sitten hinta oli 1200 €. Sama on tapahtunut ainakin Talmassa ja Pickalassa. Moni varmaan pohtii päänsä puhki, että pitäisikö nyt ostaa osake siltä varalta, että kehitys jatkuu ensi vuonna samaan suuntaan. Ehkä Maantiekiitäjän ”kankkulan kaivo” onkin golfosake, jolla varmistetaan pelit tuleville vuosille kohtuuhintaan.

    Nimetön

    On varmaan aikaulottuvuus mutta turha niitä entisiä aikoja on muistella.

    Minusta pelioikeudet on Suomessa edullisia. Hyvin voi hinnat vaikka tuplaantua, mutta silloin pitää tuote olla kunnollinen eikä mikään jämä-aikoja tarjoava. 1500-2000€ maksetaan vain kentillä joissa pääsee pelaamaan. Ainoo tapa saavuttaa tuo on se ettei pelioikeuksia ole liikaa. Siksi Masterin hinnat on ok.

    Sen sijaan osake… ne ostaa jotka haluaa omistaa. Niin kuin missä tahansa muussakin osakkeessa. Tiedän ettei golf osake ole oikea osake nykyään eikä golf oy mikä tahansa oy.

    Ehkä osuuskauppa hengessä toimivat golf oyt voi muuttua, tosin en olis varma siitä.

    Toi Master esimerkki on hyvä. Ja kertoo vain ett noin voi tehdä. Kai tänne mahtuisi useampi samanlainen, tosin pelioikeuksia myyvä, ei osakkaiden hiekkalaatikko. Olisi kysyntää. Sellainen missä customer is king, toisin kuin nykyään, owner is king.

    Maantiekiitäjä:
    Piti ihan kaivaa tämä ketju esiin, kun siihen toisessa ketjussa viitattiin. Ihan asiaahan tämä, jostain syystä golfosakkeiden omistajat ovat pahoittaneet mielensä. Ymmärtäähän sen kun rahat ovat menneet ”kankkulan kaivoon” ja saman pelioikeuden olisi saanut kätevästi vuokraamalla.

    Poikkesin tänään päiväseltään Espoossa ja törmäsin golfkaupassa entiseen peli- ja seurakaveriin. Kertoi kotikentällään, minun entisellä, pelioikeusvuokrien nousseen tänäkin keväänä 25-30%. Se tarkoittaa pelioikeutensa poisvuokraavalle osakkeenomistajalle yli 40%:n tuottoa vastikkeelle. Vastaavasti osakehinnatkin ovat jatkaneet nousuaan, koska toimiston ja Golfpisteen pörssin vuokrajono on venynyt toivottoman pitkäksi.

    Harmi.

    Nimetön

    Mutta osakasvaikerrus vaan jatkuu. Harmi. 😀 Vuokrattava tuote kuntoon niin tulee vielä enemmän pennosia.

    Lienee täysin normaalia ja hyväksyttävää että harrastajilla on erilaisia mielipiteitä omistamiseen liittyen..
    – koskipa se mitä harrastusta tahansa,..Tulkoon jokainen onnelliseksi omalla tavallaan. Ja, mukavaa kesää!

    Maailma muuttuu nopeasti golftoimialallakin. Tämän ketjun otsikko on 1 vuosi 4 kuukautta vanha. Ja on jo historiaa ainakin pääkaupunkiseudulla kuten mm. yllä Qoid Pro Quo kirjoitti. Meidänkin yhtiössä vuokrapelioikeuksien hinta on noussut vuodessa vähintään tuo 25-30 %. Osakkeiden hinta ei ole vielä kaksisesti noussut, mutta ne käyvät kaupaksi hirmuvauhdilla, kun aiemmin niitä ei markkinaehtoisesti liikkunut juuri lainkaan. Moneen vuoteen ei näkynyt tämän kevään tavallisia ilmoituksia ”Halutaan ostaa osake”. Jos tämä boomi vielä jatkuu, niin osakkeidenkin hinnat nousevat laajalla rintamalla, koska vuokrapelaaminen käy kalliiksi. Toki meillä on ja pysyy Gogolf, mutta osaa sekin rahaa nyhtää kuten on huomattu. Ainoa, mikä varmasti voi trendin kääntää, on tarjonnan lisääntyminen. Yhtään kenttää ei ole kuitenkaan pääkaupunkiseudulla rakenteilla.

    Nimetön

    GoGolf on tuotteistanut niin sotkuisesti että en taida ostaa sieltä mitään. Kampanjat on sitä samaa koko ajan. Ei viitsi edes katsoa enää, ei kiitos ”tarjouksista”. Jäsenyyttä siellä ja täällä, mutta kun olen etsimässä Gf hintaa. Tosi himmee varaussysteemi. No oma on asiansa.

    Hintojen pitääkin nousta jos kysyntää on.

    Tuo mantra siitä, ettei pitäisi omistaa, on kuultu muissakin yhteyksissä kuin golf-osakkeissa. Tietyt piirithän pitävät kovaa meteliä siitä, ettei kannata asua omistusasunnossa tai omistaa itse autoa tai oikeastaan mitään muutakaan vaan pitää vuokrata tai liisata. Jokuhan nämä kaikki aina omistaa, kyse on vain siitä, mihin rahat menevät. Lähinnä taitaa nykyään olla se ideologia, että kaikki pitäisi kuulua joillekin suuromistajille, jotka keräävät voitot.

    Tietysti golf-osakkeissa on joillakin kentillä ollut ongelmana saada katettua omia kulujaan vuokraamalla joidenkin ammuttua itseään jalkaan ja poljettua hintoja, mutta yhtä kaikki lähtökohtaisesti suuromistaja pyrkii tekemään hommalla bisnestä. Pelaajaosakas taas on useimmiten ostamalla osakkeen tehnyt perusinvestoinnin varmistaakseen parhaat mahdollisuudet omalle harrastukselleen. Aika harva täällä mesoajistakaan miettii koko ajan sitä, miten esimerkiksi kesämökin tai veneen hinta kehittyy. Eikä se ole mitenkään varmaa, etteikö osakkeiden hinta voisi lähteä pelaajamäärien kasvaessa nousuun niilläkin kentillä, millä nyt ei osaketta saa myydyksi.

    Jotenkin vain ihmisillä on jotenkin kummallinen tapa luulla melkein minkä tahansa tilanteen jatkuvan loputtomiin samanlaisena, ja muutoksen tapahtuessa tulee hirveä älämölö, vaikka kuinka muutoksen tapahtuminen olisi jo etukäteen varmaa. Pari vuotta sitten kukaan ei olisi mitenkään voinut kuvitella, miten nyt joudutaan elämään monien rajoitusten kanssa, toki tämä ei juuri ollut edes ennustettavissa.

    Olen oman arvioni mukaan säästänyt runsaan 30 vuoden aikana yli 5.000 euroa pelaamalla golfyhtiöiden osakkaana verrattuna siihen, että olisin vuokrannut pelioikeudet. Pelilippuja ostamalla olisin omilla pelimäärilläni saanut kulumaan yli 50.000 euroa enemmän kuin osakkaana.

    Jotkut ostavat sen osakkeen myös syystä, että voivat lunastaa itselleen kultakortin ja nauttia sen tuomista eduista – oma kotikenttä + 25 muuta kenttää, joilla voit pelata seitsemän kierrosta per kenttä, vain nimellisellä 165 euron lisämaksulla. Plus muut osakkaan edut.

    Olen oman arvioni mukaan säästänyt runsaan 30 vuoden aikana yli 5.000 euroa pelaamalla golfyhtiöiden osakkaana verrattuna siihen, että olisin vuokrannut pelioikeudet.

    Jännä juttu. Itse olen säästänyt viimeisen 10 vuoden aikana 50..150 €/vuosi verrattuna vastikkeeseen kun olen vuokrannut pelioikeuden. Eikä ole ollut riskiä pakkovastikkeista. Eli olet ilmeisesti pelannut Talmassa, Masterissa tai Sarfikissa? Nämä lienevät ainakin etelässä ainoita kenttiä missä pelioikeuksia on vuokrattu vastikkeita kalliimmalla pidemmän aikaa… nyt korona-aikana toki tilanne on ollut sama useammalla kentällä…

    Jotkut ostavat sen osakkeen myös syystä, että voivat lunastaa itselleen kultakortin ja nauttia sen tuomista eduista – oma kotikenttä + 25 muuta kenttää, joilla voit pelata seitsemän kierrosta per kenttä, vain nimellisellä 165 euron lisämaksulla.

    Jep, noissa kultakorttikentissä on max kourallinen sellaisia joissa itse viitsin pelata enemmän kuin yhden kerran kaudessa. Mutta onhan se etu jos sitä arvostaa. Ihan kuten ilmainen ämpärikin.

    Me käytämme Kultakorttia ahkerasti ja etuna myös kaveripelit, kun ei satu olemaan sama kotikenttä, niin vieraillaan ahkerasti vuoroin vieraissa.

    KL1

    Minä olisin pahoittanut mieleni, jos tuon upean naisen kuva olisi poistettu.

    KL1

    Olen oman arvioni mukaan säästänyt runsaan 30 vuoden aikana yli 5.000 euroa pelaamalla golfyhtiöiden osakkaana verrattuna siihen, että olisin vuokrannut pelioikeudet.

    Sehän tekee peräti 167 euroa kalenterivuotta kohden, 13,9 euroa kuukautta kohden ja melkein puoli euroa päivää kohden !!!

    Mitä merkittävää hankit noilla säästämilläsi euroilla?

    Euro on euro suurenkin kasan vieressä ja on se vaan niin tyhmää maksaa liikaa.

    KL1

    Tässä vaiheessa muuan forumin entinen suurkuluttaja kysyisi kuinka paljon maksoit osakkeestasi ja kuinka paljon olet hävinnyt rahaa siksi, ettet sijoittanut osakkeesi ostohintaa tuottavasti.

    ’On se vain niin tyhmää olla sijoittamatta rahaa tuottavasti.’ – Tuntemattomana esiintyvä miljardööri.

    Euro on euro suurenkin kasan vieressä ja on se vaan niin tyhmää maksaa liikaa.

    Juuri näin. Ärjy on asian ytimessä. Ei kannata hermostua tästä besserwisseristä, joka odottaa sormi liipasimella, ketä juuri nyt voisi rokottaa. Juu, kysymys ei ole koronarokotteesta, vaan henkilön tavasta aistia ympärillään kevään tuoksua ja golfkenttien avautumista ja viheriöiden ja väylien vihertymistä kevään tullen. Joillakin henkilöillä sellainen ominaisuus on totaalisesti kadonnut. Elämä pyörii märehtimisen syövereissä.

    KL1

    Taisi osua ja upota, kun reaktio on noinkin tomera.

    Ota rauhallisesti, Peruspelaaja, älä anna verenpaineen nousta turhan takia. Jos oikein tarkkaan mietit, niin 5000 euroa 30 vuodessa kuluu moninkertaisesti vaikkapa auton polttoaineena liikennevaloissa seistessä, jos sattuu pk-seudulla autolla töihin kulkemaan.

    Olen itseni ja perheen käyttöön ostamistani ja sitten tarpeettomiksi tulleina myymistäni golfosakkeista joutunut maksamaan jopa luovutusvoittoveroa muutamia satasia. Loput voitot olen sijoittanut vyötärölle ja maksaan. Mutta mottoni on kuitenkin: “Mitä raha on riemun rinnalla?”

    KL1

    No nyt puhut Ärjy asiaa!

    Niin tuota 1500 euroa vuokrapelioikeudesta Talmassa? Millä planeetalla tuollaisia summia maksetaan?

    KL1

    Pari vuotta sitten kukaan ei olisi mitenkään voinut kuvitella, miten nyt joudutaan elämään monien rajoitusten kanssa, toki tämä ei juuri ollut edes ennustettavissa.

    Ehkei ennustettavsissa, mutta väistämättä silkka ajan kysymys.

    KL1

    Niin tuota 1500 euroa vuokrapelioikeudesta Talmassa? Millä planeetalla tuollaisia summia maksetaan?

    Pikemminkin kysyisin missä tuommoista on kirjoitettu?

    Täällä Golfpisteen pörssissä, myös hiukan halvempia löytyy, 1.400 €.

    Talma 1500

    KL1

    Saapa nähdä meneekö kaupaksi tuolla hinnalla.

Esillä 25 viestiä, 276 - 300 (kaikkiaan 319)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1334514 kohteessaHuomautus kaikille: Älä ikinä osta golfosaketta!

Etusivu Foorumit Yleistä Huomautus kaikille: Älä ikinä osta golfosaketta!