26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Hanskan kuluminen

Etusivu Foorumit Yleistä Hanskan kuluminen

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Idea kysymykseen tuli toisesta stringistä jossa Parti kertoi hanskansa kulumisesta ennen ja jälkeen. Kysymys kuuluu: Montako hanskaa kuluu kauden aikana tai montako kierrosta pelaatte ennen kun hanska menee vaihtoon.

    Kerkesin viime kesänä pelaamaan hanskan kanssa n.kuukauden jonka jälkeen hukkasin sen ja lopetin samalla hanskan käyttämisen.Mutta kyllä hanska on edellisinä kausina kestänyt semmoset 25-35 kierrosta.

    Taisi viime kesänä mennä 5-6 hanskaa, eli n. 15 kierrosta/hanska, sisältäen ranget. Paljonhan se on kiinni siitä millaista ja miten käyttää. Cabrettahaskat tahtoo kulahtaa aika nopeasti, vaikkakin niissa tunto on aivan toinen kuin synteettisissä, ja toisaalta aitonahkaiset vaativat hoitoa paljon enemmän.

    Cabrettahanskoista Callawayn XSpann on ehdoton ykkönen, synteistä FJ:n WeatherSoft GTX.

    viime kauden aikana hanska vaihtui 5 kertaa… osa syynä voi olla siihen se että pelasin joka päivä väh.9väylää hyvinä päivinä yli 18 väylää… kyllä sitä yhdellä hanskalla pelasin about 30 kierrosta…

    Luulisin Gripin tyypillä olevan lyöjän lisäksi suuri vaikutus hanskan kulumiseen. Itse vaihdatin viime kesänä varret ja gripit mailoihin, jo rupesi hanska kulumaan. ennen WinnTan(pehmeä ja sileä, erinomainen kuivalla kelillä) ja nyt GolfPride Tour Velvet Cord(karhea, huippu sateella ja hikisellä säällä).

    Ei kulu hanskat kas kun ei kentällä ole käytössä.En itseasiassa ymmärrä mihin näitä edes tarvitaan. Tosin olen harrastanut asiaa sen verran vähän että en välttämättä vielä osaa arvostaa tämän hanskan tarkoitusta.

    Jokatapauksessa tämä ’väline’ on mielestäni epäluonnollinen kaikin mahdollisin tavoin ja esimerkiksi aurinkolasit miellän huomattavasti paremmin varusteisiin kuuluvaksi.

    Hanskan ja grippien hyvä kunto takaa sen että mailasta voidaan pitää kiinni ’kevyemmin’.

    Jos sekä grippi että hanska on kuluneet niin helposti tulee puristettua mailaa voimakkaammin.

    Optimaaliseen suoritukseen pyrkivä vaihtaa hanskaa usein ja huolehtii grippien kunnosta.

    Moi

    Vaihdatko nickiä niin ei tule väärinkäsityksiä kirjoittajasta. Olen käyttänyt ’CC’:tä jo pitkään.

    Hanskakysymykseen: Kierrokset ei syö paljon hanskoja vaan harjoittelu. Käsi hikoaa ja se on myrkkyä hanskan kestävyydelle.

    Joo toki vaihdan, tää oli mun eka viesti ja en tiennyt että nicki oli jo käytössä. Sorry

    Mullakaan ei mene kaudessa hanskoja, sillä en niitä käytä. Hanskan kanssa säätämisessä menee aina aikaa, sillä lähipeli touch paranee ilman hanskaa. Pitää ottaa hanska pois ja sitten taas hanska käteen… Ei sellaista vekslaamista jaksa…

    Olen Pulli-Paavon ja Statistin kanssa samaa mieltä ettö gripin karheus ja gripin voimakkuus vaikuttavat vahvasti hanskojen kulumiseen. Vanhoilla Wilsonin aloittelijan mailoilla pari hanskaa kesässä riitti hyvin, mutta uusilla karheilla gripeillä ja herkemällä otteella hanskoja menee säkillinen kesässä. Ei tule kysymyksenkään että pelaisin ilman hanskaa, mutta gripeissäkin on karheutta sadekelejä varten. Loppui hanskattomat kierrokset, mutta onpa tunnetta että maila tottelee svingiä puristamatta.

    Asiaa, iizei

    Nimetön

    Käytän GG:n (Good golf) kumista hanskaa.. kestää erittäin hyvin ja hylkii myös hieman vettä. Nahkahanska arka vedelle. Viimekautena 3 hanskaa (yli 100 kierrosta). Ainiin ja vielä tärkein.. Pito on loistava!

    pelaappa jonkin aikaa hanskan kanssa nii huomaat kuinka suuri vaikutus sillä on pidon kanssa… jos on vaikka kova swingi niin hanska siinä pitää sen oikean gripin paikoillaan…

    Yllättävän moni pelaa ilman hanskaa! Minulla menee hanska vuodessa tai kahdessa – noin 40 kierrosta per vuosi. Suosin synteettistä koska se toimii paremmin kuin nahkainen myös hieman kostealla kelillä. Ja mieluummin vahvistettua mallia kämmenen kohdalta. Pidän muuten hanskaa myös putatessa. Pitänee mainita että käytän hanskan ’loppuun asti’ eli vaihdan vasta kun on kulunut puhki. Käytän myös hanskojen mukana tulevaa merkkausnastaa joka pentele toisinaan menee hukkaan. Onneksi saa irtokappaleita kavereilta jotka eivät tätä käytä.

    Alituinen käteen vetäminen kuluttaa hanskaa eniten.

    Täytyy kokeilla tuota juniorin kumihanskaa. Jos se kestää juniorilla, niin miksei jo vähän varttuneemmalla.

    …………

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #516317 kohteessaHanskan kuluminen

Etusivu Foorumit Yleistä Hanskan kuluminen