26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Hidas(tako) peliä US Openissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Hidas(tako) peliä US Openissa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 42)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

    Tuossa eilisen (torstain) lähetystä valikoivalla pikakelauksella selatessani huomioni kiinnittyi Steve Strickerin kakkoslyöntiin kymppireiällä. Miekkosen edesottamukset vaikuttivat aika verkkaisilta, joten piruuttani lähdin toimintaa kellottamaan tuomarinäkökulmasta. Ohjaaja laittoi Strickerin kuvaan siinä vaiheessa, kun hän oli ottamassa pari askelta viheriön suunnasta pallolleen maila kädessä. Tuota edeltäviä tapahtumia en siis nähnyt, joten aloitin kellottamisen siitä, kun hän saapui pallolleen maila kädessä. Tämän jälkeen S.S. heilutteli mailaansa muutaman kerran ja ilmeisesti pyysi caddiensä paikalle mailaa vaihtaakseen. No, maila vaihtui ja heiluttelu jatkui. Lopulta pallokin saatiin matkaan. Aikaa pallolle saapumisen ja pallon matkaan lähtemisen välillä kului peräti 42 sekuntia. Jos S.S. olisi ollut PGA Tourin kisassa ja hän olisi ollut aikatarkkailussa, niin hän olisi lievimmilläänkin ansainnut varoituksen. Nyt hän oli US openissa eikä aikatarkkailussa, mutta joka tapauksessa aikaa kului näennäisesti viattomaan pähkäilyyn enemmän kuin on tarkoitus. Avautumiseni tarkoitus ei ole kritisoida Strickeriä eikä ketään muutakaan, vaan pistää näitä golflähetyksiä seuraavat ihmiset hieman mielessään miettimään kuinka pitkä aika ammattipelaajalla kuluu lyöntinsä suorittamiseen ja sitä kautta mietiimään omia tekemisiään golfkentällä. Itsekin yllätyin kuinka kauan Strickerillä tuohon lyöntiin oikeasti kului.

    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Huonoa esimerkkiähän monet ammattilaiset pelinopeudessa antavat, vaikka ei se minua oikeastaan haittaa.

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)

    Huonoa esimerkkiähän monet ammattilaiset pelinopeudessa antavat, vaikka ei se minua oikeastaan haittaa.

    Yksi pahimmista on Keegan Bradley, toivottavasti häntä en näytetä olllenkaan. Muuten, itse kellotin Mastersissa, ja siellä kun pelaajia näytettiin enemmän kuin nyt (liikaa vain putteja), niin esim Jason Dayn valmistautuminen lähestymisiin kestivät aina minuutin kieppeillä.

    Minua haittaa kuitenkin enemmän omalla kierroksella se kun pelikaveri sanoo ’ettei minulla ole mihinkään kiire’ kun edellä oleva ryhmä on jättänyt kaksi tyhjää väylää eteensä. Ei minullakaan ole kiire, mutta olen kuitenkin tullut pelaamaan golfia enkä seisoskelemaan kentällä.

    Minä kellotin Tigerin. Ensin löi par-3:lla Rory, sitten Scott. Tämän jälkeen alkoi sitten Tiger arpomaan mitäs nyt pitäisi tehdä. Nojailtiin mailaan ja ihmeteltiin puita, 1.18 siitä milloin kuva Tigeriin siirtyi. Eikö niitä puita nyt jumalauta voinut katsoa silloin kun kaverit löi. Helvetin Etana.

    Henkka kirjoitti: (15.6.2013 6:42:08)
    Minä kellotin Tigerin. Ensin löi par-3:lla Rory, sitten Scott. Tämän jälkeen alkoi sitten Tiger arpomaan mitäs nyt pitäisi tehdä. Nojailtiin mailaan ja ihmeteltiin puita, 1.18 siitä milloin kuva Tigeriin siirtyi. Eikö niitä puita nyt jumalauta voinut katsoa silloin kun kaverit löi. Helvetin Etana.

    Ymmärsin, että Tiger katseli puista mistäpäin ja millä voimalla tuulee, ja odotteli sopivaa tuulirakoa.

    Minä itse ajattelen, että tuo on melkein eri laji mitä ammattilaiset pelaa ja mitä me pelataan! Toivottavasti kukaan teistä ei tee harjoituskierroksella esim. näin: Lyö pallon viheriön yli takaruohoon. Etsi sitä 5-6 min. ja kun palloa ei löydy niin kävele takas 120m ja lyö uutta palloa samaan paikkaan ja sama homma uudestaan. Mutta sitten kun pääsette US Openiin niin sittenhän noin on pakko tehdä tai ehkä sitten jo kannattaa tähdätä sitä kakkosyritystä sen pari minuuttia.

    KL

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    ts

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    ts kirjoitti: (15.6.2013 13:40:01)

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    Tämä on mielenkiintoista. Mutta voisitko hieman avata viestiäsi ts? Eli mistä hetkestä/tilanteesta kellottaminen aloitetaan?

    ts

    Takatii kirjoitti: (15.6.2013 13:46:11)

    ts kirjoitti: (15.6.2013 13:40:01)

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    Tämä on mielenkiintoista. Mutta voisitko hieman avata viestiäsi ts? Eli mistä hetkestä/tilanteesta kellottaminen aloitetaan?

    Mä en tiedä noista ohjeistuksista kun eh niiden parissa ole koskaan pyörinyt, mutta onhan se hassua että pelaaja saisi esim pari minuuttia haahuilla ympäri griiniä omalla vuorollaan ja kello käynnistyisi kun pallo asetetaan paikalleen.

    Ja miksi myös pitäisi odottaa siihen asti kun pelaaja on mailansa valinnut tai pallonsa tiiannut. 40s (+10s ensimmäiselle vuorossa) on mun mielestä pirun pitkä aika aloitettuna ihan siitä kun pelaaja on pallonsa luona ja on hänen vuoronsa toimia.

    Suosittelen katsomaan sen European Tourin videon jossa Paramor selittää yhdessä jonkun toisen tuomarin kanssa kuinka kellotetaan. Esimerkinomaisesti kellotetaan jopa yksi reikä alusta loppuun kolmen pelaajan ryhmää. Tästä selviää hyvin kuinka pelaajalle annetaan aikaa tilanteesta riippuen, ennen kuin kello käynnistetään. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Eli hätiköityjä päätöksiä ei joudu kuitenkaan tekemään.

    Videon linkkiä en just nyt löydy, mutta oli ainakin ranskaksi tekstitettynä jossain netin syövereissä.

    KL

    ts kirjoitti: (15.6.2013 14:41:09)
    Mä en tiedä noista ohjeistuksista kun eh niiden parissa ole koskaan pyörinyt, mutta onhan se hassua että pelaaja saisi esim pari minuuttia haahuilla ympäri griiniä omalla vuorollaan ja kello käynnistyisi kun pallo asetetaan paikalleen.

    Erityisen hassua on se, että pelaaja saa mitata askelmitalla etäisyyden palloltaan lähimpään mittapisteeseen ilman, että se lyhentää pelaajan lyöntiin käytettävää aikaa.

    ts kirjoitti: (15.6.2013 14:41:09)
    Mä en tiedä noista ohjeistuksista kun eh niiden parissa ole koskaan pyörinyt, mutta …

    Niinpä niin.

    ts

    KL kirjoitti: (15.6.2013 18:27:16)

    ts kirjoitti: (15.6.2013 14:41:09)

    Mä en tiedä noista ohjeistuksista kun eh niiden parissa ole koskaan pyörinyt, mutta …

    Niinpä niin.

    Niinpä niin KL.. katsos on myös olemassa ajattelevia ihmisiä, joskin myös kaltaisiasi tarvitaan. Jos ei muuhun niin ostoskanavan hengissä pitämiseen

    sixties kirjoitti: (14.6.2013 22:42:35)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)

    Huonoa esimerkkiähän monet ammattilaiset pelinopeudessa antavat, vaikka ei se minua oikeastaan haittaa.

    Yksi pahimmista on Keegan Bradley, toivottavasti häntä en näytetä olllenkaan. Muuten, itse kellotin Mastersissa, ja siellä kun pelaajia näytettiin enemmän kuin nyt (liikaa vain putteja), niin esim Jason Dayn valmistautuminen lähestymisiin kestivät aina minuutin kieppeillä.

    Jostain muistan lukeneeni, että JD ja Ben Crane (ei mukana US Openissa) ovat pahimmat iänikuiset syynäjät PGA Tourilla.
    Olen samaa mieltä kanssasi, että Keegan Bradleyn pelisuoritteen katsominen on varsin rasittavaa jatkuvine nykimisineen, vaikutusta pelinopeuteen en ole noteerannut tosin.

    Mielenkiintoista olisi nähdä, minkälainen vaikutus nopeuttamisella olisi, JD & KB ovat kuitenkin jo maailman huippua.

    KL

    Toisen pelipäivän nauhoitusta katsellessani kellottelin mielenkiinnosta Mr. Woodsin edesottamuksia.

    – Seiskalla lähikuvasta alkaen 39 sekuntia, tosin kaukokuvasta päätellen paikalla oli jo patsasteltu ainakin lyhyehkö tovi.

    – Ysillä herralta kului 1 min 13 sek siitä, kun pallo tiin nokkaan asetettiin.

    – Kympin kakkoslyöntiin kului 45 sek, jälleen lähikuvasta laskettuna.

    Aikaa siis kuluu nk. normaaleissa tilanteissa selvästikin enemmän kuin mitä aikatarkkailussa sallitaan. Sopinee siis kysyä miksi pelaajilta aikatarkkailussa vaaditaan jopa merkittävästi nopeampaa suoritusta kuin nk. normaalissa pelitilanteessa? Puhumattakaan siitä, mitä lyöntiin valmistautumiseen laskettavaan aikaan tulee tai tulisi laskea mukaan.

    Oli niin tai näin, pelinopeus on ja tulee luultavasti aina olemaan ongelma. Samaten sen mittaaminen…

    Henkka kirjoitti: (15.6.2013 6:42:08)
    Minä kellotin Tigerin…. 1.18 milloin kuva Tigeriin siirtyi.

    Kolmannen kierroksen kärkiryhmä lähti aika rivakasti liikkeelle. Tulipa kellotettua vertailukohtana sekin:

    Luke Donald (siitä kun kuuluttaja Luken esittelee) 22 sek
    Mickelson 1.02
    Horchel 1.37

    Eli 19 sekunntia enemmän meni koko porukalta saada pallot ilmaan, esittelyineen kaikkineen, mitä etana arpoi yhtä lyöntiä.

    Henkka kirjoitti: (16.6.2013 19:00:07)

    Henkka kirjoitti: (15.6.2013 6:42:08)
    Minä kellotin Tigerin…. 1.18 milloin kuva Tigeriin siirtyi.

    Kolmannen kierroksen kärkiryhmä lähti aika rivakasti liikkeelle. Tulipa kellotettua vertailukohtana sekin:

    Luke Donald (siitä kun kuuluttaja Luken esittelee) 22 sek
    Mickelson 1.02
    Horchel 1.37

    Eli 19 sekunntia enemmän meni koko porukalta saada pallot ilmaan, esittelyineen kaikkineen, mitä etana arpoi yhtä lyöntiä.

    Ripeä aloitus, mutta jostakin syystä kierros kesti sen 5,5h.
    Kovasti pelurit ennen kisaa puhuivat pace of play’n puolesta, Tiger etunenässä.

    KL

    ts kirjoitti: (15.6.2013 13:40:01)

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    Semmoista minä vain jaksan ihmetellä, että miten kummassa tuolta maailmalta USGA:lta, R&A:lta, PGA:lta ja vaikka miltä järjestöltä ja heidän ammatikseen golfkilpailuja järjestäviltä henkilöiltä tulee vuodesta toiseen aivan järjettömiä päätöksiä, ajatuksia ja ohjeita?

    Mikseivät ne jätä aikaa vievää pohtimista sikseen ja kysy meidän teeässältä, joka aivan ehdottomasti tietää aivan kaiken? Pääsisimme kaikki pirun paljon helpommalla eikä asioista koskaan tarvitsisi vängätä.

    Hölmöä porukkaa.

    ts

    KL kirjoitti: (16.6.2013 19:37:02)

    ts kirjoitti: (15.6.2013 13:40:01)

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    Semmoista minä vain jaksan ihmetellä, että miten kummassa tuolta maailmalta USGA:lta, R&A:lta, PGA:lta ja vaikka miltä järjestöltä ja heidän ammatikseen golfkilpailuja järjestäviltä henkilöiltä tulee vuodesta toiseen aivan järjettömiä päätöksiä, ajatuksia ja ohjeita?

    Mikseivät ne jätä aikaa vievää pohtimista sikseen ja kysy meidän teeässältä, joka aivan ehdottomasti tietää aivan kaiken? Pääsisimme kaikki pirun paljon helpommalla eikä asioista koskaan tarvitsisi vängätä.

    Hölmöä porukkaa.

    Voi rakas KL kun sä joskus ymmärtäisit edes pätkän lukemaasi, sun kanssa vois joku vaikka keskustella. No tuo nyt toki on liikaa vaadittu, mutta ymmärtäisit edes välilä olla munaamatta itseäsi tuon ymmärtämättömyyden seurauksena.

    Jokainen joka vähänkin pelinopeuden tarkkailemisesta jotain tajuaa, ymmärtää järjettömyyden tuossa postauksessasi. Siksi eivät myöskään noin oppineet sitä ohjeista vaan tilanteen mukaan. Sen kertoo myös tuo Paramorin video.

    Siinä kerrotaan esim selkeästi, että jos mailan valinta vie kauan, se on pois muusta käytettävästä ajasta. Samalla logiikalla pitää tutkailla myös pelaajan muuta käyttäytymistä ja siksi esim pallon asettaminen viheriölle ja tiiaaminen ovat vailla järkeä olevia rajoja, koska hyvin harva pelaaja enää noiden toimien jälkeen sitä ylimääräistä aikaa kuluttaa.

    Niin ja KL, mä olen ollut kyllä ihan köysien sisäpuolella muutamaan kertaan ja tuomarien kanssa tarinoinut kun ryhmään sattunut yksi todella kellotuksen tarpeessa oleva. Olen nähnyt muiden pelaajien harmistuksen, kun heillekin tourin kirjoihin tulee bad time merkintä, jotka kertyessään aiheuttavat sakottamisen tourin puolelta ihan rahallisesti, vaikka omaa syytä ei olisi lainkaan. Olen nähnyt kun pelaaja kuluttaa kolmisen minuuttia muiden aikaa kävellen griinille 50m päästä tutkimaan kallistuksia kun olisi hänen vuoronsa lyödä ja hän on jo pallolleen ehtinyt. Tuollaisessa tapauksessa on aivan järjetöntä vetää rajaa siihen, milloin pelaaja on mailansa valinnut ja bägistä ulos vetänyt. Tuon luulisi vähempiälyisenkin ymmärtävän, puhumattakaan että alkaa tyhmyyttään osoittamaan puolustelelmalla älytöntä lausumaansa… taas kerran.

    ts

    Tuossa noita tilanteita Q8:n mainitsemalta videolta. Hassua että ei ole herrat kuunnelleet KL:n ohjeita, vaan käynnistävät kelloja varsin järkeviin aikoihin ja hyvin perustein. Ehkä heiltä vaan puuttuu kokemusta…

    n. 20min kohdalla alkaa tulemaan noita esimerkkejä.

    KL

    ts kirjoitti: (16.6.2013 20:09:09)

    KL kirjoitti: (16.6.2013 19:37:02)

    ts kirjoitti: (15.6.2013 13:40:01)

    KL kirjoitti: (15.6.2013 12:25:05)

    Albatrossi kirjoitti: (14.6.2013 21:48:48)
    Kun kellotetaan, alkaako aika siitä, kun edellisen pelaajan pallo pysähtyy?

    Pelaajan lyöntivuoron kellottaminen aloitetaan yleensä siitä, kun pelaaja on pallollaan ja on valinnut mailansa. Tiillä yleensä siitä, kun pelaaja on tiiannut pallonsa. Viheriöllä yleinen tapa on aloittaa siitä, kun pelaaja on asettanut pallonsa. Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…

    Mielenkiintoista. Kolme tilannetta joissa yhdessäkään ei ole juurikaan järkeä.

    Semmoista minä vain jaksan ihmetellä, että miten kummassa tuolta maailmalta USGA:lta, R&A:lta, PGA:lta ja vaikka miltä järjestöltä ja heidän ammatikseen golfkilpailuja järjestäviltä henkilöiltä tulee vuodesta toiseen aivan järjettömiä päätöksiä, ajatuksia ja ohjeita?

    Mikseivät ne jätä aikaa vievää pohtimista sikseen ja kysy meidän teeässältä, joka aivan ehdottomasti tietää aivan kaiken? Pääsisimme kaikki pirun paljon helpommalla eikä asioista koskaan tarvitsisi vängätä.

    Hölmöä porukkaa.

    Voi rakas KL kun sä joskus ymmärtäisit edes pätkän lukemaasi, sun kanssa vois joku vaikka keskustella.

    Sama juttu. Vai jätitkö tahallasi huomioimatta kirjoittamani sanan ’yleensä’? Sinä kun olet niin tarkka dementioista ja muista.

    Huomiotta jätit myös tuon viimeisen virkkeeni: ’Tästä voidaan tietenkin poiketa, jos pelaajalla kestää ikuisuuden asettaa se tähtäysviiva kohdilleen…’

    Pahoittelen, että yliarvioin älysi ymmärtää tuon tarkoittavan kaikkea turhanpäiväistä viivyttelyä. Pieleen meni, sinä kun et osaa aivoillasi ajatella, pääasia on vängätä vastaan.

    Olkoon taas vähäksi aikaa, ei sinun kanssasi mitään asiallista keskustelua tahdo saada aikaiseksi, olet lliikaa itseäsi täynnä alentuaksesi kysymään selventäviä kysymyksiä, mikä kysymysten esittäminen on ihan perusedellytys hyvän keskustelun aikaansaamiseksi. Mutta ethän sinä halua keskustelua, sinä haluat painaa toisia alas ja päteä, sehän on nähty ketjusta ja aiheesta toiseen.

    Hyvin taas tyrehdytetty orastanut keskustelu, ts. Tämän sinä totisesti osaat.

    ts

    Olwt sä Kl uskomaton tyyppi. Puolustst edelleen älytöntä ajatusta, vaikka kaikkien nähtävillä on video joka todistaa ET:n tuomareiden toimivan juurikin väittämiäsi vastaan. Ihme väistelyä kun ensin vetää hudin ja vielä koittaa kääntää toista vastaan. Säälittävää.

    Taas mennään????

    kaukoaatos kirjoitti: (16.6.2013 21:38:29)
    Taas mennään????

    Kyllä vissiin mennään. Taidan sittenkin pistää paperit sisään, niin tämäkin jutustelu loppuisi heti.

    ts

    sixties kirjoitti: (16.6.2013 21:44:29)

    kaukoaatos kirjoitti: (16.6.2013 21:38:29)
    Taas mennään????

    Kyllä vissiin mennään. Taidan sittenkin pistää paperit sisään, niin tämäkin jutustelu loppuisi heti.

    Jep, KL:n piti heti kääntää henkilökohtaiseen vittuiluun kun totesin noiden toimien olevan järjenvastaisia ajoitukseltaan ja mun mielestä myös merkityksettömiä hitaaseen peliin puuttumiseen.

    Siitähän ois voitu saada ihan oikeesti rakentava keskustelu aikaseks jos vastapuolella olis ollu joku toinen.

    Mutta toivottavasti tuomarit US Openissa ja muualla osaavat käynnistää kellot oikeaan ja olennaiseen aikaan, eli siitä kun pelaajan pitäisi olla valmis lyömään.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 42)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #207172 kohteessaHidas(tako) peliä US Openissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Hidas(tako) peliä US Openissa?