26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Harringtonin ja Tigerin Gulfstreamit !

Etusivu Foorumit Yleistä Harringtonin ja Tigerin Gulfstreamit !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 60)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Uskomatonta että Paddy osti 2 miljoonalla Gulfstream III:n kun Tigerin Gulfstream 550G maksaa 65 mijoonaa. Gulfstream 550G Paddyllä tunttuu olevan tuntumaa muuhunkin kuin kolopalloon. Teemu Tyryn juttua asiasta etusivulla.

    Twin-R

    On markkinoiden huokein kaksimoottorinen 4 paikkainen matkalentokone…245.500 usd.

    Lentää hyvin yhdelläkin moottorilla.

    Ei näytä vanhat Gulfstream III:t pitävän hintaansa (The Gulfstream III first flew on December 2 1979), no alkaahan siinä III:ssa olemaan ainakin jos ei muuta niin museoarvoa.

    Onhan noissa erojakin. Melkein kun vertais vanhaa Boing 727 ja Boing 787 keskenään, sama valmistaja ja molemmat lentää.

    Taitaa olla tunnit vähissä raamista ja moottoreista Paddyllä ja Tigrulla taas tehtaan paketissa kaikilla herkuilla lasiohjaamolla ja kaikenmaailman kilkutimilla.

    Marx kirjoitti: (9.3.2011 18:25:13)
    Ei näytä vanhat Gulfstream III:t pitävän hintaansa (The Gulfstream III first flew on December 2 1979), no alkaahan siinä III:ssa olemaan ainakin jos ei muuta niin museoarvoa.

    Onhan noissa erojakin. Melkein kun vertais vanhaa Boing 727 ja Boing 787 keskenään, sama valmistaja ja molemmat lentää.

    Taitaa olla tunnit vähissä raamista ja moottoreista Paddyllä ja Tigrulla taas tehtaan paketissa kaikilla herkuilla lasiohjaamolla ja kaikenmaailman kilkutimilla.

    Mitä, eikö Harrington’in lentokoneessa ole edes ohjaamossa laseja? Pimeetä hommaa, toivottavasti sillä on ollut varaa hankkia edes valot cabiiniin.

    Chip Greenside kirjoitti: (9.3.2011 19:32:39)

    Mitä, eikö Harrington’in lentokoneessa ole edes ohjaamossa laseja? Pimeetä hommaa, toivottavasti sillä on ollut varaa hankkia edes valot cabiiniin.

    Noin vanhanmallisessa koneessa (vanhanaikainen autopilotti) ei saa ryypiskellä pilotit työaikana siks ei saa olla laseja ohjaamossa, eikä kukaan itseään kunnioittava pilotti ryypiskele pahvimugeista.

    Marx kirjoitti: (9.3.2011 18:25:13)
    Onhan noissa erojakin. Melkein kun vertais vanhaa Boing 727 ja Boing 787 keskenään, sama valmistaja ja molemmat lentää.

    No John Travolta lentää 707:lla !

    Jet Clipper

    Marx kirjoitti: (9.3.2011 19:53:49)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.3.2011 19:32:39)

    Mitä, eikö Harrington’in lentokoneessa ole edes ohjaamossa laseja? Pimeetä hommaa, toivottavasti sillä on ollut varaa hankkia edes valot cabiiniin.

    Noin vanhanmallisessa koneessa (vanhanaikainen autopilotti) ei saa ryypiskellä pilotit työaikana siks ei saa olla laseja ohjaamossa, eikä kukaan itseään kunnioittava pilotti ryypiskele pahvimugeista.

    Kylläkai nyt sentään muutaman kupin voi ottaa, jos koneen omistaja on mukana ja lupaa.

    lasiohjaamo

    Nykykoneita lennetään iPad liimattuna tarranauhalla kojetauluun !!!

    lasiohjaamo

    Nykykoneita lennetään iPad liimattuna tarranauhalla kojetauluun !!!

    Marx kirjoitti: (9.3.2011 18:25:13)
    Ei näytä vanhat Gulfstream III:t pitävän hintaansa (The Gulfstream III first flew on December 2 1979), no alkaahan siinä III:ssa olemaan ainakin jos ei muuta niin museoarvoa.

    Paddyn kone on tsuukuoor gammal ! Eli aproximatli 1991 malli !

    White Dame

    550G on koneena aivan toista luokkaa. Kuin vertaisi mopoa ja isoa mottoripyörää. Siinä vaiheessa kun esim. B747 kipuaa kohti matkalentokorkeutta 550G:ssä korjataan pois astioita ja mietitään jälkiruokaa. Tarvittaessa mennään mach 0,87 51000 jalassa. Range riittää esim. Hesasta suoraan vaikkapa Honoluluun. Range on yli 12500km. G III vain 6700km. Toki hienoja koneita molemmat, mutta aivan eri sarjoissa.

    salmon kirjoitti: (10.3.2011 0:54:07)
    550G on koneena aivan toista luokkaa. Kuin vertaisi mopoa ja isoa mottoripyörää. Siinä vaiheessa kun esim. B747 kipuaa kohti matkalentokorkeutta 550G:ssä korjataan pois astioita ja mietitään jälkiruokaa. Tarvittaessa mennään mach 0,87 51000 jalassa. Range riittää esim. Hesasta suoraan vaikkapa Honoluluun. Range on yli 12500km. G III vain 6700km. Toki hienoja koneita molemmat, mutta aivan eri sarjoissa.

    Joo kyllä..550G alla spekseineen….

    G

    Tässä Paddyn konetta 5 vanhempi mutta G III kuitenkin. Myytävänä…varmaan milli riittää ?

    Johnny Vegas kertoo tämänkin kulkevan 933 km/t tietyssä korkeudessa…mach 0,85.

    G III

    Pitää ymmärtää, että nää on hienompia, tehokkaampia ja nopeampia kuin normi matkustajakoneet. Usein jopa paremmalla avioniikalla ym. jos asiakas niin haluaa. Nopeus perustuu siihen, että lennetään muun liikenteen yläpuolella suorinta mahdollista reittiä. Normikoneet ei pääse niin korkealle.

    salmon kirjoitti: (10.3.2011 18:34:40)
    Pitää ymmärtää, että nää on hienompia, tehokkaampia ja nopeampia kuin normi matkustajakoneet. Usein jopa paremmalla avioniikalla ym. jos asiakas niin haluaa. Nopeus perustuu siihen, että lennetään muun liikenteen yläpuolella suorinta mahdollista reittiä. Normikoneet ei pääse niin korkealle.

    Onhan siinä myös oma jipponsa että kone lähtee silloin kun asiakas / Omistaja / maksaja on paikalla. eikä päinvastoin. Samoten yleensä Liikelentokeskuksissa on koneeseen nousu (turvatarkastus) la kotiinlähtö aikapaljon sujuvanpaa. No ehkä hinnat on eri luokkaa kun halpiksilla, mutta niin myös kyyti. Eikai sekään ole huono asia että noilla pääsee useammalle kentälle kun reittiennoilla ja yleensä suorinta tietä.

    -no eagle- kirjoitti: (9.3.2011 18:19:39)
    Twin-R

    On markkinoiden huokein kaksimoottorinen 4 paikkainen matkalentokone…245.500 usd.

    Lentää hyvin yhdelläkin moottorilla.

    Joo, tällä säästää aika mukavasti kun käyttää menomatkalla yhtä ja paluulennotta toista moottoria. Mitä nyt nousussa vähän avittaa toisella moottorilla. Ja, laskussa voi tietenkin lepuuttaa molempia.

    puttarijari-._/ kirjoitti: (10.3.2011 18:47:22)

    Joo, tällä säästää aika mukavasti kun käyttää menomatkalla yhtä ja paluulennotta toista moottoria. Mitä nyt nousussa vähän avittaa toisella moottorilla. Ja, laskussa voi tietenkin lepuuttaa molempia.

    No kaiketi 2 moottoristen suosio perustuu juuri tuohon että ei jää matka kesken vaikka yksi moottori posahtaisin.

    -no eagle- kirjoitti: (10.3.2011 19:15:44)

    No kaiketi 2 moottoristen suosio perustuu juuri tuohon että ei jää matka kesken vaikka yksi moottori posahtaisin.

    Mut eiks oo myös tuplariski

    Marx kirjoitti: (10.3.2011 19:19:46)

    Mut eiks oo myös tuplariski

    Matemaattisesti muuten on !

    Oliko kukaan kiinnostunut kimppaan…tuo kone ( 1986 G III ) maksaa 50 000 usd jos porukassa 20 ?

    Hinta tarkentuu vielä kun saan Hoffmannilta vastauksen !

    -no eagle- kirjoitti: (10.3.2011 19:45:40)

    Marx kirjoitti: (10.3.2011 19:19:46)

    Mut eiks oo myös tuplariski

    Matemaattisesti muuten on !

    Oliko kukaan kiinnostunut kimppaan…tuo kone ( 1986 G III ) maksaa 50 000 usd jos porukassa 20 ?

    Hinta tarkentuu vielä kun saan Hoffmannilta vastauksen !

    Kenes luvilla meinasit operoida :-))

    -no eagle- kirjoitti: (10.3.2011 19:45:40)
    Oliko kukaan kiinnostunut kimppaan…tuo kone ( 1986 G III ) maksaa 50 000 usd jos porukassa 20 ?
    Hinta tarkentuu vielä kun saan Hoffmannilta vastauksen !

    Mä olen ehdottomasti kiinnostunut! Haluatko rahat heti tilille ja käykö PayPal?

    Lavantauti kirjoitti: (10.3.2011 19:53:28)

    -no eagle- kirjoitti: (10.3.2011 19:45:40)
    Oliko kukaan kiinnostunut kimppaan…tuo kone ( 1986 G III ) maksaa 50 000 usd jos porukassa 20 ?
    Hinta tarkentuu vielä kun saan Hoffmannilta vastauksen !

    Mä olen ehdottomasti kiinnostunut! Haluatko rahat heti tilille ja käykö PayPal?

    Tilanne paranee..kone on huollettu seuraavaksi 2,5 vuodeksi…ja 10 hengen istuimet 8 sijaan + 2 stuerteille ja ohjaamossa 2.

    Pari pilottia kaivattaisiin kimppaan myös ?!

    http://www.businessjetaccess.com/aircraft_sales/Gulfstream-III-GIII-Jet-Aircraft-For-Sale-N62MW.pdf

    G III N62MW

    Marx kirjoitti: (10.3.2011 19:51:47)

    Kenes luvilla meinasit operoida :-))

    No olen ollut Ilmailulaitoksella töissä 1998 eiköhän tänne certifioitu kone joka on huollettu 53 kk eteenpäin saada rekisteriin…kotipaikka voi olla vaikka Kauhava..siellä on terminaalikin…leasataan sitä välillä Ilmavoimille…köyhillä yhteyskoneilla kun joutuvat lentämään..

    -no eagle- kirjoitti: (10.3.2011 20:00:11)

    No olen ollut Ilmailulaitoksella töissä 1998 eiköhän tänne certifioitu kone joka on huollettu 53 kk eteenpäin saada rekisteriin…kotipaikka voi olla vaikka Kauhava..siellä on terminaalikin…leasataan sitä välillä Ilmavoimille…köyhillä yhteyskoneilla kun joutuvat lentämään..

    Katos miten sattui, Mä olen ollut Veikkauksella töissä 1996. Mähän voisin kysyä jos saataisiin lottovoitosta vähän kottia, niin ei tartte mitään kimppoja ja voidaan laittaa kone heti tilaukseen?

    Pitääköhän tuosta maksaa tullit? Paljonkohan tommosessa on rahti. Ei taida ihan USPS Express Maililla tulla?

    Lavantauti kirjoitti: (10.3.2011 20:15:27)

    Katos miten sattui, Mä olen ollut Veikkauksella töissä 1996. Mähän voisin kysyä jos saataisiin lottovoitosta vähän kottia, niin ei tartte mitään kimppoja ja voidaan laittaa kone heti tilaukseen?

    Pitääköhän tuosta maksaa tullit? Paljonkohan tommosessa on rahti. Ei taida ihan USPS Express Maililla tulla?

    Tarkoitin että tutut tyypit on leimaamassa lupia.

    Toihan lentää 7 000 km tankillisella..eiköhän sen sieltä lennetä Suomeen…933 km/t huippunopeus. Tulee muuten aika äkkiä. Tottakai jotain leimaveroa ja tullia pitää maksaa..en tiedä miten sitten jos se tulee myös Ilmavoimille liisattavaksi katsotaanko se puolustuksen osaksi ja siten jopa kansallisen edun vuoksi tarpeelliseksi…joku ministeri voisi jeesata.

    Voishan tuota liisata Eduskunnallekin ? 200 edustajaa jos puoltaa niin kone tulee vikkelämmin ? Yes no ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 60)
Vastaa aiheeseen: Harringtonin ja Tigerin Gulfstreamit !

Etusivu Foorumit Yleistä Harringtonin ja Tigerin Gulfstreamit !