26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Hole in one -seremoniat

Etusivu Foorumit Yleistä Hole in one -seremoniat

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuli äskettäin jutusteltua, kuinka moni porukassa on päässyt kokemaan hole in one -happeningin kentällä seremonioineen, siis jonkun muun tekemänä. Eli suoremmin sanottuna, ne tarjoilut. Ei kukaan.

    Niin, mikä mahtaa olla käytäntö, kun holari on tehty ja tekijä kertoo asiasta klubitalolla? Miten muut saavat tästä tiedon? Pitäisikö joka kierroksen jälkeen käydä tarkistamassa, onko ketään onnistanut?

    Keskustelu johti ideaan, että klubitalolla voisi olla erityinen lipputanko vain sitä varten, että siihen hilataan juhlallinen HIO-lippu tietona kaikille kierrokselta palaaville, että nyt on osunut ja piikki on auki.

    Tuo holari juttu on jokaisen tekijän oma asia päättää mitä tarjoaa ja kenelle. Itse en aikanaan tarjonnut kierroksen kuin omalle peliseurueelle ja se riittää omasta mielestäni tarjoiluista. Toki rahakkaampi väki voi sitten tarjota vaikka koko kentälle, tai sellaiset joilla on holarivakuutus.

    KL1

    Kaksi kertaa on kotikentälläni ollut kuohuvan tarjoilut jonkun tehtyä holrin. Vakuutus on maksanut. Omilla holareillani kuohujuomat olen tarjonnut seurueelleni.

    Kerran olen ollut mukana, kun holarin tehnyt kaveri ei tarjonnut edes kaljoja, halusi vain nimen korttiin todisteeksi. Kaverini kirjoitti nimen, itse olisin saattanut sanoa pari valittua sanaa…

    Tiiboxin kanssa samaa mieltä.

    Omalla kohdalla en edes tarjonnut omalle ryhmälle.
    Tosin syy oli myöhäinen syksy ja klubi kiinni kierroksen jälkeen.
    Hain seuraavana päivänä holaripalkinnon sekä kuoharin.

    Omalle ryhmälle tietysti tarjosin juotavat kun HIO osui kohdalle ja vakuutus korvasi kuittia vastaan. Kaikki oli tosin autolla liikenteessä, eli hillitysti juhlittiin.

    Muutaman kerran olen kierrokselta palattuani sattunut paikalle, kun terassilla on ohikulkijoita varten ollut pari pulloa juhlistamassa holaria. Kerran taas satuin olemaan lähipöydässä, kun holarin tehnyt tarjosi juomat peliseuruelleen.

    Muutama vuosi sitten Pirkkalassa aluetourin kisassa ravintola oli täynnä porukkaa kisalounaalla, kun HIO-mies päätti kierroksensa ja ryhtyi neuvottelemaan tarjoiluista. Satuin olemaan tiskillä ja näin, kun kaveri kirjoitti paperilapulle summan, joka oli käytettävissä tarjoiluun. Hyvin tuntui juoma riittävän paikallaolijoille.

    Aulangolla senioreiden kesäpäivillä joku onnekas rouva teki HIOn. Kysymyksessä oli yhteislähtökisa, joten tupa oli täynnä väkeä – varmaan yli sata golfaria. Kaikille tarjottiin kuohujuomat. En tiedä kuka kustansi lystin, mutta halpaa se ei ollut.

    KL1

    Aulangolla senioreiden kesäpäivillä joku onnekas rouva teki HIOn. Kysymyksessä oli yhteislähtökisa, joten tupa oli täynnä väkeä – varmaan yli sata golfaria. Kaikille tarjottiin kuohujuomat. En tiedä kuka kustansi lystin, mutta halpaa se ei ollut.

    Kilpailuissa on ainakin ennen ollut voimassa jonkinlainen HIO-vakuutus, kattosummaa en muista.

    Foorumin suuri johtaja KIL On In on taas elementissään.
    Omilla holareillani kuohujuomat olen tarjonnut seurueelleni.
    Kerran olen ollut mukana, kun holarin tehnyt kaveri ei tarjonnut edes kaljoja, halusi vain nimen korttiin todisteeksi. Kaverini kirjoitti nimen, itse olisin saattanut sanoa pari valittua sanaa…

    Oletan, että holarin tehnyt kaveri oli tympiytynyt seurueen pariin jäseneen jo avauslyöntien jälkeen ja päätti että ei enää koskaan näiden parissa golfia. Vielä siinä kaljoja tarjomaan!

    Yllättävän matalilla profiililla HIO:t huomioitu muutamien kommenttien perusteella. Miksi? Holarivakuutushan on joko ilmainen jonkun jäsenyyden kylkiäisenä, tai sitten maksaa vain 20 euroa. Suomalaista vaatimattomuutta?

    Palaan HIO-lippuideaani, joka siis olisi merkkinä kaikille, että kannattaa poiketa klubitalolla. Sellainenhan olisi seurojen ravintoloiden intresseissä, että tulee hyvää myyntiä, ja vaihtuvuuttaa kuoharivarastoon.

    Itse pitäisin suht onnistuneena optimointina omaa holariani kotikentällä kun vakuutus oli 555 euroa ja lasku 560,xx. Juotavaa riitti tutuille ja tuntemattomille.

    KL1

    Yllättävän matalilla profiililla HIO:t huomioitu muutamien kommenttien perusteella. Miksi? Holarivakuutushan on joko ilmainen jonkun jäsenyyden kylkiäisenä, tai sitten maksaa vain 20 euroa. Suomalaista vaatimattomuutta?

    Vai silkkaa todennäköisyyslaskentaa..?

    Minulla 33. golfkausi. Ei holaria toistaiseksi. Pystyn elämään sen kanssa. Joskus menneisyydessä silloisella seurallani oli HIO-vakuutus 1-2 vuoden ajan. Ja nyt nykyseurallani tänä vuonna taas. Jos nyt holari osuisi kohdalleni, niin skumppatarjoilut hoitaisin ilolla oli vakuutusta tai ei. HIO-kaverini ei tykännyt ollenkaan, kun joutui holaritarjoilujen jälkeen tekemään “vahinkoilmoituksen”. “Ei se mikään vahinko ollut. Ihan oikeasti minä sitä yritin.”

    sitten maksaa vain 20 euroa

    Tuo summa täytyy maksaa joka vuosi, jos haluaa pitää vakuutuksen voimassa. Suurin osa pelaajista ei tee yhtään holaria golfuransa aikana. 20 vuoden vakuutusmaksut on 400 euroa. Sillä jo jonkinlaiset tarjoilut saa. Monet pelaavat enemmänkin kuin 20 vuotta.

    KIlpailuissa ei ole enää voimassa holarivakuutus, muistaakseni noin viimeiset 6-7 v ollut näin. Ja vakuutussummissa eroja, noin 250..550 euron haarukoissa. Itse tarjosin viime kesänä kisassa mukana ollelleille. Kyllä 550 eurolla jo jonkun verran tarjoaa, ja kun useimmat kisassa autolla, niin aika monta puolikasta lasia saa ko rahalla. Gogolfin Hio-vakuutus on nykyään enää 250 e, jonka osa saa jäsenyyden kylkiäisenä. Ei 20 euron vakuutus pahalle tunnu, kun sillä varmistaa, että jos lykästää, niin voi porukalle tarjota. Viimeisen 4 kauden aikana 2 holaria vs 90-100 e vakuutuksiin vs 1000 e kuohuviin.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1336475 kohteessaHole in one -seremoniat

Etusivu Foorumit Yleistä Hole in one -seremoniat