26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Hidas pelaaminen!

Etusivu Foorumit Yleistä Hidas pelaaminen!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 596)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen ihmetellyt tätä vouhkaamista hitaasta pelaamisesta ! Ihmiset ovat niin kärsimättömiä nykyisin . Heti jos joutuu odottelemaan hiukan 5-10 min niin aletaan parjata edellä menevää ryhmää ja keksimään milloin mitäkin teorioita siitä kuinka huonoja muka edellä menevä ryhmä on! Tietysti olisi helpompaa jos pääsi joka paikassa lyömään heti mutta aina tulee hiukan odottelua kaikille! Mutta se että asenne tuntuu olevan hukassa aika monella ihmetyttää! Monta kertaa kierroksen edetessä huomaa että tässä nyt menee se 4 !/2h on aika normaalia ! Aina voi valita sellaisen ajan tai vaan 9 reikää jos haluaa päästä alle 3h! Suurimmat valittajat ovat yleensä lähellä singeliä olevat pelaajat ! Alle 10 tasoituksella pelaavat ovat ainakin minun kierroksillani olleet kärsivällisempiä! Kaikki ei aina näytä takaa siltä mitä todellisuus on ! Nauttikaa ihmiset pelaamisesta ja jättäkää se valittaminen hiukan vähemmälle ! Hyviä pelejä kaikille!

    tai miten ois, jos kentällä olevat pelaisi golffia ja klubi talolla keskustelisit kakku resepteistä.

    Kyse ei ole kärsimättömyydestä, vaan golffin sääntöjen noudattamisesta. Mistä lähtien pelaaja saa valita mitä sääntöjä seuraa ja mitä ei?

    Jipii

    Vihdoinkin, kyllä tätä hidas pelaaminen uutta ketjua onkin odoteltu.. Suurkiitos ketjun avaajalle. Ihana ylläri, et joku kiinnittää huomion maailman suurimpaan ongelmaan.

    ts

    MarX
    Jipii

    Vihdoinkin, kyllä tätä hidas pelaaminen uutta ketjua onkin odoteltu.. Suurkiitos ketjun avaajalle. Ihana ylläri, et joku kiinnittää huomion maailman suurimpaan ongelmaan.

    Kieltämättä tuore ja inspiroiva aihe, mutta jotenkin tuntuu ajoitus heittävän. Johtunee aikaisemmista kenttien avaamisesta.

    Sehän ei toki ole muuttunut, että hidasta peliä puolustavat ne jotka eivät osu palloon

    ts

    MarX
    Jipii

    Vihdoinkin, kyllä tätä hidas pelaaminen uutta ketjua onkin odoteltu.. Suurkiitos ketjun avaajalle. Ihana ylläri, et joku kiinnittää huomion maailman suurimpaan ongelmaan.

    Kieltämättä tuore ja inspiroiva aihe, mutta jotenkin tuntuu ajoitus heittävän. Johtunee aikaisemmista kenttien avaamisesta.

    Sehän ei toki ole muuttunut, että hidasta peliä puolustavat ne jotka eivät osu palloon

    EDIT: Ja eikö ihan oikeasti löydy isosta talosta väkeä korjaanmaan edes näitä täysin lapsellisia bugeja tästä hienosti uudistetusta järjestelmästä, että jäisi nuo tyhjät pois. Teemu laittoi jossain vaiheessa ennen uudistusta viestiä että ”tulet yllättymään”… en ihan arvannut että tähän suuntaan

    Ja eikö ihan oikeasti löydy isosta talosta väkeä korjaanmaan edes näitä täysin lapsellisia bugeja tästä hienosti uudistetusta järjestelmästä, että jäisi nuo tyhjät pois.

    En ole muilla tällaista ongelmaa ole huomannut. Missä yhteydessä nuo tyhjä viestit pukkaa?

    ts

    Q8
    Ja eikö ihan oikeasti löydy isosta talosta väkeä korjaanmaan edes näitä täysin lapsellisia bugeja tästä hienosti uudistetusta järjestelmästä, että jäisi nuo tyhjät pois.
    En ole muilla tällaista ongelmaa ole huomannut. Missä yhteydessä nuo tyhjä viestit pukkaa?

    Ei siinä tunnu mitään logiikkaa olevan, vaan varsin satunnaisesti. Välillä kun pakittaa takaisin siihen kirjoittamaansa ja lähettää uudelleen se tekee siitä uuden viestin, välillä herjaa että sanoit jo tuon vaikka tyhjänä tullu teksti. Sitten kun lisää yhden pisteen niin taas kelpaa uudelleen tallennus.

    Ja onhan noita muutamalta muultakin tullut

    taitaa näitten topikkien aloittajat lähes poikkeuksetta olla niitä hitaita pelaajia.

    Ei se peli ole nopeeta jos pallo lentää minne sattuu ja seuraavat puttaa aina vähintään paria.

    MUTTA kun aina voi JA PITÄÄ päästää ne nopeammat ohi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Eilen Gumbölessä pari nättiä ohitusta (kiitos fiksuille pelaajille 🙂 ja kierros kahdestaan reilusti alle kolmeen tuntiin. Ei siis vielä edes mikään nopea. Perässä raahautumaalla oli mennyt reilusti tunti enemmän.

    Nauttikaa ihmeessä kaiken maailman kevätpörriäisistä ja haihatelkaa kukahan mahtaa olla milloinkin vuorossa ja riittääköhän tähän lyöntiin 5-7 harjoitusswingiä,
    MUTTA älkää turhaan alkako stressaamaan takana tulijoista VAAN päästäkää heti ohi !

    UGH, olen puhunut

    Olen ihmetellyt tätä vouhkaamista hitaasta pelaamisesta !

    Minä puolestani olen ihmetellyt tätä toistuvaa ihmettelyä täysin selvästä etikettisäännöstä. Eikö olisi kaikille osapuolille helpointa yksinkertaisesti päästää etiketin mukaisesti nopeampi ryhmä / pelaaja ohi kun oma ryhmä on jostain (ihan sama mistä) syystä jäänyt edellä menevästä ryhmästä yli väylän mitan jälkeen?

    Minä puolestani olen ihmetellyt tätä toistuvaa ihmettelyä täysin selvästä etikettisäännöstä. Eikö olisi kaikille osapuolille helpointa yksinkertaisesti päästää etiketin mukaisesti nopeampi ryhmä / pelaaja ohi kun oma ryhmä on jostain (ihan sama mistä) syystä jäänyt edellä menevästä ryhmästä yli väylän mitan jälkeen?

    Oman kokemukseni mukaan tässä ei niinkään ole ongelmia, vaan tilanteessa, jossa kaksi tai useampaa hidasta ryhmää kentällä tulppaa takana tulevia. Viimeisin hidas ryhmä ei voi/halua päästää ohi, kun edessä näyttää olevan ihan täyttä. Jonon toisena oleva on silloin ongelma, mutta jos se ei ole sen nopeampi kuin jonon eka – niin 5 tuntia on saletti, valitettavasti.

    Niinpä. Itsekin on asiaan tullut törmättyä, aidan molemmin puolin. Jokainen ohi päästetty porukka on ollut tyytyväisiä, ja näin ollen samalla ollaan tehty hyvä fiilis kaikille. Pääosin viimeaikoina oon ollut enemmän hiillostajana siinä kannoilla, kun ollaan rouvan kanssa kaksin pelattu.
    Ensimmäistä kertaa viimeviikolla törmäsin tilanteeseen, jossa neljän hengen porukka teki tulpan koko muulle pelaavalle yhteisölle. Kiinnostuksesta tutkin nexgolfista tietoja. Kaikki melkein singeleita (kaksi taisi ollakin). Muutamalla väyllä jäätiin kunnolla odottamaan, kun ei vitsitty koko ajan nilkoille avata. Saatiin iloksemme huomata että tää porukka vietti tii-boksissa koko sen ajan mikä meillä meni väylän pelaamiseen. Siihen päälle turhaa istuskelua ja edellä mainittujen kakkureseptien vaihtoa, niin kieltämättä kypsytti niin että sopivassa paikassa hypättiin pari väylää, jaa päästiin etenemään taas normaalia vauhtia. Kertaakaan kyseinen porukka ei ehdottanut ohipääsyä tai ottanut muutenkaan kontaktia. Pieni järki saisi olla mukana ja ensikerralla voisivat varata ajan vaikka viimeisenä lähtönä. Ja kyllä mun mielestä saa rauhassa pelata, en meinaa sitä, mutta tää porukka hidasteli aivan per#%leen paljon.

    Toistan saman minkä olen ottanut esille useassa aiemmassa tätä aihetta käsittelevässä keskusteluissa. Ainoa syy hitaaseen pelaamiseen on se, että kentälle pääsee pelaamaan puutteellisilla taidoilla ja sääntö- ja etikettitietämyksellä. Kun tähän vielä yhdistetään mulle-heti-kaikki -asenne, ei ole enää syytä ihmetellä miksi peli on hidasta.

    Jos olisi halua, asian korjaaminen olisi helppoa. Mutta kun halua ei ole, on asian kanssa vaan elettävä.

    Ihan totta, että puutteelliset taidot on yksi iso tekijä hitaaseen pelaamiseen.
    Mutta toki välillä pahimpia on ryhmät, jossa 4 alle 10 hcp pelaajaa, jotka pelaavat tiiboxissa ainoastaan omalle egolleen, koittaen saada niitä 300 yardisia avauksia ladulle. Sitten ollaan siellä reilussa 200 yardissa levällään kuin varpusparvi hakemassa 2-4 palloa metsästä. Ja tämä toistuu about joka toinen väylä, eikä TODELLAKAAN näiden herrojen egot (tässä vaiheessa pelkät rippeet) anna jonkun +20 hcp pelaajien lähteä ohittelemaan tälläisiä ”wannabepro”-hittereitä.

    Niin, tässähän taas puhutaan kahdesta eri tilanteesta. Juge kirjotteli: ”MUTTA kun aina voi JA PITÄÄ päästää ne nopeammat ohi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

    Ja sitten taas Diletantti runoili: ”Eikö olisi kaikille osapuolille helpointa yksinkertaisesti päästää etiketin mukaisesti nopeampi ryhmä / pelaaja ohi kun oma ryhmä on jostain (ihan sama mistä) syystä jäänyt edellä menevästä ryhmästä yli väylän mitan jälkeen?”

    Jälkimmäisen allekirjoitan. Ensimmäistä en.

    Jäi ilmeisesti vielä epäselväksi

    AINA pitää päästää nopeammat ohi !!!!!!!!!!!!!

    Kyseisellä (lue edellä) kiekalla naureskeltiin seuraavana lähtenyttä kahden ryhmää joka jostain syystä (ujous, pelko, …) ei uskaltanut lähestyä ohittamaamme neljän ryhmää, vaan roikkuivat n. lyönnin päässä. Tekivät näin varmaan sen ysin loppuun asti ja kierros kesti kolmen tunnin sijaan yli neljä.

    Olisi siinä ollut mukava seurata tätä kahden ryhmää ja ns. etiketin mukaanhan
    edessä oli täyttä ja ei tarvitse missään nimessä päästää ohi.

    Oikeestaan tässä on se suurin ongelma, kuten joku jo kirjoittikin.
    Yhden ryhmän ohitus yleensä onnistuu kyllä, mutta suomalaiset on jonotuskansaa ja sopulit haluavat ryhmittyä sopuisasti toistensa perään. Tätä suurat harmoniaa jos joku uhkaa häiritä …

    Eli jos kenttä on muuten täysi, mutta sitten seassa on yksi yhden tai kahden henkilön ryhmä. Kaikki muut ryhmät pelaavat hyvää tahtia, eikä kukaan jää jälkeen, mutta tämä yksi vajaa ryhmä pelaa muita nopeammin. Sun mielestä se siis on järkevää ja lisää pelin sujuvuutta, että tämä yksi ryhmä lähtee ohittelemaan muita edessä meneviä?

    Jokainen tavallaan. Eilen kierroksella eteen sattui meitä hitaampi ryhmä, mutta nyt peli eteni, eikä tiiboksissa tai muuallakaan vietetty suurempia aikoja. Ja tämänlainen pelaaminen ei kappas kappas vi#uttanutkaa. Siinä oli itseasiassa ihan mukava pelata kentän suositusajan mukaan, eikä tuulipuku golfarina viilettää väyliä läpi.
    Siksi perään kuulutankin sitä perusjärkeä ja kohteliaisuutta. Itse tulen tarvittaessa vastaisuudessakin päästämään ryhmiä ohitse ja tilanteen siihen tarjoutuessa itsekin menemään ohitse. Pitäkääs arvon kanssagolffarit ne pelihousut repimättöminä, kun kausikin on vasta näin aluillaan.

    Jos on kaksi 2 hengen ryhmää peräkkäin, voisihan ne yhdistää.

    Sitten ei enää välttämättä tarvitse ohitella, ja kaikki takana tulevat hyötyvät.

    Tosin sitten ei itse pääse 3 tuntiin.

    ts

    Klubipelaaja
    Toistan saman minkä olen ottanut esille useassa aiemmassa tätä aihetta käsittelevässä keskusteluissa. Ainoa syy hitaaseen pelaamiseen on se, että kentälle pääsee pelaamaan puutteellisilla taidoilla ja sääntö- ja etikettitietämyksellä. Kun tähän vielä yhdistetään mulle-heti-kaikki -asenne, ei ole enää syytä ihmetellä miksi peli on hidasta.

    Eilen hetki kaksikon perässä ja sitten yhdellä väylällä käveltiin ohi klubille. 30m lipusta lähti veto täydellä swingillä ja sattui piru vielä osumaankin 🙂 Sitten paineltiin sinne rinteeseen etsimään palloa puskasta 50m griinin takaa.

    Mutta edelleen toki myönnän olevani väärässä kun väitän pelitaidon liittyvän nopeuteen….

    Ts, ei kai se lyönti sinänsä hidastanut, vaan sitä seurannut pallon etsintä.
    Siis jos pallo on puskassa 50 m greenin takana, viiva korttiin, eikä hidasta yhtään.
    Palloaan voi etsiä sen aikaa kun kaverit puttailee.

    Minusta nopeus on kiinni asenteesta, ei niinkään taidoista.

    ts

    Kuuma putteri
    Ts, ei kai se lyönti sinänsä hidastanut, vaan sitä seurannut pallon etsintä.
    Siis jos pallo on puskassa 50 m greenin takana, viiva korttiin, eikä hidasta yhtään.
    Palloaan voi etsiä sen aikaa kun kaverit puttailee.

    Siis ihan oikeastiko olet sitä mieltä että kun tuolta matkalta ei osuta lähellekään griiniä niin se ei hidasta peliä? Paljon hölmöä olen lukenut, mutta kyllä tämä on ihan kärkipäästä.

    Ja kuka sano että sitä palloa piti yhtään etsiä? Sehän saattoi löytyä muutamassa sekunnissa

    Arska Aloittelija, kletaisee 50 m pitkäksi. Kun pallo tulee maahan, Arska vetäisee tuloskorttiin viivan.
    2 sekuntia, reikä pelattu.

    Tapio Pro, loistelias pitchi reiän viereen.
    Tapio kävelee ripeästi griinille, ja puttaa sisään. Menikö yli vai alle 2 sekuntia?

    No sanotaanko niin, että Arska on se yksi sadasta, joka ei lähde hakemaanaan sitä Top-Fliteä sieltä griinin takaa tai ala lyömään varapalloa. Eli ihan turha provo Putterilta!

    Jos 99% lyö turhia varapalloja ja sen takia hidastaa, heillä on väärä asenne.

    Eivät siis ole liian huonoja pelaamaan golfia, mutta asenne on huono.

    Jos huomaa että edessä on tyhjää ja takana painetta, siksi että omat pelitaidot ovat puutteelliset, silloin pitää kiristää tahtia.

    Jos ei muuten pysty, pallo taskuun.

    Tämä on ainakin teoriassa helpompaa kuin opettaa kaikki Suomen 100.000 golfaria osumaan aina kaikkiin griineihin.

    Kuumalle putterille:

    Ne 100 000 golfaria on menneet sinne kentälle ”pelaamaan” = lyömään palloa reikään, eivät kulkemaan luonnossa pallo taskussa.

    On aivan turhaa syyllistää heitä sen jälkeen kun heidät on kentälle päästetty.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 596)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #932142 kohteessaHidas pelaaminen!

Etusivu Foorumit Yleistä Hidas pelaaminen!