26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Händäri

Etusivu Foorumit Yleistä Händäri

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Huomioidaanko usga systeemissä jotenkin slopet? voisiko joku ystävällisesti avata vielä hieman tarkemmin kuinka usga lasketaan! kiitos.

    Ulkomaille kirjoitti: (2.8.2011 14:13:26)
    Huomioidaanko usga systeemissä jotenkin slopet? voisiko joku ystävällisesti avata vielä hieman tarkemmin kuinka usga lasketaan! kiitos.

    Täältä lisätietoa USGA Handicapping.

    Finnwin kirjoitti: (2.8.2011 14:52:46)

    Ulkomaille kirjoitti: (2.8.2011 14:13:26)
    Huomioidaanko usga systeemissä jotenkin slopet? voisiko joku ystävällisesti avata vielä hieman tarkemmin kuinka usga lasketaan! kiitos.

    Täältä lisätietoa USGA Handicapping.

    Kiitos linkistä- tutuistuin sivuihin, mutta ei ihan heti avautunut miten voisin järkevästi soveltaa omiin peleihini ja pelaamiini kenttiin. Voisiko joku usga-laskija kertoa miten toimii käytännössä?

    Jos ei ole kilpailu, jossa komitea on kieltänyt vierittelemästä palloja viimeksi pelatun reijän greenillä tai harjoittelun seuraavan lyöntipaikan tuntumassa, niin…

    Mun käsittääkseni lahiöpelilyöntejä ja pallonpyöritystä saa harjoitella viimeksi pelatun reijän greenillä ja sen ympäristössä, eikä ole rikkonu mitään sääntöä, jos paikallissäännöissä ei tästä ole mainintaa.

    Tietty, jos ei ole mahdollista, että pelipallo olisi kadonnut tulee varapallosta pelipallo yhden lyönnin ja matkan rangaistuksella, vaikka olisi hokenut minkä varapallomantran tahansa.

    Kuka sitä nyt ilmoittamallaan tasoituskierroksella tai muullakaan kierroksella tuloksen merkitsisi, jos on ulkoillut golfkentällä pelivälineidensä kanssa hyvässä seurassa pelaamatta golfia?

    JuKu kirjoitti: (12.9.2010 11:31:04)

    USGA-tasoitus on ajan tasalla. Siinä systeemissä on sentään jotain tolkkua, yksi kymmenen vuotta sitten, ennen olkapääleikkausta pelattu huippukierros ei dominoi laskentaa.

    Ei se ehkä kuitenkaan nii’in paljoa dominoi, jos viitsii edes kymmenkunta korttia kesässä jättää.

    Varmaan muutkin ovat huomanneet nimittäin sen, minkä minä. Tasoitustyhmän vaihtuessa ei enää noudateta lähtöpään kerrointa ja kerroin pienenee tasoitusryhmästä pienempään siirryttäessä. Tietenkin nostavien korttien vaikutus kaksinkertaistuu vasta neljännestä viidenteen ryhmään siirryttäessä.

    Jos vammautumisen luonne estää onnenkantamoisella puskuriin pelaamisen, niin viimeistään siinä vaiheessa pitäisi olla asiaa kotiseutan tasoitustoimikunnalle, jonka sinisilmäisenä kuvittelen ymmärtävän lajin hengen ja olevan oikeudenmukainen kuin golf itse.

    Ai joo, sellasta oon nähnyt ja kuullut, että USGA:n tasoitusmääräysten alainen golfhenkilö ei tasoituslaskentaan mukaan huomioitavalla kierroksella noudata golfin sääntöjä, vaan merkkaa tuloskorttiinsa tuplan pelaamatta reikää loppuun tai saatuaan upotetun putin jälkeen välälle kiedottua triplan.

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #457946 kohteessaHändäri

Etusivu Foorumit Yleistä Händäri